Сега се прибирам от работа колеги и видях,че има интерес по темата,в смисал,че аз оспамих на колегата темата,но ще отворя нова,за моята слабост-турбодизела с директно впръскане,като предварително уточнявам,че някои цифри,като например налягане в цилиндъра,което се развива със директното впръскване(по памет 120-140кг/см или атмосфери) или примерно в зависимост от другия вид впръскване(индиректно) или както други го знаят "с бренер" то пък от своя страна се дели на вихрекамерно с горивна камера на Хари Рикардо и наречена в негова чест използувана в повечето по-стари дизели.Другият вид с предкамерно горене се използува по-често при моторите на Мерцедес,което в комбинация с редовия си тип ГНП се отличава от другите производители с по-скъпата си поддръжка и инвестиции. Пак по памет максималното налягане развивано в цилиндъра е около 65-70 кг/см (атмосфери),което се доближава до налягането развивано в цилиндъра на бензиновите двигатели като изключим детонационното горене. За днес стига толкова утре пак в новата тема
