Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pramatarov
Мнения: 23
Регистриран на: Съб 25 авг 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Goce Delchev

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот pramatarov » Пет 07 дек 2012 12:32


измери маслото сутрин , ако е топла е възможно да е качила масло на ляво и на дясно :banana и да се бъркаш : )




red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот red.devilll » Пет 07 дек 2012 12:55


Това че са ти сложили по-голям филтър му няма нищо-ще събере малко повече масло от нормалното,но няма да окаже влияние на разхода на масло


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот lusko_vabel » Пет 07 дек 2012 13:48


Мерих го тази сутрин и действително си го няма доста масло.Просто не съобразих, че макар и да седи 4 часа колата маслото не се е стекло добре и за това показва по - вече.Иначе отново сипах 4 литра както е с по големия филтър.


Потребителски аватар
sp3n5
Мнения: 51
Регистриран на: Вто 21 сеп 2010 21:47
Автомобил: Golf MK5
Двигател: BXE 2008
Местоположение: UK
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот sp3n5 » Пет 07 дек 2012 22:12


Колега аз също карам с Тотал и забелязах ,че за 2500км ми падна половината рабуш.След оглед се оказа че има една крива тръбичка за маслените пари която се вижда след като махнеш кората на двигателя и криволичи на долу.Тръбичката е пластмасова и в долния край където се захваща ,се беше нацепила от годините и губеше масло от там.Сменихме я ,35лв струва и към момента вече 1 месец я следя след като и долях масло , за момента няма проблеми.Проверихме още 2 Пасата АФН , също им се бяха понацепили тези тръбички(явно им е слабо място).Ако искаш провери и ти този вариант преди да се захващаш със скъпи ремонти.Дано съм ти бил полезен , ако имаш нужда ще ти снимам тръбичката за която става въпрос за да може да се ориентираш , понеже се намира на малко кофти място.

п.п.След като спреш колата забелязал ли си петна по земята?


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот lusko_vabel » Пет 07 дек 2012 23:41


Точно това ме притеснява, че няма никъде масло грам не е капнало всеки ден оглеждам гаража и няма никъде.Иначе ще съм ти много благодарен ако снимаш тръбичката и ми я покажеш.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот samo_pechka » Съб 08 дек 2012 9:12


Понякога проблем ( причина) за горенето на масло има клапана за картерната вентилция (PCV клапана- намира се на капака на главата ) .Копирам един отговор по подобна тема в чужд форум :
"Какво става когато това клапанче не работи , и кога се разваля.
Препоръчително е да се сменя заедно със смяната на свещите(нарочно не пиша км, или часове, знам че некои колеги карат с вечни свещи ).
Основна причина в 99 процента от случаите проблема е в задкурмилното устроисто , което не иска да си сменя маслото на 10-12к км.защото ми казали че може да кара 20-30хил.км,
В резултат на това се получава много слъдж които запушва клапанчето или поне се отлага по нежните му пружики и то спира да работи както трябва.
Като се запуши колата започва да гори масло като луда, и първото нещо корто гаражните маистори казат гумички на клапани, сегменти и др, а проблема може да е и в ПЦВ то.
Един съвет, проверете си го, това поне е безплатно.

Нерприятното е че тези пари зацапват всичко по пътя си, а при двигатели с интеркоолер зацапват и него, от това зацапване доста ядове после."

Така,че една проверка/смяна на клапана не е мн пари , а може да реши проблема :да:


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот lusko_vabel » Нед 09 дек 2012 16:13


Значи ще я карам на някой сервиз да проверим първо този клапан и дай боже да е от него и да мина по лесно


ilianmmm1
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 8:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: S.Tompsan

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот ilianmmm1 » Пет 14 дек 2012 15:03


каде се намира тоя клапан :oops: и как изглежда


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот ел.техника » Нед 23 дек 2012 18:21


Колеги,да кажа и аз нещо по темата.Щото нали казват питай патило...Та преди време и аз изревах от висок разход на масло/към 2 и нещо на 10 000/Мислех,че е турбина.Не че и от нея не папка,но я проверих за луфтове и ме убедиха,че е добре.Та съвсем случайно открих тема за КЛАПАН ЗА КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.Прочетох всичко по темата,изрових трапове дето се казва,но смених гада с нов.Има и евтини реплики,има и оригинални.Аз взех от ауто + за около 70лв. Сега следя маслото,но за около 1000км. не ми е мръднало на щеката.Иначе все беше надолу. :cry: А и спря да изпушва адски при изрязване.Горещо ви препоръчвам сменете клапана с нов,много вероятно е да е от него.Дано да съм помогнал и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ. :Mr Green Fun Колата е голф4 90 агр .


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот lusko_vabel » Вто 08 яну 2013 16:26


Колеги ще може ли снимка на въпросният клапан за да видя дали е този които си мисля.Благодаря предварително :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот samo_pechka » Вто 08 яну 2013 17:12


клапан карт.вентилация.jpg
клапан карт.вентилация.jpg (10.52 KиБ) Видяна 3454 пъти
тук просто е обърнат надолу. Няма начин да не го видиш , намира се на капака на главата отгоре ! От едната е той , а то другата-капачката за наливане на маслото!


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот lusko_vabel » Вто 08 яну 2013 17:16


Благодаря колега точно за този си мислех и аз, но не бях 100% сигурен.Значи ако го сменя и може да спре проблема с маслото?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот samo_pechka » Вто 08 яну 2013 17:26


Какво да ти кажа...аз само предполагам че е вероятно да е той :oops:Не е мн пари , но може пък да ти се реши проблема и да ти спести мн нерви и ненужни ремонти :| Има описани подобни случаи в нета и се оказва оттам , сега дали при теб ще е точно това проблема...аз бих рискувал със смяната му и ако "продължава" проблема ....поне ще знам ,че не е от него :oops:


Потребителски аватар
lusko_vabel
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Pleven
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот lusko_vabel » Вто 08 яну 2013 18:33


Като взема колата ще видя дали маслото продължава да се губи, и след това ще започна от този клапан и дай боже да е от него.


Потребителски аватар
patco
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН маслото изчезва

Мнениеот patco » Чет 10 яну 2013 15:46


Спокойно колега. По принцип Фолксваген си харчи масло. Важното е като доливаш маслото да не го направиш над максимума, че тогава започва едно изхвърляне от семеринги и става страшно. Следи си нивото на маслото сутрин преди да запалиш колата и гледай да е на равно място. Ако мястото не е равно може да те излъже и да се мислиш, че трябва да доливаш.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта