Защо новите дизели не им слагат PD ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Чет 02 окт 2008 19:36


Жоро написа:Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?
вярно е




restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Чет 02 окт 2008 20:48


то съвременния комън рейл е създаден от италианци - Магнети Марели и Фиат, Бош купува от тях технологията и я доизпипва - по това време Фиат е на прага на фалит и продават каквото могат. Малко преди това японците от Денсо разработват "механично" управляван вариант с приложение в камионите
От Бош тръгва към Мерцедес и другите :)
според википедия :P


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Чет 02 окт 2008 21:00


santo_trafficante написа:
Жоро написа:Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?
вярно е


По скоро системата за захвранване на двигателя с гориво и управление на мотора е на фият ...


Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Пет 03 окт 2008 13:00


webdude написа:
santo_trafficante написа:
Жоро написа:Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?
вярно е


По скоро системата за захвранване на двигателя с гориво и управление на мотора е на фият ...


GM е имал 40 % дял от FIat /то къде ли няма/ от там и правото да ползват техологии разработка на фият , а дали системата за захранване или други неща не е много ясно ,същият мотор с минимални разлики се мъдри и в Cadilac bls аве губи им са връзката кое от къде идва и кой го е измислил

п.с ЖОРО сложи си чип тогава да видиш как върви 1,9/150 =180 :shock


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 03 окт 2008 13:35


momo 1 написа: аве губи им са връзката кое от къде идва и кой го е измислил

Веднъж беше отваряна подобна тема и тва беше извода.Да добавя още неща без да твърдя нищо- комън-рейл я правят за да отговорят на конкуренцията на ТДИ/първия масов дизелов мотор с директно впръскване при леки автомобили/.Няколко години преди ТДИ/то е 92-ра/ Фиат правят неуспешен опит да вкарат директно впръскване/май 88ма беше/.Преди тях колко са експериментирали само един господ знае :lol: Знае се оБаче че директно впръскване при дизелов мотор има мноооооооооого отдавна при МАН/даже се нарича М процес/ ,а Помпа дюза също имат одавна доста камиони включително и май модели на ТАТРА. :lol: Та в зависимост ква кола карам в момента и на колко чаши съм мога да ти разкажа 10-15 версий на темата кой е "първенеца" в съвременниет дизели :lol: Отделно през 70те Опел,Мерцедес и разни други правят прототипри за спортен дизелов мотор и там колко иноваций има не е истина.


Потребителски аватар
VooDoo-74
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 16 юли 2006 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот VooDoo-74 » Съб 04 окт 2008 21:37


Жоро написа:Моля те да обясниш нещо за дизеловия мотор на "Opel" 1,9 CDTI 150 к.с. В момента имам възможността да се движа с такава "Vectra" и съм шашнат от вървеж,динамика и разход.Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?


SAAB също ползва този двигател, но там мотора е с 2 турбини и е 180 к.с. Скоро имах щастието да покарам този автомомобил и след това не ми се искаша да се кача в моята кола


Потребителски аватар
Rakarov
един обикновен Голфаджия
Мнения: 386
Регистриран на: Съб 08 юли 2006 14:07
Автомобил: Polo GTI
Двигател: 1.8 Turbo
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rakarov » Сря 08 окт 2008 9:53


Колеги Опел не слагаха ли двигатели от Исузу понеже едно приятелче има Вектра 3.2 цдти ( 2007 ) и на капака на двигателя пише Исузу...
Ако се бъркам поправете ме


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 08 окт 2008 10:04


Rakarov написа:Колеги Опел не слагаха ли двигатели от Исузу понеже едно приятелче има Вектра 3.2 цдти ( 2007 ) и на капака на двигателя пише Исузу...
Ако се бъркам поправете ме


Не е ли 3.0 цдти?
3.2 е бензинов.


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Сря 08 окт 2008 10:19


PD харчи повече и трака като картечница МАКСИМ... та затова и ФВ мина на комън рейл...
имам впечатления от 2 годишно БМВ 320д... върви доста по-добре от А3 2.0ТДИ и харчи 1 литър по-малко...


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Сря 08 окт 2008 14:01


Rabbit_TDI написа:
momo 1 написа: аве губи им са връзката кое от къде идва и кой го е измислил

Веднъж беше отваряна подобна тема и тва беше извода.Да добавя още неща без да твърдя нищо- комън-рейл я правят за да отговорят на конкуренцията на ТДИ/първия масов дизелов мотор с директно впръскване при леки автомобили/.Няколко години преди ТДИ/то е 92-ра/ Фиат правят неуспешен опит да вкарат директно впръскване/май 88ма беше/.Преди тях колко са експериментирали само един господ знае :lol: Знае се оБаче че директно впръскване при дизелов мотор има мноооооооооого отдавна при МАН/даже се нарича М процес/ ,а Помпа дюза също имат одавна доста камиони включително и май модели на ТАТРА. :lol: Та в зависимост ква кола карам в момента и на колко чаши съм мога да ти разкажа 10-15 версий на темата кой е "първенеца" в съвременниет дизели :lol: Отделно през 70те Опел,Мерцедес и разни други правят прототипри за спортен дизелов мотор и там колко иноваций има не е истина.
ФяТ Рулз :bowdown :bowdown макаронаджиите малки богове :bowdown :bowdown :lol:.Поради тази причина след дълъг размисъл и аз си купих ФяТ с комън-рейл :lol:.Да наистина върви туй чудо на жабарската техника,а след чипа(ремап тоест) ми скъса съединителя :twisted: .Заек годината,която казваш е вярна 88г,но ФяТ тогава изкара модела Крома с директно впръскване и ПРОМЕНЛИВА ГЕОМЕТРИЯ НА ТУРБИНАТА :shock .Точното название на модела беше мисля 2.0 TDid.A за директното впръскване ми то аз съм го измислил де.))т.е Рудолф Дизел неговия двигател да не мислиш е бил с индиректно впръскване и камера на Хари Рикардо.))).Виж и сега по нивите някой стар трактор юМЗ той с кво впръскване е мислиш.Най-късно около 1967г е създаден М-процесът т.е слойното смесообразуване. Имам много литература за това,ако някой има желание....


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Сря 08 окт 2008 14:37


Наскоро водихме разговор на тази тема с един познат. Нито аз нито той сме достатъчно запознати с старите TDI-та, PD-та и последните Common rail системи, но главната причина според нас за преминаването към тях е заради екологичните норми, които с всяка изминала година, все повече нарастват и нарастват (друг е въпроса, че в BG на никой не му дреме, за разлика от страни като Германия. Който е в течение знае за какво иде реч). Та при Common rail, се получава най-пълното изгаряне, съответно отделя най-малко вредни емисии. То и по тази причина новият Golf 6 e серийно с DPF филтър, за разлика от предшественика си Golf 5 при който купувача можеше да избира дали да има или не. То затова и са тези стандарти Euro 1,2,3,4,5........ .


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Сря 08 окт 2008 18:42


morfei1 написа:Наскоро водихме разговор на тази тема с един познат. Нито аз нито той сме достатъчно запознати с старите TDI-та, PD-та и последните Common rail системи, но главната причина според нас за преминаването към тях е заради екологичните норми, които с всяка изминала година, все повече нарастват и нарастват (друг е въпроса, че в BG на никой не му дреме, за разлика от страни като Германия. Който е в течение знае за какво иде реч). Та при Common rail, се получава най-пълното изгаряне, съответно отделя най-малко вредни емисии. То и по тази причина новият Golf 6 e серийно с DPF филтър, за разлика от предшественика си Golf 5 при който купувача можеше да избира дали да има или не. То затова и са тези стандарти Euro 1,2,3,4,5........ .
Добре,ще се помъча да го обясня със свой език,дано да бъда разбран.Първо обаче трябва да се уточни,че колкото една система независимо от какъв вид е,какво предназначение има и т.н със сходната аналогична ОБАЧЕ ОПРОСТЕНА МЕХАНИЧНО И електронно винаги е по-надеждна(и по-евтина естествено).Така е и със "боНба-дюза" и Комън-рейл.Аз именно поради тази причина си купих ФяТ :twisted: Сега,ако поне някой е малко запознат при "боНба-дюза" моторите разпределителният вал има още една допълнителна гърбица,която задвижва боНбите,което още един път допълнително усложнява конструкцията на мотора.Обаче тази гърбица отваря и затваря електронните дюзи и поне на мене в литературата с която съм се сблъскал е пишело,че не може да направи повече от две впръсквания,макар и с доста по-високо налягане от първо поколение Комън.Установено е обаче,че след 1500 атмосфери горивото се атомизира и се появяват пулсации в тръбичките за високо налягане след ГНП и преди разпъсквача.Това "атомизирано" гориво(нафта) става неконтролируемо като се отразява в иглата на разпръсквача и клапанчетата на ГНП.Процеса на впръскване става неконтролируем защото се случва дюзата да "препикава",да впръсква доста след ГМТ т.е след такт Работа и това е било основната причина да се създадът "вихровите камери" (индиректно впръскване) за да може сместа да се размеси за сметка на въздуха,а не за сметка на финното разпръскване,което можем да постигнем единствено при налягане над 1000 атм.С навлизане на електронните технологии този процес вече може да се контролира много финно,като компютъра казва кога и колко основно да впръсне в цилиндъра.При боНба дюзата липсват тези горивопроводи за високо налягане,с което се изключват пулсациите,въпреки изкючително високото налягане създавано от нея.Но има още едно зло което идва в последствие от невъзможността на ПД да направи по-вече от две впръсквания.И това мисля вече както се сещате е ДОСТА ПО-ТВЪРДАТА РАБОТА НА МОТОРА.Аз лично не можах да свикна и никога няма да свикна с този твърд звук и това също е една от възможните причини си купим ФяТ :D Защо се получава този твърд и възможно ли е да се избегне??? ДА възможно е разбира се,ако се впръсне пилотна порция(малка порция) гориво,което попаднало в среда на топъл въздух,колкото по-топъл толкова по-добре,но там имат и значение много механични фактори като един от най-важните е степента на сгъстяване.Смесообразуването на дизеловия двигател е ИЗКюЧИТЕЛНО СЛОЖЕН ПРОЦЕС не заради друго,а заради малкото време,в което сместа трябва да се впръсне,размеси с горещия въздух,да започнат първите предфакелни запалвания поради своята НЕХОМОГЕННОСТ и те вече да гарантират запалване на останалата неразмесена смес.Това обаче докато при бензиновия двигател става през такта "всмукване" и 90% близо от такта сгъстяване или близо за 360* завъртане на коляновия вал,при дизеловия двигател трябва да стане за около 30* :shock .Това ако някой незнае е ОСНОВНАТА ПРИЧИНА ЗА НЕВЪЗМОЖНОСТТА ДИЗЕЛОВИЯ ДВИГАТЕЛ ДА СЕ ФОРСИРА ПО ОБОРОТИ.т.е максималните обороти позволяващи ефективно размесване са 5000 об/м при дизелите с индиректно впръскване и около 4000 об/м при директното впръскване.Та за зловещото чукане на "боНба-дюза"-защо? Еми казано с мои прости думи.Опитайте се да запалите един милиграм нафта,100 грама нафта и един литър разлята нафта на асфалта примерно.Тази литровата ще изгори доста взривно нали? А представете си сега тези количества поставени в среда нагрята до около 700 градуса и сгъстена близо 20 пъти какво би се получило? :shock -Още ена причина си купа ФяТ :D .НО ако първо е запален този милиграм той гори и тогава подадем дригите сто грама те се разгорят и подадем вече литЪра,нали няма да е толкова взривно горенето.Това постига Комън-Рейл с повечето си пилотни впръсквания и значително по-меко размесване и изгаряне.Дай Боже да спечеля кинти и да си купя ФяТ с последно поколение Комън (Мултиджет) ма дотогава ше си търкалям Униджета :evil:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 08 окт 2008 20:28


Добре си го написал, но що си мисля че при ПД гърбиците на разпределителния вал са за да движат самата помпа, а не да отварят и затварят дюзите, което го прави ЕКУ чрез ел.клапан. :wink:


Потребителски аватар
D_R_M
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 10:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот D_R_M » Чет 09 окт 2008 7:34


точно така.....или пиезоуправление на дюзите..... :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 09 окт 2008 8:54


D_R_M написа:точно така.....или пиезоуправление на дюзите..... :D

При ПД няма пиезо - тва им е най-голямата болка спрямо новите комън-рейл/май вече се водят трето поколение/-то за тва говори и итан75 надълго и нашироко.При ПД има по-високо налягане на впръскване ,но няма възможност за толкова добър контрол на горивния процес във времето както комън-рейл.
P.S.itan-е купи си поне ена Alfa че тия Фят-и мнооо грозни бреее :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 46 госта