За подгряващите свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 06 апр 2008 12:37


gicho76 написа:
chocho1 написа:gicho76 колко Вата е едната свещ, че по твойте сметки нещо не мога да се ориентирам?! :roll:

1 работеща 8 А , 2 работещи 9 А!? как става това? Всички свещи с различна мощност ли са ?


Няма място за теории - и аз съм завършил електроника!
Противно на всички теории слагаш мултицета последователно на шината на свещите, махаш една по една и виждаш това което съм написал по-горе.

След това си купуваш хубав мултицет и полу4аваш правилните резултати. :ihaaaaa




Потребителски аватар
hristo stankov
Мнения: 100
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 19:35
Автомобил: VW GOLF II
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Мнениеот hristo stankov » Нед 06 апр 2008 16:50


Здрасти колега. Откачаш всички свещи и с допълнителен кабел от акумулатора на полюс (+) допираш всяка свещ поотделно, трябва да дава искра.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Мнениеот red rider » Нед 06 апр 2008 17:19


hristo stankov написа:Здрасти колега. Откачаш всички свещи и с допълнителен кабел от акумулатора на полюс (+) допираш всяка свещ поотделно, трябва да дава искра.


Подкрепям ....
показва че имаш консумация ..ако хвърля по малко или никак искри значи е пътник или заминала . Имах фиат ритмо навремето със 130 амп акумулатор и все ги гореше тоз фиат да не кажа нещо друго ся . Доста неща научих от тоя дизел.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 10:12


А проверката с пробна лампа беше- закача се пробната лампа за плюса на акумулатора и се допира другият и край към плюса на свещта-ако светне значи се приема че свещта не е прекъснала и трябва да работи.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот lz2aii » Пон 27 яну 2014 10:32


kossis написа:А проверката с пробна лампа беше- закача се пробната лампа за плюса на акумулатора и се допира другият и край към плюса на свещта-ако светне значи се приема че свещта не е прекъснала и трябва да работи.


Зависи, лампата ще светне, когато веригата е затворена - безспорно, въпросът е обаче дали свещта нагрява там, където трябва (на върха) или е пробила на друго място. Според мен, всеки производител трябва да дава информация за мощност и консумация на свещите. Различен ли е токът от посочения, значи нещо не е наред. Ето например, чета мненията на колегите по-горе и виждам, че 1 свещ им дърпа по 8 ампера. Моите ги мерих поотделно и всяка ми дърпа по 23 А. Не знам при мен ли е проблема или къде, ама като тръгне да подгрява ми премигват всички лампи :mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 11:12


Значи харчат и е ок ! :Mr Green Fun

Бе нещо не ми харесва как пали колата снощи и днеска-по трудно. Ама и аз нещо подреждах багажника и лампата светеше половин час в него, та може и да съм поразредил акумулатора на -8 градуса. А и я припалвах на место Събота и Неделя и сигурно я поопуших.

Аз ги смених тия свещи. Старите също ги пазя и си работят и те.
Понеже правихме ремонти по мотора и главата лятото, та се чудя майстора дали ми е завил моите свещи. :Mr Green Fun Винаги имам съмнения след като ми барат други по колата. Имаше и един друг пасат като моя по това време в сервиза. :Mr Green Fun

А не ги проверих по консумация дали бачкат с мултицета след ремонтите. Ще ги проверя по натам че сега е студ и всичко се чупи.

========
Височка ти е консумацията колега. Значи и тези на антифриза консумират до 10-15 ампера.
Явно са ти старички и е добре да ги подмениш.

И аз довечера ще гледам дали докато подгрявам ще ми свети по слабо плафона- поне да видя че нещо консумират тия свещи. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот lz2aii » Пон 27 яну 2014 13:36


Никога не съм ги сменял. Така я купих колата, но понеже нямам проблеми с паленето и си мисля, че са наред. Само тази консумация ме притеснява малко, щото 4 свещи Х 23 ампера си дава близо 100 ампера само за подгряване. Не знам дали имам свещи за подгряване на антифриза


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 13:59


Ако ти е колата на Аватара -имаш свещи и за антифриза.

Много е висока консумацията !

Смени ги ! Аз ги смених всичките 7 броя. Само 1 на антифриза беше гръмнала и то видимо.
Другите ги пробвах после и на акумулатори и ги мерих колко консумират- работеха, но и харчеха повече и подгряваха по бавно.

=======

Как пали твоята печка сега на -8, колега ?

До сега моята палеше прилично. Е някой път не от първият път и изпушваше повече. Но вчера и днес след моите базикни и припалвания -от третия път ми пали и с повечко тресене.
Сипвам Макс моушън-уж добра нафта ?! Кой знае ?

Като ги гледам по клиповете на -20 палят от четвърт ? И моята миналата зима имаше случаи при които палеше лесно на такива температури. Ще я видя и за напред как ще пали.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот lz2aii » Пон 27 яну 2014 15:20


Да чукна на дърво, проблем с паленето не съм имал. Тази сутрин в Габрово беше -10С. Както винаги подгрях само веднъж и запали от четвърт. Акумулатора ми е слаб - 55Ач и за моя радост колата винаги пали от раз. Ако се наложи да повъртя повече, няма да имам ток. Иначе се съмнявам, че имам пикаеща дюза, щото пали и работи на три цилиндъра за около 5-10 секунди. Друго ми направи впечатление. Като я закача на диагностика ми изкарва грешка 18263 (Р1885), която не може да се изтрие. Като се порових в нета установих, че грешката я има, защото модула е програмиран за автоматична скоростна кутия, а моята е ръчка. От няколко форума разбрах, че това се прави умишлено (не заводски естествено) за по-лесно палене. Вероятно променя порцията гориво при студен мотор. Както и да е, факт, че нямам проблеми с паленето. Къде се намират свещите за подгряване на антифриза? Прави ми впечатление, че дори и при -10С имам топло максимум до 1 минута от запалването на двигателя. Иначе наливам обикновена нафта от "Ромпетрол". Добавки не слагам.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 16:03


Моята палне ли- си бачка на 4 цилиндъра веднага. Но понеже вчера и днеска ми поразстресе повечко преди да запали и от третия път и за това звъннах на майстора да го питам-моите свещи ли ми е завил.
Е естествено каза че са те. :Mr Green Fun

За грешките- имам кабел и си ги чета, но не ги знам всичките.
А и те са многобройни.

Подгревните на антифриза се намират от обратната страна на ремъците и ролките на мотора-демек горе при разпределителният вал зад тандем-помпата. Между нея и стената където стои Акумулатора.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот lz2aii » Пон 27 яну 2014 16:32


Мерси, ще проверя дали са там и дали са читави...ама всъщност що да го правя-нали за сега всичко работи нормално :th_up


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот georgebonev » Пон 27 яну 2014 16:58


Колеги, братушките дават информация за диагностика на проблеми на дизелните двигатели по състоянието на подгревните свещи.
Може да е полезно, на руски е.
(В ляво, от менюто - Полезные статьи има още няколко полезни статии).


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот lz2aii » Пон 27 яну 2014 17:25


Прочетох първата статия. За пореден път се убеждавам, че руснаците ги бива в доста неща и са голяма работа. Аз който и майстор да попитам дали ще ми свали свещите за да ги погледна в какво състояние са и :scare3 ....почват се едни-ти знаеш ли колко трудно се развиват, знаеш ли как се късат, знаеш ли какво може да стане, не се занимавай с глупости-нали колата си върви. Абе к`во да ти кажа. Пък така като си мисля, те от човек са измислени и от човек са слагани-какво толкова.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 17:27


Абе проверката им е най надеждна - с мултицета и сваляне за 100 %.

Макар че аз ги хванах още с мултицета, че едната е довиждане. Двете цоцаха по 10-15 ампера, а третата-средната беше на 0 ампера.

========

Руснаците са номер 1 !!!!

Американците са тяхна лоша версия !!! :Mr Green Fun

=============

Свещите се развиват супер лесно с подходящ инструмент !

Аз сам си ги смених. Но се завиват с динамометричен ключ или трябва да си стар майстор и да не ги пренатегнеш !!!!


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот vinixxx » Пон 27 яну 2014 18:40


аз знам най-лесния начин да си провериш свещите.просто давате на контакт и с пръсти ги барате,която е топла-работи.


кажи на мързеливия,да те научи на акъл :mhihi :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan и 63 госта