проверка на свещи /подгревни/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Пет 17 мар 2006 18:12


rmk написа:До колкото знам 0.4 ома може да е съпротивлението на свещта когато е студена (меренето с мултицет не я загрява - тока е малък).
Когато обаче тръгне стабилен ток през нея може в началото да е 0.4 ома, но после се променя от температурата!
Именно заради това аз никога не меря нагревателни свещи с мултицет, само с пробна лампа или извадена свещ и директно на акумулатора и гледам.


Офф Точно така, само ламбата казва истината :D Ама първо трябва да ги нагрееш добре на газовия котлон. Загряват се до червено, пуска им се стабилен ток от стабилизатора на Пешо комшията(самоделка, щот китайските не са стабилни) и се мерят с пробна лампа и ако свети начи сичко е наред. Ако земе обаче да намига, значи са заминали смещите :cry:

Бе те онея прости немци са ви написали ръководство как да си ги проверите свещите, ама щом искте с лампа - мерете с лампа.




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 17 мар 2006 20:10


Бил съм свидетел как нагревател дава съответното съпротивление (под 1 ом), но с включването на захранването свещта грее максимум секунда след което нещо в нея се разкача и прекъсва.

Това как ще ми го обяснят умните немци с меренето си с мултицет?

Няма как да ме убедиш, че създаването на максимално близка ситуация до работната такава на свещта е по-лошо от меренето с мултицет.

А иначе действай - прави се на клоун.


Потребителски аватар
krazkraz
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi

Мнениеот krazkraz » Сря 05 апр 2006 12:19


НЕ съм видял досега проводник(нагревател) при загряване да си намалява съпротивлението.ТОВА Е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ!!!При достигане на абсолютната нула електроните спират да се движат оттам ел. съпротивление на металите намалява до нула.Това в реални условия засега е не постижимо.А за меренето с мултицет става но не е гаранция че свеща ще нагрява на върха може съпротивлението и да е приб. 1ом да черпи около 10-15А ток, но според мен това не е гаранция.Затова свеща се демонтира захранва се от акумулатора за 10-20секунди и се вижда дали се зачервява на върха.Две мои свещи уж бяха добре а в последствие се оказаха че загряват не на върха а по назад!!! :lol:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 05 апр 2006 13:42


krazkraz написа:ТОВА Е АБСОЛЮТНА ГЛУПОСТ!!!


Ето това горното е глупост!

Това че ти не си виждал, не значи да няма. Просто не си гледал достатъчно. Наричат се проводници с отрицателен температурен коефициент на съпротивлението. В колата която караш има поне 3 датчика работещи на тоз принцип, но едва ли и подгревните свещи.


Потребителски аватар
krazkraz
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi

Мнениеот krazkraz » Чет 06 апр 2006 8:23


В момента спора е за нагревателни свещи не за ДАТЧИЦИ за температура на водата и т.н.Вярно е че тези датчици при загряване намаляват съпротивлението си, но те не са направени от чист метал а от специални материали. И все пак говорим за НАГРЕВАТЕЛ не за датчик!Виждал ли си НАГРЕВАТЕЛ при загряване да намалява съпротивлението си, това би означавало че тока му би нараснал до безкрайност :lol: :да:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 06 апр 2006 16:19


krazkraz написа:В момента спора е за нагревателни свещи не за ДАТЧИЦИ за температура на водата и т.н.Вярно е че тези датчици при загряване намаляват съпротивлението си, но те не са направени от чист метал а от специални материали. И все пак говорим за НАГРЕВАТЕЛ не за датчик!Виждал ли си НАГРЕВАТЕЛ при загряване да намалява съпротивлението си, това би означавало че тока му би нараснал до безкрайност :lol: :да:


Понякога е добре да помислиш малко пук после да си замълчиш :D

Особенно като имаш напъни да се изкажеш по въпрос за който си неподготвен. :D

Не само съм виждал, но и ползвам такива нагреватели, два вида силитови и суперканталови. И съм помислил за регулиране на тока им. И BTW VW предлагат подобно изпълнение на подгревни свещи. Като пример време на подгряване 4 секунди при температура -10.

Извинете ме за 6 и 4 ама не се разбирам с местния админ.(оправени)
mod edit: L&R


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 06 апр 2006 16:38


Егати темата...
Няма проводник, който при охлаждане, да намалява съпротивлението си..
тука има физика.. награване->по-голяма кинетична енергия на частиците->мърдат повече->по-голямо съпротивление

Датчици има.. ама това се прави с полупроводник!!ей това е разликата..

А по въпроса за това мени ли се съпротивлението при нагряване.. ми да мени се но е пренебрежимо малко..
След което има граница, и от там настъпва лавинообразен процес, свързан с изгаряне на самият проводник...или ще е реотан ли ще е квот се сетите... тук нещата зависят от сечението на проводника.. или контактната площ...
но и от още едно нещо наречено преходни процеси в електротехниката.. което са едни айййййййй такива интеграли...


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 06 апр 2006 16:45


Изтрито от мен :D

Последна промяна от yossarian на Съб 08 апр 2006 15:56, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 06 апр 2006 16:56


Темата се разводни ужасно и то на английски.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 06 апр 2006 18:08


yossarian написа:...............

Като изключим първото изречение, в което очвидно съм се объркал, не виждам за какво продължаваме спора...
Само да вментна., че термистора за което се опитваш да споменаваш също е елемент на база на ПП материал..
Да не говорим, че по последни спомени 1600 келвин... /брех га станахме толкова нейтив с чичко Келвин... /са около 1300 градуса..?

А подгревните свещи надали се нагряват повече от 600-700.. та ти си прави сметка, с колко се изменя съпротивлението му...да не говорим, че е строго специфично в зависимост от материала, и има една стойност /мързи ме да търся формулата/.. според която стойност, се променя ел съпротивлението на материалите в зависимост от температурата..
Та ако изкараш повече от 15% разлика в работният и режим..

И именно това блах блах кара ел нещата да спират нормалната си работа.. и е толкова бла бла.. че заради него се случват големи бум бум...

Та кажи кога да изчистя темата или по-точно физическите ни отклонения...

Не виждам за какво водим някакви сметки по физика при положение, че и на двама ни това не ни е работа...


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 06 апр 2006 21:41


wili98 написа:
yossarian написа:...............

Като изключим първото изречение, в което очвидно съм се объркал, не виждам за какво продължаваме спора...
Само да вментна., че термистора за което се опитваш да споменаваш също е елемент на база на ПП материал..
Да не говорим, че по последни спомени 1600 келвин... /брех га станахме толкова нейтив с чичко Келвин... /са около 1300 градуса..?

А подгревните свещи надали се нагряват повече от 600-700.. та ти си прави сметка, с колко се изменя съпротивлението му...да не говорим, че е строго специфично в зависимост от материала, и има една стойност /мързи ме да търся формулата/.. според която стойност, се променя ел съпротивлението на материалите в зависимост от температурата..
Та ако изкараш повече от 15% разлика в работният и режим..

И именно това блах блах кара ел нещата да спират нормалната си работа.. и е толкова бла бла.. че заради него се случват големи бум бум...

Та кажи кога да изчистя темата или по-точно физическите ни отклонения...

Не виждам за какво водим някакви сметки по физика при положение, че и на двама ни това не ни е работа...


Извинявам се за английския, но трябваше да излизам, а ако търсех на сляпо коя буква къде е по клавиатурата, още щях да чукам :D

Все пак сте ме разбрали.

Не термистора не е половин проводник. Ако наистина искаш да ме убедиш, кажи понеколко му е забранената зона.

Температурен интервал 1600 К сие температурен интервал 1600 С, разлика няма. Виж абсолютна температура К и С се различават точно 273.15 :D

Работната температура на посочените нагреватели стига до 2100. Аз се ограницавам до 1600 за да не скъсявам живота на Pt-Rh термодвойките. Та в работния режим докарват до 250% разлика :D Затова в практиката се ползва температурен коефициент Ohm/K, a не процент.

Формулата е:

R=l/s*r
A r e коефициент който се определя от естеството на проводника, т.е. температурния коефициент.

Ако на теб това не ти е работа, на ме ми се случва да е и предпочитам определенията да са точни.

И сега по темата. Аз и горе го бях писал, ама не сте го коментирали. VW използват керамични подгревни свещи, без метален нагревател. Предимството е че топлината се отделя в обема на керамичния елемент, няма загуби за нагряване на паразитни елементи като металната риза и времето заподгряване се намалява до 5 пъти. Съпротивлението на керамиката НАМАЛЯВА с повишаване на темп. Недостатъците, крехки и при неправилен монтаж може да съсипят двигателя :(

Ако искаш може да заключваш


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 12 апр 2006 11:45


Вчера си нямах работа:D и си измерих тока през подгревните свещи на практика той е 17~18 A. на свещ. Не му е лесно на акумулатора определено , а като завърти и стартера с неговия пусков ток. :D


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 12 апр 2006 11:59


Направо на въпроса - за да се знае със сигурност, че въпросните свещи, монтирани на въпросния двигател, захранвани от въпросния акумулатор и "управлявани" от съответното реле и комп на точно твоя автомобил има само един начин - свалят се дюзите и се дава на контакт - така на дупките на дюзите ще се види дали подгряват свещите - така правят хората дети си разбират от работата. Иначе да ги мерим на някакъв друг акумулатор и т.н. не става. Пример - отидох в един сервиз, където не правят само дизели и ги питах могат ли да ми проверят подгряващите свещи. Казаха ОК и ги замерваха там с някакви устройства и т.н. Казаха работят. Отидох после при един дизелджия, който в последствие ползвам и до сега, щото съм много доволен, и той приложи описания от мен по - горе начин с махането на дюзите - така и така исках да ги провери и почисти. Оказа се, че от четирите "работещи" свещи, в действителност грее само една. Това по въпроса с начините за проверка на свещите.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 12 апр 2006 12:03


Е направо на въпроса аз бих отвил самите свещи и външно захранване на акумулатора пак се вижда дали работят и то от всякъде :). Има значение и върха на свеща дали не е повреден.

Ето виж в линка от този пост как могат да се деформират самите свещи.

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=16303



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта