Дизел=Олио

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Съб 27 май 2006 15:12


bigcat написа:Някой да знае нещо за устройството което се монтира на дизела за да върви колата със олио


има 4-5 теми,, :търсачкаа

допълнителен резервоар за нафта с която се пали докъто загрее и гази-за да е пълна помпата за следващото палене,,с два електрически клапан-разпределителя(незнан точната дума) който да превклюзват кръговете на двата резервоара...

подгряване на резервоара...

подгряване на нафтата преди филтрите с топлообменик ,с антифриза...

свещ/електрическо подгряване преди самата помпа...

допълнителен филтър преди основния който лесно се почиства/гледах някакви стъклени за многократна употреба....

различните системи ползват комбинаций от тези неща или всичките накуп...




Rayko18
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 29 авг 2004 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rayko18 » Сря 31 май 2006 19:37


Да добавя.
Има два вида системи за използване на олио -- с един и с два резервоара. При първия вид паленето става на олио, което се взима от основния резервоа. За да може да се подкара двигателяя, трябва да има яка ГНП, да е повишено налягането, при което се отварят дюзите и да има някаква ел. система за подгряване на олиото, плюс задължителния топлообменник,който подгрява олиото от антифриза и който поема нещата след като двигателя загрее. Втория вид, както пише колегата по-горе, е с превключване м/у нафта и олио. Трябва да има два магнетвентила. Единия -- с два входа и един изход; на входовете се подават нафтата и олиото, изходът отива към двигателя. Другия вентил трябва да е с един вход и два изхода -- той служи да насочва излишното гориво към двата резервоара -- двигателят винаги връща част от горивото в резервоара iи не бива олиото да отива при нафтата.
ето няколко линка: www.diesel-therm.de -- за подгряване на горивото
www.monopoel.de -- всичко за олиомобилиста
www.oliomobile.org/forum -- богат форум
www.greasel.com
Освен това, винаги може да се кара със смес от олио и нафта, при което е добре да се спазва известна предпазливост в процентите.

Да попитам : знае ли някой къде и на какви цени могат да се купят такива магнетвентили ? Може и да са прости, т.е. един вход - един изход, но тогава трябва да се слагат по два и да се прави някаква система, която да прави така, че като отвори единият, другият да затваря.
Р


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 31 май 2006 20:07


За вентилите: аз мислех да ползвам тези от газовите уредби, мисля че не са скъпи и според мене трябва да работят и на дизел/олио.


Rayko18
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 29 авг 2004 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rayko18 » Сря 31 май 2006 22:58


И аз за тях се бях сетил, но не бях сигурен дали ще станат. Ще проверя за цени. Иначе бях намерил на три места подходящи вентили -- в представителството на
"Данфос" (безбожно скъпи -- около 130лв май бяха), някакви турсски -- около 40 лв бройката и още някакви, и те толкова. КАто имаме предвид, че ни трябват 4, нещата се усложняват. Ако тези за газта са по-евтини, ще е добре.
Друго, което ни трябва, е терморгулатор, който да мери темп. на антифриза и да превключва вентилите. И още един, който да следи за темп на олиото и при необходимост да включва някакво ел. подгряване. Намерих една фирма в Ст. Загора, която прави керамични нагреватели за горивните филтри, искат само точните размери. В "Конрад електроник" не са чували за терморегулатори.
Добре е да има и подкачваща помпа, която да облекчава работата на основната.
Р


gassmailno
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gassmailno » Сря 31 май 2006 23:02


Аз ползвам газови но те са добри за излишната нафта но не са добри за входа заради малкия диаметър не че не върви но се замисля докато набира но съм забелязъл че проблема е само с нафтата но не и
с олиото не знам защо.Има няколко производителя в БГ но цените не гизнам със сигурност но започват от 50 до 100 лева.Проблема ми се
струва е че тези клапани са твърде специфични и затова са скъпи.
Опитатах се да обясня по телефона на производителя за какво ми трябва и че тези спецификации са твърде високи за това което ще се използват но те не можаха да ме разберат за съжаление.Като се върна в БГ ще отида на място да се разберем.http://www.hydraulicm.com/ Тук може да видите нещо подобно.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Чет 01 юни 2006 13:02


газов винтил купих тази пролет,,,25 лева му беше цената,,,и то от сервиз за загови инсталаций,което ме кара да мисля че не би трябвало да е повече от 18 лева...

мисля си ако дебита му е малък за нафта-с два успоредни пак ще стане,ама е доста побългарено,,,,
тези който ги гледам по ебайа, не са с по голем размер-на око...
самите газови имат филтър,,,който трябва да се махне...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Чет 01 юни 2006 13:05


момци,,,как ви се струва идеята да се използва малък маслен радиаторпрез който да минава антифриза,който стой в втория резервоар за топлообмен??

всъщност знае ли някой откъде може да се взима използвано олио или говорим теоритично?


gassmailno
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gassmailno » Чет 01 юни 2006 17:53


До колкото четох из сайтовете разбрах че голяма част в чужбина използват студено пресовано и прецедено само олио за гориво без допълнителни химически обработки.В Германия продават точно такова по бензиностанциите които предлагат олио.В Швеция и Дания също.Но и използвано е добра идея стига да се намира изгодно.
Дали тази идея ще се развие в България само времето ще покаже.
Дано само алчноста на политиците и бизнесменита не помрачат развитието както стана с биото.От къде на къде само фирми с над три
години дейност ще имат право на производство ми е много чудно.
Каква е разликата ако продукцията е качествена и се плащат данъци
май отговора е че пак се обслужват нечии интереси.Извинявам се че малко се отплеснах от темата а ма тя засяга директно нас обикновнните хора


Rayko18
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 29 авг 2004 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rayko18 » Чет 01 юни 2006 18:14


Във Франция колкото могат, ползват употребявано олио -- както по очевидни финансови причиним така и защото не се продава наливно в големи количества, а освен това френската държава не одобрява ползването на олиото като гориво. Употребяваното олио трябва да се филтрира много добре, през различни филтри, като последният филтрира до 1 микрон. За новото олио -- рапично или какво да е, наистина е важно де студено пресовано -- иначе съдържа фосфолипиди - смоли, които са вредни за двигателя. В Германия си има норма за олиото за гориво.

Лично съм питал в "Макдоналдс" с какво пържат картофките. Оказа се , че използжат не чисто олио, а някаква фритюрна мазнина -- т.е. за нашите цели май не става. Палмовата мазнина се топи при температура около, ако се не лъжа, двайсет и нещо градуса.

За вентилите -- трябва да издържат темп. от 80-90градуса.

Р


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 01 юни 2006 20:16


Ето това е вентила и струва 149 Евро :)
http://www.monopoel.de/shop/mv-komplett.html
Изображение
А иначе макдоналдс си карат камионите от доста време насам с останалото олио, поне в германия, това съм сигурен


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Чет 01 юни 2006 22:44


и аз за франзия бях дочул че щели проверки да правят..щото правителството не можело да си прибира акцизите...

накрая ще се окаже че арабите са нужни на правителствата да си връзват бюджетите и да си правят Делчо с тях...а пък екологията,и прочие са само поводи за такси и данъци


gassmailno
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gassmailno » Пет 02 юни 2006 0:31


Ами аз ровейки се в сайтовете за олио намерих поне за мен най евтиния и най удачния клапан и съм го поръчал и го чакам да дойде
Като дойде ще го монтирам и ще кача снимки .А ето и предложението за 70 долара плюс доставката http://www.greasel.com/Individual-Components.html


Rayko18
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 29 авг 2004 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rayko18 » Съб 03 юни 2006 23:05


Предполагам си поръчал вентила със 6 отвора -- два пъти по 3 : вход нафта от резервоара + вход олио, комутируеми към изход към ГНП и после един вход за излишното гориво, който се комутира към един от двата резервоара. Дали обаче този пластмасов корпус ще удържи дълго?
Ка се прави плащането към Greasel ?
Идея: дали да не се направи сайт за олиомобилистите, независимо от колата, която карат. Примерно www.oliomobile-bg.org ?
Наистина във Франция правителството не одобряваолиото като горива заради приходите за бюджета, дето ще пропуснат да ги гушнат. Даже има една осъдена фирма (Valenergol), която е продавала олио за гориво, но не е плащала акциза на държавата. Хубавот е че има европейска директива по въпроса за биогоривата.
R


gassmailno
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gassmailno » Нед 04 юни 2006 15:43


Aми в момента живея в Норвегия и съм го поръчал да дойде там и чакам може да отнеме около 8 седмици.За времето съдя по друга пратка пак от щатите.Платих с виза карта и това е цялата философия.
Но пак подчертавам че това е за извън БГ.За там нямам идея как би станало и дали пращат въобще за България.Преди време се опитах да си поръчам 1 книга от щатите в БГ. но ми отказаха заради <несигурноста на пратката< може да са имали право но тогава много ме доядя.А за идеята относно някакъв сайт за олиото като гориво е много добра и по възможност да е на български за да е по достъпна за всички желаещи да се запознаят с въпроса.Иначе сайтове много и на различни езици.Колко според вас би трябвало или би било нормално да е цената на олоито в БГ. за гориво.Гледайки сайта на биодриймс за изкупната цена на олиото която те дават по мои груби сметки излиза около 1,20- с ддс на литър.Тази цена мисля е много по надолу от нафтата и би била разумна да е около 1,20-1,25
за да има рентабилност и за предлагащите.Но ако има по евтин вариант би било още по добре но се съмнявам на този етап за нашето селско стопанство да даде добри резултати за смъкване себестойноста на произведеното маслодайно зърно.Този клапан наистина и пластмасов но ти ме питаш дали би издържал да със сигурност защото сега съм пак с пластмасови от газова уредба и през тях минава горещо олио и нямам проблеми. Но сега ще промеменя пътя на олиото и ще свържа клапана преди нагревателя на олиото за да облекча и удължа живота на клапана.Все пак е пластмаса и има някаква зависимост за издържливост при нагряване.По на горе от 1 бях написал че използвам газови клапани но имах предвид бензинови от газова уредба извинявам се ако някой ме е разбрал погрешно.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пон 05 юни 2006 10:29


gassmailno написа:Aми в момента живея в Норвегия и съм го поръчал да дойде там и чакам може да отнеме около 8 седмици.За времето съдя по друга пратка пак от щатите.Платих с виза карта и това е цялата философия.
Но пак подчертавам че това е за извън БГ.За там нямам идея как би станало и дали пращат въобще за България.Преди време се опитах да си поръчам 1 книга от щатите в БГ. но ми отказаха заради <несигурноста на пратката< може да са имали право но тогава много ме доядя.А за идеята относно някакъв сайт за олиото като гориво е много добра и по възможност да е на български за да е по достъпна за всички желаещи да се запознаят с въпроса.Иначе сайтове много и на различни езици.Колко според вас би трябвало или би било нормално да е цената на олоито в БГ. за гориво.Гледайки сайта на биодриймс за изкупната цена на олиото която те дават по мои груби сметки излиза около 1,20- с ддс на литър.Тази цена мисля е много по надолу от нафтата и би била разумна да е около 1,20-1,25
за да има рентабилност и за предлагащите.Но ако има по евтин вариант би било още по добре но се съмнявам на този етап за нашето селско стопанство да даде добри резултати за смъкване себестойноста на произведеното маслодайно зърно.Този клапан наистина и пластмасов но ти ме питаш дали би издържал да със сигурност защото сега съм пак с пластмасови от газова уредба и през тях минава горещо олио и нямам проблеми. Но сега ще промеменя пътя на олиото и ще свържа клапана преди нагревателя на олиото за да облекча и удължа живота на клапана.Все пак е пластмаса и има някаква зависимост за издържливост при нагряване.По на горе от 1 бях написал че използвам газови клапани но имах предвид бензинови от газова уредба извинявам се ако някой ме е разбрал погрешно.


изкупна цена 1.20 с ддс....то не трябва ли да значи колко им излиза на тях???...аз лично не съм виждал скоро олио под 1.45 което е с 18стотинки по евтино от нафтата...за да избия 70 долара за винтила ,без шипинг и каквото и да е друго ми е към 10000 километра пробек само на олио ,което съчетано с зимното неудобство си е нерентабилно....не броя -петната по обувките и разкарването до склад за олио...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 54 госта