AFN с правилното масло ли съм

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот k_garchev » Нед 12 дек 2010 22:36


lent написа:Безспорно е това,че при изминаване на голям пробег двигателя е вече износен и тогава е напълно редно да се пристъпи към увеличение на вискозитета на маслото.Това че е дадено да се кара с еди какъв си вискозитет е така само когато двигателя е на сравнително малко километри.Тогава всички хлабини са в норми и маслото е удачно да е с нормален вискозитет.Така то прониква нормално между триещите и плъзгащите се части.С увеличаване на пробега тези хлабини се увеличават и маслото с нормален вискозитет става по-уязвимо на изразходване от мотора.Освен това то не е в състояние да осигури по-плътен маслен филм в по-големите хлабини.Така че ако колата е грубо казано над 100 000км е редно да се повиши с една степен вискозитета на маслото.

:bowdown :applause: :bowdown
Колко добре обяснено!Ама не,някои решават да сипват на 15г кола мноооооооого километри полусинтетика!И после теми ремонт на двигател!




root_youth
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 12 окт 2009 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София / Казанлък

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот root_youth » Нед 12 дек 2010 22:42


сега ме озадачихте отново, значи колата си е на 13 годинки, километри по километраж 132к , по лепенката за смяна на маслото 187к . Та да я оставям ли с по-гъстото или да слагам 10w40 ? Иначе си пали сега без проблем в студа.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот red.devilll » Нед 12 дек 2010 22:45


k_garchev написа:
bnick написа:
k_garchev написа:
red rider написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=217699&start=0

Има няколко онлайн каталога с масла . Попълваш си данните на колата и гледаш . Това 15W40 го забрави ..дори и 10W40, за AFN навсякъде съм срещал 5W40 .

Да 5W40 на автомобил който е на поне 500000км!15W40 е нормалното масло за този двигател!


Километрите нямат значение. Важно е за какво масло е направен мотора, а то не е 15W40

Как да няма значение,като мотора се износва с напредване на килкометрите!Затова се слага и по-гъсто масло!Това е кола на 15години и безброй километри,вие искате да сипва пълна синтетика!Аз бях свидетел как на Ауди 91г 2.3 бензин му сипаха пълна синтетика и щеше да изпадне двигателя!След като му сипаха минерално вече повече от 50000км двигателя мърка!

А на това ауди къде му беше турбината в багажника ли?????? нали се усещаш,че това масло освен двигателя смазва и турбото или се бъркам нещо а? пък ако искаш му предложи на колегата да слага и диференциално масло,то е още по-гъсто и изобщо няма да го пипа даже може и да му идва в повече-да се налага да източва :D


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот sam_boha » Нед 12 дек 2010 22:50


Пак продължавам да мисля, че като стане на 500 000 км. колата и гори по 3 литра масло не трябва просто да смениш маслото с по-гъсто, а да си смениш сегментите.
Отделно турбината, за нея - ясно .
И другото като сложиш 15, зимата на - 10 дали няма да трака 5 минути?


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот bnick » Нед 12 дек 2010 22:51


lent написа:Безспорно е това,че при изминаване на голям пробег двигателя е вече износен и тогава е напълно редно да се пристъпи към увеличение на вискозитета на маслото.Това че е дадено да се кара с еди какъв си вискозитет е така само когато двигателя е на сравнително малко километри.Тогава всички хлабини са в норми и маслото е удачно да е с нормален вискозитет.Така то прониква нормално между триещите и плъзгащите се части.С увеличаване на пробега тези хлабини се увеличават и маслото с нормален вискозитет става по-уязвимо на изразходване от мотора.Освен това то не е в състояние да осигури по-плътен маслен филм в по-големите хлабини.Така че ако колата е грубо казано над 100 000км е редно да се повиши с една степен вискозитета на маслото.


Много странна и погрешна теория. Повдигачите се запушват, почва да тресе мотора, турбо ако има си заминава...Синтетиката губи по-бавно свойства и оптимално смазва частите


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот rado_mit » Пон 13 дек 2010 9:49


bnick написа:
lent написа:Безспорно е това,че при изминаване на голям пробег двигателя е вече износен и тогава е напълно редно да се пристъпи към увеличение на вискозитета на маслото.Това че е дадено да се кара с еди какъв си вискозитет е така само когато двигателя е на сравнително малко километри.Тогава всички хлабини са в норми и маслото е удачно да е с нормален вискозитет.Така то прониква нормално между триещите и плъзгащите се части.С увеличаване на пробега тези хлабини се увеличават и маслото с нормален вискозитет става по-уязвимо на изразходване от мотора.Освен това то не е в състояние да осигури по-плътен маслен филм в по-големите хлабини.Така че ако колата е грубо казано над 100 000км е редно да се повиши с една степен вискозитета на маслото.


Много странна и погрешна теория. Повдигачите се запушват, почва да тресе мотора, турбо ако има си заминава...Синтетиката губи по-бавно свойства и оптимално смазва частите

странна и смешна .. ама разпространена "легенда" .. на мен ми изтръпнаха пръстите да пиша .. че проблемите с по големите хлабини и за горенето на маслото .. се "отстаняват" с добавки .. които си ги добавят самите производители на масла .. ама не .. те си "рупат ли рупат"


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот mladeja » Пон 13 дек 2010 19:19


Изкарай му пробега на маслото тогава пробвай каквото ти препоръчва производителя тоест полу синтетика.Чукало, блъскало - голямо важно.Виж ако си решил да я караш още 13 години, че и повече внимавай.Аз съм в момента с 15В40.Чат пат съм сменял с 10В40 разлика почити не съм усетил, освен, че с второто се налага да доливам до смяна.Двигателя ми е поне на 460 000 км.Аз знам какво съм правил 60 000 но преди това нямам представа.Така че карай и си свиркай ако има беля да става и с полусинтетиката ще цъфне и върже.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2325
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот w_smith » Вто 14 дек 2010 10:50


Любителите на "дебели" минерални масла тип 15/40 да си ги слагат на техните коли. На моята карам над 50 000 км. само синтетика 5/40 като според мен колата е на над 300 х.км. Никога, ама никога не съм имал проблеми с харчене на масло, тропане и т.н.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот mladeja » Вто 14 дек 2010 19:29


Не съм имал предвид любителство на "дебело" масло.Ама да кихне колегата за да го смени още 70- 80кинта минимум си е направо маниящина.Просто няма смисъл.


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот sam_boha » Вто 14 дек 2010 19:50


mladeja написа:Не съм имал предвид любителство на "дебело" масло.Ама да кихне колегата за да го смени още 70- 80кинта минимум си е направо маниящина.Просто няма смисъл.



Просто ако не се бръкне с тия 80 кинта сега, напролет може и да са станали 800. Казвам го заради турбината. То може и нищо да не й стане за 10 хил., но знае ли човек.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот red.devilll » Вто 14 дек 2010 20:05


mladeja написа:Не съм имал предвид любителство на "дебело" масло.Ама да кихне колегата за да го смени още 70- 80кинта минимум си е направо маниящина.Просто няма смисъл.

Колега сложи в две шишета масло 5/40 и 15/40 и виж на тези температури какво ще стане-Грес. това да не е АЗЛК или ЖИГУЛИ за да ги карате с такива масла или да ги препоръчвате или да предлагате на някой да ги кара без да имате представа какаво ще му коства след това??? Ремонта ще си го поделите ли? а за разходите 70-80 кинта са си една смяна на маслото с филтрите а тази в момента е не повече от 40-50 .Напрабете си сметка дали си заслужава да ги спестявате тези пари :screwy


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот mladeja » Сря 15 дек 2010 19:53


Колега маслото въобще не става на грес при тия температури.Просто съм споделил мнението си, че няма да сменя маслото си предварително поради това, че е с по голям вискозитет от препоръчваното.И съм изтъкнал причините - нямам намерение да я карам още толкова колкото е карана до сега.А и да се наложи да я карам ще си поема сам ремонтите както всеки с личен автомобил прави.Препоръки не съм давал интересно защо така е интерпретирано изказването ми.


radko1981
Мнения: 25
Регистриран на: Вто 23 ное 2010 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот radko1981 » Съб 18 дек 2010 15:31


най-лесният начин мини през VW официалният сервиз и питай, искам да си сменя маслото на колата при вас . Те ще ти кажат какво масло ще ти сложат, ти ще си направиш извод и така. Изглежда гъсто но в крайна сметка май, май тоз ДВГ си е за 15в, 10в му го дават като алтернатива.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот red.devilll » Съб 18 дек 2010 21:24


mladeja написа:Колега маслото въобще не става на грес при тия температури.Просто съм споделил мнението си, че няма да сменя маслото си предварително поради това, че е с по голям вискозитет от препоръчваното.И съм изтъкнал причините - нямам намерение да я карам още толкова колкото е карана до сега.А и да се наложи да я карам ще си поема сам ремонтите както всеки с личен автомобил прави.Препоръки не съм давал интересно защо така е интерпретирано изказването ми.

Колега като не си решил да сменяш маслото сега какъв е смисъла да задаваш въпроси на които не са ти нужни отговори за да се затормозяват другите да четат твоята теория и после да кажеш колата си е моя и ще си я карам така както си е до сега??? докато дойде ред за смяна ще си забравил какво трябва да е маслото и ще питаш пак и като ти кажат какво трябва да е ти пак ще си сложиш масло от по 5 лв литъра


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: С правилното масло ли съм за моят AFN

Мнениеот HeadshooteR » Сря 22 дек 2010 12:35


Това с 15w40 си го бях погодил веднъж и да ви кажа колата набираше като чист дизел (без турбо) и то стигаше само до 4000 оборота. Тракаше по-силно , с две думи не вървеше . Смених маслото с 10w40 и резултата беше веднага на лице дори иска да влезе в 5000 оборота (обаче ме е страх :lol: ).
Колата ми e 1Z , 1.9TDI . Забравете тези митове за по-гъсто масло!
И още нещо на мотора на колата под капака си пише какво масло да сипете .
Примерно на моя мотор пише 505.00 - това е спецификация на Фолксваген (има за всеки мотор) не всяко 10W40 има тази спецификация така , че гледайте внимателно. Като за по-новите двигатели тази спецификация е различна както и вискозитета на маслото.

Поразрових се малко и открих една тема , която е доста полезна viewtopic.php?f=1&t=217699&start=15 .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта