Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Чет 12 окт 2006 21:03


И при мен е тука некаде 10-15мин и лепи 90градуса.Термосата е сменяван преди околу 1 месец в Unitrade заедно с ремъците.Претполагам че е наред и е нормално времето на загряване на двигатела.




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Нед 15 окт 2006 12:12


Нормално е! Нема се пуашиш :wink:
Всичко зависи колко я настъпваш като я залиш. Личиси обаче, че си разумен собственик и знаеш, че за двигателя не е добре да се "пържи" докъто е студен и вероятно затова не я настъпваш много. Тя от своя страна пък загрява по-бавничко (дизеловия двигател е с по-високо КПД). Петнайсетина минути ако оборотите са ти все около двете хиляди е нормално, при мен е същата ситуация (даже бях пускал тема по въпроса, ако се поразровиш може и да я намериш, а ако не се разровиш, както и вероятно ще постъпиш, можеш да я прочетеш ако цъкнеш тук). Един съвет от мен, особенно преди предстоящите сезони с по-ниски температури: 2 до 4 минути работа на място сутрин (или след повече от 3 часа престой) се отразяват изключително благоприятно на всеки един двигател. За това време и цилиндровите групи, и бутала и семеринги се загряват достатъчно, и масълцето се поразбива и затопля, подготвя се за престоящата по-натоварена работа. Другото си го знаеш - редовна смяна на маслото (за дизелите в BG 7,500 мах 8,000км.), без много газ докъто стрелката на температурата не застане вертикално (90°) и ... двигателя пее та свири стотици хиляди километри.
Като допълнение TDI-ките много обичат като паркираш да ги оставиш минута две на празен ход, а ако си идвал от по-дълъг път и малко повече да се "отцеди" масълцето от турбината.
Айде, със здраве и безаварийно :drive


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Нед 15 окт 2006 20:56


Замерих моя и резултата е следния:
външна температура 12градуса
след почти точно 10мин. и 4.2км. лепна 90г.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 16 окт 2006 8:33


Rumen не си прав затова колата да поработи 2-4 мин на място при пове4е от 3 4аса престой или сутрин като я палиш.
Навсякъде в упътването за експлоатация дават като се запали да се потегля веднага защото цитирам :
износването на мотора и разхода на гориво са големи.
Аз лично изчаквам няколко секунди и потеглям, като гледам да не надвишавам 2200-2300 оборотадокато загрее.
Но затова и тези коли по принцип си се дават с 5w40, та сутрин да си запалиш и потеглиш без при теснения....


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 16 окт 2006 10:26


ACCELERATOR написа :
"На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави."

При мен през зимата /не помня колко, ама малко под нулата - беше замръзнала влагата/, ТОЧНО 1 час работи на празен ход, на място, с пуснато парно /за последното не съм абсолютно сигурен/, беше си ги вдигнала 90-те градуса.
Иначе и моята /AHU двигател, т.е. 90 к.с., 2000 г., изправен термостат/ малко бавничко /5-6 мин./ ги вдига, при внимателно каране /не вдигам 2500 об. каквото и да става на студено, понякога и 2000 не вдигам даже/. Но забелязах че при 1-2 малко по-бързи ускорения /но пак до 2200-2400 об./ загрява по-бързо.

Последна промяна от gr_kanev на Нед 31 дек 2006 18:35, променено общо 1 път.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 16 окт 2006 12:00


WasteLand_TD написа:Rumen не си прав затова колата да поработи 2-4 мин на място...
Може и да не съм прав, ама все си мисля че износването на двигателя при 820 оборота и работа на място в първите минути от стартирането му е далеч - далеч по-малко от това ако оборотите са 2200-2300, а и двигателя е натоварен с теглото на колата.
Ти лично как мислиш (като си прочел, че веднага след запалване износването на мотора и разхода на гориво са големи): едно и също ли е износването на двигател при t=5°C (а през зимата може и -10°), 820 оборота и празен ход или t=5°C, 2200 оборота и товар от около тон-тон и половина? След около 2-4 минути t°C на цилиндровите групи (не говоря за тази на охлаждащата течност) вече е над 30°, а и състоянието на маслото е по-различно.
Разбира се тука говорим за това кое е по-добре, а че на двигателя нищо няма да му стане да запалиш и да тръгнеш - това съм убеден.

Иначе ще ми е интересно да го погледна това упътване за експлоатация в което
WasteLand_TD написа: ... дават като се запали да се потегля веднага защото цитирам: износването на мотора и разхода на гориво са големи.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 окт 2006 12:54


Именно това което е прочел колегата се води за най-правилно.Казвам най-правилно ,а не че може то е ясно че и при двете може.По тая тема има доста спорове.Но при условие че докато загрее колата караш до 2000-2500 об. именно тръгването веднага е по-добрия вариант.Иначе ако смяташ с тръгванито още да я натискаш тогава е по-добре да загрее.Иначе за двигателя е по-добре да работи натоварен в смисъл натоварен с собственото си тегло а не претоварен отколкото на празен ход :!:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 16 окт 2006 13:53


Съгласен съм, че по този начин колата по-бързо ще влезе в температурен режим (което в същност е най-важното, неслучайно в по-новите модели, както е при мен, слагат и подгревателна свещ и на охлаждащата течност).


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 окт 2006 14:12


Не само температурата.Като качиш леко оборотите се подобрява и смазването-не че на 800 е лошо но просто се подобрява.Освен това когато мотора е натоварен има по-спокоен и плавен ход.И основната идея е че при условие че на 2000 об. колата си загрява перфектно пускането всеки боже ден на няколко минути празен ход е само излишно триене без никва работа-демек к.п.д.=0.Бачкането на празен ход както каза колегата има смисъл 5-10 сек. колкото маслото да достигне навсякаде слид това потегляне.Подгряването с цел да не натовариш колата има смисъл когато колата не е палена повече от седмица и маслото се е "вдървило" и железата са минали през няколко пъти разширение и свиване и е добре да се напаснат.


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Пон 16 окт 2006 20:14


В инструкцията за експлоатация на колата ми пише:
"Не прогревайте двигатель на месте стоянки автомобиля. Отъезжай-
те сразу."
Сигурен съм, че са взели доста неща впревид за да го напишат, иначе ако беше спорно нямаше да го има. Все пак за европеец тръгването веднага е в рамките на 20 до 40 секунди според мен. А след това карането на ниски обороти си е задължително, не само за двигателя. Те заледяванията почват утре..


Потребителски аватар
pasajero
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот pasajero » Вто 17 окт 2006 13:25


Скромното ми мнение е че не е толкова важно дали ще караш с 1500или 2500оборота ами колко ще натискаш педала на газта, защото може да караш на 1000 оборота с газ до дупка което много по-лошо отколкото да караш с 2500 но с малко газ.и изобщо мисля че не е добре за мотора да се кара в никакъв случай под 1200оборорота колкото и да е студен.Това е си мое лично мнение все пак не съм експерт но така ги виждам нещата


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 17 окт 2006 13:56


Не знам какъв е този спор: според мен е лудост да караш незагрят двигател на високи обороти. Защо: според изследователите около 80% от износването на двигателя се получава при студен старт. Тук говорим за обороти в диапазона на 800-1000. Ако оборотите са 3 пъти по-високи (т.е. 2000-2500) то износването ще е много по-голямо.
За мен най-добре би било: запалване на смукач (ако е ръчен), иначе компа си знае=>изчакване на няколко минути на място - самата работа на двигателя се усеща - по-плавно и без придръпвания=>тръгване с плавно подаване на газ до постигането на оптимална работна температура.
Ако колата се кара ежедневно рискът от износване намалява многократно, защото маслото не е паднало цялото в картера и моментът на триене на метал в метал липсва.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 17 окт 2006 14:07


Smeagol написа:Не знам какъв е този спор...
Няма спор, съвсем културна си е дискусията според мен. За другото, което си написал - съгласен напълно.
:да:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 17 окт 2006 14:18


Rumen написа:Няма спор, съвсем културна си е дискусията според мен. За другото, което си написал - съгласен напълно.
:да:

Така де! Все културни хора сме тук! Нали :beer


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 17 окт 2006 14:51


Виж сички от форума ако живеехме на ено място проблема е решен-вечер паркираме сички пред кварталната кръчма.Сутрин ставаме палим,излизаме от колите,аи по ена бира за наздраве и тръгваме.Така и аз сам сагласен да оставям колата на празен ход :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: drotomir, licho58, madmen, pe6o__ и 78 госта