Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Milanski » Пон 29 дек 2014 18:54


Прав си колега , това с ремонта на стартера и аз мисля , че ще има временно подобрение . Това при положение , че се ремонтира профилактично , ако втулките и четките са тотал щета и се сменят ще има доста голям и продължителен ефект , но ако е само за спорта няма да изкара много ...




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот tdi fen » Пон 29 дек 2014 19:27


щом светва лампата на абс почти 99% акумулатора е за нов (но първо го тествайте можеш да пробваш са го заредиш и на зарядно ако напрежението е около и под 12.35V),ако вземаш нов си избери качествен акумулатор поне 74 Ah има вариант и стартера да зтяга

Последна промяна от tdi fen на Пон 29 дек 2014 19:35, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот vanesto » Пон 29 дек 2014 19:31


Лампата на ABS светва, когато тока падне под 12V, което не значи, че трябва да сменяш акумулатора. И мойта светва понякога. Трябва да пада под 10V, за да го сменяш.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пон 29 дек 2014 19:56


Имах предвид за ремонт с нови четки и втулки, другото не се брои. Ефекта е продължителен, но не е достатъчен за износен мотор и помпа. Да го отваряш за смазване 2 пъти в годината не е работа. Като си купувам пак кола май задължително мерене на компресията, защото на комън рейл примерно още не знам как да подобрявам лошия старт с регулировки. На упрекващите ме, че пазя някаква тайна ще кажа, че преди доста години имах подобни проблеми с един форд. Не съм си чесал пръстите по форуми ами си чупих ръцете с проби. Не жалих време и средства по майстори, мерене на компресии и ефект нулев. Тоя форд стана златен. Компресията беше доста добра при максимална от завода 34, тя беше 31-32. Паленето студен под 0 градуса беше много зле, а под -10 нямаше палене. Свещите сменени няколко пъти, беше предкамерен дизел. Накрая случайно се запознах с един майстор, който нямаше сервиз, а оправяше колите предимно на приятели и познати, работеше в някаква фирма поддръжка на багери и камиони. Поигра си човека с центровката и бутна нещо по помпата, аз после разгадах какво е бутал. На сутринта на -10 колата запали от четвърт без никакъв пушек. Чудо невиждано за форд, комшиите не вярваха, че това е моята кола след това което бяха виждали. Мина време протече помпата където беше пипал човека и при смяната на уплътнението се развали настройката. Опитах се да я наглася както е била, но никога не стана толкова добре, може би защото преди това сменях ремъци и центровката явно се промени малко. Така, че дори да кажа как се регулира помпа на ТДИ нищо няма да направите, освен някоя беля. Всяко нещо си иска опит. Тук четящите форумни майстори са повече от тези с проблемите и от години се ядат с мен НЕ случайно.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Пон 29 дек 2014 20:55


Нищо де...ти кажи...ние ще опитаме и няма да те виним теб че си ни строшил колите :Mr Green Fun


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пон 29 дек 2014 21:01


http://vbox7.com/play:1389d181ad след моя намеса. Температурата е около -1 градуса.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот °niksi° » Пон 29 дек 2014 22:26


Zinoto написа:http://vbox7.com/play:1389d181ad след моя намеса.

Това би следвало да е Ауди и да е АФН.
Според мен зора е основно с АХФ и АСВ и производните им. Или с други думи моторите с многото ролки на ангренажа.
Пали добре.
Имам 3 Голфа с АФН мотор. /един мой, на брат ми и на тъста ми/
И трите палят от чевърт. На брат ми Голфа е от 4 години у нас и от поне 7 на подръжка при мен. За 7 години имах един път зор с паленето и се оказа колелото на коляновия вал. Имаше теч от помпата - от гарнитурите, след това от о-пръстена на главата на помпата. Обляна в нафта помпа и никакъв зор с паленето.
На тъста АФН-а преди години започна да се чуди при температури под -8, -10 градуса. Оказаха се изгорели 4-те свещи. До -2 -3 палеше без зор.
Със моя не съм имал ядове също.
И трите са на по 360000-380000 - двата на 100% реални, третия не се знае точно.

ГНП-то освен центровка, количество и налягане няма какво да му се пипа.
Центровката и горивото ясно как се гласят., но как мериш налягането и как си сигурен, че като го направиш не е повече от нужното. Доколкото знам трябва да е 5 бара, но не виждам как може да се сложи часовник и да е сигурен човек в това което прави. Номера с ваг-а следенето на аванса някак си не мога да го приема. А какво става ако го причукаш повече. Другия вариант е да си им толкова свикнал че да става на слух. Аз така правя на старите помпи центровката но го избягвам.
Също така не схващам /не съм си и поставил за цел да го разбера точно/ каква е връзката на вътрешното налягане със студеното палене, при положение че доколкото знам когато не е с манометър се прави по работата на авансатора. А тези мотори не палеха ли със статичен аванс.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пон 29 дек 2014 22:48


За топлия старт е важен статичния аванс, но за студения е важен и динамичния. Тия с многото ролки повече имат проблеми със старта както беше споменато по-горе, но също се гласят.


Потребителски аватар
dctr88
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 26 май 2014 14:43
Автомобил: Audi 80
Двигател: 1Z
Местоположение: Варна

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот dctr88 » Вто 30 дек 2014 9:28


При мен когато светеше лампата за ABS-а се оказа, че динамото е заминало и едвам, едвам зарежда и зареждаше когато си иска и както си иска.
На едва 5тото замерване ми показа, че нещо при зареждане на акумулатора не е както трябва, първите 4 замера бяха в нормите.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот lz2aii » Вто 30 дек 2014 9:43


vanesto написа:Лампата на ABS светва, когато тока падне под 12V, което не значи, че трябва да сменяш акумулатора.


Абсолютно вярно. Преди седмица смених акумулатора, защото една сутри при -2-3 градуса едвам завъртя. Абе беше ми направило впечатление, че при първи старт, при положение, че всички лампи по таблото ми гаснеха, при завъртане ми светваха лампите на АБС и ЕСП. При следващи стартове за деня, това го нямаше. След като замерих стария акумулатор с товарна вилка, напрежението му падна под 7 волта. Сега с новата батерия нищо не свети по време на старт, дори и тази сутрин при -8 :th_up .


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 461
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот streetracer1 » Вто 30 дек 2014 13:42


Добре де, ами ако се бутне повечко аванс? Иначе казано ако се покачи до към най-горната линия? Един колега каза, че това при него е помогнало. Всеки майстор също ми твърди, че с повече предварение просто пали по-хубаво, но минусът бил, че тракала повечко. Е ако е само тракането проблема защо да прави центровки около средната линия?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот vanesto » Вто 30 дек 2014 15:09


И аз това питам, ама не казват защо. Да, трака повече, ама само докато позагрее малко, след това няма никаква разлика.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Вто 30 дек 2014 19:23


Пробвайте и споделете как палят "тракторите" и орехотрошачките :biggrin


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот vanesto » Вто 30 дек 2014 19:25


Какво да пробваме, аз от два месеца съм така :icon_lol , ама нямам намерения да връщам аванса. Митове и легенди общо взето.


qskatavw
Мнения: 212
Регистриран на: Пон 30 сеп 2013 19:07
Автомобил: Audi
Двигател: AVF

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот qskatavw » Вто 30 дек 2014 20:04


Колеги от какво се получава "удара" при палене



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 67 госта