1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот mshbul » Нед 31 юли 2011 21:28


Dobromirski написа:Резистора го вържи между 1 и 3 , а не между 1 и 2 !
И да не питаш '-Що ?" , ще ти кажа :
В твоят вариант има момент в който веригата е прекъсната ( в момента на превключване) и ще ти набива грешка "темп датчик" !
:beer


Ти нещо не си разбрал схемата, за да казваш такова нещо.

Друг колега казва, че няма да записва грешка - и аз по-горе съм изразил такива опасения, но без да прекъснеш веригата няма как да добавиш съпротивление.




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот Dobromirski » Пон 01 авг 2011 3:03


Дали ?
Ей сега ще ти го обясня , като за неразбиращ mhihi
Резистора го свързваш паралелно на нормално затворените контакти на релето. При сработване на релето, контактите се отварят и във веригата се добавя съпротивлението, като се избягва момента на пълно прекъсване на веригата, за времето, през което се премества котвата от клема 1 към клема 2 .

ПП: Ако пак имаш възражения, си представи схемата така : Последователно на датчика си свързал резистора, а паралелно на резистора едно ключе го дава на късо (резистора имам предвид) . Когато ключето е затворено, веригата си е оригиналдъ, когато го отвориш, се "добавя" резистора !
Анадъмо ? :kissy:


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот mshbul » Пон 01 авг 2011 19:08


Прав си. Бях го чел това и се опитвах да си спомня какъв беше номера. Но не можах и реших, че съм се заблудил.
Благодаря, че ми го припомни.

Но все пак не се слага на 1-3 резистора, както си писал, а на 1-2 - нормално затворения контакт. Когато се даде на стартер, този контакт на релето се отваря и остава резистора и се добавя желаното съпротивление.
Не се заяждам, пиша го за хората, които ще го направят и ще ни псуват, че сме ги заблудили.


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Вто 30 авг 2011 20:59


схемата която съм я приложил и на моя автомобил работи по начина който съм показал успешно вече няколко години .... Тествано е с VAG-COM и имам LOG файл на който се вижда желания ефект .... НЯМА НАТРУПАНИ ГРЕШКИ

Последна промяна от minimalizum на Вто 23 дек 2014 20:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
cancro
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот cancro » Сря 14 авг 2013 19:15


Здравейте тази схема може ли да се направи на голф 4 TDI AJM дали ще стане номера? :confused


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Сря 14 авг 2013 21:56


cancro написа:Здравейте тази схема може ли да се направи на голф 4 TDI AJM дали ще стане номера? :confused


Що да не стане :) само да потвърдиш дали температурния ти датчик е с 2 кабела ---- син с бяло и кафяво със син .....поне така се вижда при мен на схемата


Потребителски аватар
karakala
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 02 ное 2011 20:06
Автомобил: MK2
Двигател: AFN+
Местоположение: Русе

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот karakala » Пон 30 сеп 2013 23:25


Здравейте!
Съгласен съм с компетентното мнение на колегата Dobromirski.
При мен на TDI-то е изпълнено така и работи. Подкрепям го със мой снимков материал.
Схема: http://store.picbg.net/pubpic/09/5C/f13933aeb669095c.png
Снимки: http://store.picbg.net/pubpic/32/28/03f3a8c684173228.png
http://store.picbg.net/pubpic/08/DD/9215f70b247608dd.png
http://store.picbg.net/pubpic/55/44/41ef817902045544.png
Добавил съм и термореле (терморегулатор), което включва релето с резистора,
само когато двигателя е топъл. Без него ми се получаваше... едно изтракване при
студено палене, защото чрез резистора се подава допълнително гориво. Ако греша
знаещите да ме поправят!
Схема: http://store.picbg.net/pubpic/AA/8F/c7c57b8d1ec1aa8f.png
Снимки: http://store.picbg.net/pubpic/F5/44/5d8ea94bfbc3f544.png
http://store.picbg.net/pubpic/F8/8D/7e52a308e7eef88d.png
http://store.picbg.net/pubpic/60/65/eb7764d927866065.png

Успех на всички!!!


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот stangero » Вто 01 окт 2013 8:39


karakala написа:Здравейте!
Съгласен съм с компетентното мнение на колегата Dobromirski.
При мен на TDI-то е изпълнено така и работи. Подкрепям го със мой снимков материал.
Схема: http://store.picbg.net/pubpic/09/5C/f13933aeb669095c.png
Снимки: http://store.picbg.net/pubpic/32/28/03f3a8c684173228.png
http://store.picbg.net/pubpic/08/DD/9215f70b247608dd.png
http://store.picbg.net/pubpic/55/44/41ef817902045544.png
Добавил съм и термореле (терморегулатор), което включва релето с резистора,
само когато двигателя е топъл. Без него ми се получаваше... едно изтракване при
студено палене, защото чрез резистора се подава допълнително гориво. Ако греша
знаещите да ме поправят!
Схема: http://store.picbg.net/pubpic/AA/8F/c7c57b8d1ec1aa8f.png
Снимки: http://store.picbg.net/pubpic/F5/44/5d8ea94bfbc3f544.png
http://store.picbg.net/pubpic/F8/8D/7e52a308e7eef88d.png
http://store.picbg.net/pubpic/60/65/eb7764d927866065.png

Успех на всички!!!

ти си дал пари и труд колкото да ти го оправят софтуерно


Потребителски аватар
cancro
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот cancro » Чет 08 май 2014 17:37


minimalizum написа:
cancro написа:Здравейте тази схема може ли да се направи на голф 4 TDI AJM дали ще стане номера? :confused


Що да не стане :) само да потвърдиш дали температурния ти датчик е с 2 кабела ---- син с бяло и кафяво със син .....поне така се вижда при мен на схемата


С 4 кабела е 2 от който са син с бяло и кафяв със син. Ще ми кажете ли от къде да си набавя реле и резистор и как точно да ги вържа към датчика?
Колата е голф 116кс ПД.


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот minimalizum » Пет 09 май 2014 21:51


Реле на 12 Волта с минимум 5 извода ти трябва

резистор 1 --- 1,5 кОм


Може да ги намериш във всеки магазин за електронни компоненти или от някой алармаджия

не трябва да струват повече от 2-3 лв.

Схемата за свързване я има на 1ва страница както работи на моята кола.

при теб по autodata ти дават датчика с 2 кабела който си съвпадат по цвят

интересно ми е какви са цветовете на останалите 2 кабела,( наи-вероятно си със по- стария модел датчик)

както и да е :)

от къде си ?


Потребителски аватар
karakala
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 02 ное 2011 20:06
Автомобил: MK2
Двигател: AFN+
Местоположение: Русе

Re: за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот karakala » Вто 23 дек 2014 1:04


stangero написа:
karakala написа:Здравейте!
Съгласен съм с компетентното мнение на колегата Dobromirski.
При мен на TDI-то е изпълнено така и работи. Подкрепям го със мой снимков материал.
Схема: http://store.picbg.net/pubpic/09/5C/f13933aeb669095c.png
Снимки: http://store.picbg.net/pubpic/32/28/03f3a8c684173228.png
http://store.picbg.net/pubpic/08/DD/9215f70b247608dd.png
http://store.picbg.net/pubpic/55/44/41ef817902045544.png
Добавил съм и термореле (терморегулатор), което включва релето с резистора,
само когато двигателя е топъл. Без него ми се получаваше... едно изтракване при
студено палене, защото чрез резистора се подава допълнително гориво. Ако греша
знаещите да ме поправят!
Схема: http://store.picbg.net/pubpic/AA/8F/c7c57b8d1ec1aa8f.png
Снимки: http://store.picbg.net/pubpic/F5/44/5d8ea94bfbc3f544.png
http://store.picbg.net/pubpic/F8/8D/7e52a308e7eef88d.png
http://store.picbg.net/pubpic/60/65/eb7764d927866065.png

Успех на всички!!!

ти си дал пари и труд колкото да ти го оправят софтуерно


Не може да се каже, че ми е излязло скъпо, защото терморелето е 10 лева, а резистора и другото реле 6 лева. Терморелето не е задължително. Аз ги имах и не съм ги купувал! А труда не ми е проблем, това ми е професията. Приложих този вариант, защото при мен не може да се кодира на "автоматик". Софтуерно (само корекция на "топлто палене") искат 100 лева, а другия вариант е ремап (чип тунинг) - 250 лева. По късно приложих последния вариант. Неудобството е, че излиза скъпо! Добре е да си помагаме! За това са форумите! А който няма с какво да помогне, поне да не пречи! :smile П.П. Не съм ползвал схемата от първа страница, защото имах съмнения, че така както е свързан резистора има вероятност ECU-то да се разсърди и да набива грешки! При преминаването от единия контакт към другия, се прекъсва веригата (като дефект в датчика) или лоша връзка по куплунзи или проводници! Айде със здраве и безаварийно!


montresor
Мнения: 68
Регистриран на: Вто 08 фев 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: 1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот montresor » Чет 25 дек 2014 23:11


А кой номер номер се водо въпросното реле на, което се споява резистора.


georgi_k
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 08 юли 2014 11:38
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AFN 97g
Местоположение: с.Генерал Тодоров общ.Петрич

Re: 1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот georgi_k » Пет 26 дек 2014 18:22


Релето го няма в колата,а се купува отделно с нормално затворен контакт или както по-горе е написано да е с 5 извода.Другото е описано в темата.
Весели празници.


montresor
Мнения: 68
Регистриран на: Вто 08 фев 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: 1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот montresor » Нед 28 дек 2014 14:34


Благодаря, разбрах.Весели празници.


Потребителски аватар
pavel1828
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 15:26
Автомобил: vw Passat b 5.5
Двигател: AVB 2001
Местоположение: Несебър

Re: 1.9 тди АФН за топлото палене (съпротивление)

Мнениеот pavel1828 » Нед 28 дек 2014 17:46


Здравейте колеги.Имам въпрос.Kой кабел да прекъсна?С 4 кабела е буксата.Искам да сложа такова реле да симулира студен мотор на 1.9 помпа дюза,че като откача датчика пали перфектно.Благодаря.

Последна промяна от pavel1828 на Нед 28 дек 2014 23:17, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта