Проблема при мен се появи от както ми смениха термостата преди няколко месеца. След това направи локвичката в гаража и ми смениха о-пръстена на тройника.. Пробвах да я обезвъздуша по някакъв начин от маркучите на парното, но само си омих очите с антифриз. Продължава да си поджърбуниква чат пат, но при мен не губи антифриз. Системата си работи под налягане и е нормално да са твърди маркучите. Все пак мога да ги стисна и не са на камък. Koгато я взех от сервиза бяха доляли точно на максимума, но го изхвърли от капачката. Аз също съм доливал и винаги го сваля на минимума. От там не е мърдало нивото и я следя почти всеки ден. Не ми е направило впечатление да има мехурчета, просто всеки пък като развия капачката изсъсква и не мога да преценя мехури ли са или е нормално. Студена топла все тая, карал съм хора да дават газ на отворена капачка нищо не се случва стои си кротко антифриза.
Остава да пробвам с един тест на студен мотор потопят някаква хартия, и ако се оцвети бла бла (масло), но може да няма масло и пак да е духнала. Не знам, за сега си я карам така и следя нивото.



б5, афн странно бълбукане/клокочене в купето
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Гледай и температурата,че много бързо се качва ако има проблем с гарнитура.
Що не ми каза за тоя проблем като се видяхме?
Имам нещо в предвид ама трябва да видя как ти се захваща термостата.
Ако е както при 4-ката на тръбата има един О-пръстен и ако не са го наместили както трябва може да смуче от там!
Що не ми каза за тоя проблем като се видяхме?
Имам нещо в предвид ама трябва да видя как ти се захваща термостата.
Ако е както при 4-ката на тръбата има един О-пръстен и ако не са го наместили както трябва може да смуче от там!
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Колега, опитай това което съм ти писал, а именно; при студен мотор отвиваш капачката на разширителния съд и доливаш вода/антифриз/ догоре докато прелее /после излишната течност ще я източиш/. След това палиш и без да форсираш отиваш да гледаш водата в разширителния съд. Изчакай търпеливо /може няколко минути/защото ако си в начален стадий може на няколко минути да вади балончета горе долу на равен интервал.Може да има и вариант в началото да извади повечко въздух заради обезвъздушаването на системата. При мен мехурчета вадеше на около 20 сек. но тогава губех 500мл. антифриз на 50-60км. и маркучите ги стисках на не повече от 40-50%. Колкото до твърдостта на маркучите просто изчакай няколко дена или мини поне 200-300км без да си развивал капачката и тогава ги пробвай на загрял работещ мотор. Тук вече преценката е доста субективна, но според мен маркучите трябва да са само една идея по твърди и да можеш сравнително лесно при натиск да допираш двете страни на маркуча. Така беше поне при мен след ремонта!
Дано да греша, но нещо не ми се вързва в система която работи под налягане да влиза въздух от някое уплътнение или пукнатина!
Ако намериш сервиз където правят проверка с лакмус може би ще е-най достоверният начин!
Успех!
Дано да греша, но нещо не ми се вързва в система която работи под налягане да влиза въздух от някое уплътнение или пукнатина!
Ако намериш сервиз където правят проверка с лакмус може би ще е-най достоверният начин!
Успех!
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Съб 18 юни 2011 10:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Тази тема ме заинтересува много защото и аз чух преди 2 дни това бълбукане на моя Passat AVF 130hp. Отначало колата беше студена и се чуваше, после я загасих и като се качих беше топла запалих и отново се чуваше (случва се за първи път откакто я купих преди 7 месеца) първата ми работа беше да видя дали бълбука в разширителния съд и дали капе някъде, но нямаше такива работи. От него път не ми е бълбукала така но се притесних понеже не мисля че е нормално. (антифриза откакто смених ремъците преди 6 месеца не е променил нивото си нито е омазнен) Ако някой може да каже от какво може да е или да даде някакъв съвет?
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Ехе то ще излезе накрая, че всеки втори пасат бърбуника
Нищо и няма на барачката, не видях мехурчета като е студена колата с отворена капачка.

Нищо и няма на барачката, не видях мехурчета като е студена колата с отворена капачка.
- na4o4o
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
И моя пасат балбука карам си и си свиркам




Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Абе не е много нормално, но тия дни не съм я чувал.
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
И моя бълбука от 2008год.(повече от 50000км.)Няма проблем 

- Jonkata_v
- Мнения: 266
- Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
- Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
- Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
- Местоположение: София
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Преди година когато карах пасат с п.д. мотор - 131кс и аз го чух въпростното бълбукане за първи път след смяна на термостат и нов антифриз,точно когато започнах да обезвъздушавам системата.
След известно време ми се наложи смяна на гарнитура на глава(сложена е оригинална) и въпросното бълбукане не изчезна.
Антифриз не ми е губело.
След известно време ми се наложи смяна на гарнитура на глава(сложена е оригинална) и въпросното бълбукане не изчезна.
Антифриз не ми е губело.
Последна промяна от Jonkata_v на Вто 27 мар 2012 22:10, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Писах по-нагоре в темата какво се прави. Проверено е при мен (2 пъти) и бълбукането изчезва. Не е проблем, но поне за мен е дразнещо.
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Края на лятото смених гарнитура на главата и от тогава го няма това бълбукане в купето.
Сега нивото на антифриза е на максимума и не пада колкото и да я пържа колата т.е. маркуча на малкия кръг не се одървя. Може да се стиска с два пръста и да му се допират стените, преди се надървяше малко повече и нивото на антифриза падаше до минимум. Попринцип на тея пасати и аудита разбрах, че гарнитурата на главата им е като детска болест
и веднага изибива, ако мотора се понапомни малко или се тормози повечко, но ако се кара нормално може и да не се стига изобщо до разглобяване.
Сега нивото на антифриза е на максимума и не пада колкото и да я пържа колата т.е. маркуча на малкия кръг не се одървя. Може да се стиска с два пръста и да му се допират стените, преди се надървяше малко повече и нивото на антифриза падаше до минимум. Попринцип на тея пасати и аудита разбрах, че гарнитурата на главата им е като детска болест

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Като го пържиш си има едни болтове дето решават проблема. Даже са за многократна употреба
. Ама цената им е около 300лв. Търсиш ARP TDI head studs. Аз моите ги поръчвах от Англия, че тука цените бяха ...

- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Другия вариант (по-евтин) е с болтове за 1,9тди 150кс ARL, но трябва да се скъсят и да им се сложат шайби.
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Бе варианти има бол, просто моята гарнитура си беше леко тръгнала. И с двама ви съм говорел по телефона по тоя въпрос
Болтовете са ми Елринг и сега да чукна на дърво нямам проблеми, а и просто не са ми нужни по яки. Има хора, които карат на 1,8 и на 2,2 бара и нямат проблеми с оригиналните болтове
Най-вече зависи от масторите кое как ще направят.


-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Странно бълбукане/клокочене в купето б5, афн
Кой и колко време е карал на 1.8 с оригинални болтове? Че ми стана интересно 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 41 госта