1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nafta power
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 09 дек 2010 1:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот nafta power » Чет 07 мар 2013 20:32


май ше слагам друг двигател,немога да измисля какво да направя




Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Чет 07 мар 2013 21:32


:eek
Е как друг ДВГ :stumm Ако треа ще го разфасовам на парчета и ще излъскам и замеря всяко болтче но няма да сменя двигателя. Това е нещо малко защото като маслото загрее на 100* вече проблема го няма. (Поне при мен)

Последна промяна от gr_kanev на Пет 08 мар 2013 20:24, променено общо 1 път.
Причина: Освен бутон "цитат", има и "нов отговор" - използвай го !


nafta power
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 09 дек 2010 1:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот nafta power » Чет 07 мар 2013 22:21


При мен е същтото загреели няма ядове,винаги съм залагал на маслена помпа,обаче щом не е станало при теб,занчи не е тя,няма логика в нещата.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Чет 07 мар 2013 22:50


Не само при мен не е станало след смяна на маслена помпа, при още 3-ма мои познати ефект нямаше никакъв. :banghead :banghead

Последна промяна от gr_kanev на Пет 08 мар 2013 20:25, променено общо 1 път.
Причина: Освен бутон "цитат", има и "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
Anonymous88
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
Местоположение: Враца

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Anonymous88 » Пет 08 мар 2013 0:42


Колеги да дам и аз 1 мнение по така наболелия проблем на 1з.
Един познат преди няколко месеца направи основен ремонт на мотора на неговия 1з(голф/вариант)смени всичко по тоя мотор бутала,сегменти,клапани,биели,основни/биелни лагери.. ВСИЧКО!!! :screwy :screwy :screwy направи му разработка 2000 км. и всички проблеми които имаше изчезнаха с изключение на 1.
Интересно Кой ли?!? :rolleyes така че колеги няма смисъл да се вкарвате в излишни филми освен ако не е наложително
От начало като си закупих колата бях много притеснен и почти се бях вкарал във филма но на приятели със същия мотор го прави тоя проблем и си карат така та и аз реших да оставя нещата така и вече 2 години и над 30 000 км. съм сменял само масло 1 вътрешен накрайник и 3-те тампона на мАтора(голем дзвер тва Венто кине тампоне дече са от локум :Mr Green Fun ) :screwy :screwy :screwy
Сипвам си му нафтица на Дзверу и като загрее огън на педала че нали тая турбинка требва да си се Врътка в обороти също и да продухва отвратителния нагар по колектора :d045 :beer :beer


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Пет 08 мар 2013 17:33


Днес сложих 5W30 Синтетика и познайте :mrgreen :banghead Ефект минимален (задоволителен) Започвам да си мисля за ГНП-то,да не би проблема да е в него. При първа възможност ще сваля на брат ми помпата и ще я тествам при мен.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот samo_pechka » Пет 08 мар 2013 20:07


Ааа...едва ли ще е от ГНП , нерде едното,нерде другото :censored2 ...Аз и на двете ФауВе-та ( то еНото е Ауди де , ма карай :biggrin ) сипвам 5W40 п.с. масло .Единият е AAZ ,другия-AFN .Подгрявам си нормално и после ги поизцепвам :redface на ускорение - проблем няма (поне засега) ,не смея студен ( а и го мразя това) . AAZ-та съм го вкарвал на втора и трета в 5-те к.оборотта ( загрял!)- няма и грам да се засецне нещо :stumm


nafta power
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 09 дек 2010 1:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот nafta power » Нед 10 мар 2013 20:59


Мисля си от пружинките на клапаните дали може да е,ако са се уморили.


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот andon_ » Нед 10 мар 2013 22:34


Интересна тема! Аз като горд собственик на ААZ също не мога да се оплача от подобен симптом! В семейството има и един Passat B4 1.9 TDI 1Z ама и той няма такива симптоми, вярно, че се кара пенсионерската, ама като съм му се качвал аз не е правил такива поразии .. Иначе както каза колегата samo_pechka, що не проверите дали картерните газове не правят поразии ? Има логика, макар, че на студена кола би трябвало тея газове да са почти минимални. Другото, което ми идва на ум е, че при дизелите на повечко километри може да има леки отлагания по маслените пътища, та що не пробвате с добавка за масълце някаква (никога не съм ползвал такава и не мога да препоръчам, но все пак .. като идея!).
А някой пробва ли да закачи на диагностика да видим дали "плюе" някаква грешка ? Т.е. да покара със закачен компютър, а "навигатора" да следи показанията .. ?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Нед 10 мар 2013 23:04


Това с диагностиката съм го пробвал, даже съм правил съпоставка м/у моята кола и на брат ми, която също е 1з но проблемът го няма. Не е от чип-а с които го карам защото и на брат ми на колата е същият (същият софтуер). Проблемът е някъде там.... :screwy Интересното е че когато изпука в ауспуха и започне да работи на 2/3 цилиндъра, тези които не работят не остават с отворени клапани а именно обратно клапаните са затворени защото:
Когато гръмне.... двигателя изгасва ако го оставиш на празен ход, след това при опита да запаля, стартера доста се тормози докато развърти двигателя :rolleyes :rolleyes Това ме навежда на миселта че клапаните на даденият цилиндър не се отварят (НО защо разпределителният вал не ги натиска??)Това значи че проблемът не е в това че е високо налягането в маслената система, а именно обратно НЯМА масло в повдигачите. Ето на тази снимка се вижда че в точно определен момент повдигачите се пълнят когато отворите са един с/у друг?????? Дали съм прав??!?!
Прикачени файлове
bdf992b94fc53f14.jpg


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот andon_ » Нед 10 мар 2013 23:14


Е те повдигачите толкова бързо не могат да се изпразнят. Аз съм виждал майстори да ги изпразват с преса.. и то след сериозно натискане. Това ме навежда на мисълта, че едва ли могат да се изпразнят толкова бързо. Поправете ме ако греша, но мисля, че е така ..


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Нед 10 мар 2013 23:54


Така е да, прав си. Но ако повдигача е пълен то няма да има проблем когато го натисне вала, НО ако той е празен или не достатъчно напълнен :eek Вала няма да може да натисне достатъчно опашката на клапана, или няма да може да свие пружината на клапана..... Аз така си обяснявам нещата.НО нека и други да изкажат мнение.
Аз лично съм виждал пасат с 1,9ТДИ 1з + чип на близо 1 000 000 км който през по голямата част от живота си тегли платформа с кола на нея и пътува по 2 пъти седмично до Италия, въпреки това нямаше такъв проблем (всъщност НЯМА такъв проблем защото човекът още се вози с него) :screwy :eek


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 11 мар 2013 0:17


Така този проблем го има и при мен пак на 1Z. Досега само 2-пъти ми го е правила защото гледам студена ли е да не форсирам.инече топла ли е колкото и да форсирам няма проблеми. Интересуваме някой колега замервал ли е налягането на маслото в момента на проява на проблема?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот brum » Пон 11 мар 2013 1:44


Същия проблем го имах и аз. Оправи се точно със смяна на маслената помпа. Иначе е много труден за хващане, щото клапана задържаше рядко. С цифров уред дето помни максимални стойносто обаче хванах как показа 9.хх бара (при таван на сензора 10 бара). След смяна на маслената помпа проблем не е имало.

При теб като го прави всеки път на студено защо не замериш наляганеото на маслот? За ориентир - помпата разтоварва на около 6 бара.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Пон 11 мар 2013 19:33


Ами да, ще го замеря но имам само механичен уред за измерване на марката ВЮРТ е така че трябва да е добър. Иначе казваш около 6бара трябва да е ако всичко е нормално?!?!?! Тоест ако е на 8бара има пробле?!?
Даже ще направя друго, ще взема колата на брат ми, ще я замеря, и след това ще замеря и моята пък ще видиме разликата колко е. (имайки в предвид, че на брат ми Пасатора няма такъв проблем).
Сега като се замислям на колите на които им подмениха маслените помпи сложиха някакви "Куча марка" НО чак толкова къча че на 3 различни коли все фалшиви да се оцелват :banghead Бахти късмета :screwy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта