Не съм обезвъздушавал. Наливам докато се напълни до капачката, изминах 500км и го налях пак догоре.
Метода е сравнително точен, не знам какво те очудва... Много хора като чуят за 150к.с мотор и си мислят че това е ламя, но това изобщо не е така.



Колко дизел ви горят колите ?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Не не далеч съм от мисълта, че е ламя дори може да е една идея по икономичен от моята 110ка тъй като по-лесно развърта тея колела.
Въпроса е, че някои колеги сипват с обезвъздушаване първия път след което долеят след "N" километри без да обезвъздушат и после как може да ми е толкова икономична колата...
Единствено за това попитах дали и в 2та случая е обезвъздушено или съответно не е :)
Въпроса е, че някои колеги сипват с обезвъздушаване първия път след което долеят след "N" километри без да обезвъздушат и после как може да ми е толкова икономична колата...
Единствено за това попитах дали и в 2та случая е обезвъздушено или съответно не е :)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Този мотор ARL за мен е N1 от ТДИ тата на фолксваген-мн.добро съотношение разход-мощност



-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Не е обезвъздушено и при двете пълнения, но е пълнено до капачката. Най-много да ме е излъгала с един литър отгоре/отдолу, което разпръснато на целия пробег не е нищо. Айде да не е под 5, но около 5/100. Икономията идва от 6-тата скорост която позволява движение на ниски обороти. При 90км/ч съм с 1600-1700оборота/мин. 
Водния дух, колега не се бъзикай с колицата


Водния дух, колега не се бъзикай с колицата


-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 28 яну 2012 13:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kozlodui
Re: Колко дизел ви горят колите ?
пасат 1.9 131 със чип 6.3 извън 8.5 градско
- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: Колко дизел ви горят колите ?
valiosport написа:Не е обезвъздушено и при двете пълнения, но е пълнено до капачката. Най-много да ме е излъгала с един литър отгоре/отдолу, което разпръснато на целия пробег не е нищо. Айде да не е под 5, но около 5/100. Икономията идва от 6-тата скорост която позволява движение на ниски обороти. При 90км/ч съм с 1600-1700оборота/мин.
Водния дух, колега не се бъзикай с колицата![]()
Таман си купих новия фокус 1.6 дизел 115 кс.под 5.5 не мога да го сваля , как го правиш този разход,с голф4

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Като се разработи обикновено пада разхода. 

- Traytor
- Мнения: 1951
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Ако колегата valiosport е карал с 90км/ч на 6та разхода наистина е много нисък. Аз със пасат 131к.с 4.9л/100км със 90км/ч на 6та при климатик(да, на хърватска/сръбска магистрала). Достигат се тия разходи, ама не е работа с такава скорост на 6та, запушва се толкова стабилно че мамата си трака. При нормално каране под 6/100 не ми пада.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Колко дизел ви горят колите ?
По едно и също трасе разхода ми варира от 4,5 до 6/100 ,кой да сложа във форума,малкия за да ми завиждат или нормалния за се чудят що толкова много гори :) Освен да се стига до безсмислени спорове такива теми не водят до друго !
Да не говорим че ако при каране на 6-та оборотите са по-малки от тези в които имаш най-висок въртящ момент не дава икономия а преразход 
Traytor написа: Достигат се тия разходи, ама не е работа с такава скорост на 6та, запушва се толкова стабилно че мамата си трака.


-
- Мнения: 280
- Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
- Автомобил: MK4 PD
- Двигател: 1.9 TDI 131
- Местоположение: Кеймбридж
Re: Колко дизел ви горят колите ?
По моите засичания показанията на борда излязоха верни. Карам последните 2 месеца само 80-100(макс). И аз не вярвах, но разхода ми падна на 5(на борда също показа толкова). Преди това я юрках 120 и нагоре, по борд 6/6,5 ми изписваше, което пак е супер за този вървеж. Нафта слагам само от РОМ Петрол. 

-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Колко дизел ви горят колите ?
djankata74 написа:фокус 1.6 дизел 115 кс.под 5.5 не мога да го сваля , как го правиш този разход,с голф4
Там ти е грешката, трябвало е VW да вземеш


Ако се вгледаш в техническите данни ще видиш че ми дават 4.1/100 разход, така че 5/100 не е нищо особенно. Много хора подценяват 6-та скорост, която позволява движение с по-висока скорост на ниски обороти. Със 90 надали ще гори по-малко, защото оборотите са прекалено ниски 1500-1600, със 110 съм малко под 2000 оборота и мотора пее, точно в силата си е и купето не е тежко и не се налага да държиш дълго време педала натиснат за да ускори

За мен не е важно 4 или 5 или 6 ми гори, по-важно е да имам тяга като ми се наложи да изпреварвам. Не се стремя да я карам да постига разход от 4/100, просто и направих замерване при моя стил на каране и за мен си направих извода, никого няма да убеждавам. По борд разхода беше 6.1/100км.
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Обикновено по форумите 20 годишни автомобили с 1-2 основни ремонта горят по малко от колкото когато са били нови .
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Това е защото след двата основни ремонта се е увеличил обема, а съотношението мощност/тегло се е подобрило след чип-а
!
По този начин запаса оставен от главните инженери на VW в двигателите се използва на максимум от нас - шофьорите на 20-годишните таралясници.

По този начин запаса оставен от главните инженери на VW в двигателите се използва на максимум от нас - шофьорите на 20-годишните таралясници.

- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Аз не съм разбрал
тук се говори за префекните условия за постигане на този разход,да не се обидите извинявам се ,в БГ постояно карате при тези условия




- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Колко дизел ви горят колите ?
Не коментираме условията на пътищата и атмосферното време.
На по-старите генерации автомобили производителите са давали каталожния разход в(или поне доста близък) реални условия(разбира се ,че и там ще варира в някакви граници). И толкова си харчеше автомобила, колкото е дадено в каталога(примерно: 6 извънградско, 10 градско)
Понастоящем данните в каталожния разход на съвременните автомобили са доста занижени(постижими в някакви доказуеми условия) с цел привличане на клиенти именно от разхода. (пример: 3.2 извънградско, 4,5 градско)
Защо да не си купиш нещо с по-хубави показатели за по-малко пари?! След това се оказва ,че било само при незнам си какви условия
.
Здравимислещия човек ще си каже, то законите на физиката не са се променили, следователно за преместване на едно тяло от точка А до точка Б на тяло с маса М, се извършва работа А при която се изразходват еди колко си енергия Е.
А-Б изминато разстояние в км
М - теглото на автомобила в кг
А - горивото в литри[отделената енергия "е"от 1 литър(качеството) му варира в зависимост от октановото/цветановото число на горивото]
Как се намалява тази енергия?
1) С намаляване на работата-теглото(обаче с течение на времето следващия модел автомобил трябва да отговаря на следващото евро [2,3,4,5,6] изискване, да е по-здрав и т.н., от там по-голямата маса М)
2) С увеличаване на КПД-то на двигателя (повишаването стойността на КПД-то се получава от подобрено усвояване и преобразуване на топлинната енергия от изгарянето на горивото в кинетична[за движението на автомобила] от едно и също количество гориво. Отново следващото евро [2,3,4,5,6] изискване: да оделя по-малко вредни емисии => по-добро изгаряне и по-високо КПД.
3) С постигане на оптимално съотношение мощност/тегло(при по-ниска стойност има по-висок разход, при по-висока също е по-висок разхода)
4) С по-малко съпротивление при движение(по-малък коефициент на съпротивление се получава с по-тесни или по-гладки гуми,по-добра аеродинамика на автомобила)
Така, сега извода:
Един и същи двигател се постява в няколко различни купета, например ТДИ 1,9: Шаран,Пасат,Голф,Поло, къде е най-ниския разход при 4-те различни модела и защо?
Колегите с по-тежки автомобили, нали не очаквате с Пасат комби с натъпкан багажник да имате разход еднакъв с Голф Хечбек с половината товар ?! Обикновенно се тъпче в багажника-колкото може. Премерете си някой път с кантар багажа и ще се уверите ,че надхвърляте допустимото тегло.
Стандартния полезния товар на повечето леки автомобили е 5 пътника по 75 кг и 50 кг багаж или около 425-450 кг.
Това ,че се претоварват автомобилите води до завишен разход! При това положение няма как да искате каталожен разход и да мрънкате,че еди кой си във форума го постигал, а вие не сте могли.
По-голямата кола събира повече багаж, по-комфортна е, но това се отразява на по-голямата нужда от повече гориво в резервоара.
Състоянието на автомобилите и двигателите да коментирам ли? Един двигател лапа по литър между смените на маслото , друг не го пипа грам! Според вас кой от двата двигатели е в по-добро техническо състояние?
Най редовно се карат автомобили с течове, клопане, тропане, скърцане, виене и т.н., защото нямаме пари да ги ремонтираме и прочие ...
Моята като я купих лапаше средно 6,6-7/100 км и имаше доста забележки. Леко по-лека, едно след друго се отремонтирват забележките и в момента е малко над 5 разхода. Ако успея да отстраня всички забележки средният разход ще слезе на 4,5-4,7/100км, колкото го дават по каталог (преди повече от 20 години) .
Когато абсолютно всичко е изправно и изрядно по автомобила и се подържа и шофира кадърно, а не душманската, тогава може да се доближи или постигне каталожния разход на автомобила!
Купих автомобила върви на пушка(с австрийска нафта в резервоара), след това заредих нашенска - един спънат,все едно е на първия зъб на ръчната.
Отделно един тираджия ми сподели,че в Германия като зареди борд комютъра му отчита разход 18, а с нашенската нафта 22-24.
Това е положението
На по-старите генерации автомобили производителите са давали каталожния разход в(или поне доста близък) реални условия(разбира се ,че и там ще варира в някакви граници). И толкова си харчеше автомобила, колкото е дадено в каталога(примерно: 6 извънградско, 10 градско)
Понастоящем данните в каталожния разход на съвременните автомобили са доста занижени(постижими в някакви доказуеми условия) с цел привличане на клиенти именно от разхода. (пример: 3.2 извънградско, 4,5 градско)
Защо да не си купиш нещо с по-хубави показатели за по-малко пари?! След това се оказва ,че било само при незнам си какви условия

Здравимислещия човек ще си каже, то законите на физиката не са се променили, следователно за преместване на едно тяло от точка А до точка Б на тяло с маса М, се извършва работа А при която се изразходват еди колко си енергия Е.
А-Б изминато разстояние в км
М - теглото на автомобила в кг
А - горивото в литри[отделената енергия "е"от 1 литър(качеството) му варира в зависимост от октановото/цветановото число на горивото]
Как се намалява тази енергия?
1) С намаляване на работата-теглото(обаче с течение на времето следващия модел автомобил трябва да отговаря на следващото евро [2,3,4,5,6] изискване, да е по-здрав и т.н., от там по-голямата маса М)
2) С увеличаване на КПД-то на двигателя (повишаването стойността на КПД-то се получава от подобрено усвояване и преобразуване на топлинната енергия от изгарянето на горивото в кинетична[за движението на автомобила] от едно и също количество гориво. Отново следващото евро [2,3,4,5,6] изискване: да оделя по-малко вредни емисии => по-добро изгаряне и по-високо КПД.
3) С постигане на оптимално съотношение мощност/тегло(при по-ниска стойност има по-висок разход, при по-висока също е по-висок разхода)
4) С по-малко съпротивление при движение(по-малък коефициент на съпротивление се получава с по-тесни или по-гладки гуми,по-добра аеродинамика на автомобила)
Така, сега извода:
Един и същи двигател се постява в няколко различни купета, например ТДИ 1,9: Шаран,Пасат,Голф,Поло, къде е най-ниския разход при 4-те различни модела и защо?
Колегите с по-тежки автомобили, нали не очаквате с Пасат комби с натъпкан багажник да имате разход еднакъв с Голф Хечбек с половината товар ?! Обикновенно се тъпче в багажника-колкото може. Премерете си някой път с кантар багажа и ще се уверите ,че надхвърляте допустимото тегло.
Стандартния полезния товар на повечето леки автомобили е 5 пътника по 75 кг и 50 кг багаж или около 425-450 кг.
Това ,че се претоварват автомобилите води до завишен разход! При това положение няма как да искате каталожен разход и да мрънкате,че еди кой си във форума го постигал, а вие не сте могли.
По-голямата кола събира повече багаж, по-комфортна е, но това се отразява на по-голямата нужда от повече гориво в резервоара.
Състоянието на автомобилите и двигателите да коментирам ли? Един двигател лапа по литър между смените на маслото , друг не го пипа грам! Според вас кой от двата двигатели е в по-добро техническо състояние?
Най редовно се карат автомобили с течове, клопане, тропане, скърцане, виене и т.н., защото нямаме пари да ги ремонтираме и прочие ...
Моята като я купих лапаше средно 6,6-7/100 км и имаше доста забележки. Леко по-лека, едно след друго се отремонтирват забележките и в момента е малко над 5 разхода. Ако успея да отстраня всички забележки средният разход ще слезе на 4,5-4,7/100км, колкото го дават по каталог (преди повече от 20 години) .
Когато абсолютно всичко е изправно и изрядно по автомобила и се подържа и шофира кадърно, а не душманската, тогава може да се доближи или постигне каталожния разход на автомобила!
Купих автомобила върви на пушка(с австрийска нафта в резервоара), след това заредих нашенска - един спънат,все едно е на първия зъб на ръчната.
Отделно един тираджия ми сподели,че в Германия като зареди борд комютъра му отчита разход 18, а с нашенската нафта 22-24.
Това е положението
