Защо пък точно голф 2 дизел....

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 фев 2012 9:19


Винаги съм харесвал простите коли,механиката открай време си е най-сигурното изпълнение .Има ли "компитар"....Проблема на днешните производители е да НЕ правят коли които да "изкарат" 20 години след гаранционния срок.Гоненето на печалби е довело до днешната ситуация.Всеизвестно е,че с налагането на електрониката в колите се постига поевтиняване на продукцията,гарантира се "доходност" след изтичане на гаранцията,къс експлоатационен срок на автомобила(и впоследствие закупуване на нов) и т.н. На тази тема мога да говоря и да споря.....обещавам да не се поддавам на провокация :mrgreen: Тази година съм решил да се "поглезя" отново с нова придобивка(дай боже..),за съжаление най-вероятно пак ще е с комп. Но ако между другото ми попадне и Голф 2 в състояние каквото аз си искам - лепвам го на секундата и него(сигурно щото съм прост)!!Ходя често в чужбина ,постоянно се оглеждам за такъв ,намирал съм чудесни бензинови (за двойка става въпрос),един единствен път видях кола-дизел която отговаряше тотално на изискванията ми и от към визия,и от към техника, и от към цена...обадих се за колата (да е било най-много 6 часа след публик. на обявата) -вече беше продадена..Та думата ми е,че за всеки влак си има пътник и винаги ще има хора като мен ,които ценят механиката. Погледнете форума и ще разберете какво имам в предвид !Чета постоянно еди какъв си дизел(за "електронен" става въпрос) не ще да пали или пък мощност липсва,един куп взаимнозависими електронни компоненти и т.н. ,а за "дъртите" печки...на тях и ток не им трябва за да вървят..Успех пожелавам на колегата Fili в търсенето на кола .




golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот golf_td » Пон 06 фев 2012 18:10


Колега много си прав - наистина това е клише, но именно затова е клише защото е вярно : Колкото по-опростена кола , толкова по-добре - от гледна точка на поддръжка, а и като цялостна здравина и качество. Аз лично много пъти съм изпадал в различни спорове с хора по тези въпроси , то и тука има много мнения де - обаче винаги в крайна сметка успявам да ги опровергая по всички показатели, с изключение на едно единствено нещо - за сигурността, наистина може би единствения по-голям плюс на съвременния автомобил е неговата сигурност, по конкретно - air bag ... - но има и там не до там качествени системи , както и да е. Мисълта ми е че това вече до колкото знам не се водят екстри , а се залагат във всяка кола след ... 97,ма или не помня точно.Това може би е единствения плюс - всичко друго са глезотийки, без които можем - возия, какво табло има, дали климатик има, дали радиото се командва от волана, дали ел.стъкла, подгряване на седалки и мн.други - мисля, че това не е толкова важно.


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот alopoo » Вто 07 фев 2012 1:21


Колеги вече повече от половин година имам JP навъртях му около 15к километри... нямал съм сериозни проблеми... веднъж скъсах пистов ремък като го напънах със 140 ама то си му е дошло времето, термостат също замина и сменях, останалото са филтри и масла... Колата е здрава и надеждна, спор няма, обаче от известно време на сам тея 4 скорости и тази твърда возия нещо много взеха да ме товарят :cry: От доста време на сам ми се иска една 124 2.5D да си взема... гледам ги има доста добри запазени колички за 2500 до 3000 лв. Не съм запознат добре с тези мерцедеси ама от един съсед знам че частите също са им доста евтини а и топлите месеци мисля да я карам на олио. Вие какво ще ме посъветвате? Да вложа пари в стария партизанин или правилно съм се насочил към мерцедеса. Лошото е че моята двойка далеч не е така добре изглеждаща и така добре третирана от предишните и собственици... била е фирмена кола и по пода, също в багажника има доста изгнило, гумените уплътнения по вратите и прозорците също са заминали доста, има дупка на вратата за багажника колкото нокета на пръста ми и доста отчайващо се нуждае от нова боя :( Гори масло по 1.5 литра на 1000 км. но пали и върви що годе нормално :roll: За да заприлича на кола трябва да се вложат пари, но си мисля - защо да ги влагам тези пари като насреща ще получа отново стария, муден голф с твърда возия :( Не ме разбирайте погрешно, аз съм останал много очарован от тази кола и хич не ми се разделя с нея :( ама вече ми омръзна като излезна извън града и да си държа спокойно 85км/ч всичко живо да ме изпреварва, че даже тировете да ми присвяткват да се махам от пътя :) Доста често ми се е случвало. Моля да не давате пристрастни мнения, защото все пак е форум на VW.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот ktamen » Вто 07 фев 2012 1:44


2.5D e невероятно здрав двигател, но не знам колко ще издържи на издевателства с олио и др подобни. Поддръжката наистина е евтина, но ако го сравняваш с други мерцедеси, все пак дори и втора употреба частите са няколко пъти по-скъпи. Последно съм купувал вакуум помпа за такъв двигател - цената и беше 100лв за втора употреба, ново менте в магазина има цена около 200лв. За подобни пари можеш да си купиш цял голфов двигател. Иначе за 350 000км освен тази помпа сменях и тръбичкте към дюзите и още няколко дреболийки. На тези години, обаче можеш да очакваш проблеми с окачването и там не винаги става с втора употреба и един малък ремонт на предницата може да струва повече от голф2 в прилично състояние. Разхода на гориво е почти двоен, ако сравняваш с голф.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот emiltd » Вто 07 фев 2012 3:01


ktamen написа:2.5D e невероятно здрав двигател, но не знам колко ще издържи на издевателства с олио и др подобни. Поддръжката наистина е евтина, но ако го сравняваш с други мерцедеси, все пак дори и втора употреба частите са няколко пъти по-скъпи. Последно съм купувал вакуум помпа за такъв двигател - цената и беше 100лв за втора употреба, ново менте в магазина има цена около 200лв. За подобни пари можеш да си купиш цял голфов двигател. Иначе за 350 000км освен тази помпа сменях и тръбичкте към дюзите и още няколко дреболийки. На тези години, обаче можеш да очакваш проблеми с окачването и там не винаги става с втора употреба и един малък ремонт на предницата може да струва повече от голф2 в прилично състояние. Разхода на гориво е почти двоен, ако сравняваш с голф.


Ето едно много добре синтезирано мнение с точно инфо :applause:
Иначе към колегата по-горе...голфа определено е за смяна,след като купето е зле,но това със 124-ката не го подкрепям...за тези и по-малко пари може да се намери много хубав пасат Б3 1.6тд(80к.с.)или1.9тд(75к.с.)като първия е за препоръчване спямо разход,вървене,а е и по-тих...хем забравяш за 4 скорости,хем и возията е по-добра от на голфи.Най бих те насочил към голф,но изглежда вече ти е омръзнало от него :Mr Green Fun


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот tdi_20yare » Вто 07 фев 2012 13:28


Те вече голф 5-ците взеха да не излизат от сервизите,а ние тука си хвалим старите чупеци...Кое ви кефи толкова на тези 1.6 турбо дизели,динамиката,изпреварването,комфорта от работа на мотора,тва че гори по 2 литра масло,или не дай си боже се уцелиш някъде,то хубаво си хвалите стоката,ама света се развива,и не искам да се споря с никой и да влизаме в полемики...Защо не си гледате телевизорите велико търново,а гледате плазми за по 1000-2000лв??? Нали не обичате скъпото??? Не мисля,че нещо като му е евтина подръжката трябва да се изкара че е н1,да няма грижи здрави са-никой не отрича,непретенциозни-и с олио да върви,ама ся тука да обесняваш как бил къде къде по добър от един 90кс и 110кс мотор вече малко преляхте..Аз мисля че точно тези 2 мотора излязоха най успешни разход-вървене-горене-здравина и за това са и най масовите....Вие ги изкарахте тука големите конпютри,големите разходи....И вижте само на какър тунинг държат тези 2 мотора,за да се докаже за пореден път,че са най евтиния вариант на една динамична и малко горяща кола,чарколаци дал бог морги...Ама лятото да ида на плаж и да се чудя по бургаските завой с 1.6тд абе тоя камион да го мина ли,ще имам ли сила,от 1-ва ли да тръгна да набирам,мисля че никой не иска да си го причини...Пробвал съм от голф 1 до голф 5- 170кс тди,и винаги съм бил фен на ръбатите стари коли,ама не съм на мнение че 1.6тд е по добре от 90 или 110тди...Всеки си зне според чергата какво му е по силите за подръжка,аз имам сили да подържам 110-ка,и каквито и легенди да говорите тук не можете да ме убедите че 1.6тд ще е по добре...То въобще кола която да ти връща пари няма.... :beer


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот emiltd » Вто 07 фев 2012 13:43


Не бързай да правиш заключения,че щом някой предпочита стара кола,това обезателно значи финансова несъстоятелност за по-новичка...аз лично имам финансовата възможност да притежавам кола до към 8-9000лв,но въпреки този факт,предпочитам дъртия голф,а причините ми е писнало да ги изброявам,щото като почна и отсреща"...абе мани ми не приказвай ти на мене,я знам кое е убаво,мани я таа барака,зими си нещо по-ново" :Mr Green Fun


vocil
Мнения: 262
Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
Автомобил: Рено Меган
Двигател: K4M760 2004
Местоположение: София

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот vocil » Вто 07 фев 2012 14:41


Като тръгна да изпреварвам включвам "задна",че първа ми е малко...ако иска колегата да му покажа?
Всичко е до качествена поддръжка!
Мога да си позволя доста по-скъпа кола,но не виждам смисъл,като настоящата ми е 99% в много добро състояние и ми върши работа.Разхода ли ще ми е значително по-добър ли,стабилноста ли или просто ще има куп безсмислени електроники и щуротии или цената на километър ще е по-друга?
Защо си мислите,че всички гледаме "плазми за по 1000-2000лв" и въобще гледаме телевизия?
Всеки сам си преценява.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот milmar » Вто 07 фев 2012 14:53


emiltd написа:Не бързай да правиш заключения,че щом някой предпочита стара кола,това обезателно значи финансова несъстоятелност за по-новичка....

И дори така да е какво ? Помагаме ли на човека като му казваме че Голф 5 е по-хубав , "макар" :Mr Green Fun и нов . Всеки си знае сам дереджето :? . Аз ако можех , ама реално да си позволя (без да продам нивите на баба , както направиха много) да карам чисто нов Пасат , не бих се двоумил , макар и "толкова калпави" :D да ги правят новите , но уви ! Пък телевизия , аз например не гледам въобще , камо ли да дам 2 бона за такова нещо !


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот tdi_20yare » Вто 07 фев 2012 16:26


Колеги не ме разбрахте,аз също карам стара кола 96 година е,имам дори за чисто нова,но не искам да карам чисто нова кола по тези пътища....Но в предните страници един човек каза на колегата да си вземе една 3-ка 90кс или примерно 110кс и след това започнаха големите сметки и изказвания,че тези двигатели имали супер електроника,ей това ме подразни...Иначе и аз не си давам юбилейния голф 3 афн за нищо,това ми беше мечтата като бях по млад....И аз съм фен на механиката не ме разбирайте погрешно,и нокога няма да кажа че голф 2 е кофти кола,но какво значи здрава...Нито сме ги купували чисто нови,нито сме ги експлатирали по един и същ начин,че да кажем кое какво е...Защо момчето да не даде 1000лв повече и да си вземе едно по-приятно изпълнение с клима,абс,ел стъкла,да си качи приятелката и всичко да е малко по цивилизовано...То е ясно и голф 2 е куче и може да се движи както е дроб сърма по улиците,но и тройката го може в същия стил....Знам,че повечето хора са маняци и подържате 2-ките перфекти,но и с тройките е по същия начин..... :beer


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот веселин » Вто 07 фев 2012 18:57


tdi_20yare написа:Колеги не ме разбрахте,аз също карам стара кола 96 година е,имам дори за чисто нова,но не искам да карам чисто нова кола по тези пътища....Но в предните страници един човек каза на колегата да си вземе една 3-ка 90кс или примерно 110кс и след това започнаха големите сметки и изказвания,че тези двигатели имали супер електроника,ей това ме подразни...Иначе и аз не си давам юбилейния голф 3 афн за нищо,това ми беше мечтата като бях по млад....И аз съм фен на механиката не ме разбирайте погрешно,и нокога няма да кажа че голф 2 е кофти кола,но какво значи здрава...Нито сме ги купували чисто нови,нито сме ги експлатирали по един и същ начин,че да кажем кое какво е...Защо момчето да не даде 1000лв повече и да си вземе едно по-приятно изпълнение с клима,абс,ел стъкла,да си качи приятелката и всичко да е малко по цивилизовано...То е ясно и голф 2 е куче и може да се движи както е дроб сърма по улиците,но и тройката го може в същия стил....Знам,че повечето хора са маняци и подържате 2-ките перфекти,но и с тройките е по същия начин..... :beer

Добре - разбрахме те прекрасно ....
пусни си тема за възхвала на TDI
авторът на темата търси предкамерен турбодизел :deal
тройката го може в по-стил .... ок - климатик , ел стъкла , нещо чипче , ABS - и какво от това .... никога няма да спечели обичта на феновете и култов статус :deal
ти явно не си наясно с култовия статус на Typ 19 E - явно никога няма да разбереш защо е най-дълго произвежданата версия на vw golf и със толкова много вариации /моделни разновидности/


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот stefan4o » Вто 07 фев 2012 19:05


веселин написа:
tdi_20yare написа:Колеги не ме разбрахте,аз също карам стара кола 96 година е,имам дори за чисто нова,но не искам да карам чисто нова кола по тези пътища....Но в предните страници един човек каза на колегата да си вземе една 3-ка 90кс или примерно 110кс и след това започнаха големите сметки и изказвания,че тези двигатели имали супер електроника,ей това ме подразни...Иначе и аз не си давам юбилейния голф 3 афн за нищо,това ми беше мечтата като бях по млад....И аз съм фен на механиката не ме разбирайте погрешно,и нокога няма да кажа че голф 2 е кофти кола,но какво значи здрава...Нито сме ги купували чисто нови,нито сме ги експлатирали по един и същ начин,че да кажем кое какво е...Защо момчето да не даде 1000лв повече и да си вземе едно по-приятно изпълнение с клима,абс,ел стъкла,да си качи приятелката и всичко да е малко по цивилизовано...То е ясно и голф 2 е куче и може да се движи както е дроб сърма по улиците,но и тройката го може в същия стил....Знам,че повечето хора са маняци и подържате 2-ките перфекти,но и с тройките е по същия начин..... :beer

Добре - разбрахме те прекрасно ....
пусни си тема за възхвала на TDI
авторът на темата търси предкамерен турбодизел :deal
тройката го може в по-стил .... ок - климатик , ел стъкла , нещо чипче , ABS - и какво от това .... никога няма да спечели обичта на феновете и култов статус :deal
ти явно не си наясно с култовия статус на Typ 19 E - явно никога няма да разбереш защо е най-дълго произвежданата версия на vw golf и със толкова много вариации /моделни разновидности/

Веселине, без да се обиждаш, ама и твоето фенство има граници. Много си я обичал, ама разумът ти е надделял mhihi Не звучи сериозно човек, който си е продал колата поради излезли големи разходи по нея да я препоръчва толкова горещо. Просто е някак не на място, ще извиняваш :wink:
Имаше много ръждички отдолу - осем години и половина е била чедо на природата и само сънувала гараж - и по ръбове на врати и пета врата - цялостно кърпене и боядисване щеше да ми е към 1500 - а имах и едно леко ПТП с нея
появи се изгодно и сегашната ми Фабия
, а и нова жена върви с нова кола

Отлично разбирам любовта ви към тоя модел, понеже и аз карам такъв. Но освен с простотата си и лесната и евтина поддръжка друга положителна черта не мога да се сетя mhihi Просто има неща, които са бели, а не черни, както ни се иска :kissy:
Без лоши чувства към никой, който кара такъв модел :012:

Последна промяна от stefan4o на Вто 07 фев 2012 19:09, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот Vidol Nikolov » Вто 07 фев 2012 19:06


Класика е-да.
Обичана-да..
....но е на 30 години и това също трябва да се има впредвид.
Моделът си отива бавно и славно!
Ако ти е на сърце точно 2-ка-купи си.Запазен бензин по-лесно се намира.Парите за хубав дизел ще са поне 1600.
В случай,че просто искаш евтина,здрава и горе-долу стабилна кола с екстри от по-нова година до 2000 лева,тогава се пренасочи към друга марка.Доста други производители заслужават внимание,светът не свършва с голф 2


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 07 фев 2012 22:36


Голф Мк2 ми е любима кола от детските години,винаги съм харесвал GTI моделите,дори си сложих 16V мотор на Джетата.Никога не бях обръщал внимание на дизеловите двойки,за мен бяха тракащи и бавни....докато един ден не си купих сравнително хубава и запазена дизелова Мк2 с кулер,представите ми за този модел се преобърнаха на 180 градуса...след три години и над 35 000км мога да заявя че за мен това е най-прекрасния автомобил.Всички положителни качества който избройха колегите с такива автомобили са на лице.Карал съм и Пасат Б3 със същия мотор,Голф 3 тд,дори и Голф 5 тди.Пасата е добър просторен семеен автомобил ,но този мотор му идва слаб - нищо общо като динамика с двуврат Голф мк2.Сравнително новия Голф 5 тди не ми хареса - тежко и обемно купе(на мен ми е като бус),куп ненужни екстри,куп пласмаси,общо взето комфорт и сигурност която липсва при мк2,но пък там го няма и никога няма да го има култовия елемент и статус който много хора включително и аз(фанатици може би) изпитваме с Голф Мк2.Като говоря за Голф 2 имам предвид - поддържан и запазен ,95% от продаващите се и движещите се по улиците не са такива.По напред предлагаха фелиция...ако колегата си търси евтина семейна кола да,но тя не притежава капка от емоцията и качеството на второто поколение Голф.Някъде четох и за атмосферния дизел при Голф 2 - уникално здрав мотор,но динамиката е много слаба и за мен си е направо опасен при дълги пътувания,турбо-дизелите са далеч по-добър вариант според мен.Слабото място на Голф 2 е активната и пасивна сигурност и по-малкия комфорт в сравнение с по-новите модели.Спирачната уредба с барабани и 239мм дискове е слаба при високи скорости,но с не голяма инвестиция може да бъде ъпгрейтната с по-силна,коли на части има колкото искаш.За 4-те скорости - повечето(да не кажа всички) турбо-дизели при Голф 2 са с 5-степенни кутий 4Т,4-скоростните се срещат по-често при атмосферния("чист") дизелов мотор.Запазени екземпляри в заводски вид почти няма,тук в България колата има статус на пернишка,селска,дървена,ръбеста и тн,което не е така на запад...TDI моторите 1Z и АFN за мен са доста добри,но вече я няма простотата на старите модели,което за някой хора е минус.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот emiltd » Сря 08 фев 2012 0:10


:bowdown :bowdown :bowdown
Заради този пост,те слагам в списъка с приятели mhihi ...явно не съм сам във фанатизма си :talk:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 26 госта