
Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
- pramatarov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 25 авг 2012 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Goce Delchev
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
измери маслото сутрин , ако е топла е възможно да е качила масло на ляво и на дясно
и да се бъркаш : )

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Това че са ти сложили по-голям филтър му няма нищо-ще събере малко повече масло от нормалното,но няма да окаже влияние на разхода на масло
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Мерих го тази сутрин и действително си го няма доста масло.Просто не съобразих, че макар и да седи 4 часа колата маслото не се е стекло добре и за това показва по - вече.Иначе отново сипах 4 литра както е с по големия филтър.
- sp3n5
- Мнения: 51
- Регистриран на: Вто 21 сеп 2010 21:47
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: BXE 2008
- Местоположение: UK
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Колега аз също карам с Тотал и забелязах ,че за 2500км ми падна половината рабуш.След оглед се оказа че има една крива тръбичка за маслените пари която се вижда след като махнеш кората на двигателя и криволичи на долу.Тръбичката е пластмасова и в долния край където се захваща ,се беше нацепила от годините и губеше масло от там.Сменихме я ,35лв струва и към момента вече 1 месец я следя след като и долях масло , за момента няма проблеми.Проверихме още 2 Пасата АФН , също им се бяха понацепили тези тръбички(явно им е слабо място).Ако искаш провери и ти този вариант преди да се захващаш със скъпи ремонти.Дано съм ти бил полезен , ако имаш нужда ще ти снимам тръбичката за която става въпрос за да може да се ориентираш , понеже се намира на малко кофти място.
п.п.След като спреш колата забелязал ли си петна по земята?
п.п.След като спреш колата забелязал ли си петна по земята?
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Точно това ме притеснява, че няма никъде масло грам не е капнало всеки ден оглеждам гаража и няма никъде.Иначе ще съм ти много благодарен ако снимаш тръбичката и ми я покажеш.
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Понякога проблем ( причина) за горенето на масло има клапана за картерната вентилция (PCV клапана- намира се на капака на главата ) .Копирам един отговор по подобна тема в чужд форум :
"Какво става когато това клапанче не работи , и кога се разваля.
Препоръчително е да се сменя заедно със смяната на свещите(нарочно не пиша км, или часове, знам че некои колеги карат с вечни свещи ).
Основна причина в 99 процента от случаите проблема е в задкурмилното устроисто , което не иска да си сменя маслото на 10-12к км.защото ми казали че може да кара 20-30хил.км,
В резултат на това се получава много слъдж които запушва клапанчето или поне се отлага по нежните му пружики и то спира да работи както трябва.
Като се запуши колата започва да гори масло като луда, и първото нещо корто гаражните маистори казат гумички на клапани, сегменти и др, а проблема може да е и в ПЦВ то.
Един съвет, проверете си го, това поне е безплатно.
Нерприятното е че тези пари зацапват всичко по пътя си, а при двигатели с интеркоолер зацапват и него, от това зацапване доста ядове после."
Така,че една проверка/смяна на клапана не е мн пари , а може да реши проблема
"Какво става когато това клапанче не работи , и кога се разваля.
Препоръчително е да се сменя заедно със смяната на свещите(нарочно не пиша км, или часове, знам че некои колеги карат с вечни свещи ).
Основна причина в 99 процента от случаите проблема е в задкурмилното устроисто , което не иска да си сменя маслото на 10-12к км.защото ми казали че може да кара 20-30хил.км,
В резултат на това се получава много слъдж които запушва клапанчето или поне се отлага по нежните му пружики и то спира да работи както трябва.
Като се запуши колата започва да гори масло като луда, и първото нещо корто гаражните маистори казат гумички на клапани, сегменти и др, а проблема може да е и в ПЦВ то.
Един съвет, проверете си го, това поне е безплатно.
Нерприятното е че тези пари зацапват всичко по пътя си, а при двигатели с интеркоолер зацапват и него, от това зацапване доста ядове после."
Така,че една проверка/смяна на клапана не е мн пари , а може да реши проблема

- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Значи ще я карам на някой сервиз да проверим първо този клапан и дай боже да е от него и да мина по лесно
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 8:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: S.Tompsan
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
каде се намира тоя клапан
и как изглежда

- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Колеги,да кажа и аз нещо по темата.Щото нали казват питай патило...Та преди време и аз изревах от висок разход на масло/към 2 и нещо на 10 000/Мислех,че е турбина.Не че и от нея не папка,но я проверих за луфтове и ме убедиха,че е добре.Та съвсем случайно открих тема за КЛАПАН ЗА КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.Прочетох всичко по темата,изрових трапове дето се казва,но смених гада с нов.Има и евтини реплики,има и оригинални.Аз взех от ауто + за около 70лв. Сега следя маслото,но за около 1000км. не ми е мръднало на щеката.Иначе все беше надолу.
А и спря да изпушва адски при изрязване.Горещо ви препоръчвам сменете клапана с нов,много вероятно е да е от него.Дано да съм помогнал и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ.
Колата е голф4 90 агр .


- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Колеги ще може ли снимка на въпросният клапан за да видя дали е този които си мисля.Благодаря предварително 

- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
тук просто е обърнат надолу. Няма начин да не го видиш , намира се на капака на главата отгоре ! От едната е той , а то другата-капачката за наливане на маслото!
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Благодаря колега точно за този си мислех и аз, но не бях 100% сигурен.Значи ако го сменя и може да спре проблема с маслото?
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Какво да ти кажа...аз само предполагам че е вероятно да е той
Не е мн пари , но може пък да ти се реши проблема и да ти спести мн нерви и ненужни ремонти
Има описани подобни случаи в нета и се оказва оттам , сега дали при теб ще е точно това проблема...аз бих рискувал със смяната му и ако "продължава" проблема ....поне ще знам ,че не е от него 



- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Като взема колата ще видя дали маслото продължава да се губи, и след това ще започна от този клапан и дай боже да е от него.
Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва
Спокойно колега. По принцип Фолксваген си харчи масло. Важното е като доливаш маслото да не го направиш над максимума, че тогава започва едно изхвърляне от семеринги и става страшно. Следи си нивото на маслото сутрин преди да запалиш колата и гледай да е на равно място. Ако мястото не е равно може да те излъже и да се мислиш, че трябва да доливаш.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта