


passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Dobromirski, ти ме кефиш кви тестове правиш и как сваляш набързо глави все едно сменяш въздушен филтър.Към автора на темата- имах същия проблем. Чудех се дали да свалям главата. Съвсем случайно ми казаха за майстор, който прави проверка дали има газове в антифриза.Струваше ми 15лв.Мисля, че 15лв всеки е виждал, но поне бях сигурен какво да правя.Та бих те посъветвал първо за такъв вариант.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Теста си е много миродавен и никога не ме е подлъгвал
Идеята е , че системата е под налягане едва при топъл мотор ( линейното разширение на водата е твърде малко за да го усетиш в казанчето (съвсем леко съскане, без бълбукания и "повръщания") . При 90'С на охлаждащата течност има детайли ( глава, цилиндър) чиято температура е над 100'С и при отворена система, там водата би завряла. Именно за туй, системата е "тенджера под налягане"
За 2 минутки с яко газ, тия железа не можеш ги загря до 100'С и наличието на налягане в системата би било единствено от вятъра през гарнитурата.

Идеята е , че системата е под налягане едва при топъл мотор ( линейното разширение на водата е твърде малко за да го усетиш в казанчето (съвсем леко съскане, без бълбукания и "повръщания") . При 90'С на охлаждащата течност има детайли ( глава, цилиндър) чиято температура е над 100'С и при отворена система, там водата би завряла. Именно за туй, системата е "тенджера под налягане"

За 2 минутки с яко газ, тия железа не можеш ги загря до 100'С и наличието на налягане в системата би било единствено от вятъра през гарнитурата.
- vladko33
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Аз днес пробвах този номер, но позагря малко повечко (около 70) докато отворя капачката- резултата е , че изсъска съвсем леко. После я поръчках здраво и като отворих капачката нивото се качи много, а от преливничето под казанчето изтече близо 100 грама антифриз ! Също ми направи впечатление, че отсега под казанчето е леко червеникав, което ме кара да мисля, че и друг път може да изтича от там и при затворане капачка.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Изрично казах : Студена кола и яко газ , за да духне под гарнитурата ( евентуално ) . На топъл мотор, нищо няма да разбереш !
- vladko33
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Пробвах и на студен. След няколко стотин метра гас, нивото при затворена капачка се беше повишило малко и при отваряне изсъска сравнително слабо. Май не става с гадаене и ще трябва да я види майстор. Къде в София могат компетентно да локализират проблема?
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
vladko33 написа:Пробвах и на студен. След няколко стотин метра гас, нивото при затворена капачка се беше повишило малко и при отваряне изсъска сравнително слабо. Май не става с гадаене и ще трябва да я види майстор. Къде в София могат компетентно да локализират проблема?
vladko33, колегата Dobromirski ти го е казал ясно и точно, чети внимателно какво е написал. Наличието на налягане при студен двигател се дължи на гарнитура. Направи теста пак, но този път вечерта като паркираш отвий капачката на разщирителния съд, за да изпуснеш налягането и я завий сутринта преди да потеглиш. Ако отново изсъска дори и малко няма какво да се чудиш - за нова гарнитура си.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
А не би ли трябвало,ако е заминала гарнитурата,да вдига и по-висока температура от обичайната,заради самото надуване на системата 

-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Не е задължително. Ако пробивът е в начален стадий може и да не вдига температура, но когато стане по сериозен вдига. Но това не означава, че стрелката на таблото ще подмине 90С, вижда се на VAG-COM.
- vladko33
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
При мен аномалии с температурата няма, карам така вече 30 000 км, но ме дразни доливането и ще трябва да установя от какво е.Сутрента на напълно студен двг отворих капачката за да изпусне налягането, после я затворих и след 5-600 метра газ до дупка изсъска леко.
Имам и още един въпрос- понеже маслото ми е за смяна, проблем ли ще е да си го сменя преди евентуален ремонт на гарнитура (дано не се стига дотам де) или ще се наложи после пак да го сменям ?
Имам и още един въпрос- понеже маслото ми е за смяна, проблем ли ще е да си го сменя преди евентуален ремонт на гарнитура (дано не се стига дотам де) или ще се наложи после пак да го сменям ?
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
vladko33 написа:При мен аномалии с температурата няма, карам така вече 30 000 км, но ме дразни доливането и ще трябва да установя от какво е.Сутрента на напълно студен двг отворих капачката за да изпусне налягането, после я затворих и след 5-600 метра газ до дупка изсъска леко.
Имам и още един въпрос- понеже маслото ми е за смяна, проблем ли ще е да си го сменя преди евентуален ремонт на гарнитура (дано не се стига дотам де) или ще се наложи после пак да го сменям ?
Маслото не те бърка,то си седи в картера.
30 000км не са малко,а всеки проблем се задълбочава с времето,не се оправя,та си мисля,че щом за толкова пробег нямаш наблюдения за греене,то може би не е проблема в гарнитурата.Най-добре да ти погледнат колата в някой сервиз,а не да гадаеш и после да се окаже,че си хвърлил пари на вятъра

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Не че се заяждам...ама нал' се сещаш,че като я закара в сервиз има огромен шанс да пръсне повече пари по догатки, но с разликата че няма да са негови ,а на майстора му.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
IvailoOo написа:Не че се заяждам...ама нал' се сещаш,че като я закара в сервиз има огромен шанс да пръсне повече пари по догатки, но с разликата че няма да са негови ,а на майстора му.
Верно е и това,то се навъдиха камара псевдо сервизи,но ние тук с догатки и предположения,едва ли ще помогнем повече...дано човека попадне на свестен и кадърен майстор

- vladko33
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Да, несъмнено е така! Затова искам да закарам колата някъде, където разполагат с нужната апаратура но и могат да боравят с нея. Днес звънях в Хеед 91, но там нямат необходимите апарати за дизел. Някакви идеи къде да ми направят качествено диагностиката?
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Не бързай с новото масло. Ако се стигне до смяна на гарнитура е добре да покараш 200 - 300 км със старото, за да обере евентуално попаднали при ремонта боклуци.
- borislav_mladenov
- Мнения: 368
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2_0 TDI 150
- Местоположение: Хасково
Re: passat 1,9 tdi AHU губи антифриз
Аз съм също с Пасат Б5 АХУ мотор....и от край време все ми се губи по един пръст антифриз от казанчето на няколко хиляди километра...и все по- голямата загуба се случва лятото. Казвам си лято е, жега, уж нормално да се изпарява тази течност.....лятото най- вече се появяваха петна под колата. Вчера пътувах около 200 км и прибирам се..гледам казанчето почти празно....е оказа се че направо радиатора си е спукан
предложиха ми Немски за 170 лв. нов. И някакъф друг за 100 лв. пак нов.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 33 госта