Ами аз какво да кажа,тръгнах да се оплаквам но като прочетох какви петмези си сипват хората в колите

....ми никой няма да ми повярва ,че с 20-на литра "тубна" нафта -и вече съм при "тръскащите" дизели

Синът ми ходил тук-там по празници за 8-ми дек.(студентче,сиромашко) та и сипнал на далавера(при все че бях предупредил..).Сега,дали просто свещ е изгоряла някоя,дали от нафта...ще разбера,но чак в почивните дни ще се завирам по мотора.Факт е ,че повече от година(и миналата зима) съм палил с докосване,а днес при +3* се тръсках почти минута,за първи път изпуши отзад.Е,оплаках се ,съвети ще приемам и давам след като установя точна причина
П.П.
Причината е установена-доволно "тривиална"-
изгоряла свещ на 4-ти цилиндър,направо е спукана на върха.
Използвах случая та смених горивния филтър,днес 16.12.09 околната температура беше около 1-2*(район Суходол,около 16ч.),това дето изтече от стария филтър имаше вискозитета на олио,последно и сипах Алпин от ОМВ(15л),при остатък в резервоара около 10(най-вероятно от Шел)
Използвайки "специални способи" направих дисекция на стария филтър(MAHLE),ей така от "научен" интерес.Има разлика във изработката на филтърния елемент(в сравнение с BOSCH,който сложих).MAHLE-то си е филтър отвсякъде,облива се отвън,прецеденото излиза през центъра,BOSCH-а е навит като руло тоалетна хартия,нафтата влиза надлъжно между слоевете.Имаше си термин за конструкциите на тези филтри,както и да е,но следващия ще е пак "тип-MAHLE"