голф4 1.9тди 90 термосат или?ПРОБЛЕМ РЕШЕН
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
milmar написа:При малко натоварване на мотора , при свободна предавка по наклон ...забравитемпературата пада не с 10 , ами и с повече , особено ако е позасилено парното . Варианта е само един - кашонче отпред на маскатакато достигне 90 градуса мърдане няма. Нормално е , това е дизел , високо КПД .
И кашона няма да ти помогне, защото по 87-89 градуса термостата затваря. Какво ще топлиш с кашона като през радиатора не циркулира вода.
Това е истината - високо КПД, т.е. малко загуба на топлинна енергия.
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:43
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ATD
- Местоположение: София
- Контакти:
barselonap написа:Термостат...или нещо друго?При темп. около 0-студен мотор,паля и тръгвам.След около 5-6км. в пиков час(задръстване) колата вдига около 50-60 градуса и до там.Пипам горния маркуч-топъл.Пипам долния-студен.Оставям я да работи на място около 15мин.при включено парно но 2 и изобщо не загрява,а дори напротив леко изтива.Не ми се струва нормално при 0 градуса да не може да загрее(та това не е студ,а ако стане-15) и същевременно термостата изглежда е добре?????????
Колкото и да не ти се вярва, така е. Щом ти е студен долния маркуч термостата ти е наред.
Сутринта мойта я напържих по околвръстното без да съм включил парното,стрелката на температурата се вдигна до второто деление, пуснах парното и удари нулата

А на място хич и не я мъчи, харчи ти 400 г. нафта на час, колко искаш да те затопли с това количество.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Andonov написа:milmar написа:При малко натоварване на мотора , при свободна предавка по наклон ........
И кашона няма да ти помогне, защото по 87-89 градуса термостата затваря. Какво ще топлиш с кашона като през радиатора не циркулира вода.
Това е истината - високо КПД, т.е. малко загуба на топлинна енергия.
Радиатора е вън от схемата в този случай , просто кашона спира въздушния поток , обтичащ и охлаждащ мотора при движение на автомобила (в частност и радиатора , но той не оказва влияние при изправен клапан естествено ) .
- BAHKATA_TDi
- Мнения: 131
- Регистриран на: Нед 15 окт 2006 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
всички ТДИ-та за жалост трудно загряват, аз имам ТДИ 90кс и при температура 0 и по надолу ми трябват 10-на километра до пълно забряване, не е от термостат (сменил съм го и му сложих уж оригинален от юнитрейд за 65 лв.) работи си нормално просто така е устроена колата. Миналта зима се заядох и при температура -5 запалихго пуснах парното на 2 и седях в колата да гледам аз стрелката кога ще мръдне и на 15-тата минута стрелкат отлепи, а на 30-тата колата загря напълно. От тогава не се занимавам с тоз проблем примирил съм се че бавно загрява.
- nikolait
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
а не не нещо не е добре системата - бензина по-може да варира в темеперетурата ама дизел и вариране на темперетурната стрелка?! - не знам според мен има нещо друго. Иначе наистина като си стигне 90 градуса(или там средата на скалата) застава и не мърда - ако щеш го карай с 200 ако искаш с 50. Плюс това дизела е нискооборотен и разликата между празния ти ход(800-900 оборота) и 100 км в час на 5 предавка(под 2 000 оборота) е прекалено малка, за да се товари двигателя и да загрява съответно изстива.
Пък това за кашони на радиатора и не знам какво - това да не е УАЗ-ка:-). Просто има пролем по системата - обикновено италианския внос е с проблемните термостати или въобще липсващи термостати. Макар че имам приятел с Голф бензин с подобен проблем, който и при смяна на термостат не можа да се оправи - може италиянските коли заради огромните жеги лятото да имат нещо по системата, свързана с въздушно охлаждане или други системи, които не са пригодени за нашите зимни условия. Просто трябва детайлно да се прецени и да се регулира, защото след прегретия двигател по-страшен е студения двигател.
Пък това за кашони на радиатора и не знам какво - това да не е УАЗ-ка:-). Просто има пролем по системата - обикновено италианския внос е с проблемните термостати или въобще липсващи термостати. Макар че имам приятел с Голф бензин с подобен проблем, който и при смяна на термостат не можа да се оправи - може италиянските коли заради огромните жеги лятото да имат нещо по системата, свързана с въздушно охлаждане или други системи, които не са пригодени за нашите зимни условия. Просто трябва детайлно да се прецени и да се регулира, защото след прегретия двигател по-страшен е студения двигател.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
nikolait написа:..... застава и не мърда - ако щеш го карай с 200 ако искаш с 50. Плюс това дизела е нискооборотен и разликата между празния ти ход(800-900 оборота) и 100 км в час на 5 предавка(под 2 000 оборота) е прекалено малка, за да се товари двигателя и да загрява съответно изстива.
......


А ти приятел замислял ли си се кое има по-голямо значение за загряването - оборотите или "изгълтаното" гориво .
Едно е да си форсираш мотора на празен ход ( неподвижна кола ) , ако щеш "напраскай" 4000-5000 оборота , и дали пак толкова ще загрява ако "атакуваш" Шипка

Въпроса не се нуждае от отговор


- nikolait
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
честно казано не ми става ясно точно какво ме питаш......
първо ако си карам двигателя с 5 000 оборота ще гръмне дори на място
второ разхода се определя от оборотите - при високи обороти -висок разход (то затова и дизела е по-икономичен, щото се кара на ниски обороти). В същото време ниските обороти и високия въртящ момент, достиган на ниски оборот, правят двигателите дълговечни и мощни и позволяват ТИР-овете и автобусите да правят милиони км или тракторите да изорават хиляди декари
Както и да е - с трактор ще кача шипка и пак стрелката няма да мръдне - просто дизела е така - на ниски оборити има голяма мощ и не е нужно да товариш двигателя над 2 000 оборота. Е не знам ама за мен разликата между 800 и 2000 оборота е несъществена.
Карал съм и бензинова кола - там, за да поддържаш динамиката на автомобила оборотите винаги са в диапазон между 2 500 и 4 000- 4 500 оборота. И даже бензиновите стигат пика на мощността на около 4-5 000 оборота, докато при дизела още на 2-3 000 оборота вече си стигнал макс. мощност на двигателя и няма смисъл да го държиш над тези обороти.
Така че по темата - двигателя е конструриран при ниски обороти да поддържа работна температура и за да губи градусите има причина. Нещо повече антифриза помага, както за охлаждането, така и за по-бързото достигане на раб. темп. на двигателя. Щом има бавно загряване и бързо изстиване - обикновената логика показва, че има нещо по системата дето не работи. Но какво точно трябва да каже професионалист.
първо ако си карам двигателя с 5 000 оборота ще гръмне дори на място
второ разхода се определя от оборотите - при високи обороти -висок разход (то затова и дизела е по-икономичен, щото се кара на ниски обороти). В същото време ниските обороти и високия въртящ момент, достиган на ниски оборот, правят двигателите дълговечни и мощни и позволяват ТИР-овете и автобусите да правят милиони км или тракторите да изорават хиляди декари
Както и да е - с трактор ще кача шипка и пак стрелката няма да мръдне - просто дизела е така - на ниски оборити има голяма мощ и не е нужно да товариш двигателя над 2 000 оборота. Е не знам ама за мен разликата между 800 и 2000 оборота е несъществена.
Карал съм и бензинова кола - там, за да поддържаш динамиката на автомобила оборотите винаги са в диапазон между 2 500 и 4 000- 4 500 оборота. И даже бензиновите стигат пика на мощността на около 4-5 000 оборота, докато при дизела още на 2-3 000 оборота вече си стигнал макс. мощност на двигателя и няма смисъл да го държиш над тези обороти.
Така че по темата - двигателя е конструриран при ниски обороти да поддържа работна температура и за да губи градусите има причина. Нещо повече антифриза помага, както за охлаждането, така и за по-бързото достигане на раб. темп. на двигателя. Щом има бавно загряване и бързо изстиване - обикновената логика показва, че има нещо по системата дето не работи. Но какво точно трябва да каже професионалист.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
nikolait написа:....
второ разхода се определя от оборотите - при високи обороти -висок разход (то затова и дизела е по-икономичен, щото се кара на ниски обороти). ......


казах ти , няма нужда да ми отговаряш

Грешиш абсолютно .
При традиционния дизел педала за "газ-та" е един вид задатчик на обороти . Дизел-помпата има вграден центробежен регулатор , който при достигане на "зададените" с педала за "газ" обороти просто ограничава разхода на нафта . Така ако моторът не е натоварен - разхода е минимален дори и при големи обороти .
При добре работещ дизел с натиснат до определена степен педал за газта и ако не сменяш предавките , то скоростта на автомобила няма да се променя съществено незвисимо дали се движиш по равен път или наклон , това е факт . Това се дължи именно на центробежния регулатор .
Какво ли се случва , когато изкачваш наклон , че да се запазят оборотите ? ->> ами естествено - качва се разхода

Този принцип е валиден не само при дизела . Изразходеното гориво е общо-взето пропорционално на извършената работа



- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
milmar много ме разсмя с тоя центробежен регулатор
Тва дето говориш се монтира на трактори
В колите го има ама в по-новите и му викат темпомат и бачка по електронен път.Скороста не ти се променя от наклона при дизела щото дизеловия мотор има голям въртящ момент
.nikolait дизела не е икономичен заради обортите ,а заради високото к.п.д. - и ти изпадаш в свободни съчинения.










- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Rabbit_TDI написа:milmar много ме разсмя с тоя центробежен регулатор![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Тва дето говориш се монтира на трактори
![]()
![]()
В колите го има ама в по-новите и му викат темпомат и бачка по електронен път.Скороста не ти се променя от наклона при дизела щото дизеловия мотор има голям въртящ момент
.
Ами ако е толкова смешно - посмей се

Моята кола си е с обикновена механична помпа и смеш се , не смееш , си е така . Това така или иначе не променя логиката , ти как мислиш

Или смяташ , че големите обороти правят големия разход , без значение от натоварването на мотора

EDIT: добавката в поста ти се появи по-късно ....
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: w_smith и 65 госта