Vw Passat B5.5 131hp PD AVF изпушване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот gancho » Вто 31 юли 2012 8:59


Има една тема-"Сипвате ли масло в нафтата",май така се казва.Та там се разисква,че е добре да се добавя масло в резервоара,защото сегашната нафта е "суха",т.е. с ниско съдържание на сяра по екологични изисквания.
Та там много колеги са ескпериментирали с всякакви пропорции и масла,не само 2Т и никой не пише,че с добавено масло е започноло да пуши!
За да елиминираш съмнението си-сипваш 500-600мл от твоето масло на един резервоар и виж дали ще пуши повече.Ако гори масло трябва да гори 1л/1000км и тогава пушека ще е сив с гаден мирис,също и при палене трябва да изпушва.
Според мен трябва да търсиш проблема другаде.Свържи се с някой тунер(Брезел),дето разбира от горивните карти и т.н.- да види,ако някой момент може да подава много гориво.Или пък някоя дюза да не впръсква добре.




tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот tdi_20yare » Вто 31 юли 2012 12:04


RadoShopa написа:Момчета....сякаш има отговор на въпроса ми,но да видим... :roll: Забелязвам нивото на маслото пада повече от нормалното,долу-горе за 2000 км. (след смяната с МОТУЛ) пробег в порядъка на 2-3 мм. надолу на щеката scare Доста е според мен,не беше така..... :!: Има ли вероятност да го "дърпа" през топлата част и изгаря...?В студената няма събрало се масло,при кулера също...!Както споменах-луфт има на перката и оста,а вече какъв е...... :roll: абе не е малък според мен :x

Та.....някой сблъсквал ли се е с това,дали заради това колата изпушва... :?: Ако е така.....рециклиране или нова турбина,цени на двата варианта....грубо? :twisted:

Имам приятел с ауди а4 с същия проблем,сиво-бял пушек,докато стой на светофара и одзад облак,инак колата му върви прилично..Май проблема ще излезе някоя дюза....


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот frec » Вто 31 юли 2012 12:38


без да претендирам че много разбирам - и аз на дюза залагам :).
Хвърли им едно око с ваг ком-а :) моята пуши по малко само когато е по-хладно и докато загрее. А за резливия мирис - първия път като отидох до аспуха веднага след като запалих да видя газовете и да ги помириша - така се задавих че 2 минути след това имах чувство че не мога да си поема въздух.
моите дюзи като им замервам дават тия показания на загрял двигател, като на студен са доста по зле за първите 2 дюзи:
обороти /start / cyl 1 cyl 2 cyl 3 cyl 4
855,00 -2.1 -0.38 0.73 0.16 -0.52
850,00 -2.1 -0.42 0.69 0.22 -0.50
850,00 -2.0 -0.51 0.75 0.31 -0.55
851,00 -2.0 -0.47 0.76 0.26 -0.56
847,00 -2.0 -0.40 0.71 0.26 -0.57
852,00 -2.1 -0.45 0.77 0.25 -0.56
856,00 -2.1 -0.45 0.79 0.23 -0.56
854,00 -2.1 -0.36 0.69 0.17 -0.49
849,00 -2.1 -0.47 0.82 0.24 -0.57
853,00 -2.1 -0.45 0.81 0.19 -0.55
848,00 -2.0 -0.46 0.77 0.18 -0.49
851,00 -2.1 -0.37 0.71 0.13 -0.47
855,00 -2.1 -0.40 0.73 0.16 -0.50
853,00 -2.1 -0.34 0.73 0.09 -0.49
851,00 -2.1 -0.35 0.66 0.11 -0.42
850,00 -2.1 -0.44 0.69 0.16 -0.42
851,00 -2.1 -0.42 0.72 0.13 -0.44
848,00 -2.0 -0.41 0.71 0.13 -0.43
852,00 -2.1 -0.45 0.73 0.21 -0.48
844,00 -1.9 -0.49 0.74 0.21 -0.46
855,00 -2.1 -0.45 0.69 0.16 -0.40
847,00 -2.0 -0.49 0.72 0.12 -0.35
852,00 -2.0 -0.49 0.69 0.18 -0.38
851,00 -2.0 -0.53 0.71 0.15 -0.32
858,00 -2.1 -0.48 0.62 0.07 -0.22
847,00 -1.9 -0.51 0.64 0.11 -0.24
852,00 -2.1 -0.56 0.66 0.12 -0.22
852,00 -2.0 -0.47 0.57 0.12 -0.22
849,00 -2.0 -0.42 0.54 0.17 -0.29
858,00 -2.1 -0.53 0.57 0.19 -0.24
852,00 -2.1 -0.42 0.51 0.13 -0.23
854,00 -2.1 -0.47 0.52 0.15 -0.21
849,00 -2.1 -0.52 0.57 0.19 -0.25
846,00 -2.0 -0.47 0.54 0.17 -0.25
884,00 -1.5 -0.49 0.47 0.25 -0.24
1010,00 -0.7 -0.29 0.52 0.02 -0.25
1194,00 -0.4 -0.23 0.36 -0.07 -0.05
1278,00 -0.5 -0.17 0.25 -0.09 0.01
1275,00 -0.7 -0.25 0.32 -0.05 -0.01
1259,00 -0.8 -0.23 0.41 -0.13 -0.02
1276,00 -0.1 -0.01 0.05 -0.02 -0.02
1490,00 0.8 0.00 0.00 0.00 0.00
1695,00 0.4 0.00 0.00 0.00 0.00
1839,00 0.4 0.00 0.00 0.00 0.00
1944,00 0.6 0.00 0.00 0.00 0.00
2082,00 1.0 0.00 0.00 0.00 0.00
2232,00 41000,00 0.00 0.00 0.00 0.00
2272,00 41000,00 0.00 0.00 0.00 0.00
2288,00 41000,00 0.00 0.00 0.00 0.00
2314,00 40969,00 0.00 0.00 0.00 0.00
1897,00 1.0 0.00 0.00 0.00 0.00
1305,00 1.0 -0.03 0.17 -0.08 -0.05
887,00 -2.3 -0.23 0.49 -0.14 -0.09
892,00 -2.2 -0.27 0.54 -0.08 -0.18
864,00 -2.2 -0.30 0.64 -0.05 -0.28
839,00 -2.0 -0.37 0.81 -0.08 -0.35
849,00 -2.0 -0.36 0.85 0.05 -0.54
849,00 -2.0 -0.36 0.85 0.03 -0.52
851,00 -2.0 -0.27 0.78 0.01 -0.51
853,00 -2.1 -0.29 0.84 0.02 -0.57
847,00 -1.9 -0.38 0.88 0.04 -0.53
845,00 -1.9 -0.30 0.87 -0.02 -0.54
853,00 -2.0 -0.35 0.87 0.02 -0.54
847,00 -1.9 -0.40 0.90 0.05 -0.55
851,00 -2.0 -0.46 0.93 0.06 -0.52
848,00 -1.9 -0.46 0.95 0.08 -0.56
851,00 -2.0 -0.45 0.98 0.06 -0.59
852,00 -2.0 -0.50 0.96 0.13 -0.59
853,00 -2.0 -0.36 0.87 0.05 -0.56
848,00 -1.9 -0.38 0.92 0.04 -0.57
855,00 -2.0 -0.36 0.93 0.05 -0.63
855,00 -2.0 -0.31 0.84 -0.02 -0.50
852,00 -2.0 -0.28 0.88 -0.07 -0.51

Свещите доколко могат да играят влияние на тия показатели ? само на 3ти цилиндър ми е чисто нова свещта :063: вече в филми се вкарваме сами с тия коли :)

Последна промяна от frec на Вто 31 юли 2012 14:21, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот RadoShopa » Вто 31 юли 2012 13:49


Хм.....е добре,какво е "лекарството" за този проблем?Нови...почистване...как?При мен стойностите се въртят около 0.0 с малки изключения и доколкото се сещам са еднакви при студен и топъл двигател :roll: (скоро не съм гледал) Може дюза/и да е,но пък харча на масло....които не е малък отскоро :drinking: Или в крайна сметка-хем кофти турбо,хем кофти дюзи...?Остава маховик да се обади-легам и умирам :bishop :lol:


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот frec » Вто 31 юли 2012 14:18


щом са ти по-хубави от моите отклоненията на дюзите, търси проблема другаде - не в дюзите. аз постнах за да сравниш а и да си каже някой мнението колко е "допустимото" отклонение. четох в други теми че над +1 означавало пикаеща дюза -което ще пуши. -1 означавало износени клапани ли кво не разбрах точно.
огледай около турбото добре. оказа са че много се пукат меките връзки. (а са си бая пари, къв зор толкоз виждат че се износват през няколко години не знам). май прочетох че и ЕГР си затапил. неговата роля е рециркулация на газовете точно при ниски обороти и ниско натоварване.
Според мен наблюдавай колата щом върви. иначе ще се вкараш в мега диагностики и ще дадеш излишни пари а много трудно ще ти кажат - точно това ти е проблема. да не се окаже че ще смениш 10 части докато откриеш наистина дефектната.
за теча на маслото също го гледай от къде избива. има и вариант напрая пак да се окаже уплътнение я на дюза я на глава , я на помпа.
това ми е съвета - събери достатъчно мнения и наблюдавай колата. другия вариант с плащането на едни пари го знаеш.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот tdi_20yare » Вто 31 юли 2012 17:45


RadoShopa написа:Хм.....е добре,какво е "лекарството" за този проблем?Нови...почистване...как?При мен стойностите се въртят около 0.0 с малки изключения и доколкото се сещам са еднакви при студен и топъл двигател :roll: (скоро не съм гледал) Може дюза/и да е,но пък харча на масло....които не е малък отскоро :drinking: Или в крайна сметка-хем кофти турбо,хем кофти дюзи...?Остава маховик да се обади-легам и умирам :bishop :lol:

При моя човек също хапва масло и то май ще излезе около 1л за 10 000км,то май в софия ли ги проверявали тея дюзи и ги правели,някви сложни истории,абе карай..Тоя моя човек и него така го съветваха най добрите дизелджии в Варна... :D


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот frec » Вто 31 юли 2012 18:23


по последни данни от миналата седмица цената на нова дюза в VW като върна моята е 870 лв. моя двигател е 2.0 BMR 170 ks. може да питате и за вашите. та мисълта ми е че цената им е паднала наполовина спрямо това преди 2 години, за рециклиране все още искат по 300-350 лв , което е прекалено много предвид цената на нова. та дано си преосмислят скоро цените тия които се занимават с рециклиране на дюзи, та да започнем по-често да си ги правим, не да чакаме до последно. освен това за 2ра употреба дюза да даде някой 600 лв също е луда работа. та затова пуснах поста. цените на новите дюзи падат но на 2ра употреба като че ли не. освен това това е цена в VW. вероятно има и по-ефтини варианти на нови, но не съм търсил задълбочено :)


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот RadoShopa » Съб 11 авг 2012 20:13


Така.....след смяна на масло съм минал 1800 км.!Налял съм 4 литра,което като ниво е MAX на щеката....а сега е почти на половина :drinking: :roll: Досега не е било така и...... що е така се пита в задачата... facepalm ?Кофти масло или "попиващо" турбо ....или незнам :wink:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот FELIPE » Съб 11 авг 2012 20:35


Не знам ама не мен би ми избила студена пот :D .


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот batVenci » Съб 11 авг 2012 21:00


Ако маслото се харчи от турбото, след изваждане на маркуч от турбото ще видиш има ли омасляване. Преди години в немската преса доколкото си спомням се разискваше въпроса за харч на масло, точно от двигател помпа-дюза. Доколкото си спомням се оказа проблемно някакво уплътнение на въпросните помпа-дюзи, и от там в горивната камера се нагнетявало масло. Затова колега, виж как са уплътнени дюзите и дали в тях по някакъв начин не попада масло, което после нагнетяват в горивната камера.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот RadoShopa » Съб 11 авг 2012 21:06


FELIPE написа:Не знам ама не мен би ми избила студена пот :D .


Е....че се потя,потя се :lol: ама пък живи и здрави,ще се оправят нещата......въпроса е точна диагноза,а тука в темата явно няма как да стане...трябва ключове да играят :) !Да конкретизирам:колата пали и върви идеално,без тресене и гладко,турбото си надува (обаче има луфт)....негативите са:изпушва на ниски обороти и то не всеки път (сякаш само студена) и сега това с маслото-твърде много се губи!Нещата съм ги казал и по-назад .....ще чакам да свърши остатъка от маслото в тубата да видя точно колко километра ще мина,така или иначе проблем има :077:Айде,пушека ще го преживея,но маслената загуба...НЕ :mrgreen:

П.С. Мина ми през акъла за уплътненията на дюзите,щото маркучите от турбото към кулера са сравнително сухи,не се събира....!Чудех се,а и питах по-рано дали не може да изпуска масло през топлата част и директно в ауспуха,но никой нищо не каза :roll:

Последна промяна от RadoShopa на Съб 11 авг 2012 21:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот FELIPE » Съб 11 авг 2012 21:26


Да не си объркал нещо с маслото,имам в предвид количеството му,защото така изведнъж да изтърват тези уплътнения или пък изведнъж да тръгне през топлата част(ако отива директно в ауспуха,няма ли да е мазен),съчувствам ти,утре може да съм аз в такова положение,,проблема ще се реши,но с пари...да е@а тези TDI-та,не дават толкова кеф,за грижите които създават,хеле пък нашите ПД.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот RadoShopa » Съб 11 авг 2012 21:42


Не,вече 3 смени сам си ги правя,знам подробностите (количество и т.н.)......скоро бърках из ауспуха,има си сажди,бих казал не толкова сухи (утре пак ще "дегустирам" ако трябва с език :lol: )

Иначе за кефа......поне при мен е голям като я карам,забравям за всичко и не ме е яд за високият данък :) Колата заслужава внимание,за мен си струва влагането (стига да е в рамките на нормална поддръжка,не всичко накуп)


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот batVenci » Съб 11 авг 2012 22:16


Масло в турбокомпресора избива много по-лесно в компресора, отколкото в турбината (или в горещата част). Това е така, защото налягането на изгорелите газове са в посока оста на турбокомпресора, докъто при компресора към оста се създава под налягане, т.е. имаме ефект на всмукване. С една дума при заминала турбина, първо маслото избива в студената част, а колега, твърдиш, че маркучите са сравнително сухи. Затова първо провери уплътненията на дюзите, пак повтарям навремето имаше такъв проблем.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Изпушване-Vw Passat B5.5 131hp PD AVF engine!

Мнениеот batVenci » Нед 12 авг 2012 12:07


Много се заитригувах от този проблем и прерових малко форума. Оказа се че при самото закрепване на дюзите има проблем. Проблем за решаването му, някои са дали много пари и са се вкарали във филми с разни джамбази, други като колегата Dobromirski решават проблема с по-дебели о-пръстени, като предварително зашкурят леглата, а накрая усилят закрепването на дюзите с нови болтове. За някои това ще бъде много глупаво и просто решение (при положение, че не могат да смъкнат няколко хилядарки от проблема на колегата), но винаги за мен простите нещо са били гениални. Доколкото виждам двамата сте от Плевен, така че смятам не е проблем да се срещнете и решите проблема, без да се влиза във високо бюджетни филми...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта