Оптимални обороти на TDI мотор... ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 26 сеп 2006 22:29


На 1.9 цилиндрите мисля че са маалко по-големи отколкото на 2.5 (тука ги гледам в един сайт, че ги дават 78.3 на 2.5) :)




Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Вто 26 сеп 2006 22:57


всъщност кое ограничава дизелите откъм развъртане(мах обороти)?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 27 сеп 2006 11:28


бях чел някъде, 4е след определни обороти просто дизела започва да работи неефективно....така че колкото и да се повишават......резултата е минимален


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 27 сеп 2006 12:07


Не е така, дизела може да повишава оборотите си, докато се саморазруши. При механичните помпи си има нещо като центробежен регулатор вътре в самата помпа, който започва да намалява горивото над определени обороти. При ТДИ си има компютър, който върши тази работа.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 27 сеп 2006 13:42


До колкото си спомням (от прочетено) проблема с високите обороти произлиза от това, че има много движещи се части в помпата. Елементи които се движат за да напомват гориво за всеки такт. Май този проблем е избягнат при common rail.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 27 сеп 2006 14:58


Проблема е доста по комплексен и освен помпата има и значение газоразпределителния механизъм.Иначе при желание и подмени може да се стигне до доста по високи мощности.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Чет 28 сеп 2006 13:47


А защо двигателите работят до около 4500 и след това фъс и краи.
Процеса на дизелово горене е различно от бензина проблем е смесообразуването и респективно ефективното пълнене няма такъв
филм с безконтролно развъртане и разрушаване.Или има ама то ще е
все едно да караш бензинка с 10000 оборота,просто ще се счупи.
Формулите развъртат 20 000 примерно ама електромагнитние клапани
си вършат работата и пак се виждат в чудо заради съпротивлението
на флуидите.А и самото дизелово гориво има по бавно горене от бензина
С една дума няма време за всмукване и добро смесообразуване.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оптимални обороти на TDI мотор... ?

Мнениеот GAD » Чет 28 сеп 2006 17:42


juli76 написа:Интересува ме какви според вас са оптималните обороти на 2,5 литров пет цилиндров TDI мотор


Търси вертикалното положение на оборотомера. Колкото отчете - на толкова оборота е идеалния режим :idea:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 29 сеп 2006 14:08


don hose написа:А защо двигателите работят до около 4500 и след това фъс и краи.
Процеса на дизелово горене е различно от бензина проблем е смесообразуването и респективно ефективното пълнене няма такъв
филм с безконтролно развъртане и разрушаване.Или има ама то ще е
все едно да караш бензинка с 10000 оборота,просто ще се счупи.
Формулите развъртат 20 000 примерно ама електромагнитние клапани
си вършат работата и пак се виждат в чудо заради съпротивлението
на флуидите.А и самото дизелово гориво има по бавно горене от бензина
С една дума няма време за всмукване и добро смесообразуване.

Адски си прав :да: + тежките бутала(дизела се съпротивлява и изчислява на налягане оттук оборотите и по лесното му турбиниране и големия въртящ момент(всички дизели са дългоходови :!: ) :lol: )и още няколко фактора=ОПТИМАЛНИ ниски обороти(подчертавам ОПТИМАЛНИ а не НЕВЪЗМОЖНИ)


Потребителски аватар
Дон Хуан Голфа
Мнения: 1000
Регистриран на: Съб 05 ное 2005 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Темпомат

Мнениеот Дон Хуан Голфа » Нед 01 окт 2006 22:22


Stivi написа:3000 об/мин-скорост 138км/ч за магистралата ми липсва само темпомат:)


В е-bay се продават темпомати 150 кинта излиза с доставката ог Германия за Г4 :wink:
Скоро ще си поръчвам и за мойта машина



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 47 госта