вярно еЖоро написа:Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?
Защо новите дизели не им слагат PD ?
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
то съвременния комън рейл е създаден от италианци - Магнети Марели и Фиат, Бош купува от тях технологията и я доизпипва - по това време Фиат е на прага на фалит и продават каквото могат. Малко преди това японците от Денсо разработват "механично" управляван вариант с приложение в камионите
От Бош тръгва към Мерцедес и другите
според википедия
От Бош тръгва към Мерцедес и другите

според википедия

webdude написа:santo_trafficante написа:вярно еЖоро написа:Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?
По скоро системата за захвранване на двигателя с гориво и управление на мотора е на фият ...
GM е имал 40 % дял от FIat /то къде ли няма/ от там и правото да ползват техологии разработка на фият , а дали системата за захранване или други неща не е много ясно ,същият мотор с минимални разлики се мъдри и в Cadilac bls аве губи им са връзката кое от къде идва и кой го е измислил
п.с ЖОРО сложи си чип тогава да видиш как върви 1,9/150 =180

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
momo 1 написа: аве губи им са връзката кое от къде идва и кой го е измислил
Веднъж беше отваряна подобна тема и тва беше извода.Да добавя още неща без да твърдя нищо- комън-рейл я правят за да отговорят на конкуренцията на ТДИ/първия масов дизелов мотор с директно впръскване при леки автомобили/.Няколко години преди ТДИ/то е 92-ра/ Фиат правят неуспешен опит да вкарат директно впръскване/май 88ма беше/.Преди тях колко са експериментирали само един господ знае



- VooDoo-74
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 16 юли 2006 9:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Жоро написа:Моля те да обясниш нещо за дизеловия мотор на "Opel" 1,9 CDTI 150 к.с. В момента имам възможността да се движа с такава "Vectra" и съм шашнат от вървеж,динамика и разход.Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?
SAAB също ползва този двигател, но там мотора е с 2 турбини и е 180 к.с. Скоро имах щастието да покарам този автомомобил и след това не ми се искаша да се кача в моята кола
- itan75
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
ФяТ РулзRabbit_TDI написа:momo 1 написа: аве губи им са връзката кое от къде идва и кой го е измислил
Веднъж беше отваряна подобна тема и тва беше извода.Да добавя още неща без да твърдя нищо- комън-рейл я правят за да отговорят на конкуренцията на ТДИ/първия масов дизелов мотор с директно впръскване при леки автомобили/.Няколко години преди ТДИ/то е 92-ра/ Фиат правят неуспешен опит да вкарат директно впръскване/май 88ма беше/.Преди тях колко са експериментирали само един господ знаеЗнае се оБаче че директно впръскване при дизелов мотор има мноооооооооого отдавна при МАН/даже се нарича М процес/ ,а Помпа дюза също имат одавна доста камиони включително и май модели на ТАТРА.
Та в зависимост ква кола карам в момента и на колко чаши съм мога да ти разкажа 10-15 версий на темата кой е "първенеца" в съвременниет дизели
Отделно през 70те Опел,Мерцедес и разни други правят прототипри за спортен дизелов мотор и там колко иноваций има не е истина.








Наскоро водихме разговор на тази тема с един познат. Нито аз нито той сме достатъчно запознати с старите TDI-та, PD-та и последните Common rail системи, но главната причина според нас за преминаването към тях е заради екологичните норми, които с всяка изминала година, все повече нарастват и нарастват (друг е въпроса, че в BG на никой не му дреме, за разлика от страни като Германия. Който е в течение знае за какво иде реч). Та при Common rail, се получава най-пълното изгаряне, съответно отделя най-малко вредни емисии. То и по тази причина новият Golf 6 e серийно с DPF филтър, за разлика от предшественика си Golf 5 при който купувача можеше да избира дали да има или не. То затова и са тези стандарти Euro 1,2,3,4,5........ .
- itan75
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Добре,ще се помъча да го обясня със свой език,дано да бъда разбран.Първо обаче трябва да се уточни,че колкото една система независимо от какъв вид е,какво предназначение има и т.н със сходната аналогична ОБАЧЕ ОПРОСТЕНА МЕХАНИЧНО И електронно винаги е по-надеждна(и по-евтина естествено).Така е и със "боНба-дюза" и Комън-рейл.Аз именно поради тази причина си купих ФяТmorfei1 написа:Наскоро водихме разговор на тази тема с един познат. Нито аз нито той сме достатъчно запознати с старите TDI-та, PD-та и последните Common rail системи, но главната причина според нас за преминаването към тях е заради екологичните норми, които с всяка изминала година, все повече нарастват и нарастват (друг е въпроса, че в BG на никой не му дреме, за разлика от страни като Германия. Който е в течение знае за какво иде реч). Та при Common rail, се получава най-пълното изгаряне, съответно отделя най-малко вредни емисии. То и по тази причина новият Golf 6 e серийно с DPF филтър, за разлика от предшественика си Golf 5 при който купувача можеше да избира дали да има или не. То затова и са тези стандарти Euro 1,2,3,4,5........ .






- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
D_R_M написа:точно така.....или пиезоуправление на дюзите.....
При ПД няма пиезо - тва им е най-голямата болка спрямо новите комън-рейл/май вече се водят трето поколение/-то за тва говори и итан75 надълго и нашироко.При ПД има по-високо налягане на впръскване ,но няма възможност за толкова добър контрол на горивния процес във времето както комън-рейл.
P.S.itan-е купи си поне ена Alfa че тия Фят-и мнооо грозни бреее

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 46 госта