Биодизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пон 15 май 2006 9:42


Alek написа:Не, не съм цедил, наливам директно....а това за оборотите след гасене и на мен ми се случва и със сигурност е от биото....на мен ми се случва и друго понякога.....при изключване от скорост оборотите на ми падат на 900 примерни, а седят понякога 15 секунди доста по-високи....нямам оборотомер, но според мен някъде 1200-1300 оборота....


с оборотите ,проблем не съм имал ,с изключение 50сетината по ниски в началото...

мисля че разликата с консистенцията оказва някаква игра...
тъп съм,ама може ли ако е по гъсто и има налягъне -да цвръкне още един път след като си изключил двигателя??

значи нямаше го това когато бях на Б85-б90....можеби найстина е по добре да капваме по 6-7 литра нафта на една туба...

очаквам никс да изкоментира..




Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Вто 16 май 2006 22:39


никс с нетърпение чакаме статията за хом мейд на биото..


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Сря 17 май 2006 13:32


Ето и превода. Извинявам се ако има някои грешки. Количествата на материалите са точни - гаранирам ;)

Това е най-лесният и "дурако-устойчив" метод за направата на малки количества биодизел вкъщи. Единствените "по-специални" добавки които са необходими са термометър до 150 градуса, мерителен съд за да измерите точно количество натриева основа (NaOH) или т.нар. сода каустик и нещо в което да отмерите 250 ml метанол и 1L растителна мазнина.

Внимание!

Ще работите с опасни химикали! Трябва да сте много внимателни!
Метанолът е лесно запалим и може да се абсорбира през кожата или да се вдиша. СИЛНО ОТРОВЕН! Внимавайте да не вдишате парите му.
Натриевата основа може да предизвика изгаряния по кожата! трябва да сте с дълги ръкави, панталони и затворени обувки.
Винаги имайте течаща вода наблизо за да се измиете бързо ако стане злополука. Носете ръкавици, предпазни очила.

Метанола завира при температура 65 градуса целзии, затова мазнината трябва да е под 60 градуса.

Метанола и натриевата основа може да си набавите от фирмите за химически реагенти. Има няколко в София.

Необходими инструменти:

1. 1 бр. 2 литрова бутилка от кола, фанта,спрайт, пепси, миринда .....
2. 1 бр. - термометър до 120-150 градуса (продава се пак във фирмите за химикали и химищески принадлежности)
3. Мерителен съд или точна везна за да отмерите точно натриевата основа
4. Мерителен съд за течности , за отмерване на 250 мл метанол
5. купичка (стъклена или керамична) за смесване на метанола с натриевата основа.
6. фуния

Необходими материали:
1 л мазнина - олио чисто или използвано
250 мл метанол
около 10 грама натриева основа - NaOH - известна като сода каустик

Приготвяне:
-Мазнината
Ако имате изполвано олио като суровина, загрейте го до 120 градуса за да се изпари всичката вода която е поело при пърженето. Олиото ще пръска и цвърчи докато не се изпари водата. След като спре и се упокои го оставете да се охлади.
Ако използвате чисто неизползвано олио, само го загрейте до 55 градуса.
-Метаоксид
ВНИМАНИЕ! отровно, внимавайте да не го вдишате.
Ако използвате чисто олио, ще са необходими около 4гр. NaOH. Ако олиото е старо опитайте с 6-7 грама, или най точно трябва да се използва метода титриране, за определяне на точното количество.
(Автора използва 6 гр. при направата от най ралзични мазнини и винаги се получвало - бел.пр.)
Натриевата основа и метанола не се смесват много лесно, затова ви трябва търпение.
Не помирисвайте парите в никакъв случай! Смесвайте ги на открито!
За по бързо смесване започнете с малко количество метанол със стайна температура. ( не топъл) По време на смесването се отделя голямо количество ТОПЛИНА! Бъдете внимателни! . температурата на сместа ще се покачи много бързо. Реакцията е силно екзотермична. Това е нормално. бъркайте докато натриевата основа се разтвори напълно. Разтварянето ще отнеме около 10 минути. След като се разтвори налъпно долейте остатъка от метанола до 250 мл.
-БИОДИЗЕЛ
След като температурата на загрятото олио падне под 60 градуса, използвайте фуния и го налейте в двулитровата бутилка. След това налейте вътре току що направената смес от метанол и натриева основа.Затворете плътно бутилката и клатете бутилката интензивно в продължение на 10 секунди. Тази реакция не е опасна и не отделя топлина или газове.
Сега оставете бутилката на масата и наблюдавайте как цвета се променя от светло бозаво към тъмно кафяво.След около 10 минути получилия се съпътстващ реакцията глицерин ще започне да се утаява на дъното. Убедете се че има ясно очертана граница между глицерола и биодизела. Тя бавно че се очертава.
След около час по голямата част от глицерола ще се отделила. Този процес се нарича сепарация.
Вече имате бутилка с чист светъл биодизел стоящ върху тъмен глицерол. Биодизела ще е мътен първоначално. Ще отнеме около ден-два за да се избистри. Обикновено глицерола е същото или малко повече от количеството метанол изполван в началото.

Ами това е рецептата. Сега оства на намерите начин да си отлеете само биодизела. Има камара инфо как се прави инсталация от стар бойлер и подръчни материали (тръби и кранове, една помпа и стари туби)

Аз още не съм пробвал но много скоро ще. :)


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Сря 17 май 2006 15:42


Никси,,,мерси много...много блаодарско...
за собствениците на къща с фритюрник мис е видия много подходящ,,,аз с подземния спарен гараж=всичките тези отрови=леко ме притесняват...

леко не ми се избистри - този процес важи за всички видове избито на олио семе,без значение от рафинираността???
себестойността не метанола и сода каустик как се отразява на цената на 1 литър примерно??

никс свирни като правиш тестовете да помагам и да черпя опит...


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 30 май 2006 16:02


Една интересна статиика за био-то и производството му у нас.
Така като гледам дали не е поръчана от Темпо а ? :))


http://www.monitor.bg/article?sid=&aid=82727&eid=728


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Вто 30 май 2006 16:41


изобщо няма нищо общо с темпо:))...тия с гол гъз таралежи мачкат...1.66лева за Б100

няма да лицензират никой който няма 3 години производство:)))...иначе път на екологията и не на енергийната зависимост,,,нека всички се лицензират за да има контрол:))

правителството пак ще си играе на наши и ваши...как да не я лъжеш тая държава когато можеш?


gassmailno
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gassmailno » Сря 31 май 2006 0:08


Здравейте
Нов съм във форума и за първи път пиша.Като притежател на дизелов фолксваген от 3 години мога да споделя някои неща.Не живея в БГ. в момента но пътувам често и използвам биодизел и олио за горива.
С биодизела съм карал зима и лете и нямам проблеми до към -15 градуса с чист биодизел без допълнително подгряване на филтри и гориво.По еврооейските стандарти дават безпроблемно палене и работа с 100 процента биодизел до -20 градуса.Тъй като живея в Норвегия и ползвам немски биодизел реших все пак да проверя за тези температури и спокойно ще ви кажа че на минус 20 градуса и по ниски не очаквайте да запалите с биодизел.Но все пак не се отчайвате
тези температури са рядкост в БГ. но и да се задържат за по дълго не е проблем да карате няколко седмици с нафта.За защитниците песимисти ще кажа че е измислен синтетичния дизел който няма проблеми със студът.Проблемът със запушените филтри е само първите 2 зареждания с биодизел и вие вече знете защо.Първата
ми кола беше Венто 1,9 чист дизел.С него имам над 25000км с биодизел и над 10000 с олио.До продажбата му а и след това не е забелязана никаква разлика по помпа, дюзи и мотор а колата си върви безпроблемно.Сега карам Голф3 1,9 турбодизел и също използвам биодизел и олио.Колата я имам от 1 година и имам около 27000 км от които 17000 са с биодизел и олио.Биодизела го ползвам за подгряване на колата а олиото след като е загряла.За каране с олио се нуждаета от система за подгряване на олиото, филтър,клапани за смяна на горивата и други дребни неща.
ВНИМАНИЕ Проверете с какъв тип помпа сте да не останете неприятно изненадани.BOSCH VP 44,DELPHI,LUKAS,CAV,STANADYNE,ROTO DIEZEL
не понасят студено олио и са рискови за работа с олио.Те винаги трябва да работят с олио над 80 градуса.Бях прочел някъде във форума изказване че сярата била за смазване в нафтата.За хората които не знаят сярата е един от най големите врагове на мотора
Няма да казвам за замърсяването а само относно вредата върху мотора.
След като загасите мотора по стените му от вътре се отлагат серни отлагания които когато се съединят с влагата във въздуха образуват
сярна киселина която корозира мотора от вътре.Тази киселина също така разрушава маслото и намалява смазочните му свойства от което
вредата върху мотора я знаем всички.Затова много от новите масла имат добавки за намаляване на ефекта от киселината.В Европа обикновенния дизел е с много добро качество и ниско съдържание на сяра,докато в Щатите извличат максимум бензин от нефта ,нафтата е с по ниско качество и повече сяра.Там смесват биодизела с нафтата зада я подобрят.Амариканската армия използва основно биодизел поради безопасноста му сравнение с нафтата.За тези които ще карат с
биодизел един съвет,купувайте от сигурен източник за да сте сигурни
за качеството на горивото.Не е шега работа остатъчните химикали
в биодизела да ви развалят живота.След няколко дни ще пиша елементарни начини за проверка на качеството.Между другото знаели
някой колко струва втора употреба помпа,тръби и дюзи за 1.9 турбодизел.Ще си идвам в БГ. и се чудя дали си струва да ги мъкна толкова километри ако са евтини и няма да изкарам пари от тях.


gassmailno
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gassmailno » Сря 31 май 2006 0:26


Забравих да ви кажа че винаги преди да изключите мотора сменете на
био или нафта за да прочистите системата от олиото.Това се отнася най вече когато е по хладно или студено.При 25,35 градуса няма да е такъв проблема но все пак да си вържем гащите за наше успокуение.
За тези които питаха дали може да се кара директно без подгряване ще кажа че е възможно но само ако добавите до 30 процента олио към
нафтата.С био и олио не съм пробвал за това не знам.За да правите био в къщи е добре да изучите процеса титруване който ще ви е от необходимост при използването на използвани мазнини и животински.
Химикалите ви също трябва да са с много добра чистота а мазнината
да няма вода че ще стане сапун вместо био.Това го казвам от опит
УСПЕХ


Потребителски аватар
Deputata
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 фев 2006 0:23
Автомобил: VW Golf3 1900 TD
Двигател: AAZ 1994
Местоположение: Троян
Контакти:

Мнениеот Deputata » Сря 31 май 2006 12:18


Изгоря ми фритюрника!


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Чет 01 юни 2006 13:49


gassmailno написа:УСПЕХ


аз незнам колко струват,но в българия според мен като всеки малък пазар -е с много широки граници -дали търсиш или дали предлагаш...
мерси за изказаното..
знае ли някой откъде може да се вземе олио 2ра упортеба и на каква цена върви?


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Вто 01 авг 2006 9:19


Та я кажете сега някой кара ли с биодизел от темпото и някакви отзиви към днешна дата?


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Вто 01 авг 2006 12:44


zaro написа:Та я кажете сега някой кара ли с биодизел от темпото и някакви отзиви към днешна дата?


е точно пък от темпо е все едно да караш с пропан бутан за 1.70 , щото бензина ти е 1.80....аз не вярвам някой да кара с темпо био


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 01 авг 2006 13:55


Абсолютно си прав тя разликата даже е 8 ст. и то за Б100!


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 07 авг 2006 9:08


zaro написа:Та я кажете сега някой кара ли с биодизел от темпото и някакви отзиви към днешна дата?


като опит вече към 5000 км с био, мога да кажа на Темпо биодизела НЕ СТАВА ! този който сипвам в туби е чувствително по добър. Веднъж сипах на темпо поради липса на другия и колата се спъна супер много.

преди няколко дни смених маркучетата преди горивния филтър и нарочно срязах едното да видя отвътре има ли поражения от биото - НЕ - няма абсолютно никаква разлика от новия маркуч който сложих.

Приятел който обслужва колонките на темпо ми каза че като ги разглобявали маркучите им отвътре били супер зле. Ами явно са от кофти каучук. Както казах на моите им няма абсолютно нищо, мога да сложа снимки.


virus4e
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 12:51
Автомобил: Volkswagen Jetta
Двигател: 2011
Местоположение: София

Мнениеот virus4e » Пон 07 авг 2006 13:36


Здравейте, нов съм и съм пробвал вече 1 резервоар биодизел.
Само че съм от Харманли и до колкото знам този, който се продава тук го прави харманлиец.
Ще взема да пробвам онези тестове с водата да видим колко е качествено.
За сега няма никакви проблеми с мотора, мисля че е по-тих.
Не съм сигурен за разхода, че в тези жеги климатика не се изключва, знаете как е.

Колата е Пасат 2000год, купето е от 4-ка, но двигателя е 1.9 TDI /115к/.
За сега няма проблеми и с горивния филтър, но тези дни ще му направя проверка.

Много полезна тема! :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 94 госта