Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот ktamen » Вто 20 юли 2021 0:15


velqn написа:Аз също се чудя за помпа, баси, исках да сменя помпата, моя майстор нещо вика, то не можело така, требвало комплект с ангренажа, знам ли, не може да не може, баси...

Ако смяната на термостатите не реши проблема, за което АДСКИ се надявам, ще търся вариант да сменя помпата!

Какво казаха в Елбатрон.
Точно те са хората, които би трябвало да ти решат проблема, ако изобщо имаш проблем.
За тях негативни мнения няма icon_idea




velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Сря 21 юли 2021 10:57


Малко развитие по темата!

Днес взех колата, моята с моя мотор (CBB 170hp stock) се оказа с 1 термостат и на DSG-то се оказа, че има малка спомагателна помпа, която явно върти антифриза, но няма 2 термостата, както мислех.

Термостатът е сменен, колата напълно обслужена.

Карах само от сервиза до нас 4 км , направи ми впечатление, че с новия термостат по-бавно, като че ли достигна работна температура. Още на старта пуснах да следя Oil Temp, там показва -- докато не стигне 50°C.

Колата закова на 90°C (индикацията на водата), а маслото достигна 75°C до нас, четвъртък ще направя фул тест с хора и багаж по баирите и със 140 км/ч да видим дали ще има ефект.

Може да си фантазирам, но с новия термостат определено загрява по-различно. Дори, малко преди да достигне на 90 водата, направих експеримент пуснах яко парното на колата да духа вряло, дори малко падна надолу стрелката на водата, нормално...

Направих този опит, щото чета, че има яко колеги, които имат "обратния" проблем, именно, че не им загрява достатъчно бързо и/или дори пада температура, като карат под наклон надолу и т.н.

Ще пиша четвъртък какво ще покаже ултимативния тест.

Ако пак загрее остават вариантите:
- смяна воден радиатор
- смяна на тази малка спогамателна помпичка, закачена за DSG-то (или пред него нещо)
- смяна на водната помпа (и сигурно ще трябва пак зацепване на ангренажа.... или направо нов)

Та така...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот milmar » Сря 21 юли 2021 11:39


velqn написа:..... Дори, малко преди да достигне на 90 водата, направих експеримент пуснах яко парното на колата да духа вряло, дори малко падна надолу стрелката на водата, нормално...

Направих този опит, щото чета, че има яко колеги, които имат "обратния" проблем, именно, че не им загрява достатъчно бързо и/или дори пада температура, като карат под наклон надолу и т.н.
...

Ха, в тази жега, колкото и продължително да пускаш надолу, не вярвам много да падне температурата на мотора, освен ако не се спускаш от Еверест. Но зимата е нормално, независимо от термостата, пускаш ли на скорост със парно, температурата пада, защото не гори нафта и няма от къде да дойде топлото, освен да се отнеме от двигателя, който съответно изтива.

Иначе, дано си сменил проблемния детайл!


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Сря 21 юли 2021 12:05


Дано, силно се надявам, имам добро усещане, но да видим.


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Сря 21 юли 2021 20:57


Колеги, нов ъпдейт!

Както писах по-рано, днес взех колата... планът беше петък да я тествам, направо на път за морето... обаче беше ясно, че нямаше да издържа.

Изкарах в 19:30 колата при 25 градуса външна температура от овча купел през околовръстното до Люлин магистралата за Перник.

Веднага ми направи впечатление, че за няколкото километра до магистралата, колата държеше 70°C oil temp (температура на маслото) при 90°C стрелката на водата. След това се случи следното в тази последователност, имам и снимков материал, но няма смисъл да пълна темата:
- Излезнах на магистралата към Перник на 90°C на oil temp и водата
- Започнах веднага да шпоря колата с 140-160 км/ч и започна следното покачане на oil temp: 92°C->93°до 101°C
- Продължих да шпоря и температурата на маслото на двигателя отиде на 105°C
- Тук идва първия по-голям наклон, малко след първия тунел, натиснах докрай и oil temp започна да се качва до 114°C
- На моменти стигах 180 км/ч, което ми е абсолютно много над психо границата, но исках да тествам максимално колата. Това беше моментна скорост, паднах бързо на 160 км/ч по наклона.
- Ей тук забелязах нещо, което не се случваше преди! Температурата на маслото (oil temp) стигна максималан стойност 116°C. Температурата на водата остана непокътната на 90°C.
- Тази стойност от 160°C на маслото се задържа въпреки бруталното шпорене, но трябва да се отчете факта, че околната температура беше 24.5. Забравих да уточня, че през цялото време карах климатик, като направо го пуснах на най-ниската температура
- Тази магистрала има 2 или 3 тунела до Перник - не успях никъде да надвиша 116 °C темп на маслото - през цялото време стрелката на водата остана закована на 90°C
- На кръговото към Перник влезнах като Джейсън Стейтам в Транспортер 1 и направо по-обратния път към София!
- Там има дори струва ми се по-голямо катерене!
- През цялото време oil temp беше на 116 °C, но аз продължих да натискам основно с 140-160 км/ч
- Тази температура се държеше адски стабилно от колата, като успя за много кратко да стигне дори до 118°C!
- Друго, кеото ми направи сериозно впечатление беше факта, че много бързо успява да се възстанови (temp recovery), тоест след пикът от 117°C на oil temp бързо падна до 116°C дори и 115°C.
- Аз продължих да карам бързо, като спирах според ограниченията пред тунелите 120 после 100 км/ч
- Oil Temp трайно падна на 114°C и това продължи вече до влизане в София

Накратко (абе май надълго) това се случи, като трябва отчетем тези факти:
- Бях сам в колата, различно от сценария жена + 2 деца
- Колата беше с празен багажник с 1/2 резервоар и без 450 литра автобокс отгоре
- Външата температура беше далеч от душманската 36 и нагоре (25 максимално в града и 23.5 - 24°C извън града по магистралата)

И все пак най-силно ме впечатли това:
- При каране (несъвместимо бързо с моето нормално каране) държа почти стабилни 116°C на маслото и винаги 90°C заковано на водата
- След 55 км каране в града държи почти стабилни 104-106°C на маслото и пак 90°C заковани на водата

Дори, когато вдигне повече темп на маслото, успява по-бързо да се възстанови/охлади...

Адски силно се надявам дори при бруталния натоварен сценарий, хора, пълен резервоар, автобокс отгоре наблъскан и душманска външна температура пак да се държи така...

Сега си гледам първия пост от 2017-та, там съм стигал над 140°C на маслото, когато явно е почнало да ми прави впечатление и да намалявам и карам по-бавно.

Дълбоко се надявам термостатът да не е отварял докрай, сега с новия термостат и почистването на радиаторите (+ ново масло и филтри) проблема да е решен трайно.

Ще пиша пак и благодаря на всички колеги, които се отзоваха!!!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот cecoa1 » Чет 22 юли 2021 4:41


Бил е термостата. Сега си ОК.
Маслото го показва по-точно като температура, а и то се нагрява по-бързо и до малко повече от антифриза. Понеже има топлообменник между масло и антифриз, за охлаждане на маслото, при нормално каране двете течности са с близка температура. Вече при повече газ разликата се увеличава.
Можеш да видиш и реалната температура на антифриза, но ти трябва диагностичен уред. При леко каране ще стигаш около температурата на отваряне на термостата(87 градуса), а при настъпване няколко градуса над нея. Като стрелката няма да мърда от 90.

Ето тая тема от скоро, и проблема също беше термостат - https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=91&t=487869
Щеше да си спестиш разправии и пари, ако беше тръгнал от него.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот milmar » Чет 22 юли 2021 13:07


Дано наистина това да е бил проблема и вече да е решен! :th_up
И пак корав е излязал мотора да го мъчиш така до сега :-) !


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Чет 22 юли 2021 13:31


milmar написа:Дано наистина това да е бил проблема и вече да е решен! :th_up
И пак корав е излязал мотора да го мъчиш така до сега :-) !


Да, дано... броени часове, докато имам 100% потвърждение :)

Но, ако е решен проблема, евала на CBB мотора, ебаси звяра е... то верно че в града не го карма много, ма 30хл км му направих така, но пък и аз почнах да се усещам и да намалявам, като почваше да загрява... Вчера вече на 180км/ч (което не бях вдигал), осъзнах, че нямам топки да го тествам нагоре, то е и безмислено нали, къде да караш с тая скорост, но евала, че стрелката не мръдна!

Апропо - добре стана и с почистването, не пречи това, само ще помага!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот stefan4o » Чет 22 юли 2021 16:12


Е, как нямаш топки, колега. Аз дъртата Джета я карам с толкоз по магистралата :)


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот morfei1 » Чет 22 юли 2021 17:08


velqn написа:ма 30хл км му направих така


И на никой от всички майстори досега не му дойде на акъла да смени термостата за 4-ри години :eek ? То при проблеми с охлаждането на какъвто и да е автомобил, от там се почва винаги.... :rolleyes


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот w_smith » Пет 23 юли 2021 10:07


stefan4o написа:Е, как нямаш топки, колега. Аз дъртата Джета я карам с толкоз по магистралата :)

180 на магистрала Люлин е различно от 180 на Тракия между Стара Загора и Бургас.
Важното е, колегата да си е решил проблема.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот stefan4o » Пет 23 юли 2021 10:15


Беше по-скоро като закачка. Недей с лошото, колега :mhihi


velqn
Мнения: 215
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот velqn » Пет 23 юли 2021 18:04


Колеги,

Радостта беше кратка :)

Днес нашълних багажника докрай, автобокса 450 литра на макс и по баирите с 140-150км/ч стрелката на водата започна да се качва над 90 до първото отделение, което е уж 100 градуса.

Този път си направих друг експеримент, когато усещах, че водатата щеше да тръгва над 90, спирах климатика.

Имаше ефект! Успях да мина огромни баири със 120 без климатик, на места където преди веднага ми загряваше.

Чак много накрая тръгна да загрява.

Та това е, просто ръчната спирачка отгоре и багажника пълен до горе, оказват влияние...

Не знам това с климатика дали не навежда на други идеи?


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот georgebonev » Пет 23 юли 2021 19:37


Запушен радиатор на антифриза ?

:gruebel
Хм... перките набутват топъл въздух от климатичния радиатор към радиатора на антифриза.
Може и водна помпа да няма дебит... (на място, отвори капачката на разш.съд и виж колко църка на празен ход и при 2000 оборота)

П.П.
С вода ли караш или разреден предварително концентрат антифриз и дестилирана вода 50:50 ?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване

Мнениеот morfei1 » Пет 23 юли 2021 19:49


Климатика не е нищо повече от допълнителен товар, с които охладителната система не се справя в конкретния случай.

Сега си ревизирай и помпата, спомагателни ако има. По добре да похарчиш едни пари и да си спокоен, отколкото да я прегрееш някъде и да похарчиш в пъти повече.

Така как си я подкарал, следващия път може и някоя каравана да закачиш отзад.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта