



Защо пък точно голф 2 дизел....
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Винаги съм харесвал простите коли,механиката открай време си е най-сигурното изпълнение .Има ли "компитар"....Проблема на днешните производители е да НЕ правят коли които да "изкарат" 20 години след гаранционния срок.Гоненето на печалби е довело до днешната ситуация.Всеизвестно е,че с налагането на електрониката в колите се постига поевтиняване на продукцията,гарантира се "доходност" след изтичане на гаранцията,къс експлоатационен срок на автомобила(и впоследствие закупуване на нов) и т.н. На тази тема мога да говоря и да споря.....обещавам да не се поддавам на провокация
Тази година съм решил да се "поглезя" отново с нова придобивка(дай боже..),за съжаление най-вероятно пак ще е с комп. Но ако между другото ми попадне и Голф 2 в състояние каквото аз си искам - лепвам го на секундата и него(сигурно щото съм прост)!!Ходя често в чужбина ,постоянно се оглеждам за такъв ,намирал съм чудесни бензинови (за двойка става въпрос),един единствен път видях кола-дизел която отговаряше тотално на изискванията ми и от към визия,и от към техника, и от към цена...обадих се за колата (да е било най-много 6 часа след публик. на обявата) -вече беше продадена..Та думата ми е,че за всеки влак си има пътник и винаги ще има хора като мен ,които ценят механиката. Погледнете форума и ще разберете какво имам в предвид !Чета постоянно еди какъв си дизел(за "електронен" става въпрос) не ще да пали или пък мощност липсва,един куп взаимнозависими електронни компоненти и т.н. ,а за "дъртите" печки...на тях и ток не им трябва за да вървят..Успех пожелавам на колегата Fili в търсенето на кола .

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Колега много си прав - наистина това е клише, но именно затова е клише защото е вярно : Колкото по-опростена кола , толкова по-добре - от гледна точка на поддръжка, а и като цялостна здравина и качество. Аз лично много пъти съм изпадал в различни спорове с хора по тези въпроси , то и тука има много мнения де - обаче винаги в крайна сметка успявам да ги опровергая по всички показатели, с изключение на едно единствено нещо - за сигурността, наистина може би единствения по-голям плюс на съвременния автомобил е неговата сигурност, по конкретно - air bag ... - но има и там не до там качествени системи , както и да е. Мисълта ми е че това вече до колкото знам не се водят екстри , а се залагат във всяка кола след ... 97,ма или не помня точно.Това може би е единствения плюс - всичко друго са глезотийки, без които можем - возия, какво табло има, дали климатик има, дали радиото се командва от волана, дали ел.стъкла, подгряване на седалки и мн.други - мисля, че това не е толкова важно.
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Колеги вече повече от половин година имам JP навъртях му около 15к километри... нямал съм сериозни проблеми... веднъж скъсах пистов ремък като го напънах със 140 ама то си му е дошло времето, термостат също замина и сменях, останалото са филтри и масла... Колата е здрава и надеждна, спор няма, обаче от известно време на сам тея 4 скорости и тази твърда возия нещо много взеха да ме товарят
От доста време на сам ми се иска една 124 2.5D да си взема... гледам ги има доста добри запазени колички за 2500 до 3000 лв. Не съм запознат добре с тези мерцедеси ама от един съсед знам че частите също са им доста евтини а и топлите месеци мисля да я карам на олио. Вие какво ще ме посъветвате? Да вложа пари в стария партизанин или правилно съм се насочил към мерцедеса. Лошото е че моята двойка далеч не е така добре изглеждаща и така добре третирана от предишните и собственици... била е фирмена кола и по пода, също в багажника има доста изгнило, гумените уплътнения по вратите и прозорците също са заминали доста, има дупка на вратата за багажника колкото нокета на пръста ми и доста отчайващо се нуждае от нова боя
Гори масло по 1.5 литра на 1000 км. но пали и върви що годе нормално
За да заприлича на кола трябва да се вложат пари, но си мисля - защо да ги влагам тези пари като насреща ще получа отново стария, муден голф с твърда возия
Не ме разбирайте погрешно, аз съм останал много очарован от тази кола и хич не ми се разделя с нея
ама вече ми омръзна като излезна извън града и да си държа спокойно 85км/ч всичко живо да ме изпреварва, че даже тировете да ми присвяткват да се махам от пътя
Доста често ми се е случвало. Моля да не давате пристрастни мнения, защото все пак е форум на VW.






- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
2.5D e невероятно здрав двигател, но не знам колко ще издържи на издевателства с олио и др подобни. Поддръжката наистина е евтина, но ако го сравняваш с други мерцедеси, все пак дори и втора употреба частите са няколко пъти по-скъпи. Последно съм купувал вакуум помпа за такъв двигател - цената и беше 100лв за втора употреба, ново менте в магазина има цена около 200лв. За подобни пари можеш да си купиш цял голфов двигател. Иначе за 350 000км освен тази помпа сменях и тръбичкте към дюзите и още няколко дреболийки. На тези години, обаче можеш да очакваш проблеми с окачването и там не винаги става с втора употреба и един малък ремонт на предницата може да струва повече от голф2 в прилично състояние. Разхода на гориво е почти двоен, ако сравняваш с голф.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
ktamen написа:2.5D e невероятно здрав двигател, но не знам колко ще издържи на издевателства с олио и др подобни. Поддръжката наистина е евтина, но ако го сравняваш с други мерцедеси, все пак дори и втора употреба частите са няколко пъти по-скъпи. Последно съм купувал вакуум помпа за такъв двигател - цената и беше 100лв за втора употреба, ново менте в магазина има цена около 200лв. За подобни пари можеш да си купиш цял голфов двигател. Иначе за 350 000км освен тази помпа сменях и тръбичкте към дюзите и още няколко дреболийки. На тези години, обаче можеш да очакваш проблеми с окачването и там не винаги става с втора употреба и един малък ремонт на предницата може да струва повече от голф2 в прилично състояние. Разхода на гориво е почти двоен, ако сравняваш с голф.
Ето едно много добре синтезирано мнение с точно инфо

Иначе към колегата по-горе...голфа определено е за смяна,след като купето е зле,но това със 124-ката не го подкрепям...за тези и по-малко пари може да се намери много хубав пасат Б3 1.6тд(80к.с.)или1.9тд(75к.с.)като първия е за препоръчване спямо разход,вървене,а е и по-тих...хем забравяш за 4 скорости,хем и возията е по-добра от на голфи.Най бих те насочил към голф,но изглежда вече ти е омръзнало от него

-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Те вече голф 5-ците взеха да не излизат от сервизите,а ние тука си хвалим старите чупеци...Кое ви кефи толкова на тези 1.6 турбо дизели,динамиката,изпреварването,комфорта от работа на мотора,тва че гори по 2 литра масло,или не дай си боже се уцелиш някъде,то хубаво си хвалите стоката,ама света се развива,и не искам да се споря с никой и да влизаме в полемики...Защо не си гледате телевизорите велико търново,а гледате плазми за по 1000-2000лв??? Нали не обичате скъпото??? Не мисля,че нещо като му е евтина подръжката трябва да се изкара че е н1,да няма грижи здрави са-никой не отрича,непретенциозни-и с олио да върви,ама ся тука да обесняваш как бил къде къде по добър от един 90кс и 110кс мотор вече малко преляхте..Аз мисля че точно тези 2 мотора излязоха най успешни разход-вървене-горене-здравина и за това са и най масовите....Вие ги изкарахте тука големите конпютри,големите разходи....И вижте само на какър тунинг държат тези 2 мотора,за да се докаже за пореден път,че са най евтиния вариант на една динамична и малко горяща кола,чарколаци дал бог морги...Ама лятото да ида на плаж и да се чудя по бургаските завой с 1.6тд абе тоя камион да го мина ли,ще имам ли сила,от 1-ва ли да тръгна да набирам,мисля че никой не иска да си го причини...Пробвал съм от голф 1 до голф 5- 170кс тди,и винаги съм бил фен на ръбатите стари коли,ама не съм на мнение че 1.6тд е по добре от 90 или 110тди...Всеки си зне според чергата какво му е по силите за подръжка,аз имам сили да подържам 110-ка,и каквито и легенди да говорите тук не можете да ме убедите че 1.6тд ще е по добре...То въобще кола която да ти връща пари няма.... 

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Не бързай да правиш заключения,че щом някой предпочита стара кола,това обезателно значи финансова несъстоятелност за по-новичка...аз лично имам финансовата възможност да притежавам кола до към 8-9000лв,но въпреки този факт,предпочитам дъртия голф,а причините ми е писнало да ги изброявам,щото като почна и отсреща"...абе мани ми не приказвай ти на мене,я знам кое е убаво,мани я таа барака,зими си нещо по-ново" 

-
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
- Автомобил: Рено Меган
- Двигател: K4M760 2004
- Местоположение: София
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Като тръгна да изпреварвам включвам "задна",че първа ми е малко...ако иска колегата да му покажа?
Всичко е до качествена поддръжка!
Мога да си позволя доста по-скъпа кола,но не виждам смисъл,като настоящата ми е 99% в много добро състояние и ми върши работа.Разхода ли ще ми е значително по-добър ли,стабилноста ли или просто ще има куп безсмислени електроники и щуротии или цената на километър ще е по-друга?
Защо си мислите,че всички гледаме "плазми за по 1000-2000лв" и въобще гледаме телевизия?
Всеки сам си преценява.
Всичко е до качествена поддръжка!
Мога да си позволя доста по-скъпа кола,но не виждам смисъл,като настоящата ми е 99% в много добро състояние и ми върши работа.Разхода ли ще ми е значително по-добър ли,стабилноста ли или просто ще има куп безсмислени електроники и щуротии или цената на километър ще е по-друга?
Защо си мислите,че всички гледаме "плазми за по 1000-2000лв" и въобще гледаме телевизия?
Всеки сам си преценява.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
emiltd написа:Не бързай да правиш заключения,че щом някой предпочита стара кола,това обезателно значи финансова несъстоятелност за по-новичка....
И дори така да е какво ? Помагаме ли на човека като му казваме че Голф 5 е по-хубав , "макар"



-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Колеги не ме разбрахте,аз също карам стара кола 96 година е,имам дори за чисто нова,но не искам да карам чисто нова кола по тези пътища....Но в предните страници един човек каза на колегата да си вземе една 3-ка 90кс или примерно 110кс и след това започнаха големите сметки и изказвания,че тези двигатели имали супер електроника,ей това ме подразни...Иначе и аз не си давам юбилейния голф 3 афн за нищо,това ми беше мечтата като бях по млад....И аз съм фен на механиката не ме разбирайте погрешно,и нокога няма да кажа че голф 2 е кофти кола,но какво значи здрава...Нито сме ги купували чисто нови,нито сме ги експлатирали по един и същ начин,че да кажем кое какво е...Защо момчето да не даде 1000лв повече и да си вземе едно по-приятно изпълнение с клима,абс,ел стъкла,да си качи приятелката и всичко да е малко по цивилизовано...То е ясно и голф 2 е куче и може да се движи както е дроб сърма по улиците,но и тройката го може в същия стил....Знам,че повечето хора са маняци и подържате 2-ките перфекти,но и с тройките е по същия начин..... 

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
tdi_20yare написа:Колеги не ме разбрахте,аз също карам стара кола 96 година е,имам дори за чисто нова,но не искам да карам чисто нова кола по тези пътища....Но в предните страници един човек каза на колегата да си вземе една 3-ка 90кс или примерно 110кс и след това започнаха големите сметки и изказвания,че тези двигатели имали супер електроника,ей това ме подразни...Иначе и аз не си давам юбилейния голф 3 афн за нищо,това ми беше мечтата като бях по млад....И аз съм фен на механиката не ме разбирайте погрешно,и нокога няма да кажа че голф 2 е кофти кола,но какво значи здрава...Нито сме ги купували чисто нови,нито сме ги експлатирали по един и същ начин,че да кажем кое какво е...Защо момчето да не даде 1000лв повече и да си вземе едно по-приятно изпълнение с клима,абс,ел стъкла,да си качи приятелката и всичко да е малко по цивилизовано...То е ясно и голф 2 е куче и може да се движи както е дроб сърма по улиците,но и тройката го може в същия стил....Знам,че повечето хора са маняци и подържате 2-ките перфекти,но и с тройките е по същия начин.....
Добре - разбрахме те прекрасно ....
пусни си тема за възхвала на TDI
авторът на темата търси предкамерен турбодизел

тройката го може в по-стил .... ок - климатик , ел стъкла , нещо чипче , ABS - и какво от това .... никога няма да спечели обичта на феновете и култов статус

ти явно не си наясно с култовия статус на Typ 19 E - явно никога няма да разбереш защо е най-дълго произвежданата версия на vw golf и със толкова много вариации /моделни разновидности/
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
веселин написа:tdi_20yare написа:Колеги не ме разбрахте,аз също карам стара кола 96 година е,имам дори за чисто нова,но не искам да карам чисто нова кола по тези пътища....Но в предните страници един човек каза на колегата да си вземе една 3-ка 90кс или примерно 110кс и след това започнаха големите сметки и изказвания,че тези двигатели имали супер електроника,ей това ме подразни...Иначе и аз не си давам юбилейния голф 3 афн за нищо,това ми беше мечтата като бях по млад....И аз съм фен на механиката не ме разбирайте погрешно,и нокога няма да кажа че голф 2 е кофти кола,но какво значи здрава...Нито сме ги купували чисто нови,нито сме ги експлатирали по един и същ начин,че да кажем кое какво е...Защо момчето да не даде 1000лв повече и да си вземе едно по-приятно изпълнение с клима,абс,ел стъкла,да си качи приятелката и всичко да е малко по цивилизовано...То е ясно и голф 2 е куче и може да се движи както е дроб сърма по улиците,но и тройката го може в същия стил....Знам,че повечето хора са маняци и подържате 2-ките перфекти,но и с тройките е по същия начин.....
Добре - разбрахме те прекрасно ....
пусни си тема за възхвала на TDI
авторът на темата търси предкамерен турбодизел![]()
тройката го може в по-стил .... ок - климатик , ел стъкла , нещо чипче , ABS - и какво от това .... никога няма да спечели обичта на феновете и култов статус![]()
ти явно не си наясно с култовия статус на Typ 19 E - явно никога няма да разбереш защо е най-дълго произвежданата версия на vw golf и със толкова много вариации /моделни разновидности/
Веселине, без да се обиждаш, ама и твоето фенство има граници. Много си я обичал, ама разумът ти е надделял


Имаше много ръждички отдолу - осем години и половина е била чедо на природата и само сънувала гараж - и по ръбове на врати и пета врата - цялостно кърпене и боядисване щеше да ми е към 1500 - а имах и едно леко ПТП с нея
появи се изгодно и сегашната ми Фабия , а и нова жена върви с нова кола
Отлично разбирам любовта ви към тоя модел, понеже и аз карам такъв. Но освен с простотата си и лесната и евтина поддръжка друга положителна черта не мога да се сетя


Без лоши чувства към никой, който кара такъв модел

Последна промяна от stefan4o на Вто 07 фев 2012 19:09, променено общо 2 пъти.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Класика е-да.
Обичана-да..
....но е на 30 години и това също трябва да се има впредвид.
Моделът си отива бавно и славно!
Ако ти е на сърце точно 2-ка-купи си.Запазен бензин по-лесно се намира.Парите за хубав дизел ще са поне 1600.
В случай,че просто искаш евтина,здрава и горе-долу стабилна кола с екстри от по-нова година до 2000 лева,тогава се пренасочи към друга марка.Доста други производители заслужават внимание,светът не свършва с голф 2
Обичана-да..
....но е на 30 години и това също трябва да се има впредвид.
Моделът си отива бавно и славно!
Ако ти е на сърце точно 2-ка-купи си.Запазен бензин по-лесно се намира.Парите за хубав дизел ще са поне 1600.
В случай,че просто искаш евтина,здрава и горе-долу стабилна кола с екстри от по-нова година до 2000 лева,тогава се пренасочи към друга марка.Доста други производители заслужават внимание,светът не свършва с голф 2
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....
Голф Мк2 ми е любима кола от детските години,винаги съм харесвал GTI моделите,дори си сложих 16V мотор на Джетата.Никога не бях обръщал внимание на дизеловите двойки,за мен бяха тракащи и бавни....докато един ден не си купих сравнително хубава и запазена дизелова Мк2 с кулер,представите ми за този модел се преобърнаха на 180 градуса...след три години и над 35 000км мога да заявя че за мен това е най-прекрасния автомобил.Всички положителни качества който избройха колегите с такива автомобили са на лице.Карал съм и Пасат Б3 със същия мотор,Голф 3 тд,дори и Голф 5 тди.Пасата е добър просторен семеен автомобил ,но този мотор му идва слаб - нищо общо като динамика с двуврат Голф мк2.Сравнително новия Голф 5 тди не ми хареса - тежко и обемно купе(на мен ми е като бус),куп ненужни екстри,куп пласмаси,общо взето комфорт и сигурност която липсва при мк2,но пък там го няма и никога няма да го има култовия елемент и статус който много хора включително и аз(фанатици може би) изпитваме с Голф Мк2.Като говоря за Голф 2 имам предвид - поддържан и запазен ,95% от продаващите се и движещите се по улиците не са такива.По напред предлагаха фелиция...ако колегата си търси евтина семейна кола да,но тя не притежава капка от емоцията и качеството на второто поколение Голф.Някъде четох и за атмосферния дизел при Голф 2 - уникално здрав мотор,но динамиката е много слаба и за мен си е направо опасен при дълги пътувания,турбо-дизелите са далеч по-добър вариант според мен.Слабото място на Голф 2 е активната и пасивна сигурност и по-малкия комфорт в сравнение с по-новите модели.Спирачната уредба с барабани и 239мм дискове е слаба при високи скорости,но с не голяма инвестиция може да бъде ъпгрейтната с по-силна,коли на части има колкото искаш.За 4-те скорости - повечето(да не кажа всички) турбо-дизели при Голф 2 са с 5-степенни кутий 4Т,4-скоростните се срещат по-често при атмосферния("чист") дизелов мотор.Запазени екземпляри в заводски вид почти няма,тук в България колата има статус на пернишка,селска,дървена,ръбеста и тн,което не е така на запад...TDI моторите 1Z и АFN за мен са доста добри,но вече я няма простотата на старите модели,което за някой хора е минус.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Защо пък точно голф 2 дизел....



Заради този пост,те слагам в списъка с приятели


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 26 госта