Какво значи GTD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Пон 09 яну 2006 17:23


rmk написа:Съжалявам за лошото качество, но не намерих по-добро:
http://www.volkswizard.co.uk/brochures/1991
От това си правя заключение, че ВСИЧКИТЕ GTD са с кулери. Споменава се за допълнителни ектри, но между тях не фигурира кулера.
Според мен за МK2 GTD кулера винаги го има. За MK3 не знам.

Значи даденият от теб пример е 91г за това е модел с кулер и затова си вадиш грешни заключения GTDта има още в далечната 86г мой приятел имаше такова но го продаде преди година.Това дали има или няма кулер го определят буквите на двигателя а не буквите на задният капак :D




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 09 яну 2006 17:55


Търсейки из нета така и не можах да попадна на MK2 GTD без кулер.
Може и да не съм гледал където трябва.
Вярно е че дали има или няма кулер зависи от буквите на двигателя, но си мисля че когато се произвежда GTD се монтират само двигатели оборудвани с кулер.
Но щом си толкова сигурен в това, че и на твоя приятел кулера не му е бил махнат - добре.
Така да бъде - кулера не е задължителен.
Успех!


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 11 яну 2006 4:28


Ок :D


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Съб 08 юли 2006 9:39


Ся чета и понеже съм запознат до някъде да кажа:
1.Turbo Diesel Intercooler (RA и SB) има от 1989,а GTD от доста преди това.Демек не всяко GTD има кулер.
2.GT e оборудване на купето - спортно окачване-задължително
3.TDI означава турбо дизел инджекцион,а не интеркуер,голф 2 тди няма!


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Съб 08 юли 2006 13:39


_DIESEL_POWER_ написа:3.TDI означава турбо дизел инджекцион,а не интеркуер,голф 2 тди няма!

TDI - Turbo Direct Injection
Иначе те всички дизели са си "injection" (карбураторни няма mhihi)
Въпроса е дали са Direct или Indirect


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

TDI

Мнениеот PESHERLAN » Съб 08 юли 2006 19:37


Как да няма GOLF 2-TDI??????????????????????????????
А този радиатор дето са го сложили немците,дето се намира до акумулатора монтиран под наклон-КАКВО Е?????
нали това е интерколера-радиатор дето охлажда въздуха дето се смесва с нафтата за образуването на горивната смес.
НА това викам аз TDI(турбо дизел интеркулер)Аз лично сам виждал такива двойки много!!!


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 08 юли 2006 19:45


rmk написа:Съжалявам за лошото качество, но не намерих по-добро:
http://www.volkswizard.co.uk/brochures/ ... ochure.htm
и по-специално:
http://www.volkswizard.co.uk/images/bro ... /page2.jpg
"Under the bonnet is a turbocharged and intercooled diesel engine..."
От това си правя заключение, че ВСИЧКИТЕ GTD са с кулери. Споменава се за допълнителни ектри, но между тях не фигурира кулера.
Според мен за МK2 GTD кулера винаги го има. За MK3 не знам.
Не всичките GTD са с кулери,само RA и SB двигателите имат!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 08 юли 2006 21:58


Абе PESHERLAN човека ти каза ясно че TDI значи turbo direct injection ,а не турбо-дизел-интеркулер ,а тва че сички ТДИ си имат интеркулер не значи нищо просто са си замислени директно с него.GTD е версия на купето която се монтира задължително на турбодизели независимо с или без интеркулер.G II TDI няма :!: :!: :!: Не го споменаваите щото от другите клубове ше ни земат на базик.Има G II TD with INTERCOOLER ,които по динамика яко спори на GIII TDI ,ама двата мотора са суууупер различни.


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

TDI

Мнениеот PESHERLAN » Съб 08 юли 2006 22:48


Това са пълни глупости брато.Мога да ти кажа,че на тебе ще ти се смеят.Как можете дасе излагате бре??? :smackbum За каква инжекциа ми говорите при дизела бре????Дайте да се уточним????СЛед като прочетох всичко писано по въпроса съм се консултирал наи-малко със 7-8 човека,и като им казах за въпросния спор и те ми се изсмяха!!!
TDI си е турбо дизел интеркулер,няма нищо общо с инжекцията,както е при бензините.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 08 юли 2006 22:58


НЕЕЕЕ истина ти сигурен ли си че караш ГОЛФ.Не искам да те засягам ама тва е простата бай ганъовска логика на които не се е сблъсквал с турбодизели на ФВ(а пък аз има няма сам карал сички масови от тях :lol: ).Имаше я тая тема и преди и един колега извади черно на бъло абривиетурите на ФВ някаде в нета ама не си спомням страницата.И едно малко оточнение ВСИЧКИИИИИ :!: дизели са инжекцион и по таз причина никои не пише на багажника на дизелите injection щото няма кво да се хвали.Разликата е че по старите са предкамерни(впръскването става в малка предкамера в главата за да е по меко изгарянето има и други способи като М-процес ама те не са прилагат маи при леки коли), а новото поколение дизели първи от които е ТДИ понеже имат помпи с достатачно налягане и електроника за добро управление на впръскването впръскват директно в цилиндара(това качва рязко КПД на мотора и от там колата гори по-малко а бяга повече-такова технологично подобрение на моторите има веднъж на 20-30 години.Технологиите за директно впръскване леко се различават затова различните производители ги норичат различно TDI,JTD,CDI,TDI-PD,HDI,D-4D и т.н. но общото е DirectInjection(директно впръскване)на нафтат в цилиндара.От тази разлика обаче новите дизели имат по-дрезгав шум ,ама много по рязак вървеж и то от много ниски обороти.


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Тди

Мнениеот PESHERLAN » Съб 08 юли 2006 23:00


И мога да ти кажа.също че моторите на голф 2 ТДИ и голф3 ТДИ,разликата е почти минимална.коляновите валове са им абсолютно еднакви,както и буталата(диаметъра).До колкото съм запознат,разликата е в клапаните.


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

tdi

Мнениеот PESHERLAN » Съб 08 юли 2006 23:07


Потърси я тази страница,(ако не ти е проблем)да видим за какво става въпрос.Аз сериозно се интересувам от тези нещаи съм готов да говоря за тях и сущевременно да споря!!!!!!!!!!!!!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 08 юли 2006 23:08


ОФФФ как не ми се пише да ти обяснявам разликите от тук до небето.Жалко че в тая тема не влизат по запознати тякои да ме поодкрепи.Прочете ли ми хубаво кво ти написах по горе.Поне спри да казваш GII TDI щото няма 8) Даи си меила да ти дам книжка за ТДИ да видиш разликата щото обясненията са дълги и за на чаша бира поне :) Потърси някоя темя за ТДИ из тарсачката за да се светнеш ако наистина се интересуваш от тва де.И един савет не зимаи така на сериодно думите на хора които не са запознати с дадена тема.Те може да са умни,може много да разбират от определени коли и от определна част на колите ама да са в пълно невидение за нещо друго по колите и да козват коментар колкото да се отчетат.Аз сам жив пример :lol: Примерно от бензин или различни коли от на VAG или MERCEDES не разбирам ама за спора се ша изръса нещо на маса.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 08 юли 2006 23:19


Не можах да намеря посочения адрес в форума но намерих това
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html
Ето няколко цитата:
1.Turbo Direct Injection or TDI for short Mar 31, 2003 by: Jamie Vondruska. Top of Page,
2.General - The TDI engine is a turbocharged and intercooled diesel engine with "direct injection" - that is, the fuel injector nozzle sprays directly into the main combustion chamber, rather than into a separate prechamber as was done with previous automotive diesel engines. This is similar to the way that bigger diesel engines have worked for many years, but with countless improvements to refine the process and make it suitable for a passenger car engine. The result is an engine which is so refined in comparison to older passenger car diesel engines, that there really is no comparison.
А ето какво казва wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_Direct_Injection
Мисля че това не се нуждае от коментар :lol: Имаи в предвид че мнооого хора са с заблудата turbo diesel intercooler ,включително до скоро баща ми които яко се занимава с коли и наи вече на ФВ и наи вече дизели :lol:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Съб 08 юли 2006 23:32


Много малко са хората които знаят какво точно означава ТДИ - а именно турбо дизел с директно впръсване.Колегата Rabbit_tdi e напълно прав.Спомням си че преди години в един авто вестник имаше тест на ТДИ мотор и на капака над двигателя пишеше Turbo Direkt Injection.A 1,6 и 1,9 са доста различни-помпи,турбо и т.н



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 69 госта