Не съм обезвъздушавал. Наливам докато се напълни до капачката, изминах 500км и го налях пак догоре.
Метода е сравнително точен, не знам какво те очудва... Много хора като чуят за 150к.с мотор и си мислят че това е ламя, но това изобщо не е така.
Колко дизел ви горят колите ?
-
valiosport
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
-
BobyM
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Не не далеч съм от мисълта, че е ламя дори може да е една идея по икономичен от моята 110ка тъй като по-лесно развърта тея колела.
Въпроса е, че някои колеги сипват с обезвъздушаване първия път след което долеят след "N" километри без да обезвъздушат и после как може да ми е толкова икономична колата...
Единствено за това попитах дали и в 2та случая е обезвъздушено или съответно не е :)
Въпроса е, че някои колеги сипват с обезвъздушаване първия път след което долеят след "N" километри без да обезвъздушат и после как може да ми е толкова икономична колата...
Единствено за това попитах дали и в 2та случая е обезвъздушено или съответно не е :)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Този мотор ARL за мен е N1 от ТДИ тата на фолксваген-мн.добро съотношение разход-мощност


-
valiosport
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Не е обезвъздушено и при двете пълнения, но е пълнено до капачката. Най-много да ме е излъгала с един литър отгоре/отдолу, което разпръснато на целия пробег не е нищо. Айде да не е под 5, но около 5/100. Икономията идва от 6-тата скорост която позволява движение на ниски обороти. При 90км/ч съм с 1600-1700оборота/мин. 
Водния дух, колега не се бъзикай с колицата


Водния дух, колега не се бъзикай с колицата

-
pe6aka
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 28 яну 2012 13:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kozlodui
Re: Колко дизел ви горят колите ?
пасат 1.9 131 със чип 6.3 извън 8.5 градско
- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: Колко дизел ви горят колите ?
valiosport написа:Не е обезвъздушено и при двете пълнения, но е пълнено до капачката. Най-много да ме е излъгала с един литър отгоре/отдолу, което разпръснато на целия пробег не е нищо. Айде да не е под 5, но около 5/100. Икономията идва от 6-тата скорост която позволява движение на ниски обороти. При 90км/ч съм с 1600-1700оборота/мин.
Водния дух, колега не се бъзикай с колицата![]()
Таман си купих новия фокус 1.6 дизел 115 кс.под 5.5 не мога да го сваля , как го правиш този разход,с голф4

- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7868
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Като се разработи обикновено пада разхода. 

- Traytor
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Ако колегата valiosport е карал с 90км/ч на 6та разхода наистина е много нисък. Аз със пасат 131к.с 4.9л/100км със 90км/ч на 6та при климатик(да, на хърватска/сръбска магистрала). Достигат се тия разходи, ама не е работа с такава скорост на 6та, запушва се толкова стабилно че мамата си трака. При нормално каране под 6/100 не ми пада.
- Stivi
- Мнения: 8386
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Колко дизел ви горят колите ?
По едно и също трасе разхода ми варира от 4,5 до 6/100 ,кой да сложа във форума,малкия за да ми завиждат или нормалния за се чудят що толкова много гори :) Освен да се стига до безсмислени спорове такива теми не водят до друго !
Да не говорим че ако при каране на 6-та оборотите са по-малки от тези в които имаш най-висок въртящ момент не дава икономия а преразход 
Traytor написа: Достигат се тия разходи, ама не е работа с такава скорост на 6та, запушва се толкова стабилно че мамата си трака.
Да не говорим че ако при каране на 6-та оборотите са по-малки от тези в които имаш най-висок въртящ момент не дава икономия а преразход 
-
uomoto
- Мнения: 280
- Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
- Автомобил: MK4 PD
- Двигател: 1.9 TDI 131
- Местоположение: Кеймбридж
Re: Колко дизел ви горят колите ?
По моите засичания показанията на борда излязоха верни. Карам последните 2 месеца само 80-100(макс). И аз не вярвах, но разхода ми падна на 5(на борда също показа толкова). Преди това я юрках 120 и нагоре, по борд 6/6,5 ми изписваше, което пак е супер за този вървеж. Нафта слагам само от РОМ Петрол. 

-
valiosport
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Колко дизел ви горят колите ?
djankata74 написа:фокус 1.6 дизел 115 кс.под 5.5 не мога да го сваля , как го правиш този разход,с голф4
Там ти е грешката, трябвало е VW да вземеш
Ако се вгледаш в техническите данни ще видиш че ми дават 4.1/100 разход, така че 5/100 не е нищо особенно. Много хора подценяват 6-та скорост, която позволява движение с по-висока скорост на ниски обороти. Със 90 надали ще гори по-малко, защото оборотите са прекалено ниски 1500-1600, със 110 съм малко под 2000 оборота и мотора пее, точно в силата си е и купето не е тежко и не се налага да държиш дълго време педала натиснат за да ускори
За мен не е важно 4 или 5 или 6 ми гори, по-важно е да имам тяга като ми се наложи да изпреварвам. Не се стремя да я карам да постига разход от 4/100, просто и направих замерване при моя стил на каране и за мен си направих извода, никого няма да убеждавам. По борд разхода беше 6.1/100км.
-
drotomir
- Мнения: 656
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Обикновено по форумите 20 годишни автомобили с 1-2 основни ремонта горят по малко от колкото когато са били нови .
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Това е защото след двата основни ремонта се е увеличил обема, а съотношението мощност/тегло се е подобрило след чип-а
!
По този начин запаса оставен от главните инженери на VW в двигателите се използва на максимум от нас - шофьорите на 20-годишните таралясници.
!По този начин запаса оставен от главните инженери на VW в двигателите се използва на максимум от нас - шофьорите на 20-годишните таралясници.

- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Аз не съм разбрал
тук се говори за префекните условия за постигане на този разход,да не се обидите извинявам се ,в БГ постояно карате при тези условия


- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Не коментираме условията на пътищата и атмосферното време.
На по-старите генерации автомобили производителите са давали каталожния разход в(или поне доста близък) реални условия(разбира се ,че и там ще варира в някакви граници). И толкова си харчеше автомобила, колкото е дадено в каталога(примерно: 6 извънградско, 10 градско)
Понастоящем данните в каталожния разход на съвременните автомобили са доста занижени(постижими в някакви доказуеми условия) с цел привличане на клиенти именно от разхода. (пример: 3.2 извънградско, 4,5 градско)
Защо да не си купиш нещо с по-хубави показатели за по-малко пари?! След това се оказва ,че било само при незнам си какви условия
.
Здравимислещия човек ще си каже, то законите на физиката не са се променили, следователно за преместване на едно тяло от точка А до точка Б на тяло с маса М, се извършва работа А при която се изразходват еди колко си енергия Е.
А-Б изминато разстояние в км
М - теглото на автомобила в кг
А - горивото в литри[отделената енергия "е"от 1 литър(качеството) му варира в зависимост от октановото/цветановото число на горивото]
Как се намалява тази енергия?
1) С намаляване на работата-теглото(обаче с течение на времето следващия модел автомобил трябва да отговаря на следващото евро [2,3,4,5,6] изискване, да е по-здрав и т.н., от там по-голямата маса М)
2) С увеличаване на КПД-то на двигателя (повишаването стойността на КПД-то се получава от подобрено усвояване и преобразуване на топлинната енергия от изгарянето на горивото в кинетична[за движението на автомобила] от едно и също количество гориво. Отново следващото евро [2,3,4,5,6] изискване: да оделя по-малко вредни емисии => по-добро изгаряне и по-високо КПД.
3) С постигане на оптимално съотношение мощност/тегло(при по-ниска стойност има по-висок разход, при по-висока също е по-висок разхода)
4) С по-малко съпротивление при движение(по-малък коефициент на съпротивление се получава с по-тесни или по-гладки гуми,по-добра аеродинамика на автомобила)
Така, сега извода:
Един и същи двигател се постява в няколко различни купета, например ТДИ 1,9: Шаран,Пасат,Голф,Поло, къде е най-ниския разход при 4-те различни модела и защо?
Колегите с по-тежки автомобили, нали не очаквате с Пасат комби с натъпкан багажник да имате разход еднакъв с Голф Хечбек с половината товар ?! Обикновенно се тъпче в багажника-колкото може. Премерете си някой път с кантар багажа и ще се уверите ,че надхвърляте допустимото тегло.
Стандартния полезния товар на повечето леки автомобили е 5 пътника по 75 кг и 50 кг багаж или около 425-450 кг.
Това ,че се претоварват автомобилите води до завишен разход! При това положение няма как да искате каталожен разход и да мрънкате,че еди кой си във форума го постигал, а вие не сте могли.
По-голямата кола събира повече багаж, по-комфортна е, но това се отразява на по-голямата нужда от повече гориво в резервоара.
Състоянието на автомобилите и двигателите да коментирам ли? Един двигател лапа по литър между смените на маслото , друг не го пипа грам! Според вас кой от двата двигатели е в по-добро техническо състояние?
Най редовно се карат автомобили с течове, клопане, тропане, скърцане, виене и т.н., защото нямаме пари да ги ремонтираме и прочие ...
Моята като я купих лапаше средно 6,6-7/100 км и имаше доста забележки. Леко по-лека, едно след друго се отремонтирват забележките и в момента е малко над 5 разхода. Ако успея да отстраня всички забележки средният разход ще слезе на 4,5-4,7/100км, колкото го дават по каталог (преди повече от 20 години) .
Когато абсолютно всичко е изправно и изрядно по автомобила и се подържа и шофира кадърно, а не душманската, тогава може да се доближи или постигне каталожния разход на автомобила!
Купих автомобила върви на пушка(с австрийска нафта в резервоара), след това заредих нашенска - един спънат,все едно е на първия зъб на ръчната.
Отделно един тираджия ми сподели,че в Германия като зареди борд комютъра му отчита разход 18, а с нашенската нафта 22-24.
Това е положението
На по-старите генерации автомобили производителите са давали каталожния разход в(или поне доста близък) реални условия(разбира се ,че и там ще варира в някакви граници). И толкова си харчеше автомобила, колкото е дадено в каталога(примерно: 6 извънградско, 10 градско)
Понастоящем данните в каталожния разход на съвременните автомобили са доста занижени(постижими в някакви доказуеми условия) с цел привличане на клиенти именно от разхода. (пример: 3.2 извънградско, 4,5 градско)
Защо да не си купиш нещо с по-хубави показатели за по-малко пари?! След това се оказва ,че било само при незнам си какви условия
. Здравимислещия човек ще си каже, то законите на физиката не са се променили, следователно за преместване на едно тяло от точка А до точка Б на тяло с маса М, се извършва работа А при която се изразходват еди колко си енергия Е.
А-Б изминато разстояние в км
М - теглото на автомобила в кг
А - горивото в литри[отделената енергия "е"от 1 литър(качеството) му варира в зависимост от октановото/цветановото число на горивото]
Как се намалява тази енергия?
1) С намаляване на работата-теглото(обаче с течение на времето следващия модел автомобил трябва да отговаря на следващото евро [2,3,4,5,6] изискване, да е по-здрав и т.н., от там по-голямата маса М)
2) С увеличаване на КПД-то на двигателя (повишаването стойността на КПД-то се получава от подобрено усвояване и преобразуване на топлинната енергия от изгарянето на горивото в кинетична[за движението на автомобила] от едно и също количество гориво. Отново следващото евро [2,3,4,5,6] изискване: да оделя по-малко вредни емисии => по-добро изгаряне и по-високо КПД.
3) С постигане на оптимално съотношение мощност/тегло(при по-ниска стойност има по-висок разход, при по-висока също е по-висок разхода)
4) С по-малко съпротивление при движение(по-малък коефициент на съпротивление се получава с по-тесни или по-гладки гуми,по-добра аеродинамика на автомобила)
Така, сега извода:
Един и същи двигател се постява в няколко различни купета, например ТДИ 1,9: Шаран,Пасат,Голф,Поло, къде е най-ниския разход при 4-те различни модела и защо?
Колегите с по-тежки автомобили, нали не очаквате с Пасат комби с натъпкан багажник да имате разход еднакъв с Голф Хечбек с половината товар ?! Обикновенно се тъпче в багажника-колкото може. Премерете си някой път с кантар багажа и ще се уверите ,че надхвърляте допустимото тегло.
Стандартния полезния товар на повечето леки автомобили е 5 пътника по 75 кг и 50 кг багаж или около 425-450 кг.
Това ,че се претоварват автомобилите води до завишен разход! При това положение няма как да искате каталожен разход и да мрънкате,че еди кой си във форума го постигал, а вие не сте могли.
По-голямата кола събира повече багаж, по-комфортна е, но това се отразява на по-голямата нужда от повече гориво в резервоара.
Състоянието на автомобилите и двигателите да коментирам ли? Един двигател лапа по литър между смените на маслото , друг не го пипа грам! Според вас кой от двата двигатели е в по-добро техническо състояние?
Най редовно се карат автомобили с течове, клопане, тропане, скърцане, виене и т.н., защото нямаме пари да ги ремонтираме и прочие ...
Моята като я купих лапаше средно 6,6-7/100 км и имаше доста забележки. Леко по-лека, едно след друго се отремонтирват забележките и в момента е малко над 5 разхода. Ако успея да отстраня всички забележки средният разход ще слезе на 4,5-4,7/100км, колкото го дават по каталог (преди повече от 20 години) .
Когато абсолютно всичко е изправно и изрядно по автомобила и се подържа и шофира кадърно, а не душманската, тогава може да се доближи или постигне каталожния разход на автомобила!
Купих автомобила върви на пушка(с австрийска нафта в резервоара), след това заредих нашенска - един спънат,все едно е на първия зъб на ръчната.
Отделно един тираджия ми сподели,че в Германия като зареди борд комютъра му отчита разход 18, а с нашенската нафта 22-24.
Това е положението

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта