


Странно поведение на клапан N75
Re: Странно поведение на клапан N75
да, има два подобни клапана. единия е н18 (числя,че така беше) другия е н75, като последния управлява надува на турбото.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Странно поведение на клапан N75
И аз да попитам пак.Като взех колата миналата година този клапан Н75 цъкаше дори да дам само на контакт,а сега ту цъка ту не.Та въпроса ми е. Това нормално ли е или не? Няколко пъти питах тук там,но не получих конкретен отговор.Ако някой е запознат нека да каже.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Странно поведение на клапан N75
"Клапан N75 може да цъка но да не работи.Проверката е проста.За целта най-добре е да се демонтира.В изключено състояние се духа през металния щуцер.Въздух трябва да излиза от страничния пластмасов извод.После се подава напрежение 12В тогава трябва само от пластмасовите изводи да има проходимост на въздуха." текста в кавичките е из руските сайтове - пострадали колеги като нас.
При мен клапана не цъка проходимост на въздуха само през пластмасовите изводи.Подавам 12В никакво цъкане тоест е блокирал или изгорял - утре ще меря съпротивлението между изводите.Напрежението което се подава е около 5 волта явно това го кара да цъка.В крайна сметка ще го накисна в някакъв разтворител - неагресивен към пластмаса, спрей и продухване.Ако не стане ще пробвам разглобяване въпреки че е кербован.И ако го увредя до толкова че няма да става за повторен монтаж ще вържа една тетка за първо време докато намеря нещо по евтино като нов детайл, така или иначе си влиза в авариен режим.
Най интересното е че на първа втора и трета предавка независимо от оборотите не влиза в авариен режим.Само на четвърта и пета.
При мен клапана не цъка проходимост на въздуха само през пластмасовите изводи.Подавам 12В никакво цъкане тоест е блокирал или изгорял - утре ще меря съпротивлението между изводите.Напрежението което се подава е около 5 волта явно това го кара да цъка.В крайна сметка ще го накисна в някакъв разтворител - неагресивен към пластмаса, спрей и продухване.Ако не стане ще пробвам разглобяване въпреки че е кербован.И ако го увредя до толкова че няма да става за повторен монтаж ще вържа една тетка за първо време докато намеря нещо по евтино като нов детайл, така или иначе си влиза в авариен режим.
Най интересното е че на първа втора и трета предавка независимо от оборотите не влиза в авариен режим.Само на четвърта и пета.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Странно поведение на клапан N75
rosen79 написа:И аз да попитам пак.Като взех колата миналата година този клапан Н75 цъкаше дори да дам само на контакт,а сега ту цъка ту не.Та въпроса ми е. Това нормално ли е или не? Няколко пъти питах тук там,но не получих конкретен отговор.Ако някой е запознат нека да каже.
Tова, което съм забелязъл е че оригиналните цъкат а тези които се продават уж за такива (оригинални) на цена 60лв не цъкат.
Дори и на моята сменях и сега с новия не цъка.
Различават се във якоста на пружините според мен.
Re: Странно поведение на клапан N75
добре, да разбирам, че е цъкането е нормално. Имам и още едно въпросче, относно клапана на самото турбо (всъщност не знам как точно се казва, не беше ли актутатор, не знам), това което си има лостче. С отвертка като пробвам помръдва, ходи добре. Но при подаване на газ, при включено турбо, лостчето трябва ли да се движи? При мен не се движи, независимо колко оборота подавам на място.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Странно поведение на клапан N75
На място няма как да го накараш да се движи, понеже турбото почти не надува, което значи, че няма за какво да разтоварва.
Re: Странно поведение на клапан N75
pivv написа:добре, да разбирам, че е цъкането е нормално. Имам и още едно въпросче, относно клапана на самото турбо (всъщност не знам как точно се казва, не беше ли актутатор, не знам), това което си има лостче. С отвертка като пробвам помръдва, ходи добре. Но при подаване на газ, при включено турбо, лостчето трябва ли да се движи? При мен не се движи, независимо колко оборота подавам на място.
Мести се и се усеща. Пипни лостчето с пръсти и накарай някой да подава рязко до около 3000-3500об, ще го усетиш. Аз го пробвах. Ако не го усетиш е възможно клапана наистина да ти е повреден. Имай предвид, че работният ход е в порядъка на 9-11мм, което преполагам е от тотално неизползвана геометрия до тотално използвана - все едно от 0 до 5500об. Ходът до 3500 би трябвало да е по-малък от 9-11мм. Ако не подаваш рязко газ може и да не го усетиш.
Впрочем моят клапан не цъка, но работи.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Странно поведение на клапан N75
Ами пробвах да раздвижа клапаните.Навярно има мембрани - после ги видах набъбнаха от спрея.Та се наложи да купувам и двата клапана.В същност е по важен Н75 за вървянето на колата.Вероятно се задръстват и клеясват от боклуците по вакуумите.Н75 се раздвижи но по поведението му - отзивчивост в обороти до 4 предавка помислих че не работи.За крада е по добре да се кара с до край отворена турбина но извън града е различно.Сега съм доволен може да си монтирам стария клапан за Града а новия да оставя за извън.Между другото забиването вече го няма - тествах из баирите към хижа Здравец - всичко е точно.Клапана Н75 може би заради мембраната не щрака когато съм на контакт.Но работи.Ами това е - следващия път няма да чистя със спрей.
Re: Странно поведение на клапан N75
Не знам от къде намирате тия цени(60-70)но на мен тоя клапан с трите маркучета ми го продават за 235 лева с отстъпката някъде 190.
Re: Странно поведение на клапан N75
Зависи от кои прекупвач го взимащ аз като го купувах в единя магазин 215,в другия 150, и в последния за 120 го взех ,ако бях по обикалял още малко щях да го взема и за 80 лв.
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Странно поведение на клапан N75
Колеги помагайте днеска бях свалил двата маркуча на уестгеита и на турбината(този където е на охлюва към интеркулера) и забравих кой къде е
Как мога да разбера кой на кое място??? Колата е голф3 1994год 1.9ТДИ 90к.с. 1з двигател

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Странно поведение на клапан N75
shh написа:Зависи от кои прекупвач го взимащ аз като го купувах в единя магазин 215,в другия 150, и в последния за 120 го взех ,ако бях по обикалял още малко щях да го взема и за 80 лв.
Цените са различни ,защото и клапаните са различни и като номер на модела и като производител , разбирай менте /оригинал . Има обстойна тема тук и в дизел форума , но някой ги мързи да потърсят и прочетът .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта