EDIT : Купено АКУ. какво да правиме старото ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bulaki
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 14:41
Автомобил: VW Passat B8 variant Hight Line
Двигател:
Местоположение: София,кв. Горубляне, ул. Лазар Плачков 10
Контакти:

Мнениеот bulaki » Пон 17 дек 2007 17:23


L&R написа:Има случаи дизелов акумулатор да служи на бензинова кола още някоя година :roll:

Определено,аз имах един стар,който го бях купувал 2-ра ръка (не знам преди мене колко е бил каран,но по инфо от този който го купих бил на 2 год.) за пасата ми 1,6 Д и го дадох на един колега,който го кара още 2 години и до колкото знам още става за нещо.Иначе ако искаш да го продадеш отиваш в първият пункт за вторични и го връщаш.Ще ти дадат около 15 лв.




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 17 дек 2007 17:44


bulaki написа: ...
Иначе ако искаш да го продадеш отиваш в първият пункт за вторични
...


За момента това ми е мисълта :roll:


vvn52
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vvn52 » Сря 19 дек 2007 18:40


В акумул. при разряд химическата енергия се пеобразува в електроенергия, а при заряд –обратния процес. Техническите данни са: Пример- 12v/63Ач. -- 380А.
12v това са 6 клетки по около 2v. При заряд общото напрежение не трябва да надхвърля 14.2v, при разряд 10v , извън тези стоиности настъпват невъзвратими разрушителни процеси в клетките.
63Ач това значи мощноста му или теоретично казано, 63 часа може да се тегли по 1А. {или 31часа по 2А.} Докато стигне до 10в. Така всеки колега може да си тества колко Ач. са му останали в акум. Когато установите че, от 63Ач са ви останали 20 -25 Ач може спокйно да го прехвърлите от дизелова на бензинова кола за доиживяване ,защота на бензиновата и трябва по малка мощност при стартиране. Зарядния ток не трябва да надвишава 1/10 от капацитета му [ 6.3A]
380А – това е силата на тока който акум. може да отдаде при -18градоса поС, или още казано[стартов ток].
Не трябва да се допуска клетките да изсъхват. Не наливайте вода от чешмите а само дестелирана.Концентрацията на електролита при напълно зареден акум. трябвя да е 1.28г/ куб.см. : при наполвина зареден 1.20г /куб.см. : при разреден 1.12г/куб см.
Студа влиае погубно на аум.[ по точно на химическите процеси и активната маса на клетките] . Затова зимно време при градско каране на фарове , парно , чистачки и други консуматори, на къси разстояния заряда не му е достатъчен независимо от мощноста на акум. Необходимо е да се дозарежда на зарядно устройство поне един път в месеца или по често или пък няколко часа извън градско за дозареждане. Купуването на по мощен акум. от заводски педписания е излишен лукс ,който няма да Ви спаси от горе посоченото само ще удължи цикъла на рзряд , но така и заряд. Спазвайки тези изисквания акум.ще ви служи дълго.

Алтернатора е промеливо токов трифазен генератор ,което генерирано напрещение се изпавя и се подава на акум. за заряд. Всеки алтерн. има сътветната мощност която отдава,а тя се ограничаваот възбуждащия му се ток. Така че,всеки алтернатор може да зарежда всякакъв по мощност акум.без проблем единствено само времето за заряд е различно. Ако някой колега увеличава многократно консуматорите на колата си[по мощни и допълнителни фарове и др.] следва да помисли за по мощен алтернатор за да дозарежда акум. ,а не за по мощен акум. Защото зимата ще има по горе описания проблем.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 19 дек 2007 18:45


Баси при мен зарежда на 14.4 волта - да разбирам ли че се прецаква аку-то :cry:Не разбрах и как точно се тества колко ампречаса са останали в акомулатора.


Потребителски аватар
tisho_tch
Мнения: 879
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *

Мнениеот tisho_tch » Сря 19 дек 2007 19:00


във вторични суровини плащат по 1лв на кг за акум. така че се взимат 15-20лв


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Сря 19 дек 2007 19:32


vvn52 написа:В акумул. при разряд химическата енергия се пеобразува в електроенергия.........


Този пост си е направо за "важните" много добре е написано !


vvn52
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vvn52 » Сря 19 дек 2007 20:23


Rabbit_TDI написа:Баси при мен зарежда на 14.4 волта - да разбирам ли че се прецаква аку-то :cry:Не разбрах и как точно се тества колко ампречаса са останали в акомулатора.
Колегa това което съм написал за зарядно напрежение14.2 в. е при идеални условия една две десети разлика е в рамките на допустимата грешка при стрелковите уреди ,а при цифровите грешката е много по голяма и зависи колко му е изхабена батерията.така ,че не се безпокой за акуму.

Тестването на акуму. аз го правя ,след като е зареден му закачам една фарова крушка 40w ,която черпи около 3ампера ток и следа напрежението да не падне под 10 в. и колкото часа е светила умножавам по 3ампера ,това е останалия в акуму. капацитет {А.часове}.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 19 дек 2007 20:25


Тоя тест не отнема ли бая време :shock .Имаше една тема дето имаше тест пак с крушки но в рамките на 10 мин.Отделно като падне до 10 волта не го ле попрецакваш от разреждане/зареждане.


vvn52
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vvn52 » Сря 19 дек 2007 22:55


Rabbit_TDI написа:Тоя тест не отнема ли бая време :shock .Имаше една тема дето имаше тест пак с крушки но в рамките на 10 мин.Отделно като падне до 10 волта не го ле попрецакваш от разреждане/зареждане.
Да отнема време ,но е най точния начин, а и много полезно му се отразява тази гимнастика ,особено повторена няколко пъти. По този начин се активират тъй наречените заспали части на плочите в клетките. Дугия начин е с товарна вилка, но с нея се разбира състоянието на акумулатора,и ако има мътен електролит в някоя клетка ,значи акум.е за отпадъци.Не се разбира колко Ач. са му останали.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 20 дек 2007 6:43


Направих една покупка която не е много за хвалба (Сутиен С4 за приятелката, добре че поне е HDI 138ph ама кончетата още не са на крака ) Та редовно посещавам представителството на ситроен за чарколяци и какво да видя : АКУ-та оригинални за Сутиен, made in Italy на невероятни цени. купих за сеата 70Аh/760A за 142лв. За форда 55Аh за 104лв. :roll:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Чет 20 дек 2007 9:15


Stivi написа:Този пост си е направо за "важните" много добре е написано !


:да:


vvn52
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vvn52 » Чет 20 дек 2007 13:08


Dobromirski написа:Направих една покупка която не е много за хвалба (Сутиен С4 за приятелката, добре че поне е HDI 138ph ама кончетата още не са на крака ) Та редовно посещавам представителството на ситроен за чарколяци и какво да видя : АКУ-та оригинални за Сутиен, made in Italy на невероятни цени. купих за сеата 70Аh/760A за 142лв. За форда 55Аh за 104лв. :roll:
Да цените скочиха много за една година,сега вървят по около 2 лв. за Ач. Освен това има много ментета и всичко е късмет ,има български които карат по 7 /8 години и БОШ ,който едвам устисква гаранцията. Затова КЪСМЕТ!!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта