Passat B5.5 - 1.9 TDI 131 - теч на масло от вакуум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: маркуч под тандем помпата
да за тоя щуцер говоря,ама луфта го виж на загрял мотор и ще ти стане ясно защо не дописах 2+2=4
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: маркуч под тандем помпата
С течен метал или нещо друго неможе ли да се уплътни,или всичко е временно
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: маркуч под тандем помпата
Няма ли О-пръстенче на въпросният щуцер ? Аз на времето я правих и имам някакви такива спомени , щуцера е "набит" но в задният край има гумен О-пръстен, който се е опекъл. Иначе маркуча отдолу е на антифриза но не е нито нафто нито маслоустойчив и ще береш ядове ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Последна промяна от Dobromirski на Чет 17 фев 2011 19:01, променено общо 1 път.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: маркуч под тандем помпата
valko.80 написа:Колата ми е пасат Б5.5 - 1.9тди 131пд.
Въпросът ми е за един маркуч,който се намира точно под тандем помпата,за какво е този маркуч и от къде може да е омазан в масло...прави капка масло и пада точно върху буксата на температурния датчик?
Съмнява ме гарнитурата на тандем помпата или гарнитурата на капака на клапаните.Гледах с едно специално огледалце от каде е този теч,но там е малко тъмно и не се вижда добре,единствено се вижда омасленият маркуч с капка насочена към буксата на темп.датчик,и какво може да стане като маже буксата на датчика?
Ако някой се е сблъскал с подобен проблем да сподели,за да ме насочи какво трябва да сменя...
Благодаря предварително
Гарнитурата на помпата-смени я.
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: маркуч под тандем помпата
Гарнитурата на тандем помпата не съм я сменял,а за о-пръстена на самият щуцер,не съм на ясно дали изобщо има...а ако има,и се смени дали ще спре теча?
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 21:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: petrich
Re: маркуч под тандем помпата
Щуцера има о-пръстен но неможеш да го смениш понеже самия щуцер е завалцован в ъв вакум помпата и ако решиш да го извадиш за да смениш о- пръстена после няма да можеш да го завалцоваш че алуминия е много крехак и направо се троши.По добре го обезмасли хубаво и го залепи с някакво лепило от рода на поксипол ,аз лично сам лепил 3 или 4 някаде и още си карат а парвата е повече от 2 години успех
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: маркуч под тандем помпата
Благодаря за съветите
Ако отстраня проблема ще пиша...
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
Ако отстраня проблема ще пиша...
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: маркуч под тандем помпата
vasko__2 написа:valko.80 написа:Колата ми е пасат Б5.5 - 1.9тди 131пд.
Въпросът ми е за един маркуч,който се намира точно под тандем помпата,за какво е този маркуч и от къде може да е омазан в масло...прави капка масло и пада точно върху буксата на температурния датчик?
Съмнява ме гарнитурата на тандем помпата или гарнитурата на капака на клапаните.Гледах с едно специално огледалце от каде е този теч,но там е малко тъмно и не се вижда добре,единствено се вижда омасленият маркуч с капка насочена към буксата на темп.датчик,и какво може да стане като маже буксата на датчика?
Ако някой се е сблъскал с подобен проблем да сподели,за да ме насочи какво трябва да сменя...
Благодаря предварително
Гарнитурата на помпата-смени я.
Колега такава гарнитура няма никъде като резервна част
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: маркуч под тандем помпата
Имам впредвид гарнитурата межди помпата и главата- тя се продава и не е скъпа.От нея тече често.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: маркуч под тандем помпата
vasko__2 написа:Имам впредвид гарнитурата межди помпата и главата- тя се продава и не е скъпа.От нея тече често.
![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: теч от вакум-маркуча на тандем помпата-РЕШЕН
Проблема с теча на масло от вакум маркуча на тандем помпата е решен с чисто нова тандем помпа-оригинал(650лв)+вакум маркуча-късия който излиза от т.помпата и не е с клапан(45лв)+20лв за работа.
Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО
Скоро се занимавах със сходен проблем, поразтърсих се в мрежата и ще споделя моите наблюдения и изводи. Долното се отнася конкретно за Пасат. При другите автомобили може да има разлики.
Помпите са на два производителя - Bosch и Luk. През годините имат няколко хиляди ревизии. Партномерът на всичките е 038145209, разликата е само в буквата накрая. Та, според Етката първата ревизия е C, тя е заменена с A, след това са E, K, H, N и Q. Хвала на инженерите...
На помпите на Luk заради неудачната според мен конструкция се разбива щуцерът откъм вакуума. Като се разбие, оттам започва да тече масло, а понякога се появява проблем с вакуума. Проблемът е лечим при кадърен стругар / фрезист. Прави се нов щуцер завършващ с резба. В корпуса на помпата се прави вътрешна резба и проблемът се решава трайно. Хубаво е да се провери състоянието на клапана намиращ се под щуцера.
Течовете между двата корпуса са отделен случай, който се оказва трудно лечим, заради липсата на оригинални гарнитури. В нета се предлагат някакви заместители, но тъй като никой не споменава кой е производителят им, съм предубеден към тях. Да не говорим, че цената им е съпоставима с тая на помпа втора употреба. Ако е имало теч на масло и/или нафта, е хубаво да се прегледат водните съединения под помпата, че обикновено се раздуват и почват да правят бели.
Помпата на Бош изглежда значително по-грамотно направена. Щуцерът откъм вакуума е на винтова сглобка и по мои наблюдения не се разбива. За течове между корпусите нямам наблюдения. Възможно е и те да почват да текат.
Двете помпи са взаимозаменяеми. Помпата на Бош се монтира на мястото на тая на Люк без допълнителни преработки.
По долу прикачам картинки как изглеждат двата вида помпи и извадка от сервизен бюлетин на ВАГ относно проблема.
Помпите са на два производителя - Bosch и Luk. През годините имат няколко хиляди ревизии. Партномерът на всичките е 038145209, разликата е само в буквата накрая. Та, според Етката първата ревизия е C, тя е заменена с A, след това са E, K, H, N и Q. Хвала на инженерите...
![mhihi mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
На помпите на Luk заради неудачната според мен конструкция се разбива щуцерът откъм вакуума. Като се разбие, оттам започва да тече масло, а понякога се появява проблем с вакуума. Проблемът е лечим при кадърен стругар / фрезист. Прави се нов щуцер завършващ с резба. В корпуса на помпата се прави вътрешна резба и проблемът се решава трайно. Хубаво е да се провери състоянието на клапана намиращ се под щуцера.
Течовете между двата корпуса са отделен случай, който се оказва трудно лечим, заради липсата на оригинални гарнитури. В нета се предлагат някакви заместители, но тъй като никой не споменава кой е производителят им, съм предубеден към тях. Да не говорим, че цената им е съпоставима с тая на помпа втора употреба. Ако е имало теч на масло и/или нафта, е хубаво да се прегледат водните съединения под помпата, че обикновено се раздуват и почват да правят бели.
Помпата на Бош изглежда значително по-грамотно направена. Щуцерът откъм вакуума е на винтова сглобка и по мои наблюдения не се разбива. За течове между корпусите нямам наблюдения. Възможно е и те да почват да текат.
Двете помпи са взаимозаменяеми. Помпата на Бош се монтира на мястото на тая на Люк без допълнителни преработки.
По долу прикачам картинки как изглеждат двата вида помпи и извадка от сервизен бюлетин на ВАГ относно проблема.
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО
Наистина на новата помпа която взех(марка бош),щуцера е на винтова сглобка и изглежда,че е направен вечен....но не се знае:)
Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО
Снимки на модификацията на помпата на LUK описана по-горе.
Re: теч на масло от вакум маркуча на тандем помпата-РЕШЕНО
Колеги с какво лепило точно го лепите тоя щуцер ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта