Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
daniel_falin
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот daniel_falin » Съб 17 яну 2009 20:07


marttyy написа:И тва за термостата не е вярно, защото ТДИ моторите отделят малко топлина при работа и трудно загряват. Моят термостат е напълно изправен но колата бавно загрява, даже като загрее на 90с долния маркуч е студен и като оставя на място с парно темп. пада на 70- самото парно охлажда двигателя.


нали това съм написал бе смотльо
това 70 което виждаш не е вярно защото голямия кръг не върти водата ами само малкия
тди отделяли малко топлина, да така е ама по твойта логика с парното тая кола трябваше да е с въздушно охлаждане




Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот marttyy » Нед 18 яну 2009 18:14


абе ти маи нищо не разбираш от това. Като не върти големия кръг нали върти малкия с цел по бързо да загрее, но тди-то пак бавно загрява затова са тези свещи на малкия кръг. Чул си от някаде нещо но явно не си го разбрал и сега пишеш само глупости


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот ABSOLUT » Нед 18 яну 2009 19:54


Верно глупости говори. Воднага помпа се върти от ремъка, т.е. тя върти непрекъснато водата в малкия кръг. Когато температурата достигне около 80 градуса, термостата започва да се отваря и тази топла вода започва да нахлува в големия кръг към радиатора. Водната помпа продължава да си се върти, само че сега вече върти и вода в големия кръг. Това което искам да кажа е, че течението никога не е "мъртво", водата винаги се върти, поне в малкия кръг докато не отвори термостата.


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот marttyy » Пон 19 яну 2009 19:12


много ясно, това го знаят и децата сигурно. Момчето трябва да е неук.


Потребителски аватар
na6iya
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот na6iya » Пон 19 яну 2009 22:14


ми да се включа и аз-моя г3 е ааз 92г. и нормално работише на 90градуса. като му сложих колер видимо загрява по бавно и повече от 80 градуса не вдига вече.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Пон 02 фев 2009 12:12


Да кажа и аз какво направих на моя 1Z:

Купих фланец /50лв/ и свещи /27лв благодарение на Ceci4/ и ги монтирах.
Според Аутодатата пинове 6 и 26 на компа управляват двете намотки на релето съответно за едната и за другите 2 свещи.
На буксата на компютъра нямах пинове на тези позиции и имплантирах такива.Като почнах да ги меря,се оказа че на пин 6 има постоянна маса при запален и изгасен двигател, а на пин 26 има маса при изгасен, а при запален 7 волта спрямо + .Колата беше студена при тия тестове и времето също. Изглежда обаче пиновете не работят... :( , сигурно компа ми не поддържа тази функция и сега мисля да направя управлението с таймер, както беше споменал колега по напред в темата.
Моля, ако има някой който си е правил опроводяването за управлението от компа на 1Z да сподели, защото май не видях такъв?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Andonov » Пон 02 фев 2009 12:51


На 6 и 26 пин имаш маса когато ЕКУ-то е пуснало и трите свеши.
Въпросното реле има след контактен + винаги, а дали ще има - на 6 или на 26 или на двете зависи от температурата и натоварването на генератора.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Пон 02 фев 2009 16:50


Колега Андонов, можеш ли да коментираш състоянието на 26 пин - според теб нормално и е, и някаква идея:

"а на пин 26 има маса при изгасен, а при запален 7 волта спрямо + "


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Andonov » Вто 03 фев 2009 9:02


Tова напрежение как го мериш. Под товар или без т.е. със или без реле?


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Вто 03 фев 2009 10:24


Andonov написа:Tова напрежение как го мериш. Под товар или без т.е. със или без реле?


Без реле, спрямо + на акумулатора


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Andonov » Вто 03 фев 2009 13:39


Премери с реле и виж дали пак е така.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Krasi » Пет 06 фев 2009 18:20


Днес мерих в топлото време и на добре загрял мотор. Да започна с това,че за управлението на свещите не ползвам оригинално реле, а 2 обикновени 40А автомобилни релета, като едното командва двете свещи. Релетата са за същата цел - свалени ат мен от Ауди А3. Имат общ край на намотките, който аз свързвам към + . Другите краища - съответно към 6 и 26 пин.При тестовете с добре загрял мотор и топло време, на 6-ти пин имаше +12V спрямо маса, а на 26 имаше -6V спрямо + , или +7V спрямо маса....става нещо като делител на напрежение.. :shock
Намотките на релетата са по 70 ома...
Не ми е ясно също откъде да взема следконтактен + за намотките на релетата, щото сега при опитите взимам директно от акумулатора...
Колега Андонов, помагай ако можеш :(


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот Andonov » Съб 07 фев 2009 1:14


Ако искаш да го вземеш от двигателния отсек може да се закачищ на Н75, МАФ, ЕГР на клапана на помпата, той е и след реле.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re:

Мнениеот Krasi » Вто 10 фев 2009 12:36


stoyanz написа:
batkotivalio написа:Ей пич, тва е интересно дай малко повече инфо за стъпките на изпълнение... ако може снимчици...:)
Не може ли вместо ново реле, както в твоя случай, директно да комадваш техните си релета (двте релета за двете степени)

Хич пък не се сетих да снимам преди да го напъхам, ама то няма и кво да се снима. Значи аз нямах такива свещи, предполага се, че нямам и релета, пък и да имам късно е вече :). Колкото до изпълнението, нищо сложно. Най-обикновено реле 40 А с нормално отворена работна верига - 4 лв. Вързал съм само двете свещи обаче щото четох някъде че пиковия ток на свещ е 20А. Един колега ми купи една готова платка за таймер, която струва 7лв(мога да го питам от къде). Та на тази платка се връзва бутона и командната верига. Като натиснеш бутона командната верига затваря за времето което си настроил с тримерчето на платката, съответно за това време е затворена и работната верига. В интерес на истината повече време ми отне да изкарам жиците от купето в двигателния отсек отколкото да се вържат остналите неща. А да, всъщност още не съм си намерил бутон за да не изглежда като направи си сам :? , макар че си е баш такова.


Ето откъде http://hobby.neomontana-bg.com/kit90.htm купих моето реле за време и мисля да го ползвам него, щото ми писна да се блъскам с пиновете на тоя комп


Потребителски аватар
maza
Мнения: 42
Регистриран на: Пон 15 яну 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кнежа

Re: подгряване на антифриза на Г3 1,9TDI 1Z двигател

Мнениеот maza » Пет 13 фев 2009 18:28


Утре и аз ще проверя имам ли свещи на 1З и здрави ли са, само незнам ако са здрви как да разбера дали се жклиучват, и дали това става сапо при температура на външния въздух под определена стойност примерно 6 градуса и ако е така няма логика, защото следва при по-студено време да се включат свещите и колата да загрява по-бързо отколкото например при 9-10 градуса, според мен би трябвало свещите да се вкючват винаги,независимо от външната температура и да се изключвап при горе посочените норми или 43 градуса на антифриза. Има ли нещо логично в това или пиша глупости :?:

П.С. Ваг-Ком няма ли опций при студен ДВГ да покаже включва ли това реле и тези всещи греят ли? Нямам опит с инерфейса, само съм гледал.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1 и 48 госта