Да добавя.
Има два вида системи за използване на олио -- с един и с два резервоара. При първия вид паленето става на олио, което се взима от основния резервоа. За да може да се подкара двигателяя, трябва да има яка ГНП, да е повишено налягането, при което се отварят дюзите и да има някаква ел. система за подгряване на олиото, плюс задължителния топлообменник,който подгрява олиото от антифриза и който поема нещата след като двигателя загрее. Втория вид, както пише колегата по-горе, е с превключване м/у нафта и олио. Трябва да има два магнетвентила. Единия -- с два входа и един изход; на входовете се подават нафтата и олиото, изходът отива към двигателя. Другия вентил трябва да е с един вход и два изхода -- той служи да насочва излишното гориво към двата резервоара -- двигателят винаги връща част от горивото в резервоара iи не бива олиото да отива при нафтата.
ето няколко линка:
www.diesel-therm.de -- за подгряване на горивото
www.monopoel.de -- всичко за олиомобилиста
www.oliomobile.org/forum -- богат форум
www.greasel.com
Освен това, винаги може да се кара със смес от олио и нафта, при което е добре да се спазва известна предпазливост в процентите.
Да попитам : знае ли някой къде и на какви цени могат да се купят такива магнетвентили ? Може и да са прости, т.е. един вход - един изход, но тогава трябва да се слагат по два и да се прави някаква система, която да прави така, че като отвори единият, другият да затваря.
Р