
Прецеждане на нафтата
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- vasskog
- Мнения: 37
- Регистриран на: Чет 08 ное 2007 7:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Естествено че не знаеш! Има случеи, когато е "нормално" от бензиностанциите да има вода в горивото, защото както знаете във всяка цистерна има водна възглавница, и когато я зареждат трябва да се изчака 2-3часа преди да пуснат колонките, за да се утаи водата. Но това май никъде не го правят. Друг е въпроса с какво качество е нафтата.А по темата за прецеждането-малко е глупаво да цедя нафтата от бензиностанцията. Точно за това е филтара. Аз говорих за нафта, която идва "наливно" и нищо не пречи да я изцедя преди да я налея в резервоара. Аз лично я цедя с чорапогащник. Евтино е, и много ефикастно.
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Adnan написа:Svetlix написа:Аз в мазето съм си пригодил едно варелче за нафта. Кранчето му не се намира най-долу, а 4 пръста по-нагоре. Така като сипя нафтата във варела и като я оставя да се утаи водата остава долу и от кранчето само нафта тече. Това можеби е най-сгурния вариант
![]()
Баси като вземеш нафта от бензиностанцията пак ли така правиш? Първо във варела и после в резервоара?
E ест че не но ... ве пак и не сипвам от където ми падне

Все пак ако имам вода в горивото имам датчик който ме уведомява. Просто си изтачам горивния филтър и всичко си е ток и жица

vasskog написа:...Има случеи, когато е "нормално" от бензиностанциите да има вода в горивото, защото както знаете във всяка цистерна има водна възглавница, и когато я зареждат трябва да се изчака 2-3часа преди да пуснат колонките, за да се утаи водата. Но това май никъде не го правят...
Това са, меко казано, глупости...
Когато се приема гориво на бензиностанция от бензиновоза се взима една проба отгоре през люка за товарене на горивото, за да се увери приемащия, че в съответната клетка по документи се намира в действителност описаното гориво, например бензин А98Н и още една проба отдолу при фланеца на маркуча за разтоварване, която единствена цел е да се види дали има вода или утайки в бензиновоза. Ако някоя от пробите не отговаря съответно на вида гориво или качеството му, бензиновоза не се разтоварва. Максималното допустимо количество вода в подземния резервоар на бензиностанцията е 4 сантиметра височина от дъното на резервоара, а смукателните тръби към колонките са много по-високо - минимума е 20 сантиметра, ако не ме лъже паметта. При наличие на вода повече от допустимите норми, тя задължително се дренира!
Колонките се спират за половин час, а не за 2-3 часа или за цял ден. Целта на спирането на колонките е много прозаична - при изсипването на горивото от бензиновоза в резервоара на бензиностанцията и особено при малки наличности в резервоара, горивото се 'замътява' и са му нижни поне 10-15 минути, за да се избистри, защото на дъното на резервоара все пак има малко вода и утайки, които се завихрят при разтоварването на горивото от бензиновоза. Водата се появява в резултат на конденз, защото например сутринта като товарят цистерната, я товарят при една температура и влажност на въздуха, а следобяд например в два часа, като дойде цистерната да разтоварва температурата и влажността на въздуха са съвсем други.
Друга е въпроса, че горивото се 'кръщава' даже с поп на бензиностанции с дилърство или малки криминални обекти, но това е съвсем друга тема... И се прави на самата бензиностанция, а не с 'водни възглавници'...
Така че, колеги, както е казал народа "Дори хора, които не бяха там, живо си спомняха точно какво се случи..."
И пак казвам, че най-лесното и ефикасно решение да си монтирате един по-голям утаечен филтър преди фабричния горивен филтър.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: akashy_87, Google [Bot] и 180 госта