Passat B5.5 - 1.9 TDI 131 - теч на масло от вакуум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот niks76 » Сря 16 фев 2011 1:19


да за тоя щуцер говоря,ама луфта го виж на загрял мотор и ще ти стане ясно защо не дописах 2+2=4




Потребителски аватар
valko.80
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот valko.80 » Сря 16 фев 2011 10:39


С течен метал или нещо друго неможе ли да се уплътни,или всичко е временно


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот Dobromirski » Чет 17 фев 2011 17:53


Няма ли О-пръстенче на въпросният щуцер ? Аз на времето я правих и имам някакви такива спомени , щуцера е "набит" но в задният край има гумен О-пръстен, който се е опекъл. Иначе маркуча отдолу е на антифриза но не е нито нафто нито маслоустойчив и ще береш ядове :(

Последна промяна от Dobromirski на Чет 17 фев 2011 19:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот vasko__2 » Чет 17 фев 2011 18:57


valko.80 написа:Колата ми е пасат Б5.5 - 1.9тди 131пд.
Въпросът ми е за един маркуч,който се намира точно под тандем помпата,за какво е този маркуч и от къде може да е омазан в масло...прави капка масло и пада точно върху буксата на температурния датчик?
Съмнява ме гарнитурата на тандем помпата или гарнитурата на капака на клапаните.Гледах с едно специално огледалце от каде е този теч,но там е малко тъмно и не се вижда добре,единствено се вижда омасленият маркуч с капка насочена към буксата на темп.датчик,и какво може да стане като маже буксата на датчика?
Ако някой се е сблъскал с подобен проблем да сподели,за да ме насочи какво трябва да сменя...
Благодаря предварително :beer

Гарнитурата на помпата-смени я.


Потребителски аватар
valko.80
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот valko.80 » Чет 17 фев 2011 19:26


Гарнитурата на тандем помпата не съм я сменял,а за о-пръстена на самият щуцер,не съм на ясно дали изобщо има...а ако има,и се смени дали ще спре теча?


palauzov
Мнения: 49
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: petrich

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот palauzov » Чет 17 фев 2011 19:58


Щуцера има о-пръстен но неможеш да го смениш понеже самия щуцер е завалцован в ъв вакум помпата и ако решиш да го извадиш за да смениш о- пръстена после няма да можеш да го завалцоваш че алуминия е много крехак и направо се троши.По добре го обезмасли хубаво и го залепи с някакво лепило от рода на поксипол ,аз лично сам лепил 3 или 4 някаде и още си карат а парвата е повече от 2 години успех


Потребителски аватар
valko.80
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот valko.80 » Нед 20 фев 2011 15:22


Благодаря за съветите :beer
Ако отстраня проблема ще пиша...


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот red.devilll » Нед 20 фев 2011 15:47


vasko__2 написа:
valko.80 написа:Колата ми е пасат Б5.5 - 1.9тди 131пд.
Въпросът ми е за един маркуч,който се намира точно под тандем помпата,за какво е този маркуч и от къде може да е омазан в масло...прави капка масло и пада точно върху буксата на температурния датчик?
Съмнява ме гарнитурата на тандем помпата или гарнитурата на капака на клапаните.Гледах с едно специално огледалце от каде е този теч,но там е малко тъмно и не се вижда добре,единствено се вижда омасленият маркуч с капка насочена към буксата на темп.датчик,и какво може да стане като маже буксата на датчика?
Ако някой се е сблъскал с подобен проблем да сподели,за да ме насочи какво трябва да сменя...
Благодаря предварително :beer

Гарнитурата на помпата-смени я.

Колега такава гарнитура няма никъде като резервна част


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот vasko__2 » Нед 20 фев 2011 17:45


Имам впредвид гарнитурата межди помпата и главата- тя се продава и не е скъпа.От нея тече често.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: маркуч под тандем помпата

Мнениеот red.devilll » Нед 20 фев 2011 17:57


vasko__2 написа:Имам впредвид гарнитурата межди помпата и главата- тя се продава и не е скъпа.От нея тече често.

:да: за съжаление само те се продават :banghead:


Потребителски аватар
valko.80
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: теч от вакум-маркуча на тандем помпата-РЕШЕН

Мнениеот valko.80 » Сря 30 мар 2011 17:50


Проблема с теча на масло от вакум маркуча на тандем помпата е решен с чисто нова тандем помпа-оригинал(650лв)+вакум маркуча-късия който излиза от т.помпата и не е с клапан(45лв)+20лв за работа.


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО

Мнениеот ittso » Пон 18 апр 2011 18:12


Скоро се занимавах със сходен проблем, поразтърсих се в мрежата и ще споделя моите наблюдения и изводи. Долното се отнася конкретно за Пасат. При другите автомобили може да има разлики.

Помпите са на два производителя - Bosch и Luk. През годините имат няколко хиляди ревизии. Партномерът на всичките е 038145209, разликата е само в буквата накрая. Та, според Етката първата ревизия е C, тя е заменена с A, след това са E, K, H, N и Q. Хвала на инженерите... mhihi

На помпите на Luk заради неудачната според мен конструкция се разбива щуцерът откъм вакуума. Като се разбие, оттам започва да тече масло, а понякога се появява проблем с вакуума. Проблемът е лечим при кадърен стругар / фрезист. Прави се нов щуцер завършващ с резба. В корпуса на помпата се прави вътрешна резба и проблемът се решава трайно. Хубаво е да се провери състоянието на клапана намиращ се под щуцера.
Течовете между двата корпуса са отделен случай, който се оказва трудно лечим, заради липсата на оригинални гарнитури. В нета се предлагат някакви заместители, но тъй като никой не споменава кой е производителят им, съм предубеден към тях. Да не говорим, че цената им е съпоставима с тая на помпа втора употреба. Ако е имало теч на масло и/или нафта, е хубаво да се прегледат водните съединения под помпата, че обикновено се раздуват и почват да правят бели.

Помпата на Бош изглежда значително по-грамотно направена. Щуцерът откъм вакуума е на винтова сглобка и по мои наблюдения не се разбива. За течове между корпусите нямам наблюдения. Възможно е и те да почват да текат.

Двете помпи са взаимозаменяеми. Помпата на Бош се монтира на мястото на тая на Люк без допълнителни преработки.

По долу прикачам картинки как изглеждат двата вида помпи и извадка от сервизен бюлетин на ВАГ относно проблема.


Потребителски аватар
valko.80
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО

Мнениеот valko.80 » Пон 18 апр 2011 19:34


Наистина на новата помпа която взех(марка бош),щуцера е на винтова сглобка и изглежда,че е направен вечен....но не се знае:)


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО

Мнениеот ittso » Сря 27 апр 2011 16:06


Снимки на модификацията на помпата на LUK описана по-горе.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО

Мнениеот kossis » Пет 24 авг 2012 16:33


Колеги с какво лепило точно го лепите тоя щуцер ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта