


Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Аз не ти го препоръчвам защото никой не иска да се занимава със ремонти по двигателя различни от смяна на ремъци и масло, поне във В.Т.(говоря за хора който разбират, иначе неразбиращи бол). След време почва едно придърпване което никой незае от какво е, при мен се оправи с малко предварение и чистене на дюзи. Маховика е демпферен и нов твърд с работата ми излезе 700лв. като имам дадени 230лв. за нов феродов диск за демпферен маховик който е на 1000км. но некомпетентността на майсторите бърка в моя джоб. Поло-то си спира както трябва след като сложих дискове отзад, за малка кола бива.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
SDI е по добрия вариант.Този мотор е почти без недостатъци.Не можеш лесно да го строшиш,защото ск.кутия ще го предпази(по вероятно тя да се счупи
)Има постове на колегата Rabbit_TDI,които са много верни за този мотор.Поставя се на Голф 3 и 4,Шкода Фабия-Октавия,Сеат-Кордоба.Имаме ги две коли във фамилията с такива двигатели.Както запалва на +35 така пали и на -20.Разлика никаква
Спират го от производство за Европа през 2007.Има и по нов мотор 2,0SDI.


- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
BLADE8209 написа:Имам и двете коли 1.9D и 1.4TDI
На 1.9D проблемен Г-болт за оптягане на пистовия ремък. Ако е с климатик той е присаждан много хубав но е сложен най-ниското долу и ако се кара от жена обиновенно през две седмици къса ремък![]()
Както споменаха колеги механична помпа няма компютри, тромав но здрав двигател, капризен от към свещи (неискаше да пали лятото)
Най-големия недостатък демферен маховик струва майкаси и бащаси.
Средно добър разход ако не ти е тежък крака около 5-6л
За 1.4TDI
Тук мога да кажа само добри неща
Икономичка градска кола около 4 градско, много пъргава 3-ри цилиндров двигател, при нужда направо пали гуми
Като недостатаци има верига която върти маслена помпа и балансиращ вал в картера ако колата е над 200 000км задължително се сменя
Съединителя и маховика идеално пасват от по стар автомобил пасат 1.6TD 215мм (на полото оригинален е 216мм)
трябва да се внимава с дебитоера да се сменя редовно въздушния филтер
Окачваето и на двата автомобила са еднакви при 6N2 спирачните дискове са 256мм предни и 232мм задни (а при мен 280мм предни)
Немога да се сетя за някакви други косури ако има моля някой да ме допълни, но бащами откакто кара 1.9D не е сменил нищо 2 год.
Благодаря много за изчерпателния отговор.
Демпфера не ме плаши - все пак и Вектрата е същата хава. Претръпнал съм (въпреки, че поне за сега при мен няма нужда от смяна).
Любопитно ми е, ако днес трябва да избираш към кое би се насочил? 1.4 или SDI?
Колата ще се смазва от каране, само че от мен. Жената си има боклук за трошене - 207, аз смятам да си купя кола.
- BLADE8209
- Мнения: 500
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
- Автомобил: Polo 6N2 2001
- Двигател: AMF + remap
- Местоположение: Дупница, Благоевград
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
От отговора ми по горе е ясно коя 
но ако взимаш 1.4TDI задължително вземи някой който разбира от турбо. Тая кола се следи за дали тресе при свободен ход и при около 1100-1200 оборота (това е признак за разтегната верига в картера) и дали има масло в интеркулера ако има доста така че да потече това е признак за тръгнало турбо. Докато първото не е болка за умиране защото ако колата е над 200 000 се сменя задължително втория проблем е сериозен защото едно рециклиране на турбо е около 400лв. Просто няма такава возия за такъв разход
Това е като съвет от мен ти сам преценяваш.

но ако взимаш 1.4TDI задължително вземи някой който разбира от турбо. Тая кола се следи за дали тресе при свободен ход и при около 1100-1200 оборота (това е признак за разтегната верига в картера) и дали има масло в интеркулера ако има доста така че да потече това е признак за тръгнало турбо. Докато първото не е болка за умиране защото ако колата е над 200 000 се сменя задължително втория проблем е сериозен защото едно рециклиране на турбо е около 400лв. Просто няма такава возия за такъв разход

Това е като съвет от мен ти сам преценяваш.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Желязков написа:...........
Любопитно ми е, ако днес трябва да избираш към кое би се насочил? 1.4 или SDI?
Колата ще се смазва от каране, само че от мен. Жената си има боклук за трошене - 207, аз смятам да си купя кола.
Колега ,държиш задължително Поло ли да е ? Що не погледнеш и 1.9 ТДИ с 90 коня -чудесен мотор с нисък разход( по-нисък от на SDI на дълго) Носи на "жега" и на светофара си пръв!Не съм гледал докога го монтираха на Поло (до коя година) .Като данъци и гражданска са на една цена с по-слабия мотор.Разходите по колата като цяло са еднакви с SDI.Ти си знаеш най-добре

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
1.9D на разход е кажи-речи като бензин и не е безпроблемен макар ,че е стар.1.4 ТДИ с приятен вървеж ама куп усложнения
.1.9 СДИ е много корав мотор и приятен за в града (1.9 ТДИ - директно впръскване без турбо) ,но е с прочутата кутия дето се нуждае от болтове за да не патиш - има доста теми - общо взето с покупката вадиш 300 лева да сменят нитовете с болтове.1,9ТДИ е перфектния мотор(корава кутия ,достатъчна мощност за сякви условия и леко по-нисък разход от ТДИ) ,но за съжаление адски рядък на Поло и то с цени на старо колкото Голф с такъв мотор 


- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Близо 3 години карах Пасат с AFN и съм доста нясно с болките (поне аз такива не намерих) и предимствата му (един куп).
Ако момента опира само до разхода на дълго бих си останал с Вектрата - същия е като на AFN.
Колата ще се кара основно в града, а там пъргавината въобще не ме притеснява, да не говорим, че не съм от хората с тежък крак. Колегата BLADE8209 доста ме запали по това 1.4... Аз по принцип имам наблюдения върху него, само, че в 9N2. Само, че тук има 2 момента - мотора е на близо 30 хил и колата е магазинска, другото е, че е 2 генерации по-нова от тази която аз евентуално ще взема и вероятно има някакви различния.
Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Нещата са изцяло на късмет. Въпреки, че ще се опитам да разчитам на познания за да открия правилната количка.
Както вече казах - варианта ТДИ е изключен, и потдръжката и консумативите са много важни за мен, защото е важно колата ми да е надеждна.
Ако момента опира само до разхода на дълго бих си останал с Вектрата - същия е като на AFN.
Колата ще се кара основно в града, а там пъргавината въобще не ме притеснява, да не говорим, че не съм от хората с тежък крак. Колегата BLADE8209 доста ме запали по това 1.4... Аз по принцип имам наблюдения върху него, само, че в 9N2. Само, че тук има 2 момента - мотора е на близо 30 хил и колата е магазинска, другото е, че е 2 генерации по-нова от тази която аз евентуално ще взема и вероятно има някакви различния.
Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Нещата са изцяло на късмет. Въпреки, че ще се опитам да разчитам на познания за да открия правилната количка.
Както вече казах - варианта ТДИ е изключен, и потдръжката и консумативите са много важни за мен, защото е важно колата ми да е надеждна.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Близо 3 години карах Пасат с AFN и съм доста нясно с болките (поне аз такива не намерих) и предимствата му (един куп).
Ако момента опира само до разхода на дълго бих си останал с Вектрата - същия е като на AFN.
Колата ще се кара основно в града, а там пъргавината въобще не ме притеснява, да не говорим, че не съм от хората с тежък крак. Колегата BLADE8209 доста ме запали по това 1.4... Аз по принцип имам наблюдения върху него, само, че в 9N2. Само, че тук има 2 момента - мотора е на близо 30 хил и колата е магазинска, другото е, че е 2 генерации по-нова от тази която аз евентуално ще взема и вероятно има някакви различния.
Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Нещата са изцяло на късмет. Въпреки, че ще се опитам да разчитам на познания за да открия правилната количка.
Както вече казах - варианта ТДИ е изключен, и потдръжката и консумативите са много важни за мен, защото е важно колата ми да е надеждна.
Ако момента опира само до разхода на дълго бих си останал с Вектрата - същия е като на AFN.
Колата ще се кара основно в града, а там пъргавината въобще не ме притеснява, да не говорим, че не съм от хората с тежък крак. Колегата BLADE8209 доста ме запали по това 1.4... Аз по принцип имам наблюдения върху него, само, че в 9N2. Само, че тук има 2 момента - мотора е на близо 30 хил и колата е магазинска, другото е, че е 2 генерации по-нова от тази която аз евентуално ще взема и вероятно има някакви различния.
Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Нещата са изцяло на късмет. Въпреки, че ще се опитам да разчитам на познания за да открия правилната количка.
Както вече казах - варианта ТДИ е изключен, и потдръжката и консумативите са много важни за мен, защото е важно колата ми да е надеждна.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Желязков написа:
Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Нещата са изцяло на късмет. Въпреки, че ще се опитам да разчитам на познания за да открия правилната количка.
Както вече казах - варианта ТДИ е изключен, и потдръжката и консумативите са много важни за мен, защото е важно колата ми да е надеждна.
То там е работата,че 1.4 PD мотора има много по-скъпа поддръжка от 1.9 TDI,а недай си боже се "окучи" нещо..По-добре да се купи друго Поло...Докато 1.9 TDI е може би най-добрия вариант,поради факта че е най-издръжливия двигател-двигателя е "куче",скор.кутия- и тя и носи на много км. и поддръжката му не е по-висока от на SDI.Просто само мисълта с каква лекота се движи тая кола е несравнимо.Между другото не съм мн сигурен ,но този мотор мисля ,продължи да се слага още едно известно време в моделите на Шкода Фабия.Както казах-ти си знаеш най-добре

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Желязков написа:Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Има защо

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Работата на 3-те цилиндъра на празен ход е кофти, иначе по нищо не отстъпва на 4 цилиндовите. Както 5-те цилиндъра спрямо 6.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
samo_pechka написа:Желязков написа:
Не знам, защо, но съм предубеден към тези 3 цилиндъра.
Нещата са изцяло на късмет. Въпреки, че ще се опитам да разчитам на познания за да открия правилната количка.
Както вече казах - варианта ТДИ е изключен, и потдръжката и консумативите са много важни за мен, защото е важно колата ми да е надеждна.
То там е работата,че 1.4 PD мотора има много по-скъпа поддръжка от 1.9 TDI,а недай си боже се "окучи" нещо..По-добре да се купи друго Поло...Докато 1.9 TDI е може би най-добрия вариант,поради факта че е най-издръжливия двигател-двигателя е "куче",скор.кутия- и тя и носи на много км. и поддръжката му не е по-висока от на SDI.Просто само мисълта с каква лекота се движи тая кола е несравнимо.Между другото не съм мн сигурен ,но този мотор мисля ,продължи да се слага още едно известно време в моделите на Шкода Фабия.Както казах-ти си знаеш най-добре
Не, поне спрямо AFN-а разликата не е кой знае каква. Само незнам как стоят нещата с ремъци ролки и помпа.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Та за подръжката.Ако сравним 1,9D с 1,9SDI,подръжката е в + за SDI.Абсурдно е да се сравнява подръжка на SDI с AFN!Тa дори и 1Z.Там говорим за доста неща,които могат да създадат проблем при AFN сумата не е малка за отремонтирането им.SDI е направен просто и елементарно.За някой отличен за някой умрял,всеки си знае.Ако искаш кола с почти никакви проблеми това е двигателя,който търсиш!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Желязков написа:Не, поне спрямо AFN-а разликата не е кой знае каква. Само незнам как стоят нещата с ремъци ролки и помпа.
Криво ляво като АФН-а ,ама проблема е че има еди балансиращи валове които дефектират - смятай го +300 лева.Още 300 за кутията.Не върви на биодизел и е чувствителен към лоша нафта защото е ПД.Нетсабилния пазен ход на трите цилиндъра с времето разхлопва и амортизира целия мотор.....Не са някви неразрешими неща ,но срещу тях получаваш само няква теоретична разлика в разхода - просто няма смисъл.
- BLADE8209
- Мнения: 500
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
- Автомобил: Polo 6N2 2001
- Двигател: AMF + remap
- Местоположение: Дупница, Благоевград
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Rabbit_TDI написа:Желязков написа:Не, поне спрямо AFN-а разликата не е кой знае каква. Само незнам как стоят нещата с ремъци ролки и помпа.
Криво ляво като АФН-а ,ама проблема е че има еди балансиращи валове които дефектират - смятай го +300 лева.Още 300 за кутията.Не върви на биодизел и е чувствителен към лоша нафта защото е ПД.Нетсабилния пазен ход на трите цилиндъра с времето разхлопва и амортизира целия мотор.....Не са някви неразрешими неща ,но срещу тях получаваш само няква теоретична разлика в разхода - просто няма смисъл.
Зачи карах служебна skoda roomster 1.4TDI която е със същия двигател само че дюзите са с по малки разпръсквачи и като мощност е 70к.с.
Колкото до трите цилиндъра когато търсех такова поло преди 2год по автокъщите всеки викаше мани ги тия те са с три цилиндъра нестават за нищо но това може да го каже човек който никога не е карал такава кола, а сега ги продават като топъл хляб. Колкото до тресенето съм го написал защо тресе и валовете не са няколко а само един.
Ето това е моето рещение на проблема viewtopic.php?f=24&t=258390&start=0&hilit=polo+%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0
и то защото никой от майсторите неискаше и да чуе за ремонт на PD мотор и се наложи Аз и един приятел да си намеря проблема.А този проблем стана защото 2-3 пъти рязко запали гимите които са 195/50/15 и стилъ на шофиране ми е много рязък.
Проблем със скоростте не съм имал но маслото е сменено и се проверява редовно.
Има една оптягаща и една паразитна ролка 60лв/30лв мисля бяха.
Колкото до биодизел не е така щото миналото лято изгорях около 40л изгоряло масло смесено с нафта сами си правете изводите.
И накрая двигателя е на 240 000 и който желае може да дойде и да види как двигателя НЕ хлопа и мога да му направя тестово кръгче да види как вървят 3-ри цилиндъра

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта