Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?
Нормално е! Нема се пуашиш
Всичко зависи колко я настъпваш като я залиш. Личиси обаче, че си разумен собственик и знаеш, че за двигателя не е добре да се "пържи" докъто е студен и вероятно затова не я настъпваш много. Тя от своя страна пък загрява по-бавничко (дизеловия двигател е с по-високо КПД). Петнайсетина минути ако оборотите са ти все около двете хиляди е нормално, при мен е същата ситуация (даже бях пускал тема по въпроса, ако се поразровиш може и да я намериш, а ако не се разровиш, както и вероятно ще постъпиш, можеш да я прочетеш ако цъкнеш тук). Един съвет от мен, особенно преди предстоящите сезони с по-ниски температури: 2 до 4 минути работа на място сутрин (или след повече от 3 часа престой) се отразяват изключително благоприятно на всеки един двигател. За това време и цилиндровите групи, и бутала и семеринги се загряват достатъчно, и масълцето се поразбива и затопля, подготвя се за престоящата по-натоварена работа. Другото си го знаеш - редовна смяна на маслото (за дизелите в BG 7,500 мах 8,000км.), без много газ докъто стрелката на температурата не застане вертикално (90°) и ... двигателя пее та свири стотици хиляди километри.
Като допълнение TDI-ките много обичат като паркираш да ги оставиш минута две на празен ход, а ако си идвал от по-дълъг път и малко повече да се "отцеди" масълцето от турбината.
Айде, със здраве и безаварийно

Всичко зависи колко я настъпваш като я залиш. Личиси обаче, че си разумен собственик и знаеш, че за двигателя не е добре да се "пържи" докъто е студен и вероятно затова не я настъпваш много. Тя от своя страна пък загрява по-бавничко (дизеловия двигател е с по-високо КПД). Петнайсетина минути ако оборотите са ти все около двете хиляди е нормално, при мен е същата ситуация (даже бях пускал тема по въпроса, ако се поразровиш може и да я намериш, а ако не се разровиш, както и вероятно ще постъпиш, можеш да я прочетеш ако цъкнеш тук). Един съвет от мен, особенно преди предстоящите сезони с по-ниски температури: 2 до 4 минути работа на място сутрин (или след повече от 3 часа престой) се отразяват изключително благоприятно на всеки един двигател. За това време и цилиндровите групи, и бутала и семеринги се загряват достатъчно, и масълцето се поразбива и затопля, подготвя се за престоящата по-натоварена работа. Другото си го знаеш - редовна смяна на маслото (за дизелите в BG 7,500 мах 8,000км.), без много газ докъто стрелката на температурата не застане вертикално (90°) и ... двигателя пее та свири стотици хиляди километри.
Като допълнение TDI-ките много обичат като паркираш да ги оставиш минута две на празен ход, а ако си идвал от по-дълъг път и малко повече да се "отцеди" масълцето от турбината.
Айде, със здраве и безаварийно

-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rumen не си прав затова колата да поработи 2-4 мин на място при пове4е от 3 4аса престой или сутрин като я палиш.
Навсякъде в упътването за експлоатация дават като се запали да се потегля веднага защото цитирам :
износването на мотора и разхода на гориво са големи.
Аз лично изчаквам няколко секунди и потеглям, като гледам да не надвишавам 2200-2300 оборотадокато загрее.
Но затова и тези коли по принцип си се дават с 5w40, та сутрин да си запалиш и потеглиш без при теснения....
Навсякъде в упътването за експлоатация дават като се запали да се потегля веднага защото цитирам :
износването на мотора и разхода на гориво са големи.
Аз лично изчаквам няколко секунди и потеглям, като гледам да не надвишавам 2200-2300 оборотадокато загрее.
Но затова и тези коли по принцип си се дават с 5w40, та сутрин да си запалиш и потеглиш без при теснения....
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
ACCELERATOR написа :
"На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави."
При мен през зимата /не помня колко, ама малко под нулата - беше замръзнала влагата/, ТОЧНО 1 час работи на празен ход, на място, с пуснато парно /за последното не съм абсолютно сигурен/, беше си ги вдигнала 90-те градуса.
Иначе и моята /AHU двигател, т.е. 90 к.с., 2000 г., изправен термостат/ малко бавничко /5-6 мин./ ги вдига, при внимателно каране /не вдигам 2500 об. каквото и да става на студено, понякога и 2000 не вдигам даже/. Но забелязах че при 1-2 малко по-бързи ускорения /но пак до 2200-2400 об./ загрява по-бързо.
"На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави."
При мен през зимата /не помня колко, ама малко под нулата - беше замръзнала влагата/, ТОЧНО 1 час работи на празен ход, на място, с пуснато парно /за последното не съм абсолютно сигурен/, беше си ги вдигнала 90-те градуса.
Иначе и моята /AHU двигател, т.е. 90 к.с., 2000 г., изправен термостат/ малко бавничко /5-6 мин./ ги вдига, при внимателно каране /не вдигам 2500 об. каквото и да става на студено, понякога и 2000 не вдигам даже/. Но забелязах че при 1-2 малко по-бързи ускорения /но пак до 2200-2400 об./ загрява по-бързо.
Последна промяна от gr_kanev на Нед 31 дек 2006 18:35, променено общо 1 път.
Може и да не съм прав, ама все си мисля че износването на двигателя при 820 оборота и работа на място в първите минути от стартирането му е далеч - далеч по-малко от това ако оборотите са 2200-2300, а и двигателя е натоварен с теглото на колата.WasteLand_TD написа:Rumen не си прав затова колата да поработи 2-4 мин на място...
Ти лично как мислиш (като си прочел, че веднага след запалване износването на мотора и разхода на гориво са големи): едно и също ли е износването на двигател при t=5°C (а през зимата може и -10°), 820 оборота и празен ход или t=5°C, 2200 оборота и товар от около тон-тон и половина? След около 2-4 минути t°C на цилиндровите групи (не говоря за тази на охлаждащата течност) вече е над 30°, а и състоянието на маслото е по-различно.
Разбира се тука говорим за това кое е по-добре, а че на двигателя нищо няма да му стане да запалиш и да тръгнеш - това съм убеден.
Иначе ще ми е интересно да го погледна това упътване за експлоатация в което
WasteLand_TD написа: ... дават като се запали да се потегля веднага защото цитирам: износването на мотора и разхода на гориво са големи.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Именно това което е прочел колегата се води за най-правилно.Казвам най-правилно ,а не че може то е ясно че и при двете може.По тая тема има доста спорове.Но при условие че докато загрее колата караш до 2000-2500 об. именно тръгването веднага е по-добрия вариант.Иначе ако смяташ с тръгванито още да я натискаш тогава е по-добре да загрее.Иначе за двигателя е по-добре да работи натоварен в смисъл натоварен с собственото си тегло а не претоварен отколкото на празен ход 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Не само температурата.Като качиш леко оборотите се подобрява и смазването-не че на 800 е лошо но просто се подобрява.Освен това когато мотора е натоварен има по-спокоен и плавен ход.И основната идея е че при условие че на 2000 об. колата си загрява перфектно пускането всеки боже ден на няколко минути празен ход е само излишно триене без никва работа-демек к.п.д.=0.Бачкането на празен ход както каза колегата има смисъл 5-10 сек. колкото маслото да достигне навсякаде слид това потегляне.Подгряването с цел да не натовариш колата има смисъл когато колата не е палена повече от седмица и маслото се е "вдървило" и железата са минали през няколко пъти разширение и свиване и е добре да се напаснат.
В инструкцията за експлоатация на колата ми пише:
"Не прогревайте двигатель на месте стоянки автомобиля. Отъезжай-
те сразу."
Сигурен съм, че са взели доста неща впревид за да го напишат, иначе ако беше спорно нямаше да го има. Все пак за европеец тръгването веднага е в рамките на 20 до 40 секунди според мен. А след това карането на ниски обороти си е задължително, не само за двигателя. Те заледяванията почват утре..
"Не прогревайте двигатель на месте стоянки автомобиля. Отъезжай-
те сразу."
Сигурен съм, че са взели доста неща впревид за да го напишат, иначе ако беше спорно нямаше да го има. Все пак за европеец тръгването веднага е в рамките на 20 до 40 секунди според мен. А след това карането на ниски обороти си е задължително, не само за двигателя. Те заледяванията почват утре..
- pasajero
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Скромното ми мнение е че не е толкова важно дали ще караш с 1500или 2500оборота ами колко ще натискаш педала на газта, защото може да караш на 1000 оборота с газ до дупка което много по-лошо отколкото да караш с 2500 но с малко газ.и изобщо мисля че не е добре за мотора да се кара в никакъв случай под 1200оборорота колкото и да е студен.Това е си мое лично мнение все пак не съм експерт но така ги виждам нещата
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Не знам какъв е този спор: според мен е лудост да караш незагрят двигател на високи обороти. Защо: според изследователите около 80% от износването на двигателя се получава при студен старт. Тук говорим за обороти в диапазона на 800-1000. Ако оборотите са 3 пъти по-високи (т.е. 2000-2500) то износването ще е много по-голямо.
За мен най-добре би било: запалване на смукач (ако е ръчен), иначе компа си знае=>изчакване на няколко минути на място - самата работа на двигателя се усеща - по-плавно и без придръпвания=>тръгване с плавно подаване на газ до постигането на оптимална работна температура.
Ако колата се кара ежедневно рискът от износване намалява многократно, защото маслото не е паднало цялото в картера и моментът на триене на метал в метал липсва.
За мен най-добре би било: запалване на смукач (ако е ръчен), иначе компа си знае=>изчакване на няколко минути на място - самата работа на двигателя се усеща - по-плавно и без придръпвания=>тръгване с плавно подаване на газ до постигането на оптимална работна температура.
Ако колата се кара ежедневно рискът от износване намалява многократно, защото маслото не е паднало цялото в картера и моментът на триене на метал в метал липсва.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти: