AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?
Така става защото колелото е било на една страна...Не знам какво да те посъветвам .Лошото е,че има много голяма вероятност да не стане както трябва и този път .Защото пак казвам- не става с пила или абразивен диск да се "изглади" челото.....Малко отклонение(дори и съвсем малко) да има по челната повърхност на вала е достатъчно ,да заметешва шайбата и да направи беля.Ще следя темата отблизо .Имам познат ,който не ме послуша навремето,направи ремонта както си беше решил-"изравни" челото на ръка на място.Монтира всичко ( и аз бях там) Запали колата-бие тая шайба ,та не се трае!!Покара я малко и скъса болта!Съсипа главата и едно бутало,а от вала се отчупи част от шийката!Добре ,че му намерих друг двигател-профилактично му направих ремонт на челото ( а и не само там,така и така го отворихме) още при смъкването на колелото видях ,че е "работил" на магия .Почти беше "скъсан" клина на колелото. В момента тая кола е вече в друго аверче и до ден-днешен няма оплакване оттам!
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?
и при мен малко оставаше да се ударят клапаните в буталата но най-вече пушещия дв. ме накара да проверя бележките ии двете на помпата и разпред. вал беха избягали /шпонката 1/3 я няма/ готова да се отъсне изцяло....май трябва и нова шайба колата си седи на двора разглобена и ще видим кво ще стане по нататък. кой вариант ще се избере.
колега благодаря ти за вниманието!
пиша с една ръка, затова без главни букви.

kolелото взето малко на струг за изравняване
утре сглобяване и летото разглобяване сваляне на вала за струговане
kolega za da не стане същия случай ще завъртя малко на елмотор /вадя кабелче към нафт. помпа /и ще гледам и преценявам въртенето на шайбата ,ако мн. бие може и да не я палиме...затова сега зареждам и акомулатора.
и да допълня няма опасност от скъсване на болта /както веднъж се случи/. със сина направихме партия за динамометр. ключ.
колега благодаря ти за вниманието!
пиша с една ръка, затова без главни букви.

kolелото взето малко на струг за изравняване
утре сглобяване и летото разглобяване сваляне на вала за струговане
samo_pechka написа:Така става защото колелото е било на една страна...Не знам какво да те посъветвам .Лошото е,че има много голяма вероятност да не стане както трябва и този път .Защото пак казвам- не става с пила или абразивен диск да се "изглади" челото.....Малко отклонение(дори и съвсем малко) да има по челната повърхност на вала е достатъчно ,да заметешва шайбата и да направи беля.Ще следя темата отблизо .Имам познат ,който не ме послуша навремето,направи ремонта както си беше решил-"изравни" челото на ръка на място.Монтира всичко ( и аз бях там) Запали колата-бие тая шайба ,та не се трае!!Покара я малко и скъса болта!Съсипа главата и едно бутало,а от вала се отчупи част от шийката!Добре ,че му намерих друг двигател-профилактично му направих ремонт на челото ( а и не само там,така и така го отворихме) още при смъкването на колелото видях ,че е "работил" на магия .Почти беше "скъсан" клина на колелото. В момента тая кола е вече в друго аверче и до ден-днешен няма оплакване оттам!
kolega za da не стане същия случай ще завъртя малко на елмотор /вадя кабелче към нафт. помпа /и ще гледам и преценявам въртенето на шайбата ,ако мн. бие може и да не я палиме...затова сега зареждам и акомулатора.
и да допълня няма опасност от скъсване на болта /както веднъж се случи/. със сина направихме партия за динамометр. ключ.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?
kiko946 написа:
kolega za da не стане същия случай ще завъртя малко на елмотор /вадя кабелче към нафт. помпа /и ще гледам въртенето на шайбата...затова сега зареждам и акомулатора.
и да допълня няма опасност от скъсване на болта /както веднъж се случи/. със сина направихме партия за динамометр. ключ.
НЕДЕЙ ЩЕ УДАРИШ КЛАПАН !!! Този номер става само ако си СМЪКНАЛ АНГРЕНАЖНИЯ ВАЛ ,да могат да се "освободят" клапаните!!! Или ще си сложиш ангренажния ремък ,да зацепиш всичко както трябва да е и така да въртиш на стартер- тогаз може (преди това на ръка няколко пъти въртиш и да си "обрал" ремъка!!)
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?
samo_pechka написа:kiko946 написа:
kolega za da не стане същия случай ще завъртя малко на елмотор /вадя кабелче към нафт. помпа /и ще гледам въртенето на шайбата...затова сега зареждам и акомулатора.
и да допълня няма опасност от скъсване на болта /както веднъж се случи/. със сина направихме партия за динамометр. ключ.
НЕДЕЙ ЩЕ УДАРИШ КЛАПАН !!! Този номер става само ако си СМЪКНАЛ АНГРЕНАЖНИЯ ВАЛ ,да могат да се "освободят" клапаните!!! Или ще си сложиш ангренажния ремък ,да зацепиш всичко както трябва да е и така да въртиш на стартер- тогаз може (преди това на ръка няколко пъти въртиш и да си "обрал" ремъка!!)
колега виж преди години бях активен ВЪВ форума МНЕНИЯТА МИ
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?
Няма лошо колега,не съм ти чел мненията .Извинявай за предупреждението ,ти може и да си наясно,но тоя форум се чете и от други -може някой да не знае и да направи беля..



- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ?
samo_pechka написа:Няма лошо колега,не съм ти чел мненията .Извинявай за предупреждението ,ти може и да си наясно,но тоя форум се чете и от други -може някой да не знае и да направи беля..![]()
прав си , но повечето които са във форума сами си ремонтират колите и за да е по лесно се допитват за нещо което им предстои да правят за първи път .за себеси казвам ,че ми е трудно да пиша подробно
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
решеннието е следното: - помогна ми мой приятъел и другар от детинството и съседи.
1. завихме - закрепихме всичките колелета към коляновия вал
2 той донесе от тях индикатор и въртейки вала засече най високото и най ниско място от шайбите.
3 след разглобпване и вечезнаеки високата и низка част пъхна в нискатчаст на шайбата тънки от лист /чудихме се кво/ водна шкурка парчетата ...това беше необходимо за да се знае колко да се наварява...оказа се че две парчеца от водната шкурка са много и задикат повече от необходимото...по този начи се получи зрителна представа колко да се задигне....и със цъкане на електрожена точка до точка на небходимото място и след запилване. ,монтиране на кмпл. шайби към вала , завъртане и проверка с микрометъра и запилване и можеби повтаряне още еди два пъти тази операция и отивайки към финал намазахме с БИЗОН - течна стомана челото и стегнахме шайбите към вала...тъй като е студено монтирах пистолет за горещ въздух да нагрева мястото колко ще кара не се знае , но е мн. по добре от изминатите преди това кл окло 40 000 с по заметащи шаиби.
ексцентричния вал беше свален.
1. завихме - закрепихме всичките колелета към коляновия вал
2 той донесе от тях индикатор и въртейки вала засече най високото и най ниско място от шайбите.
3 след разглобпване и вечезнаеки високата и низка част пъхна в нискатчаст на шайбата тънки от лист /чудихме се кво/ водна шкурка парчетата ...това беше необходимо за да се знае колко да се наварява...оказа се че две парчеца от водната шкурка са много и задикат повече от необходимото...по този начи се получи зрителна представа колко да се задигне....и със цъкане на електрожена точка до точка на небходимото място и след запилване. ,монтиране на кмпл. шайби към вала , завъртане и проверка с микрометъра и запилване и можеби повтаряне още еди два пъти тази операция и отивайки към финал намазахме с БИЗОН - течна стомана челото и стегнахме шайбите към вала...тъй като е студено монтирах пистолет за горещ въздух да нагрева мястото колко ще кара не се знае , но е мн. по добре от изминатите преди това кл окло 40 000 с по заметащи шаиби.
ексцентричния вал беше свален.
Последна промяна от kiko946 на Нед 25 мар 2012 3:40, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
kiko946 написа:решеннието е следното: - помогна ми мой приятъел и другар от детинството и съседи.
1. завихме - закрепихме всичките колелета към коляновия вал
2 тои домъкна от тях микрометър и въртейки вала засече най високото и най ниско място от шайбите.
3 след разглобпване и вечезнаеки високата и низка част пъхна в нискатчаст на шайбата тънки от лист /чудихме се кво/ водна шкурка парчетата ...това беше необходимо за да се знае колко да се наварява...оказа се че две парчеца от водната шкурка са много и задикат повече от необходимото...по този начи се получи зрителна представа колко да се задигне....и със цъкане на електрожена точка до точка на небходимото място и след запилване. ,монтиране на кмпл. шайби към вала , завъртане и проверка с микрометъра и запилване и можеби повтаряне още еди два пъти тази операция и отивайки към финал намазахме с БИЗОН - течна стомана челото и стегнахме шайбите към вала...тъй като е студено монтирах пистолет за горещ въздух да нагрева мястото колко ще кара не се знае , но е мн. по добре от изминатите преди това кл окло 40 000 с по заметащи шаиби.
ексцентричния вал беше свален.


- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
samo_pechka написа:kiko946 написа:решеннието е следното: - помогна ми мой приятъел и другар от детинството и съседи.
1. завихме - закрепихме всичките колелета към коляновия вал
2 тои домъкна от тях микрометър и въртейки вала засече най високото и най ниско място от шайбите.
3 след разглобпване и вечезнаеки високата и низка част пъхна в нискатчаст на шайбата тънки от лист /чудихме се кво/ водна шкурка парчетата ...това беше необходимо за да се знае колко да се наварява...оказа се че две парчеца от водната шкурка са много и задикат повече от необходимото...по този начи се получи зрителна представа колко да се задигне....и със цъкане на електрожена точка до точка на небходимото място и след запилване. ,монтиране на кмпл. шайби към вала , завъртане и проверка с микрометъра и запилване и можеби повтаряне още еди два пъти тази операция и отивайки към финал намазахме с БИЗОН - течна стомана челото и стегнахме шайбите към вала...тъй като е студено монтирах пистолет за горещ въздух да нагрева мястото колко ще кара не се знае , но е мн. по добре от изминатите преди това кл окло 40 000 с по заметащи шаиби.
ексцентричния вал беше свален.
Доста сте си играли за да стане! Е ,сега вече времето ще покаже как е станало!
изненадан съм,зъбното колело е направено от мек метал и ако таззи така наречена ТЕЧНА СТОМАНА се доближава до нормалната може и да кара....е винаги ще си имам на ум за този детайл, но сега няма никакъв пушек.
- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
а какво товари най-много въпросната шайба???работа на място високите обороти или...?
В смисъл,как можем малко да забвим тоя неприятен процес на разбиване на колелото?
Дано сте ме разбрали какво имам предвид
В смисъл,как можем малко да забвим тоя неприятен процес на разбиване на колелото?
Дано сте ме разбрали какво имам предвид

- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
vinixxx написа:а какво товари най-много въпросната шайба???работа на място високите обороти или...?
В смисъл,как можем малко да забвим тоя неприятен процес на разбиване на колелото?
Дано сте ме разбрали какво имам предвид
направо казано в този пункт гермаците са се издънили...какво им е пречело да направят по дълбока чашковидната форма към вала по дълбока поне още един см би могло да влезе плътно навътре
мисля , че при мен един път ми се случи за момент на 1 ва ми загасна и от само себе си можеби леко се движеше колата запали съпроводено от големи вибрации ...според ме днешните коли не се плашат от големите обороти а от прекалео малките
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
vinixxx написа:а какво товари най-много въпросната шайба???работа на място високите обороти или...?
В смисъл,как можем малко да забвим тоя неприятен процес на разбиване на колелото?
Дано сте ме разбрали какво имам предвид
Аз все си мисля ,че най-вече умора в болта е причина за проблема и може би донякъде и "опечена" демферна шайба допринася допълнително за крайния резултат..Преди този болт е бил с по-ниска степен на якост.Последващите ги правят много по-здрави (самите болтове).Отделна е темата ,че самото изпълнение не е от най-удачните в автоиндустрията..Как това да се "забави"..и аз не знам.Има вариант за недопускане на скъсване на болта. Няма да е лошо да се види дали болта е от "проблемните" т.е. по-кашкавалените и да се смени профилактично с по-як . Не знам и ресурса на самия болт колко е? Дали не е добре на всяка смяна на ангренаж или съединител примерно -да се сменя и болта профилактично.Някой може да каже ,че то съединителя може да се скапе на 20 ,може и 120 х.км. .Идеята е ,че ако колата се ползва предимно градско да речем -колата работи често на ниски обороти и тоя болт "вижда " по-голям зор .А на дълги километри -там мотора работи около и над 2000 оборота да речем и болта не се товари толкова от пулсациите на мотора ( много по-слаби са в сравнение на ниски) и де факто ресурса на болта и на съединителя да е еднакъв ..Това е мое мнение ..пък и самият болт не е "златен"-около пет лева е ..
- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
Има и друго.Периферията която върти пистовия ремък(алтернатор,хидравлика,компресор в зависимост какво има).При гасене на двигателя,мотора спира да върти,но има други железа който не могат да спрат веднага от центробежните сили и се получава това натоварване на болта и шпонката.Решението за забавяне на проблема е фрайлауф ролка на алтернатора,но всичко е свързано с доста търсене и подбиране на части и не на последно място с пари.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено
DNES сглобих всичко и снимах клип .....пали от четвърт не пуши и равномерна работа:
http://www.youtube.com/watch?v=3Cc-R06K ... toXFAt40eg
а тук през зимата:
http://vbox7.com/play:7d1ad6ce
http://www.youtube.com/watch?v=3Cc-R06K ... toXFAt40eg
а тук през зимата:
http://vbox7.com/play:7d1ad6ce
Последна промяна от kiko946 на Вто 24 апр 2012 9:02, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта