1.9 TD /aaz/ без турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот don hose » Пон 27 сеп 2010 18:00


Пробвай от 0-100 със и без турбо.




boybey
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 02 фев 2010 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот boybey » Пон 27 сеп 2010 20:16


ЕВАЛА, ПИЧ!!!
Чакам резултата, покажи на снимка за кои маркуч става дума.
ЕБАТИ РЕВОЛЮЦИЯТА!!!


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот dj carul » Пон 27 сеп 2010 21:41


Мойта ААЗ-ка е с кулер и доста понапомпена и няколко пъти ми се е случвало да ми излезе маркуча на турбото,и чесно ви казвам по-добре да вървиш пеша,по-бързо и по-екологично е!В тази ситуация става чист мъртвец,и пуши достатъчно за не виждаш нищо на огледалото mhihi mhihi mhihi
Незнам защо при теб се получава обратен ефект,но си мисля че проблема идва в малкото количество нафта което подава ГНП-то,защото 6-6.5 литра градско е супер малко за този мотор,мойта ми гори толкова извънградско :lol:


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот tremendous » Вто 28 сеп 2010 14:41


don hose написа:Пробвай от 0-100 със и без турбо.

В е'ати филма се вкарах. :screwy
Колкото и да го пробвам и от 0-100 1,2,3,4,5 и от 60км/ч на 5-та до 120км/ч на същата предавка се върви повече без турбото.

dj carul написа:Мойта ААЗ-ка е с кулер и доста понапомпена и няколко пъти ми се е случвало да ми излезе маркуча на турбото,и чесно ви казвам по-добре да вървиш пеша,по-бързо и по-екологично е!В тази ситуация става чист мъртвец,и пуши достатъчно за не виждаш нищо на огледалото mhihi mhihi mhihi
Незнам защо при теб се получава обратен ефект,но си мисля че проблема идва в малкото количество нафта което подава ГНП-то,защото 6-6.5 литра градско е супер малко за този мотор,мойта ми гори толкова извънградско :lol:


Знам ли го... Но дествително е доста икономичен сравнение с другите ааз-ки дето пишат в форума
офф: И аз мислех да слагам кулер ама като видях ,че няма никво място се отказах. Ти каде си го наврял :bowdown


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот dj carul » Сря 29 сеп 2010 11:54


Място винаги ще намериш,стига желание да имаш.Първоначално го бях сложил долу пред радиатора на охладителната система http://media.snimka.bg/5516/017288163.jpg http://media.snimka.bg/5516/017288188.jpg
карах така няколко месеца и бях доволен,но лятото от горещия асвалт,кулера се нагрява много,и го вдигнах горе между двата фара.Има доста преправяне обаче!Налага се да преместиш охладителния радиатор с около 5 сантиметра наляво (ако си срещу колата) да орежеш очиларката на която стои механизма за заключването на капака,да отрежеш и пласмасовата маска за да може да се охлажда кулера (мойта я направих с едра мрежа като тази на снимките) и да орежеш малко пласмасовия въздухозаборник (за да се охлажда кулера допълнително и от долу а и за да може да се събере там) който е пред водния радиатор.....общо взето филма е много голям,но резултата е много по-добър от преди (когато кулера беше долу)защото се скъсиха турбо пътищата и лаг почти няма а и кулера се охлажда доста добре,защото го духа вятъра отдолу и отгоре.Задължително НЕ СЛАГАЙ конусен "спортен" филтър (вижда се на снимките) а си намери панелен такъв.Вярно със конусния звука на турбината е уникален,колата има много сила още от 1200-1300 об/мин. но мойта си изяде сегментите за 15 000 километра а филтъра уж не е от евтините,и се наложи пак да отварям мотора а беше след пълен основен ремонт!След като го направих сложих спортен панелен филтър,и сега нямам прах и разни гнусотий по маркучите каквито имах с конусния.След много играчка и проби колата е настроена префекно и върви адски много за 75 коня,от летящ старт бая голфове ТДИ-та съм отупал mhihi mhihi mhihi а комбито си натежава :D
Ако имаш интерес ще направя няколко снимки да видиш как съм го направил и да си прецениш дали си струва!
Поздрави.

п.п.За тва твойто турбо,на загасен двигател си махни маркуча който идва от въздушния филтър и влиза в турбото,и завърти с пръсти оста на турбината и виж дали се върти лесно!Върти ми се нещо из главата ама като кажеш резултата ще видим дали е същото :wink:


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот vinixxx » Сря 29 сеп 2010 12:25


Колега,ти кво си барал по помпата и турбото?


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот dj carul » Сря 29 сеп 2010 12:47


Еми помпата специално нищо не съм и барал и си е стокова,просто съм и отпуснал повечко нафта и е с малко повече предварение от нормалното.Работи малко по-шумно и държи 1000 оборота на празен ход,но мотора има доста ряз.Турбината ми е от Голф 3 ККК и съм много доволен защото е по-малка от Garret-а и се развърта още в ниските обороти!На 4-та предавка с 1500 оборота като и подам газ след 2 скунди имам 0.7бара налягане,на 5-та с около 130-140 км/ч като я смачкам прави 1.2 бара.Доста време ми отне да настроя колата но сега в диапазона от 2000 до 4500 об/мин. на 3-та,4-та и 5-та предавка колата се цепи като бензинка и е доста пъргава.При изпреварване от 80км/час на 5-та предавка не се налага да сваляш предавка надолу или тем подобни,подаваш и газ и тя си тръгва :D

Стига сме спамили в темата на колегата :D


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот tremendous » Сря 29 сеп 2010 14:56


Първо да благодаря на колегите за мненията и за желанието да помогнат. :beer
Еми тва е , върви повече без турбо. Квото и да тествам без турбо и по-добре. В заключение от мненията стигам до извода ,че или помпата пуска малко нафта или турбото не е в ред.
А това дето предложи dj carul беше началото на тоя ''филм''. Първо махнах маркуча на филтърната кутия за да видя в кво състояние е турбото. Врътнах го с пръсти и се върти свободно , но няма инерция/ незнам дали трябва да има /. Няма луфтове/ настрани , навътре , навън/ , не гори масло двигателя уж сичко е ок а му идва като спънка на двигателя.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот buller » Сря 29 сеп 2010 15:11


Нещо не е нормално при тази кола...
Ако върви по един и същ начин с и без турбо е ясна работата - турбина. Но ти казваш, че върви повече без турбо :shock
Това вече е странно. Сравни колата по ускорение и т.н. с друг ААЗ, на който всичко му е наред и ще видиш къде е проблема ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот milmar » Сря 29 сеп 2010 17:57


Освен да са му натрошени перките откъм горещата страна (само се опитвам да си го представя ...) или да е блокирало и въобще да не се върти . Така би представлявало спънка за потока въздух към цилиндрите .


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот kiko946 » Чет 30 сеп 2010 2:43


за енерцията: - ако преди да загася мотора го изфорсирам , то след угасване се чува въртенето на турбото по енерция, но това не съм експиментирал от мн. отдавна защото в този момент не се подава масло
...и още нещо: при движение на 5 та скорост прмерно 60 70 или 80 като настъпя газта се чуства ефекта от турбото като влезе в по гол. обороти ...нафт. помпа не е пипана никога - заводската настройка...и аз като колегите мисля - ново турбо е необходимо.


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот dj carul » Чет 30 сеп 2010 12:36


Мерил ли си му налягането което прави в движение докато караш?Ако не си намери отнякъде един манометър и го измери и запомни горе долу какви стойности прави,на колко оборота и на каква предавка,за имамаме някаква база за сравнение с нашите ААЗ-ки,и да видим гейта който ти регулира налягането работи ли нормално.
Другото нещо което ме притеснява е че моята турбина при завъртане с пръсти си се върти свободно и има много лека инерция а ти казваш че твоята няма,а също моята има лек луфт като я мърдаш нагоре-надолу и трябва да има,защото дори и чисто новите турбини също имат луфт,а ти казваш че твоята няма,което ме навежда на мисълта че може да е пълна върте с разни гадни налепи от маслото или други гнусотий.Възможно е както колега каза по-нагоре да има някоя счупена лопатка в топлата част от там турбото да не може да направи необходимите обороти и да неможе да осигури нужния за двигателя дебит на въздух,и да го спъва,но при наличето на счупена лопатка се получава дебаланс,турбото ще вие и най вероятно ще си скъса оста за норматив!Във всеки случай проблема не е в мотора ами в турбото.


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот didodi » Чет 14 окт 2010 22:43


tremendous колега засечи го от 0-100 км/ч и много неща ще ти станат ясни,като погледнеш после заводското време :)Сместа ти е грешна, очевидно има и проблем с турбината.Задълължително я закачи на манометъри виж какво налягане ще вдигне.

dj carul ти засичал ли си я 0-100 :):):)


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот dj carul » Пет 15 окт 2010 16:06


didodi написа:tremendous колега засечи го от 0-100 км/ч и много неща ще ти станат ясни,като погледнеш после заводското време :)Сместа ти е грешна, очевидно има и проблем с турбината.Задълължително я закачи на манометъри виж какво налягане ще вдигне.

dj carul ти засичал ли си я 0-100 :):):)


В интерес на истината не съм я засичал,но си мисля че ще е нещо между 10-14 секунди,но не съм сигурен колко точно.Проблема е че моя пасат е слабичък в областа от 0-80,просто си му тежи купето,обаче от 80 нагоре е друга бира :D


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Re: 1.9 TD /aaz/ без турбо

Мнениеот didodi » Пет 15 окт 2010 20:21


17,7 го дават по каталог, но има разлика от бая коня ако е 10 сек твоя :):)т



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта