Как да караме икономично TDi двигател?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Вто 18 май 2010 20:58


Поуките от темата са ясни - още повече , че е пускано вече това инфо
Тук започнаха едни разходи от 3,5 на 100 8) - колко по-скача нафтата - толкова по-малко харчат mhihi




Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот palikari » Вто 18 май 2010 21:07


3,5/100 имах миналата година на отсечката Лозенец-Бургас,но със скорост около 60-70км.


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Marto_VN » Вто 18 май 2010 21:14


Между другото , без майтап съм падал на 3,4 на 100 но знате ли как , то е за много малко :) равен прав участък обороти 1000 , 60 км/ч. , скорост 5-та ;) става но все едно карам лагерна количка :) правил съм го за опит само.
иначе нормалното градко е 7,3 на 100 , извън градско някъде около 6 на 100, може и около 5 на 100 но трябва да не настъпваш.
двигатела ми е 1.9 тди , помпа-дюза, 115 к.с., много яка машинка е чесно :) 280 въртящ момент(пише в книжката), дори от бензинките е повече :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот milmar » Вто 18 май 2010 21:17


Аз съм съгласен с по-голяма част от статията и си карам точно така . Просто усещам кога мотора иска по-ниска предавка , но при равен път се стремя към възможно най-ниски обороти . Карам и 1.6TD , и 1.9TDI .
Не съм съгласен обаче с идеята непременно да спускам по надолнище на включена предавка , правя го само зимата по обясними причини .

За тези икономии от 3,5 л/100 съм склонен да повярвам , но при определени условия - малка кола и малко хора и товари на борда , плюс равн път без престои и задръствания и равномерно каране ... С Голф и 1,6TD с двама човека , за път 600км (Русе-Пловдив , през Шипка) съм постигал рекорд 3,9л/100 , без да съм се ограничавал в скоростта заради икономия .

Статията ми хареса :да: !


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Вто 18 май 2010 21:28


Не съм склонен да вярвам много на това което показва бордкомпютъра за стойности на разхода - затова предпочитам метода - пълно...пълно :да:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот milmar » Вто 18 май 2010 21:31


веселин написа:Не съм склонен да вярвам много на това което показва бордкомпютъра за стойности на разхода - затова предпочитам метода - пълно...пълно :да:


О-о , това разбира се , след един тунинг "реглаж" на горивото на празен ход може да се докара да показва и отрицателно :lol: . Само пълно-празно-пълно !


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот neon » Сря 19 май 2010 0:02


Сега- относно разхода има голяма разлика кога се кара един автомобил и как. Рекорда за нисък разход в София ми е 6л/100, но..... го направих на 6 май тая година в часовете м/у 23.00 и 24.00. Сещате се какво движение имаше в София по това време. :lol: Иначе редовно разхода е към 8,5 - 9,5/100. Вярвам на показанията на компютъра на 99%!


Потребителски аватар
jorkatacool23
Мнения: 155
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 16:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот jorkatacool23 » Сря 19 май 2010 0:12


Добра тема :) това лято смятам и аз да сменя бензина с дизел :mrgreen:


Потребителски аватар
soxy__
Мнения: 425
Регистриран на: Нед 03 май 2009 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот soxy__ » Сря 19 май 2010 1:08


Прочетох темата и реших да си направя експеримент. Карах точно с 80 км.ч. на темпомат при равен път, на 4та скорост/2000 оборота/разход по борд 5.4, на 5та скорост/1800 оборота/разход 6.5.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот fox_vt » Сря 19 май 2010 1:38


Добре де малко не по темата но как може да се променят показанията на борда в смисъл могат ли да се коригират от някъде?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот w_smith » Сря 19 май 2010 9:03


Константно съм постигал 5,5/100 със следните уточнения - маршрут Дружба-Константин Величков през Цариградско и жълтите павета, сутрин 6:30, вечер към 19:00 обратно. Рекорд 5/100 в сезона на отпуските. Метод на отчитане пълно-пълно. Колата е 3-ка с АХУ двигател.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот milmar » Сря 19 май 2010 9:29


fox_vt написа:Добре де малко не по темата но как може да се променят показанията на борда в смисъл могат ли да се коригират от някъде?


Като разместиш механически електронния блок на ГНП , дозираното количество ще е едно , а показанията - други :) . Има един индуктивен датчик за положение на ел.магн. задвижка на муфата . Обаче това положение (ъглово преместване) е относително по отношение на линейното преместване на регулиращата муфа "долу" на буталото .


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот K » Сря 19 май 2010 11:34


При мен градско в София през лятото и като не се ръгам по задръствания бордовия показва 5.5/100. Не съм го засичал пълно-пълно, но по груби сметки мисля че реално е над 6,6.5/100. На извънградско със скорост 90-100км/ч падам под 4 пенсионерската и мисля, че борда не лъже.
Веднъж си направих експеримент, пуснах се от Витоша, по бул. България до НДК на скорост и ми отчете 1.4/100. Близо 20-на километра бях минал. :D
Колата ми е сравнително лека, няма тон и двеста, и без багаж :)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот fox_vt » Сря 19 май 2010 11:37


Да но това няма ли да повлияе на вървенето на колата примерно след чипосване нали пак се променят май милиграмите и съответно борда почва да показва някви разходи от сорта на 3 на 100 :lol: .Дали ще може да се нагласи хем колата да си върви по същия начин хем борда да е точен-е +/- 0,5 литра.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот feikot » Сря 19 май 2010 12:26


Без да съм го чел някъде,интуитивно карам по точно този начин както е в първия поуст,за това и съм доволен от разхода,но нещо показанията на борда ми се разминават...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта