два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Stivi » Вто 25 дек 2012 10:40


Когато е под нулата си имам "традиция" ,подгрявам веднъж,после 5 сек. държа дългите светлини,след това подгрявам пак и паля! Това с дългите за да се "събуди" акумулатора преди да завърти /да знам че и подгряването вече го е събудило/,пробвал съм и директно да подгрявам и паля и мога отговорно да заявя че след гимнастиката пали по-лесно което не значи че карам някой друг да го прави :wink:




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Вто 25 дек 2012 11:32


Колега red.devilll, кво да ти кажа незнам защо изобщо сравняваш газова уретба, която ми е до болка позната с подгревни свещи на дизел, явно нещо ги бъркаш здраво :screwy
Пробвай с вагкома да измериш R на някой датчик или да си настроиш геометрията на турбото от регулиращите болтове !

А и измери си подгревните свещи по- ток и по- проводимост и тия на допълнителния подгрев и ме светни как става, щото Ваг кома не ми каза че имам една изгоряла на антифриза !
Акумулатора когато е в покои и го ползваш има момент в който първо пада после леко се вдига и после естествено пак пада, но зависи какво консумираш в дадения слуяай.

На друдите твои гениални заключения няма да отдоварям, просто нямам такъв капацитет в "теория на вероятностите" !



Иначе това вашето стана чис Спам и за напред понеже и инфото е пари, аз лично няма да си правя труда да публикувам моите открития по темите, защото виждам че получавам само нападки от ХОРА КОИТО НЕ СА СИ МРЪДНАЛИ ПРЪСТА ДА УСТАНОВЯТ НЕЩО САМИ :!:

Извинявам се че ви занимавам с моите "глупости", щом има хора които само ме нападат, а няма такива които да кажат ей браво размърдал си е мозъка и си е поиграл, значи няма смисъл да се хабя !!!

И свещите не горят от двоен подгрев, а от ЕДИН продължителен подгрев във времето и старост !

Последна промяна от kossis на Чет 17 яну 2013 14:50, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот snoopcar » Вто 25 дек 2012 13:42


kossis написа:...


Колега колата ти нали вече пали добре с новите свещи?
Относно въпросното двойно подгряване,въпросът предполагам се поражда от неефективно работещи свещи,което ти си установил.Карай си колата и за напред продължавай да намираш решения по разни проблеми.

Само да вметна,че аз си "ремонтирах" въпросният клапан N75,който управлява турбината и съм сигурен,че работи по-добре и реагира по бързо от нов такъв.
И не заради това,че няма пари за нов,имам чисто нов който така си стои .
Та за това не съм споделял,и няма и да споделя какво съм правил с клапана.Все ще се намери някой,който като вдигне предния капак и се чуди за какво иде реч,да си чеше пръстите по форума.

Не визирам никого в случая,нито пък съм голям разбирач.

Весели празници! :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Вто 25 дек 2012 14:03


Ей имало и интелигентни форми на живот тука бе ! :да:

Важното е че си се оправил с клапана- ти пили ли му цилиндърчето от налепа, щото аз майче яко го изшлайфах да не запира ?

Прав си колега - никой не е станал пророк в собствената си държава ! Не знам аз къде съм тръгнал, а наздраве :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот samo_pechka » Вто 25 дек 2012 23:37


snoopcar написа:..
Само да вметна,че аз си "ремонтирах" въпросният клапан N75,който управлява турбината и съм сигурен,че работи по-добре и реагира по бързо от нов такъв.
И не заради това,че няма пари за нов,имам чисто нов който така си стои .
Та за това не съм споделял,и няма и да споделя какво съм правил с клапана.Все ще се намери някой,който като вдигне предния капак и се чуди за какво иде реч,да си чеше пръстите по форума.

..

Весели празници! :beer

Колега ,как си се справил с проблема ? Ако може да споделиш :) знам ,че си написал ,че няма да споделиш, но все пак :) нали е затова този форум :beer Ще сме благодарни за полезното инфо :да:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Сря 26 дек 2012 0:32


Tomorrow morning I tell you, now I am tired.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот dlug » Сря 26 дек 2012 8:34


Прекалено добре знаеш английски и не обръщаш внимание на кой език пишеш?
Или изкаш да изтъкнеш колко добре знаеш английски (защото ние не сме добре запознати с този факт) ?
Или има някаква друга причина?
Весела Коледа :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Сря 26 дек 2012 12:12


А знам го малко и го забравям, щото не го ползвам, но ми помага и в ремонтите по бараките. Явно ме избива по някога, без причина :screwy - разтоварване ! Играх си с един смартфон и си слагах антирадарна програмка, като прелитам през куките да знам че съм прелетял, и ми дойдоха в повече тия настройки :Mr Green Fun

Така и така я оспамихме тая,
Та за клапана поне ще е от помощ !

Значи разконсервира се като консерва с отверка и клещи внимателно. После се внимава за мембраната и вътре има едно ситно клапанче - пак е от гумен материал. То се промива само -в центъра на иглата и котвата е-като хриле и има дупчета от другата си страна !

Необходимо е да се изпили внимателно- магнитопроводният цилиндър в който се движи котвата на клапана и самата котва се полира с финна шкурка !

Но налепите са в магнитопровода и е необходимо финно пилене с шкурка и нещо обло за да се подвежда шкурката в цилиндъра. Хода на котвата да е абсолютно свободен и да пружинира на мембраната си !

После промивка и на малкото клапанче в центъра и на иглата и се зглобява - с лкещи, менгеменце и отверка пак консервираш ! Може да се пробва на адаптор 12 волта ! Като залепне, понеже се подмагнитва и тука за да се разлепи идва на ход -разтоварващият извод като се духне в него и се разлепва от магнитопровода !

Его те на -http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=157387
:beer Ако нещо не е ясно питай и научи и за гресите, колега samo_pechka :Mr Green Fun :beer

Последна промяна от kossis на Сря 26 дек 2012 13:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот samo_pechka » Сря 26 дек 2012 13:13


Интересно инфо :beer засега нямам проблеми с клапана ( пу да н' чуй дявола :) ) но да си имам и аз едно на ум ,кое-как е :да:
П.п. за гресите - виждал съм влиянието на повечето греси към алумина какво е :да: те масово предизвикват корозия :horror: Знам ,че има и такива ,които няма проблем ,като се нанесе по алуминиев детайл .Едно нещо малко ме притесни , като каза ,че си ползвал графитна грес за свещите .Самите свещи- нагревателят им ,има място за топлинно разширение в основата , нещо като "луфт" да го наречем .И затова при стягане в главата ,се препоръчва да е с определн момент (кг) за да не се "смачка" в основата и оттам-подгревния и щифт , ако това стане - дефектира за отр.време .Проблема е когато се ползва грес ( особено графитна) че често това разстояние м/у щифта и резбата в основата - се напълва и там с грес и тя запича яко и..мине не мине -свещта отива на кино :? Отделно си мисля ,че може и резбата да запече поради този факт ( наличието на графит+грес+алумин)
Дано да съм в грешка де :oops: При мен никога не е имало проблем с развиването на свещите , а само с об.двиг. масло съм мазал резбата им, и само на студен мотор-глава съм ги стягал и развивал .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Сря 26 дек 2012 13:39


Тая грес беше за една ламбда сонда и аз я мазах с друга графитна от големия "казан". Та ми остана малкото пакетче специално за такива детайли и мисля че не би трябвало да има проблем, отделно си стягах с динамометричен около 20 Нм.

А и резбата им е доста далече от нагревателната повърхност, така че тая грес е за там ! После при опит да я отвия с 1/4 гедоре и става- значи е малко усилието. И това след като съм тествал мотора вече :да:


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот polkut » Съб 29 дек 2012 17:52


myrshavija написа:Един приятел с ескорт 1.6Д казва, че има голяма разлика дали подгрява веднъж или два пъти когато е много студено.


И аз подгрявам по 2 пъти, за моя трошляк има ефект. Като подгрея 1 път пали, ама върти повече от колкото ако съм подгрял 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Сря 09 яну 2013 9:25


Dobromirski написа:Колега kossis. Понеже обичаш да мериш, утре отиваш на студена кола и връзваш мултицета да мери напрежението върху шината на подгревните свещи. Даваш контакт и киризиш лампата и мултицета . Откриваш двете разлики. После палиш и пак киризиш мултицета. Пусни и парното, за да не ти загрее бързо мотора до +20'С . Нееее, не се кокори такааа! mhihi Ъъъъъъ странно а ? Греят на работещ мотор :shock . Ако подадеш газ и вдигнеш над 2500rpm , ще изгаснат, но паднат ли оборотите пак ще се включат (дори се чува релето как цъка) :wink: И така, докато антифриза стане около 20 градуса.
Оказва се , че дори и да запалиш след изключило реле (не лампа а реле) , подгряването тръгва на ново. И не просто задържа още малко, а задържа докато двигателят загрее. При -15, това отнема около 3-4 минути. Ако по някаква причина , температурата на двигателя падне под 10 градуса, подгряването се пуска, независимо от колко време работи двигателя.
Хайде весела Коледа :beer


Колега я понеже ги чаткаш тия загряванета на свещите по време на работа на мотора кажи- тая сутрин беше около -8 по борд, така и аз подгрявам веднъж и си викам я да пробвам да паля и завъртях-директно си запали. Викам добре, щото и доста ми светеше пружината де. После тръгнах и като колата се движеше нещо все цъкаше, а на светофарите спираше да цъка :?: Та аз си мисля че тоя допълнителния подгрев на цилиндровите свещи е изключвал по време на движение, защото мотора е позагрявал и после пак е включвал. А на светофара мотора се охлажда и греят постоянно.
Другия вариант е тия за подгрев на антифриза да правят тоя номер с цъкането, но там имам една изгоряла. И може от това че не работи едната и да става неправилната работа и на двете системи :roll: :?: Тая седмица ги сменям и трите и ще видиме. Щото снощи барам долния леден на радиатора. А температурата по стрелка от 60 до 70 най много, но това за 6 км де.
Та от какво цъка според тебе колега :?:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот gancho » Сря 09 яну 2013 11:37


Цъка релето,защото компа спира подгревните свещи в цилиндрите при достигане на някаква Т (не съм сигурен колко)на антифриза ИЛИ при вдигане НАД 2000об (май може да се адаптира с програма).Затова на светофар пак ги пуска.Поне аз така съм чел.
:beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Сря 09 яну 2013 11:56


Оф, верно че при над 2000 оборота ги спирало. :да: Големо цъкане големи подгреви ей да го ева и дизела. Трябва да си монтирам музиката от старата кола, ама стана студ и на пролет. За да не чувам кво чатка и чука :Mr Green Fun :mrgreen:

Един въпрос с повишена трудност в тоя ред на мисли-

Е сега мамка му, тука в работата ми имам до мене един радиатор-дълъг дето грее само себеси и от едната страна входния е на телесна температура 35 градуса, а от другата връщашата е ледена. Така в тоя ред на мисли- аз като барам долния на радиатора на колата и той е леден а горе е някъде 60-70 градуса та дали има слаба циркулация и дали от 60 градуса може долния да е свалил флуида до температурата на околния въздух ?

Дали ми сванахте мисълта. А и радиатора е топъл зад перката като го барам, само долния е леден. :roll:

Пави ми впечатление че на место ако е стигнала стрелката до 70 от ръчканката и като върти вътрешното парно и пак пада на 60 и тнт. За сега залагам на изгорялата свещ на антифриза. Но дали и термостата не е.....
Не ми се сменя термостат, щото до тука като съм сменял на другите кошници -ефекта е бил О. А и виждам че е привидно затворен, ама дали ?
Тая кошница иска магистрала !

Като се сменя термостат на АВФ мотор много ли антифриз губи и може ли да се събере без да се сваля долната кора ?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Dobromirski » Сря 09 яну 2013 18:33


Щом радиатора е топъл преди да достигне 80 градуса поне, проблема ти е в термостата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта