Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот juve » Вто 22 яну 2013 10:34


Ами не знам...ако караш доста градско и от момента на запалването актуатора "се опитва" да отвори въздуха и така ...цял ден...какво чудно има да запече една възрастна геометрия в "отворено" положение? Моя актуатор даже има добавена външна пружина, заедно с вътрешната се напъват да "притварят" и пак успява да натрупа нагар, ако не я "извееш". Имам и такава версия: чипосаните коли обикновенно пускат и повече нафта и нали разбираш в града колко може да ги натовариш...моята само да я "плювнеш" по педала и вече е минала до следващия светофар, остава да моята възраст да я "изрязвам" като някой див селянин по светофарите - хората да си карат нормално, а аз да я бузя за 200 метра и да натискам спирачки :horror: То тогава егати и икономия, егати и комфорта.... не ща! :012: Разбира се признавам, че ако се наложи.... друго е с геометрия и много магарета :banana но има и голямо НО и аз го написах нагоре.. :012:




S.NIKOLOV
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот S.NIKOLOV » Вто 22 яну 2013 12:22


А при 110 к.с. и двата вида двигатели ли са с променлива геометрия? - AHF; ASV ???

Като цяло гледам, че освен разликата при данъка друго няма какво да ме притеснява между 90 к.с. или 110 к.с., в случай че избера с променлива геометрия да бъде, имайки предвид това, че разходът при 110 к.с. дори по каталог го дават по-нисък с 0,1 l/100 km


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот juve » Вто 22 яну 2013 14:10


За ALH ASV знам със сигурност. То е вярно, че един софтуер и едни дюзи разпръсквачи различават модела. Може и аз да съм предубеден.Просто знаейки за геометрията когато купувах моя търсих БЕЗ геометрия, обаче..за зла участ, на моя ВИН беше отбелязан че е със скоростна кутия EGR ,което ме заблуди като звучене, а иакто питах продавача: Това Е БЕЗ геометрия, нали така? Той каза: Е как бе , разбира се, то и цената го показва! ..което аз разтълкувах както на мен ми отърваше и сега съм собственик на "извънградска бургия" карана 98 % в града... :oops:


Потребителски аватар
ДАНЧО
Мнения: 794
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
Автомобил: Audi A4 B6
Двигател: AVB 2003
Местоположение: Ст.Загора

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот ДАНЧО » Вто 22 яну 2013 14:57


:twisted:
Аз също преди една година бях пред подобна дилема.ALH или AGR,тръгнах и се молех да намеря ALH , разгледах какви ли не кофтори , като нито един не беше ALH , един единствен намерих и той беше в доста окаяно състояние.В крайна сметка взех AGR и въобще не съжалявам.Аз също карам предимно в града на къси разстояния.Разход 7.5 8 зимата , лятото около 6.5 7 . ALH ако ще го караш предимно в града си иска душманско настъпване и цедене по светофарите , което пък определено не граничи с икономичност.Данък 2012 г. - 38 лв. тази би трябвало да е още по малко. Успех , каквото и да вземеш важно е да ти легне на сърцето ! :beer


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот IvailoOo » Вто 22 яну 2013 17:17


Брейй аз ли съм единствения в този форум,които не му е запичала геометрията :bowdown И моята е чипвана,мапвана,блъскана,тръшкана и е на....ни веднъж.Даже миналата седмица счупих турбината(изглежда е засмукала нещо и шах с пешката). И днес я разглобих да видя какво е положението... нямаше грам нагар.Единствено характерното опушване.Тая кола извънградско не е изкарвана от не знам кога,защото на дълъг път си возя задника в кораба :Mr Green Fun Имах един AGR...еми няма геометрия за чистене,но няма и нищо общо с AHL. Ако ще червен сняг да вали съм с 2 ръце и 3 крака за втория кофтор.За градско е много по-удобен


S.NIKOLOV
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот S.NIKOLOV » Вто 22 яну 2013 18:18


IvailoOo написа: Имах един AGR...еми няма геометрия за чистене,но няма и нищо общо с AHL. Ако ще червен сняг да вали съм с 2 ръце и 3 крака за втория кофтор.За градско е много по-удобен


Защо според теб е по-удобен за градско? Колегата juve се оплакваше точно в това, че e неудобен, защото само се реже от светофар до светофар!?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот IvailoOo » Вто 22 яну 2013 18:34


Удобен е защото на по-ниски обороти разполагаш с повече к.с. и въртящ момент.Съответно можеш да караш на по-ниски обороти.Единствения + при турбина с разтоварващ клапан за мен е че е по-здрава,но пък с по-ниско КПД


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот juve » Вто 22 яну 2013 19:59


.Единствения + при турбина с разтоварващ клапан за мен е че е по-здрава

Ами да ти кажа това не е малък + Освен това при тебе турбината не запича, добре, не е лошо, но какво става, когато случиш на такава, която запича? Има 2 начина в този случай: караш си "харабийската" след някое време запича, набива грешка, ходиш и чистиш ИЛИ бузиш като дивак между светофарите ( което дава разлика в горивото) или я водиш на разходка извън града ( то турбината вярно е от женски род, ама не можеш да Й го сложиш... напротив, тя ти го слага) и пак си назад с горивото , респективно парите... И искаш да кажеш, че ако си чипна такава БЕЗ геометрия няма да ми стигат конете ли ? Ми вместо 131 ще са 120 или 115 - голям праз... Виждам, че колегата се задълбочава за данъци и разходи - за мене това значи, че ако няма да ходи много извънградско, най-икономичният и дуракоустойчивия начин е да си вземе БЕЗ геометрия :012:
п.с освен това мисля че има разлика и в цените на турбините, ако нещо се случи с нея.
за оборотите и въртящия момент... е ако се "изстрелва" на 2200 -2300 вместо на 1800-1900 какво ... нали говорим за каране основно в града , ще изчакам на левият завой и няма да дръпна преди всички... не е голяма загуба heavy metal zork


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 яну 2013 7:55


Абе коят' сабя покаже :Mr Green Fun то там си е и на късмет малко :да: Виждал съм и уест гейт проблемни коли . Но си е вярно,че с пром. геометрия ,колата има по-голям шанс да се "изцигани",особено когато е предимно градско карането . Аз за себе си знам :mrgreen: по ме кефи как набира с VTG турбалан...


S.NIKOLOV
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот S.NIKOLOV » Сря 23 яну 2013 9:59


IvailoOo написа:Удобен е защото на по-ниски обороти разполагаш с повече к.с. и въртящ момент.Съответно можеш да караш на по-ниски обороти.Единствения + при турбина с разтоварващ клапан за мен е че е по-здрава,но пък с по-ниско КПД


Да, така е, понякога е по приятно да имаш повече коне на по-ниски обороти, но при градско каране няма смисъл от тези коне, особено в София, където ще я карам...за идното излизиане на цариградско не е голяма загуба, ако ги нямам тези коне отжоре на 1800 об. Иначе за по-ниските обороти, то аз така или иначе мога да си карам на по-ниски обороти, просто няма да се включва турбото толкова рано, а от там респективно и турбината няма да се експлоатира толкова много. Няма да спестя гориво от това, че няма да се пуска турбото, но няма и да загубя. А за извънградското какво да кажа....да тогава турбото при ниските обороти има голяма значение, но не съм от най-бързите на магистрала, а на 2100-200 об. вече е ок за турбото...както се казва, никога не е срамно да върнеш една предавка :beer

Благодаря на всички Ви! Помогнахте ми наистина много, а сега остава да се намери читав екземпляр, както каза един колега от форума вече. Останалото е бъдеще време.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот tdi_20yare » Сря 23 яну 2013 10:03


S.NIKOLOV написа:
IvailoOo написа: Имах един AGR...еми няма геометрия за чистене,но няма и нищо общо с AHL. Ако ще червен сняг да вали съм с 2 ръце и 3 крака за втория кофтор.За градско е много по-удобен


Защо според теб е по-удобен за градско? Колегата juve се оплакваше точно в това, че e неудобен, защото само се реже от светофар до светофар!?

И защо само се реже бе колега,ади обясни,и то на 1-ва и 2-ра(най пагубното)...Не мога да ви разбера смешната логика,значи никой не трябва да кара с променлива геометрия защото се зацапвала,добре ще си хвърлим геометриите,и ще караме по мудните коли...Колегата бил написал,че се режело по светофарите,да той може да си реже,може и да литва над всички,но стига с тез глупости вече...Като не я давате да я чистят хора с нужната техника и познания в тая област,може и през месец да ви се зацапва...Аз не мога да разбера,как 2 години след чистене на геометрия нямам грижи,"без да режа като селянин по светофарите" ,а другите все проблеми имали,рязане на 1-ва и на 2-ра за мен не е много приятно,колата я грабваш от 3-та нагоре лека полека 4-та червеното и голямото чистене става...И не мога да разбера някой като каже градско,че щял да кара,е толкова ли не ти се иска тая кола малко да я покараш и извън града,да се разходиш,или поне на някой по широк път 1 път в месеца да вдигне 160-170 за малко,и да не говориш на хората после да не си купуват по хубавото....Чак яд ме хваща като чета подобни коментари,и отричане на по хубавото....


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот juve » Сря 23 яну 2013 10:33


Чак яд ме хваща като чета подобни коментари,и отричане на по хубавото....

Аз изказвам личното си мнение. Никого не ангажирам с него. Имам версия какво се случва, имам някакво наблюдение и изказвам твърдение. За един може да е лъжа, за друг да е истина... като се замислиш, ако попиташ един "педеприятел" хубаво ли е да те ...хм... оправят откъм задното стъкло ;) той ще ти каже че от това по хубаво няма.. пък е много модерно да си "ляв" mhihi и това ще е неговата версия. Аз пак казвам - и демпферният маховик е хубаво и геометрията е хубаво докато работят. Какво става обаче, като почнат да не работят е въпроса.
Относно чистенето на турбото: може ли да ме светнеш , за да знам, относно чистенето на геометрията как се прави мърляво и как от "велик майстор" ? Аз не казвам за ремонт - за чистенето на нагара говоря.... единственото е да НЕ ти обърнат оная пластина и да ти пренадува за добро утро, другото всеки с малко мерак може да го направи. Що се отнася за изрязването на светофара - не си прочел внимателно - ако го изрязвах, щеше да е чиста, но аз НЕ ИСКАМ да я изрязвам :banana
,е толкова ли не ти се иска тая кола малко да я покараш и извън града,да се разходиш,или поне на някой по широк път 1 път в месеца да вдигне 160-170 за малко,

аз искам да карам лимузина 400 коня, обаче едно е да искаш друго е да можеш. И освен това точно това правя, разхождам я, но искам да я разхождам когато АЗ искам , а не когато ТЯ иска. Моето твърдение е, че "променливата" създава повече проблеми в града, не съм казал че е по-лоша, а сега кой както иска да го разбира... никой не съм накарал да си купи нещо на сила нали така? :012: Сипи една сега, че ми пресъхна гърлото докато писах :drinking: :mrgreen:


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот red.devilll » Сря 23 яну 2013 10:50


КОлеги,поредната турбина за моя мотор се взе преди 65-66 000км(миналата гадина по това време).До сега не знам какво е да се чисти геометрия.На старата ми търбина чистих,защото актуатора беше със спукана мембрана и поради това беше запекла.колегите ,които карат по 20 дни градско и им се задръстват геометриите да идат да си ремонтират колите ,а не да пляват по турбините.Че са по калпави да съгласен съм-имат по-малко ресурс,но все пак да не забравяме че се води консуматив и му идва времето рано или съсно.Ако толкова се оплаквате продавайте и си взимайте по едно SDI и никога няма да имате проблеми със зацапана геометрия,но и никога няма да усетите кеф от каране.
Имам един приятел който 6 пъти си чисти турбината на пасат 5 1,9 110 коня за период по-малък от година,докато миналата пролет закарахме да я изчистят като хората и сега ела да видиш какво сатава вече горе долу 1 година и не знае какво е да се зацапва геометрия и това всичкото срещу скромната сума от 50 лв(свалена турбина).А на колегата където му зацапва за 20 дни градско да иде да я изчистят и после пак да пише дали за 20 дни ще я зацата-Тя ако си има нагар много лесно се лепи и новия,но стария ако не стига да запецне и му трябва още съвсем малко и ето то задръстена геометрия за 20 дни.Колкото и да е богата сместа,колкото и да не работи един мотор за 20 дни градско или 1000км няма как да се задръсти геометрия ако е почистена качествено.
Към колегата пуснал темата -Взимай каквото ти хареса пък турбото да е каквото са сложили под капака.Не търси кола по турбината.данъка е един и същи,разхода е ме по-нисък от 0,500-600мл на 100км пробек.Разликата във вървежа е доста по-задоволителна и си мисля че за 1 левче на 100км не е болка за умиране


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот tdi_20yare » Сря 23 яну 2013 12:12


juve написа:
Чак яд ме хваща като чета подобни коментари,и отричане на по хубавото....

Аз изказвам личното си мнение. Никого не ангажирам с него. Имам версия какво се случва, имам някакво наблюдение и изказвам твърдение. За един може да е лъжа, за друг да е истина... като се замислиш, ако попиташ един "педеприятел" хубаво ли е да те ...хм... оправят откъм задното стъкло ;) той ще ти каже че от това по хубаво няма.. пък е много модерно да си "ляв" mhihi и това ще е неговата версия. Аз пак казвам - и демпферният маховик е хубаво и геометрията е хубаво докато работят. Какво става обаче, като почнат да не работят е въпроса.
Относно чистенето на турбото: може ли да ме светнеш , за да знам, относно чистенето на геометрията как се прави мърляво и как от "велик майстор" ? Аз не казвам за ремонт - за чистенето на нагара говоря.... единственото е да НЕ ти обърнат оная пластина и да ти пренадува за добро утро, другото всеки с малко мерак може да го направи. Що се отнася за изрязването на светофара - не си прочел внимателно - ако го изрязвах, щеше да е чиста, но аз НЕ ИСКАМ да я изрязвам :banana
,е толкова ли не ти се иска тая кола малко да я покараш и извън града,да се разходиш,или поне на някой по широк път 1 път в месеца да вдигне 160-170 за малко,

аз искам да карам лимузина 400 коня, обаче едно е да искаш друго е да можеш. И освен това точно това правя, разхождам я, но искам да я разхождам когато АЗ искам , а не когато ТЯ иска. Моето твърдение е, че "променливата" създава повече проблеми в града, не съм казал че е по-лоша, а сега кой както иска да го разбира... никой не съм накарал да си купи нещо на сила нали така? :012: Сипи една сега, че ми пресъхна гърлото докато писах :drinking: :mrgreen:

Ами чистих я в Мей-Варна при едни инжинери,мисля че фирмата им се казваше турбосервиз,обаче там господин отворко имат едни машини,дето ако ги разгледаш може така лекинко да ти се завие свят,има и хора който цял живот са учили за това,и не ми обеснявай с какво желание всеки можел да си я изчисти,защото и аз съм патил от такова желание,колегата Red devil,също много добре ти е обяснил за некачествено чистене пред блока,и качествено чистене...При тия хора за който ти говоря им изпращат турбини от цяла България всезнайко,сигурно защото хората нямат време да си ги правят сами пред блока,по глупавата ти логика....Никой не е казал,че хората са велики,но просто хората имат нужната техника,а й можеш да идеш на някоя лекция в Мей,и ще си промениш дразнещото мнение....И това,че хората не знаят къде е правилното място с подходящ човек и техника,довежда и твойто голямо наблюдение над геометриите....И от там почвате да подвеждате и плашите хората с тази глупост,с демпфери и че данъка бил с 60лв повече,аман от такива мнения...Както каза Ред-девил взимайте СДИ-та и гледайте променливите геометрии по светофарите как ви задават.... :beer


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.

Мнениеот juve » Сря 23 яну 2013 13:05


обаче там господин отворко

Няма какво да ми се отваряш, разбирачо :mrgreen: ( да ползвам твоя стил де), аз си имам глава на раменете и не ми е необходима твоята минута за реклама; още повече че не може да се каже че въпроса задаваш ти, че да съм ти оспамил темата. Чисти ги ако искаш и на луната или в НАСА - лощо няма. Не мисля че имаше нужда да ми бръщолевиш нещо, минавайки на лични нападки. Аз съм споменал, че изказвам ЛИЧНОТО ми мнение по въпроса, подкрепено с наблюдения из патилата във форума. Просто казвам колегата да погледне колко теми има за "пренадуване" и "забиване".. и оставям той да прецени. Аз не се опитвам да решавам вместо него или вместо ВАС, но явно ВИЕ се мъчите да ми казвате какво да мисля... айде спрете се малко и да си говорим като разумни хора и да не размиваме темата с глупости .. така мисля аз :drunk , ако не сте на това мнение... не мога да помогна :drinking:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта