Странно поведение на клапан N75

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
pivv
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот pivv » Пет 01 май 2009 18:48


да, има два подобни клапана. единия е н18 (числя,че така беше) другия е н75, като последния управлява надува на турбото.




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот rosen79 » Пет 01 май 2009 18:52


И аз да попитам пак.Като взех колата миналата година този клапан Н75 цъкаше дори да дам само на контакт,а сега ту цъка ту не.Та въпроса ми е. Това нормално ли е или не? Няколко пъти питах тук там,но не получих конкретен отговор.Ако някой е запознат нека да каже.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот mladeja » Нед 03 май 2009 19:30


"Клапан N75 може да цъка но да не работи.Проверката е проста.За целта най-добре е да се демонтира.В изключено състояние се духа през металния щуцер.Въздух трябва да излиза от страничния пластмасов извод.После се подава напрежение 12В тогава трябва само от пластмасовите изводи да има проходимост на въздуха." текста в кавичките е из руските сайтове - пострадали колеги като нас.
При мен клапана не цъка проходимост на въздуха само през пластмасовите изводи.Подавам 12В никакво цъкане тоест е блокирал или изгорял - утре ще меря съпротивлението между изводите.Напрежението което се подава е около 5 волта явно това го кара да цъка.В крайна сметка ще го накисна в някакъв разтворител - неагресивен към пластмаса, спрей и продухване.Ако не стане ще пробвам разглобяване въпреки че е кербован.И ако го увредя до толкова че няма да става за повторен монтаж ще вържа една тетка за първо време докато намеря нещо по евтино като нов детайл, така или иначе си влиза в авариен режим.
Най интересното е че на първа втора и трета предавка независимо от оборотите не влиза в авариен режим.Само на четвърта и пета.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот Andonov » Нед 03 май 2009 19:48


rosen79 написа:И аз да попитам пак.Като взех колата миналата година този клапан Н75 цъкаше дори да дам само на контакт,а сега ту цъка ту не.Та въпроса ми е. Това нормално ли е или не? Няколко пъти питах тук там,но не получих конкретен отговор.Ако някой е запознат нека да каже.


Tова, което съм забелязъл е че оригиналните цъкат а тези които се продават уж за такива (оригинални) на цена 60лв не цъкат.
Дори и на моята сменях и сега с новия не цъка.
Различават се във якоста на пружините според мен.


pivv
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот pivv » Вто 05 май 2009 7:49


добре, да разбирам, че е цъкането е нормално. Имам и още едно въпросче, относно клапана на самото турбо (всъщност не знам как точно се казва, не беше ли актутатор, не знам), това което си има лостче. С отвертка като пробвам помръдва, ходи добре. Но при подаване на газ, при включено турбо, лостчето трябва ли да се движи? При мен не се движи, независимо колко оборота подавам на място.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот Andonov » Вто 05 май 2009 13:02


На място няма как да го накараш да се движи, понеже турбото почти не надува, което значи, че няма за какво да разтоварва.


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот единак » Вто 05 май 2009 18:36


pivv написа:добре, да разбирам, че е цъкането е нормално. Имам и още едно въпросче, относно клапана на самото турбо (всъщност не знам как точно се казва, не беше ли актутатор, не знам), това което си има лостче. С отвертка като пробвам помръдва, ходи добре. Но при подаване на газ, при включено турбо, лостчето трябва ли да се движи? При мен не се движи, независимо колко оборота подавам на място.



Мести се и се усеща. Пипни лостчето с пръсти и накарай някой да подава рязко до около 3000-3500об, ще го усетиш. Аз го пробвах. Ако не го усетиш е възможно клапана наистина да ти е повреден. Имай предвид, че работният ход е в порядъка на 9-11мм, което преполагам е от тотално неизползвана геометрия до тотално използвана - все едно от 0 до 5500об. Ходът до 3500 би трябвало да е по-малък от 9-11мм. Ако не подаваш рязко газ може и да не го усетиш.
Впрочем моят клапан не цъка, но работи.


pivv
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот pivv » Вто 05 май 2009 21:29


ок, колеги, благодаря ви. Ще го пробвам след празниците.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот mladeja » Сря 06 май 2009 12:52


Ами пробвах да раздвижа клапаните.Навярно има мембрани - после ги видах набъбнаха от спрея.Та се наложи да купувам и двата клапана.В същност е по важен Н75 за вървянето на колата.Вероятно се задръстват и клеясват от боклуците по вакуумите.Н75 се раздвижи но по поведението му - отзивчивост в обороти до 4 предавка помислих че не работи.За крада е по добре да се кара с до край отворена турбина но извън града е различно.Сега съм доволен може да си монтирам стария клапан за Града а новия да оставя за извън.Между другото забиването вече го няма - тествах из баирите към хижа Здравец - всичко е точно.Клапана Н75 може би заради мембраната не щрака когато съм на контакт.Но работи.Ами това е - следващия път няма да чистя със спрей.


Потребителски аватар
kanazirov
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот kanazirov » Нед 31 май 2009 9:06


Не знам от къде намирате тия цени(60-70)но на мен тоя клапан с трите маркучета ми го продават за 235 лева с отстъпката някъде 190.


Потребителски аватар
shh
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот shh » Нед 31 май 2009 14:18


Зависи от кои прекупвач го взимащ аз като го купувах в единя магазин 215,в другия 150, и в последния за 120 го взех ,ако бях по обикалял още малко щях да го взема и за 80 лв.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот boss_901 » Чет 02 авг 2012 20:48


Колеги помагайте днеска бях свалил двата маркуча на уестгеита и на турбината(този където е на охлюва към интеркулера) и забравих кой къде е :banghead: Как мога да разбера кой на кое място??? Колата е голф3 1994год 1.9ТДИ 90к.с. 1з двигател


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот achodemo » Вто 07 авг 2012 9:10


shh написа:Зависи от кои прекупвач го взимащ аз като го купувах в единя магазин 215,в другия 150, и в последния за 120 го взех ,ако бях по обикалял още малко щях да го взема и за 80 лв.

Цените са различни ,защото и клапаните са различни и като номер на модела и като производител , разбирай менте /оригинал . Има обстойна тема тук и в дизел форума , но някой ги мързи да потърсят и прочетът .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта