Тунинг на дизелов двигател

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 03 фев 2009 18:44


Искам само да обърна внимание на колегата с пасата, който е почнал темата, че тези „чипчета, филтърчета и генерацийки“, ще направят поведението на колата му неузнаваемо :wink:
На кола без турбо може и да не оказват влияние, но на турбо-мотор, и то сравнително голям като кубици, разликата е съществена.
Всичко останало за мен не е икономически обосновано, освен ако не е маниак на темата. Но според мен и това ще му е предостатъчно.




Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот santo_trafficante » Вто 03 фев 2009 18:50


и започва смяна на турбини и т.н. mhihi
от дизел бегачка не става mhihi


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 03 фев 2009 18:56


santo_trafficante написа:и започва смяна на турбини и т.н. mhihi
от дизел бегачка не става mhihi

Ахам, за това на Дакар тази година всички големи бяха с дизели. Както и Ауди на 24ч на льо Ман.


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот santo_trafficante » Вто 03 фев 2009 19:44


ACCELERATOR написа:
santo_trafficante написа:и започва смяна на турбини и т.н. mhihi
от дизел бегачка не става mhihi

Ахам, за това на Дакар тази година всички големи бяха с дизели. Както и Ауди на 24ч на льо Ман.

едно е спец. подготвен автомобил за състезание :wink: друго няква дърта кола с два пъти върнат километраж да я правиш "бегачка"


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот icoico » Вто 03 фев 2009 19:52


И да стане,ще струва луди пари и много пушилка.Но пък чипа докарва тоя двигател до 132 KW(пона така съм виждал записано в немския бриф на едно Ауди :oops: )което не е чак малко :)


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 03 фев 2009 20:03


Koлеги, тръгнеш ли по тоя път веднъж, всичко се увлича...
Не можеш само да вдигнеш конете без да преработиш съединител, скоростна кутия, окачване, ауспуси, спирачки и т.н.
Ако не си готов, не започвай.
Чипосай се и толкоз!
Другото ще ти изяде главата. mhihi


Потребителски аватар
Fr3nzY
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
Автомобил: VW Passat
Двигател: AFB V6 TDI
Местоположение: Бургас

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот Fr3nzY » Вто 03 фев 2009 20:05


В сайта на диджитал тунинг в каталога гледах за моя двигател пише, че става 185 к.с. И един спортен филтър на K&N ако се сложи (той че звук на печката няма да изкара - няма, но някое магаре още не знам дали ще има), генерация - там вече ако е нещо, то не искам като измина 50 км да ми се пукат тъпанчетата, защото тук един на една Mk3 ABF сложи от колекторите звука е нямам думи, но аз не бих издържал на такъв шум и затова не съм толкова навит; по-навит съм да сложа друга турбина - гледах тези бензиновите би-турбо една ускорява в ниските обороти, другата във високите(той дизелка няма кой-знае колко високи). Но там в последствие ще се сменя сигурно и електроника и още куп неща въобще какво точно ще трябва и колко ще излезе, че до тук повечето от темата си чист спам.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 03 фев 2009 20:09


Я прокоментирайте нещата с колегата Brezel.
Toй ще ти обясни какво може да получиш и какво да направиш най-добре. :wink:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 03 фев 2009 20:13


Турбодизела не гърми като бензин със спортна генерация ;)
Няма нищо общо. За сведение - аз като сменях мотора на единичката с дизелов, до Крафт я закарах без абсолютно никаква генерация (след турбото нямаше нищо), и колата беше съвсем малко по-шумна. :idea:
Въобще не се притеснявай за шума.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот propparo » Вто 03 фев 2009 20:15


Дори съвсем теоретично, колега,едно 5-6000 лева са минимума който ще трябва да дадеш.И то само при смяна на софтуер,турбина,нова генерация с по-голям диаметър,друг съединител,подсилване на спирачната система.Ако искаш още ще трябва и дЮзи да смениш,портване на главата,намаляне на компресия и вдигане на работното налягане.................Само че първо ти трябват пари,второ ти трябва кадърен човек/хора/ да ти го направят,а труда струва пари.И трето--като започнеш да правиш нещо не трябва да правиш компромис на едно за сметка на друго.
Та затова защо просто не си смениш софтуера и толкова.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот Бързият » Вто 03 фев 2009 20:19


Колеги сериозно ли мислите че 10-15-20 годишна кола , става 200 коня само с 1 чип ? mhihi Първо че са на по 1 милион км. и някой в Европа я е хвърлил тая кола за да дойде в България , вие те първа ще я правите "бегачка" .Второ не виждам смисъл да правиш ежедневната си кола повече от 150-200 коня , освен ако не си решил да влизаш в черната статистика в новините ..... Аз не бих вдигал така мощноста , без елементарно преди това да се замисля да пипна спирачките. Швабата е изчислил че за толкова коня - трябват такива спирачки . Не може да прибавиш коне , без да се замислиш как ще ги спираш след това . Не знам как я мислите вие ,ама ..... :beer


Потребителски аватар
NORX
Мнения: 236
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот NORX » Вто 03 фев 2009 20:45


:офф Съжалявам са офф-а ,но не мога да се сдържа. Аз просто не мога да разбера каква е файдата да надуваш дизела на макс, да ти гори милиони и да пуши като комините в концлагерите за да си "бърз". Но сигурно си знаете. пз :oops: :oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 03 фев 2009 20:46


Aз предлагам да се заключва тази тема.
Всеки почна да дъвче едни и същи неща, а съвети и насоки вече са дадени... :roll:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 03 фев 2009 20:48


Ей, аман от разбирачи.. Човека пита как, вие го разубеждавате. За спирачките - нали не си мислите, че с вдигане на мощността, се променят и предавателните числа на скоростите, и колата става много по-бърза като макс. скорост? Защото максималната скорост зависи от скоростната кутия. Съгласен съм, че чипът ще вдигне малко ограничителя, но чак пък толкоз... :roll: А и много се съмнявам точно на 2.5ТДИ спирачките да са от най-слабите. :roll:

За останалите щуротии - съгласен съм, че двигателят става по-натоварен, и не съветвам колегата да кара нонстоп на пълна газ. При НОРМАЛНО каране обаче, тунингът няма да се усети от двигателя, но пък ще предостави резервна мощност при нужда - изпреварвания например. Според мен това е целта, а не да се правим на Шумахер, и да караме в прекъсвач постоянно (това така или иначе ще съсипе колата, независимо дали е с тунинг, или без). :smackbum

До NORX - ще гори, ако го настъпваш. При нормално каране разлика няма да има.


Потребителски аватар
Fr3nzY
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
Автомобил: VW Passat
Двигател: AFB V6 TDI
Местоположение: Бургас

Re: Тунинг на дизелов двигател

Мнениеот Fr3nzY » Вто 03 фев 2009 20:48


Абе знаех, че ще пуши но като видях тези клипове направо ми се отказа от всичко; иначе разхода е най малкия проблем. Но и тези големи суми от около 5000/6000лв по-добре първия варинт чип, филтър и генерация; гледам, че един колега по горе каза че няма да реве много.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта