проблем с паленето

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Чет 04 фев 2010 20:13


махнах пластинката която ги съединява да не ги свързва нищо една с друга.. и с мултицета +на акумулатора и -на свеща и си показва дали дава ток.. ако е изгоряла свеща като дам на акумулатора и на свеща ми показва 0волта а така ми показва 12+ волта
не знам правилно ли е ,но аз така знам и така ги и меря




boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: проблем с паленето

Мнениеот boi4eto » Чет 04 фев 2010 21:03


На моя двигател е много гадно да се сменят свещите.Даите някой чалъм,че аз до сега не съм ги сменял,но са на много ш....о място и...


Потребителски аватар
passatfan2780
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
Автомобил:
Двигател: aaz 1992
Местоположение: Плевен

Re: проблем с паленето

Мнениеот passatfan2780 » Пет 05 фев 2010 9:25


какав ти е двигателя
по принцип става по лесно като махнеш горивопроводите за високо налягане(трабичките на нафтата от помпата кам дюзите)


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: проблем с паленето

Мнениеот buller » Пет 05 фев 2010 9:43


Най-добре свали всичките свещи - би трябвало да се отвият лесно, щом си ги слагал скоро.
Винаги съществува възможност някоя от тях да е дефектирала ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с паленето

Мнениеот milmar » Пет 05 фев 2010 10:46


tarikat89 написа:махнах пластинката която ги съединява да не ги свързва нищо една с друга.. и с мултицета ...


Правилно си свалил пластината , но проверката с волтметър не е много надеждна . Свещите се проверяват с амперметър (до 50-60 А) или в краен случай с максимално мощна лампа на 12V . Тока на всяка свещ по отделно е около 12A . Когато е студена , т.е. отначало качва до около 20A и постепенно със загряването пада до 10-12 A . Ако провееряваш с лампа - лампата просто свети :) при здрава свещ .

ПП лампата или амперметъра се свързват по същия начин както си свързвал волтметъра , т.е. от + на акумулатора към всяка от свещите .


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Пет 05 фев 2010 13:14


milmar написа:
tarikat89 написа:махнах пластинката която ги съединява да не ги свързва нищо една с друга.. и с мултицета ...


Правилно си свалил пластината , но проверката с волтметър не е много надеждна . Свещите се проверяват с амперметър (до 50-60 А) или в краен случай с максимално мощна лампа на 12V . Тока на всяка свещ по отделно е около 12A . Когато е студена , т.е. отначало качва до около 20A и постепенно със загряването пада до 10-12 A . Ако провееряваш с лампа - лампата просто свети :) при здрава свещ .

ПП лампата или амперметъра се свързват по същия начин както си свързвал волтметъра , т.е. от + на акумулатора към всяка от свещите .


добре де това с ампер метъра колко ампера трябва да ми покаже например 1 час след като е изгасена колата на свещите за да знам,че са здрави и колко трябва да е да знам,че са дефектни?!?
имам една пробна "крушка" утре ще пробвам и с нея да видя какво ще стане.. но то не е ли каквото с мултицета такова и лампата.. и при малко ток и при много все ще си светне? или ??

утре ще се прави центровка и на колата
и след това може да пробвам и нещо което ми казаха ..да сваля дюзите и да дам на контакт и понеже се виждат свещите като се свалят дюзите и ще се види коя нагрява по бързо и коя бавно.. вярно ли е това?


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Пет 05 фев 2010 13:14


Smeagol написа:Най-добре свали всичките свещи - би трябвало да се отвият лесно, щом си ги слагал скоро.
Винаги съществува възможност някоя от тях да е дефектирала ;)



по какво се разбира дали е дефектирала свеща ?


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с паленето

Мнениеот mshbul » Пет 05 фев 2010 20:51


Вземи направо ги смени с Искра, не са толкова скъпи. Моите бяха по 12лв. Няма как да разбереш, ако не е изгоряла, но не грее добре.
Ако не си ги сменял скоро направо сменяй.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Пет 05 фев 2010 21:06


свещите са на има няма 1 месец 4чисто нови шампион-ки..и са купувани от познат които ме обеждаваше че са оригинални..но маи не са


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Съб 06 фев 2010 17:04


проблема е решен..
оказа че едната свещ нагрява по бавно от другите 3
а другите 3 свещи почват да подгряват чак когато ми изключи лампата на таблото за подгрева.. изглежда свещите са някъв вид бавноподгряващи или кви се водят не знам.. и след като ми изгасни лампата вътре и изчакам 5-6секунди пали без да прекъсва и без проблеми


Потребителски аватар
ventinio
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 30 яну 2010 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kavarna

Re: проблем с паленето

Мнениеот ventinio » Нед 07 фев 2010 8:41


когато изчакаш 5-6 секунди не ти ли се засилват ламрите на маслото и акумулатора при мен давам контакт светва лампата за подгрев след като угасне изчаквам малко и ми се засилват лампите на маслото и акумолатора и се чува как едно реле щрака пробвай така и ще видиш няма ли да пали по лесно


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: проблем с паленето

Мнениеот buller » Нед 07 фев 2010 9:50


tarikat89 написа:проблема е решен..
оказа че едната свещ нагрява по бавно от другите 3
а другите 3 свещи почват да подгряват чак когато ми изключи лампата на таблото за подгрева.. изглежда свещите са някъв вид бавноподгряващи или кви се водят не знам.. и след като ми изгасни лампата вътре и изчакам 5-6секунди пали без да прекъсва и без проблеми

За колко време светва лампата за подгрев при отрицателни температури и студен мотор?
При мен често светва за 2-3 секунди, но аз изчаквам още поне толкова, а когато е много студено подгрявам и втори път.
Бавноподгряващи свещи?!?! За твоя мотор ли са изобщо???


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Нед 07 фев 2010 11:01


свещите са Champion CH160 пo autodata и по каталог такива си излизат за моя мотор..
иначе при отрицателни температури и студен мотор лампата светва за около 6-7 секунди както си свети по принцип..

вентинио - не ми се засилват лампите за маслото и акумулатора,светят си нормално..

а аз му намерих цаката след като изгасне лампата на подгрева броя до 5 и паля и няма проблем с прекъсването..

smeagol не знам дали съм прав,но мисля,че няма файда да се подгрява 2 пъти понеже вчера като проверявах свещите бях свалил дюзите и като подгея един път хубаво и после като върна контакта свещите от огън червени гаснат за секунда и като дам да подгрея пак пак подгряват наново и няма смисъл от цялата работа..

ПС да ви се похваля вчера докато бяха свалени дюзите измерихме и компресията на стария котурник и на всички цилиндри ми изкара 28 компресия което за старата барака си е перфектно за неините 17години 8)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с паленето

Мнениеот milmar » Нед 07 фев 2010 12:00


Един съвет : не си сменяй свещите излишно (ако са здрави) с искри , светкавици и тям подобни mhihi ...


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с паленето

Мнениеот tarikat89 » Нед 07 фев 2010 12:19


не свещите са чисто нови на 1 месец има няма и на 1500км и си работят само трябва да се изчака повече след като изгасне лампата за подгрева



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bread1978 и 50 госта