Температурни загадки - 1.9D 1Y

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Температурни загадки - 1.9D 1Y

Мнениеот Fen » Нед 04 мар 2007 16:31


Колеги знам, че има милиони подобни теми свързани с охладителната система, но никъде не мога да намеря решение на моя проблем. За това и пускам нова тема.
Двигателят е 1.9D 1Y. Като я взех преди 2 год. стрелката за темп. на таблото си седеше в белия сектор. Веднага смених термостата и колата започна да загрява до макс. 70-75 град., като перката включваше малко преди 90гр. След това смених 2-ри термостат промяна нямаше. Според Аутотехника (Пловдив) проблема е в уреда на таблото, замериха го и казаха че не винаги отчита вярните темп. И понеже уреда винаги показваше що годе едни и същи температури приех техния отговор и реших, че просто има нужда от калиброване. Един ден обаче се усъмних, че перката на радиатора ми включва по – рано …. оказах се прав. Сложих си нормален датчик (първата скорост на около 92 гр. ако не се лъжа), колата продължи да си загрява до 70-75 гр., но перката започна да включва на около 90, та и след това. Това ме кара да се замисля, че все пак уреда на таблото си ок, а другаде е причината. Преди 2 мес. отново смених термостат, но нищо, не иска да загрее до нормалните 90 град. тази кола.

Има и още нещо, което ме смущава и може би е свързано с този проблем – в казанчето на охладителната ми система има отлагания приличащи на ръжда (а може би са) :shock Според вас дали някога не е била слагана някаква добавка за запушване на радиатор, примерно като Radweld? Помагайте колеги, има ли причина за сериозни притеснения. Антифриза е сменян, а и за тези 3 смени на термостат си мисля че достатъчно се е промила системата. Благодаря предварително на всички отзовали се.




Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Fen » Пон 05 мар 2007 22:12


Хайде бе колеги, никой ли няма идея :(


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 05 мар 2007 22:55


А бе колега , толкова ли не е останала една тема за прочутото загряване на тези "матракулки" ? Еми поне аз написах една, дето се борих с датчиците за температура и прочетох поне 10 такива с различни нюанси ..... да беше казал поне колко си измерил в казанчето , че то другото е вятър и мъгла :wink: Ела да ме видиш как ми показва 110 градуса без никакви проблеми и то с чисто нов датчик с правилен номери т.н. Мери в казана и тогава .... ако там е около 90 и си седи толкова - значи си или за датчик или за "табло " има и как се слагат разни съпротивления за проверка на калибровката на стрелката ...всичко има за четене тук..... а за черното - вземи и промии системата като забучиш тук там някой маркуч с течаща вода (карай по компоненти) , слагай нов антифриз и .....
Успех ... :D


Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Fen » Пон 05 мар 2007 23:41


Колега значи търсачката е ползвах и изчетох всичките теми. Само, че проблема ми е, че смених всичко по охладителната система и няма промяна. Датчика и него съм сменил, но съм забравил да го пиша по – горе, а таблото викат, че не е ок., ама вече и аз незнам, не са сигурни, а и горе писах защо имам съмнения..(мериха го в Аутотехника точно с уред за калиброване там със задаване на различни съпротивления). За съжаление нямам мултицет да замеря темп. в казана, ще бъда благодарен, ако някои колега ми услужи.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 06 мар 2007 20:28


То затова колега говоря за точната температура на антифриза , защото от уравнението с много неизвестни отпадат термостати, датчици разни за вентилатори помпи , запушени радиатори и друга гадост ;) и остава само едно накрая - или е датчика, или таблото което води до следващата стъпка - изравяш един проверен датчик ( къде от колега, къде от друго място ) и слагаш..... следващото вече си е отговора .... ( може и с табло да го пробваш , ама ми изглежда по сложно....
успех... :D

хах как съм го написал.... точната температура ако е = около 90 градуса де , зашото ако знаеш , че точната е 75 например тогава няма толкова голяма далавера :)
за термометъра - ми купи някакъв електронен за 10 -15 лева с такъв обхват , няма да ти е излишен , а и не е нужна чак толкова висока точност - 2 - 3 градуса + - е нищо работа - не сме в лаборатория :)


Потребителски аватар
THE BATUGATA
Мнения: 180
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот THE BATUGATA » Съб 10 мар 2007 12:11


Като ти чета въпросите все едно слушам себе си.Аз си взех моя ноември миналата година, термостата се беше прецакал и го смених в Бош срещу 42 лева с труда.От тогава колата си загрява до 78-80 градуса и стрелката се заковава там!!! Пак имам ражда и т.н!!! Едно към едно с твоя случай!!! Единствения път когато загря на 90 беше като се качвах на Пампорово преди 2 седмици!!! Патувам на там поне веднаж в седмицата, но за прав пат стигна до 90!!!
Просто нямам Идея кокво става!!! Двигателя ми е 1Y!!! :?:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 10 мар 2007 19:09


Просто нямам Идея кокво става!!! Двигателя ми е 1Y!!! Question

е сега наистина разбрах защо някои колеги са много зли , когато някой не използва търсачката ....... просто младото поколение или не чете , или иска да прочете тема " Тема за Иван Петканов Стоянов, собственик на автомобил с номер ХХХХХХ и номер на двигателя ЗЗЗЗЗЗЗ - причини за загряване " за да се почувства удолетворен :wink: Просто е трудно да се хвърля боб всеки път и да се даде път на истината да излезе наяве :)


tonchev
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 14:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tonchev » Чет 15 мар 2007 20:30


Колеги зех си голф-3 1.9D но неиска да загряава??може би термостат а?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 15 мар 2007 20:33


tonchev написа:Колеги зех си голф-3 1.9D но неиска да загряава??може би термостат а?
ако радиатора е леко топъл след малко работа на мотора-сменяи термостата



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта