Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 04 яну 2011 9:20
- Автомобил: Vw Golf mk4 TDi
- Двигател: AJM - 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
а на какъв период правиш тази процедура и всеки път ли сменяш горивния филтър? :)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Два, три пъти в годината, но не въртя много километри, за една година съм врътнал 7000км.
Горивния филтър е желателно да се смени, защото няма как добавката да ти прочиства дюзите, а да не вдига утайките от резервара, сам можеш да се досетиш къде отиват утайките.
Сега мисля да почна да слагам двутактово масло в нафтата, казват че мотора работи по тихо, също и че е добре за дюзите.
По 5мл. на литър. 300грама двутактово масло на един резервар.
Горивния филтър е желателно да се смени, защото няма как добавката да ти прочиства дюзите, а да не вдига утайките от резервара, сам можеш да се досетиш къде отиват утайките.
Сега мисля да почна да слагам двутактово масло в нафтата, казват че мотора работи по тихо, също и че е добре за дюзите.
По 5мл. на литър. 300грама двутактово масло на един резервар.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Само да кажа, че съм виждал стопено бутало, точно от пикаеща дюза, така че периодично трябва да се слагат добавки, един приятел който работи в сервиз ми казва да я стъпвам от време на време да се продухват дюзите.
Ако дюзите са запушени вече и колата претриса на празен ход, едва ли ще мине само с добавка, може и да стане, но ще трябват доста по-големи количества добавка и яко стъпване...
Ако дюзите са запушени вече и колата претриса на празен ход, едва ли ще мине само с добавка, може и да стане, но ще трябват доста по-големи количества добавка и яко стъпване...

-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 04 яну 2011 9:20
- Автомобил: Vw Golf mk4 TDi
- Двигател: AJM - 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Днес ще си купя добавката на liqui moli и ще сложа на моята тогава. Аз имам някаква добавка, после ще прикача снимка да видите. Нея мисля да не я ползвам
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Ами двутактовото масло където го слагате в нафтата някакво специално ли трябва да е за целта или без значение?И постоянно ли може да се прибавя към горивото или може и през определени интервали от време?
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Прочетох темата и останах с убеждението че всички кадето са писали (с изключение на 1,2) мислят да си карат барутарняците до като се пенсионират а после да го завещае автомобила на внуците. Колеги не се вталясваите чак толкова, най-големия акумулатор, най-специалния антифриз, масло в нафтата, всяка седмица 50км.на магистралата, дрън, дрън. Момчето кадето е пуснал темата е млад и неопитен и тука с толкова глупави съвети ще го побъркате. Моя съвет е - карай си колата без да се правиш на състезател и да ти не дреме на куро.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
100% подкрепям последния пост.
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
julio 21 написа:Прочетох темата и останах с убеждението че всички кадето са писали (с изключение на 1,2) мислят да си карат барутарняците до като се пенсионират
Аз мисля


Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Проблема на младите хора в България е че са скъсани и немогат да си позволят да отидат в магазина и да си купят нова кола.Малко са тези който ще извадят 350-400кинта на месец.А иначе по хубаво от новото няма (без значение от модела).За това ще се "лашкат" кочините на разни италянци германци и швейцарци и ще спорим на кой му е по "добра" таратайката.Сигурен съм че във форума я има 10 колеги със закупени от магазина коли я няма и толкова.И те влизат от любопитство,не че на гаранционна кола ще почне някой да сипва двутактово масло или спирачна течност в нафтата.За това хич и не се занимавам с глупости,като върви върви като се счупи правя,а като ми писне продавам и търся нещо по ново.Цел живот стари жени и стари коли.Поне нови коли да покараме.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
То по тази логика дай и маслото да не си сменяме, че колите ни били стари...
Масло в нафтата още не съм слагал, но смятам да почна, за да се удължи максимално живота на триещите части по горивната система. Не се ли грижим от време на време за колите си след време почват проблемите и за да не се налага да сменям дюзи след време, помпа, както и други части като съединители, турбини и т.н. се налага да пазя доколкото мога... Пък и не ми се занимава вече да правя каквито и да е ремонти(а колата до сега си я ремонтирам само аз, не ме питай защо).
Масло в нафтата още не съм слагал, но смятам да почна, за да се удължи максимално живота на триещите части по горивната система. Не се ли грижим от време на време за колите си след време почват проблемите и за да не се налага да сменям дюзи след време, помпа, както и други части като съединители, турбини и т.н. се налага да пазя доколкото мога... Пък и не ми се занимава вече да правя каквито и да е ремонти(а колата до сега си я ремонтирам само аз, не ме питай защо).
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
В тази тема говорим за правилна експлоатация колеги, а не какво да правим в действителност. Темата е принципна и не задължава никой да спазва съветите на патили колеги. Много хора не си задават въпроса "Това как работи". Точно тези хора карат колите си докато ги оставят на пътя. И после продават кочини и вземат други такива. Въпросът е с колко минимални усилия да подобрим работата на колите си и да удължим живота им. Ако щеш и за спорта - не толкова от финансова гледна точка.
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Точно така, "за правилната експлоатация на колите" е темата. А не за някакви налудничеви идей. Нищо не е в името на спорта, всичко опира до финанси. Ако някой си купи нова кола дали ще си затапи ЕГР-а да не му влиза чернилка в колектора или ще си избуши катализатора, ще си сипва ли спирачна течност или масло в нафтата. Коли на по 500.000км.трябва да им се дава заслужена почивка както го правят белите хора. А ние кърпиме вежди на калниците и дъната, още като по татово време.
P. S. Всеки има право да прави каквото си иска със собствената кола, без да налага мнението си на другите.
P. S. Всеки има право да прави каквото си иска със собствената кола, без да налага мнението си на другите.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Не знам на кое казваш налудничева идея, затапването на ЕГР-а на нова кола няма да го направи никой, защото не са се задръстили колекторите, виждал съм колектори толкова запушени, че може само химикалка да се пъхне, катализатора, ако работи също никой няма да го махне, въпреки че и от него не виждам полза.
Колите ни са в такава възраст, че имат по-голяма склонност, дадена част да се счупи(ако мога така да се израза), на нова кола никой няма да прави тези гимнастики то е ясно.
Вместо да ни четеш морал, може да се вслушаш в съветите на патили хора и ще видиш колко много неща може да научиш.
Поздрави!
Колите ни са в такава възраст, че имат по-голяма склонност, дадена част да се счупи(ако мога така да се израза), на нова кола никой няма да прави тези гимнастики то е ясно.
Вместо да ни четеш морал, може да се вслушаш в съветите на патили хора и ще видиш колко много неща може да научиш.
Поздрави!
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Това е безспорно че може човек да научи тук ценни неща. Мен ме дразнят съвети от рода на - един път в седмицата 50км.по магистралата да продуха или избирай заобиколен маршрут за да загрее на 90 градуса.
А има много мнения който чета с удоволствие, от хора технически грамотни. Без да се намесвам в разговора и да казвам - колега еди кой си аз мисля логически и дъра бъда.......... и да се изкажа неподготвен.
Поздрави и от мен и ЧЕСТИТ БАБА МАРТА.
А има много мнения който чета с удоволствие, от хора технически грамотни. Без да се намесвам в разговора и да казвам - колега еди кой си аз мисля логически и дъра бъда.......... и да се изкажа неподготвен.
Поздрави и от мен и ЧЕСТИТ БАБА МАРТА.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Продухването важи само за турбините с променлива геометрия. Аз също го правя. Покарах я един месец полекичка и като нагазих един път газта и турбото заби... Гася и паля отново, оправи се, минах само с продухване, иначе трябва да се смъква турбо.
Като знам, колко неща се откачат, покрай турбото, тръпки ме побиват, пък и настройката на актуатора не е за всеки, пък и нямам толкова свободно време за да отделя 2 дена и да се занимавам с турбото, а колата няма да я оставя на някой да я прави или поне трябва да стоя и да го гледам какво прави, защото нямам вяра на никой.
За да избегна тези проблеми загрявам колата на 90 градуса и я изкарвам на извънградски път на по ниска предавка с около 3000 оборота, после я понастъпя на втора, трета и четвърта до около 4000 оборота и я прибирам, като преди това съм покарал спокойно да охлади турбото. И нямам проблеми вече с геометрията.

Като знам, колко неща се откачат, покрай турбото, тръпки ме побиват, пък и настройката на актуатора не е за всеки, пък и нямам толкова свободно време за да отделя 2 дена и да се занимавам с турбото, а колата няма да я оставя на някой да я прави или поне трябва да стоя и да го гледам какво прави, защото нямам вяра на никой.
За да избегна тези проблеми загрявам колата на 90 градуса и я изкарвам на извънградски път на по ниска предавка с около 3000 оборота, после я понастъпя на втора, трета и четвърта до около 4000 оборота и я прибирам, като преди това съм покарал спокойно да охлади турбото. И нямам проблеми вече с геометрията.


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта