Варианти за Г4 дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Atanas14
Мнения: 749
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Atanas14 » Вто 30 яну 2007 17:01


Rabbit_TDI написа:Тя е една нафта ама понякога знаеш кви бъркочи правят.Тънкия момент в случея е ,че ако сложиш кофти/а тва и на маркова бензиностанция може да ти се случи/ нафта на обикновенно ТДИ колата не върви докато сложиш хубава,а при ПД в общи линии отиваш на ремонт който може да е за мнооого.В общи линй земеш ли ПД се приготви да сипваш основно Спринт дизел или В-Повер дизел и по изключние Лукойл или Еко.Докато с обикновенно ТДИ с нафтата на последните/10-15 ст. по евтина на литър/колата си лети.Разлики в турбините естествено има ,но не е съществено/мисля че всечке са с променлива геометрия/
[list=]

за нафтите не си прав, от собствен опит знам че най-добрата нафта се продава в Еко и ако имаш късмет в ОМВ[/list]




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 30 яну 2007 17:05


Ми тези с променливата май имат гейт само като предпазна мярка,докато при наще гейта е оправляващ,а ААЗ е само с предпазен клапн.Идеята на гейта при наще е турбината да се развърта от по ниски обороти и после гейта да я поспира.При условие ,че имаш променлива геометрия тва нещо става още по добро и няма смисъл от управление чрез гейта.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 30 яну 2007 17:07


Tomcat написа:
Rabbit_TDI написа:Тя е една нафта ама понякога знаеш кви бъркочи правят.Тънкия момент в случея е ,че ако сложиш кофти/а тва и на маркова бензиностанция може да ти се случи/ нафта на обикновенно ТДИ колата не върви докато сложиш хубава,а при ПД в общи линии отиваш на ремонт който може да е за мнооого.В общи линй земеш ли ПД се приготви да сипваш основно Спринт дизел или В-Повер дизел и по изключние Лукойл или Еко.Докато с обикновенно ТДИ с нафтата на последните/10-15 ст. по евтина на литър/колата си лети.Разлики в турбините естествено има ,но не е съществено/мисля че всечке са с променлива геометрия/
[list=]

за нафтите не си прав, от собствен опит знам че най-добрата нафта се продава в Еко и ако имаш късмет в ОМВ[/list]

Става въпрос за нормалната нафта и аз съм сагласен за нея.Даже изключвам ОМВ,а слагам Еко и Лукойл с тяхното лого.Ама скъпите с вносни и с доста добавки/ся дали има смисъл толква пари за тях е отделен въпрос/.Тая тема е разисквана за горивата можеш да я погледнеш.Иначе от Еко-то досега никой не се е оплакал грам щото имат малко бензиностанции,ама като навледнат на пазара и стана повече се ще се намери някой по дългата верига да пипа :cry:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 30 яну 2007 18:27


турбините на разли4ните мотори не са еднакви :!:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 30 яну 2007 20:50


По отношение на турбините, мисля само тази на 90 к.с. няма променливя геометрия /но той не е ПД/. Иначе всички ПД са с такива турбини, а имат и съответния клапан, поне на моя мотор със сигурност има, за предпазване от претоварване.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 30 яну 2007 21:47


dobrinb написа:По отношение на турбините, мисля само тази на 90 к.с. няма променливя геометрия /но той не е ПД/. Иначе всички ПД са с такива турбини, а имат и съответния клапан, поне на моя мотор със сигурност има, за предпазване от претоварване.
:да:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 31 яну 2007 9:16


gr_kanev написа:
Rabbit_TDI написа:Разлики в турбините естествено има ,но не е съществено/мисля че всечке са с променлива геометрия/

:no-no
С променлива геометрия при ПД е само 130 к.с. Иначе (мисля, не съм сигурен) турбините на 90, 101 и 115 к.с. са еднакви; а на 110 к.с. е като на 130 к.с.
С други думи казано - от двигател 90 к.с. с "поставяне" на помпа-дюза (много грубо - реално не е само това) се получава двигателя 115 к.с.; от двигател 110 к.с. със същата процедура се получава 130 к.с.; а двигателя 101 к.с. е същия двигател 115 к.с., ама е "скопен" до 101 к.с. - за тези, които искат да плащат по-малко данък, карат по-спокойно, и т.н.
За думите си имам потвърждение (на руски).


Всички двигатели над 90к.с. разпределителна помпа са с турбо с променлива геометрия. Разлика в турбото на различните двигатели има, а и за чий му е на турбо с променлива геометрия waste gate :shock , както вече са ти писали. Разлика между двигателие с разпределителна помпа и помпа-дюза има и в биелите и буталата! Това поне за 10 път го пиша! Имам и потвърждение, документацжията на VW за провеждане на обучение на сервизния персонал :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 31 яну 2007 10:23


Всички ТДИ-та имат разлики едно спрямо друго,а не както смятат джамбазите ,че са само форсирани :)


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Сря 31 яну 2007 11:39


Хаиде и аз да се включа в темата за турбините :D
Не знам защо но скоро се рових бая за турбините ( основно за ТДИ ПД) и съм почти сигурен (подчертавам почти) че за 1.9/130к.с и 2.0/140к.с. са с едни и същи турбини също така и моторите 101к.с и 115к.с. са пак със една и съща турбина подчертавам това го говоря малко по инерция но съм 98% сигурен също така доколкото си спомням са с променлива геометрия


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Чет 01 фев 2007 11:51


Малко да обобщя:

2 вида двигатели : Помпа дюза(101,115,131) и с разпределителна помпа(90 и 110) ако има нещо неточно допълвайте

Относно турбините (поне аз каквото разбрах) че всички ПД са с променлива геометрия,а при тези с разпределителната помпа варианта 110кс.

Следователно така като сложа нещата на кантар става че изборът ми е 110 к.с с разпределителна помпа.

От прочетеното в други теми и тази излиза, че ПД върви повече, няма спор, но поддръжка, евентуален ремонт и гориво излизат по-скъпо. Няма да мога да си позволя да правя ремонт (в големи суми) заради бъркочите на бензиностанциите. А оттук май следва че 110 варианта е супер(за мен лично). В сравнение с 101 разликата е 240/1800 на 235/1900 при 110, което едва ли е болка за умиране.

Естествено ако има парички ще е ПД. Но не виждам смисъл ако намеря ПД 101 и читаво 110 да взимам ПД-то.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 01 фев 2007 14:24


И аз бих направил същия избор на твое място въпреки ,че като чуя ПД мотор и се разтапям :cry: Иначе според мен не зачерквай никой от моторите просто щото на страо зависи какво ще ти искочи/по-добре читава ПД 101 отколкото 110/,просто си имай едно на ум като гледаш.


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Чет 01 фев 2007 21:21


На място ще се гледа, но поне вече знам какви са разликите,плюсове,минуси и т.н

Да кажете какви са тънкостите при избора на дизел? Компютърната диагностика е ясна,компресията каква трябва да бъде и тн.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 01 фев 2007 21:24


Ако не си го направил, прочети това (ама цялото - знам, че те мързи). Малко е общо, но си важи в някаква степен. После ако имаш още въпроси, заповядай пак.


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Чет 01 фев 2007 21:31


gr_kanev написа:Ако не си го направил, прочети това (ама цялото - знам, че те мързи). Малко е общо, но си важи в някаква степен. После ако имаш още въпроси, заповядай пак.


ооо мързи не мързи почвам да чета, все пак ще купувам кола, не хляб, така че е добре да съм наясно, а и тъкмо ще спестя някоя друг въпрос


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 01 фев 2007 21:35


:да: :beer :deal rtfm :039:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: sesi85 и 62 госта