Пресен пример да дам...Работя за Софийска дистрибуторска фирма и имаме служебни Пежо Боксер,Партнери. След като гаранцията им изтече прекратиха договора със София Франс Ауто и специялно тука за Бургас сключиха договор за след гаранционна поддръжка с ФУлда България.Имах на няколко пъти контакт с тях и макар,че момчетата са млади и отзивчиви нищо не разбират от коли,а ма грам нищо.Нямат и инструмент изписан като хората,а още работят с едни ръждясали гаечни ключове като ги пипнеш мое те хване тетанус

Ходих един път за смяна на,горивен,маслен,въздушен филтър на Боксера и знанията им стигнаха да ми сменят само въздушния

Няма да споменавам,че ме размотаваха цял ден да ходя до базата им където поддържат камиони,защото видиш ли Боксера бил дълга база и подемника не можел да го вдигне за да сменят маслото.Ако бил къса база можело.Дадоха ми филтрите и маслото отидох до другата им база там един дълъг и студен канал само и един пич с яке на Фулда,който имах чувството,че никога в живота си не е виждал микробус

.Казвам му,че са ме пратили от централата им тук да ми смени маслото,щото плаща фирмата по банков път и след много увещания калтака слезе в канала с един квадрат,който беше за пробката на картера и кво блъска,кво чука там после ми вика с някакъв тембър на гласа,който още усмислям и до днес...."мииииии пробката се заобли

трябва да отидеш до друг сервиз някой да ти заварят една гайка и пак да дойдеш?? Нервите ми вече не издържаха и като сложих една работна дреха слязох в мръсния канал да видя кво сЪ изака оня гей.Досега викам си за първи път няма да слагам синия кат дрехи(досега все шофьор и монтьор съм бачкал и имам доста опит така да се каже) понеже нали сме в Европа туй-онуй и си плаща фирмата в края на краищата,но белите които причини клефука за има няма 10 минути бяха големи.Почуках малко пробката с чука,между квадрата сложих острието на отверка и с малко мъка я отвих и оня като му видях очудената мутра,щото той твърдеше,че посмъртно тая пробка не може да се отвие.После почнаха другите проблеми

смотания им приемчик го гледал в компа не го знам,но ми дал друг маслен филтър по-голям и с друга резба,но аз вече съм източил маслото и не мога да мръдна.Обадиха се дойде една кола след два часа и 40 минути взеха масления филтър и след 4 часа и 10 минути ми докараха правилния маслен филтър.Дойде ред да си сменя и горивния филтър и пак ядец

тъпия приемчик ми дал не със сменяем елемент както трябва да е за конкретния модел ми цял филтър.Пак приблизително същите часове за вземане на горивния филтър и доставяне на новия и деня горе-долу си замина и майстора си замина,щот му свърши работното време,а аз останах в канала.Най-накрая вече одисеята като и се видя края и остана само да си налея новото масло ударих пак на камък,защото "умния" им приемчик ми дал 6 литра масло,а Боксера събира 7 литра и пак обаждания пак писане на нови фактури,а бе ужас.След този си контакт с ФУлда България дълго сънувах кошмари,избиваше ме студена пот и се изнервих,но все пак дойде заветния ден,в който трябваше да се сменят ангренажния ремък и ролките.Единственото момче дето сменя ремъци във Фулда Бургас-Пейо категорично отказа,като видя,че е малко тясничко около двигателя и сменял само на Опел Астра по-старичките и Ауди 80 яйце,щото там имало място около коша на мотора и лесно се бъркало,пък не ми направи впечатление да има нещо големи Ръчища за да не може да бръкне,ма айде.Това ми беше последния контакт с Фулда и се надявам никога вече да не минавам даже оттам за видя как се блъскат над някое кола и я гледат на нея като на извънземна технология

След доста разговори със шефовете от София ни казаха да ходим да правим бусовете в град Сливен в техния сервиз Ситроен.Първо отиде колегата с неговия бус и му смениха ремъците подчертавам с комплект ДАЙКО,който бил и за първоначално вграждане на тези бусове.След известно време отидох и аз да сменя ремъци и бях възхитен от разбирането на тези хора и тяхното топло отношение към всеки клиент.Цените им като за провинциялен град им са добри сравнено с други сервизи и така лека-полека се сприятелих с момчетата там,защото и една крушка да изгори бяхме задължени да ходим в Сливен да я сменяме.После малко ми направи впечатление,че малко товарят фактурите със нереални суми,които наникъде не се връзват,ма нали буса беше фирмен и фирмата си поема разноските та и това се преглътна.Сега след толкова много приказки точно на темата

ма ми тежеше и исках да го споделя.Първия път на буса по книжка му дават да се сменят ангренажи и ролки на 90000-100000км

Когато смениха моите на 95 хиляди в книжката беше записано,че следващата смяна трябва задължително да е след 60000км или на 155 хиляди километра,като до този пробег ДАВАТ ГАРАНЦИЯ НА РЕМЪКА И НА РОЛКИТЕ.Един ден(преди три седмици)колегата ми се обажда и ми вика да вземам въжето и да идвам да го дърпам,щото на път за Царево буса изгаснал и стартера въртял,но като вентилатор.Като отидох на място го накарах да завърти стартера като бях отворил капачката на маслото и видях,че разпределитения вал не се върти,а коляновия се вътри от стартера ми стана лошо.Оказа се БЛОКИРАЛА ПАРАЗИТНА РОЛКА НА АНГРАНАЖНИЯ РЕМЪК,скъсан ангренажен ремък,изкривени 6 броя клапани.ТОВА СТАВА НА 21000 км СЛЕД СМЯНА НА КОМПЛЕКТ АНГРЕНАЖ.На буса му смениха комплект ремъци и ролки,8 броя клапани с водачи и хидравличните им повдигачи,гарнитура на главата,шлайф 5 стотни на главата и там квото е имало друго дребно за смяна.Приемчика(Румен) ми каза,че са снимали блокиралата ролка,скъсания ремък в последствие и факта,че не се подписахме на никаква фактура,която после да пратим в София за да им преведат после парите за ремонта ме наведе на мисълта,че всичко се поема от производителя на ремъка т.е на комплекта.Аз отначало не можах да повярвам,като си мислех,че поне трябва поне ТРУДА да се заплати за отваряне и затваряне на главата,но дело ли се води незнам,ще се води ли,производителя без много-много да се чува дава сума която поема тези разходи не ми каза подробности приемчика,но не платихме и стотинка за всичко.Само дето буса стоя три седмици там в Сливен.След тази случка вече лично,аз няма да си сменям ангренажния ремък сам в гаража,защото никой няма да ми признае гаранцията,ако не ДАЙ БОЖЕ блокира някоя ролка или самия каиш се скъса.Макар че си купих ремък Гейтц(уж най-добрия) и ролки ИНА (уж най-добрите) смених си ги най внимателно сам обаче гаранция отде сега? Още повече,че самия комплект идва винаги по-скъпо отколкото да си купиш всичко на парче.Така направих и аз от един магазин си купих ремъка Гейтц,но ролките ги вземах от друг магазин,защото в този нямаха "Ина".И друг съвет лично от мен,ако някой иска да послуша,ако не негов избор.Работил съм в Евро 07 известно време и не съветвам и най-големия си враг да не си купува ремък и ролки от там.Впрочем нищо да не си купува от там,щото верно частите им са евтини обаче за пети човек чета по-форумите за блокирали ролки от там,а колко не пишат по форумите?