Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tonilom1
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 31 окт 2011 22:12
Автомобил: Passat B7 2.0TDI DSG
Двигател: CFFB 2012
Местоположение: Cervia,Italia;Lom,Bulgaria

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот tonilom1 » Нед 24 фев 2013 19:13


да го разпознае компа, да дава коректно налягане, да не пренадува...????

Какво разпознаване,нещо си се объркал.Знам за в Разлог ,че рециклират с 1 година гаранция.Мои приятел е пращал няколко пъти и е доволен,пращат ти и протокол от изпитание и баланс на стенд.




Потребителски аватар
sicero
Мнения: 66
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот sicero » Пон 25 фев 2013 14:25


С двете ръце за хората от Разлог,рециклираха ми турбото,вече 5000км няма никакви проблеми ,дават 6м. гаранция и най-важното аспуха вече не е черен,а сив :smile


Georgi.m
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 19:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот Georgi.m » Пон 25 фев 2013 16:50


Така сега в момента турбото е свалено искам да попитам от къде може да дойде проблема да гръмне турбото усилено ли е ,или му е дошло времето .


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот FELIPE » Пон 25 фев 2013 18:19


Дошло му е времето,ама този от който си купил колата е знаел,че това време идва :mhihi ,защото откъдето и да го погледнеш,едно ново турбо +работата по свалянето и качването му си стават едни 2 хиляди лева,това е положението,рециклирането или втора употреба са компромиси с неясен резултат,макар,че от двете бих избрал рециклиране...и стига с това "турбото гръмна",ос ли скъса,лопатките ли задра,напълни ли с масло двигателя,всички тези действия не са съпроводени с гърмежи :biggrin виж с пушеци да.
Е дали ще е ASZ с чип примерно или ARL без каква е разликата ?

Няма разлика и в двата случая турбото работи на около 2 500 мбар абсолютно налягане :icon_lol


Georgi.m
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 19:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот Georgi.m » Пон 25 фев 2013 18:47


Незнам какво му е станало тъй като майстора го е свалил и имам един приятел той ходи да пита какво може да се направи по старото ,ако неможе нищо да се направи да се търси 2-ра ръка нещо . Та по твоя въпрос какво му е станало незнам ,но почна да прави бели облаци през ауспуха като дим бяло ,и много нищо не виждах отзаде като ,я закарах в сервиза хварли маслото през турбото и отзате през ауспуха .


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот okti_1 » Пон 25 фев 2013 18:58


Може и да не е дошло времето на турбината да гръмне.Знае ли човек.Може да има друг проблем колата и затова да е строшила турбината,като този вариант не е за изключване,защото ще строши и другата турбина след известно време.
Затова задължително направи логове с цел да се види как се държи новата турбина в движение.Да не е караш на ръба преди изключване на турбината от компа,защото и тази турбина в този случай ще я строшиш.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот FELIPE » Пон 25 фев 2013 19:08


Ако не ти се дават пари за ново,рециклиране на твоето,ако не става,втора употреба и пак рециклиране,тънкия момент е кой ще го рециклира,ако попадне в точния човек може да стане по-здраво от ново :th_up
Иначе след като сложиш новото(рециклираното в твоя случай) турбо,действително, както писа колегата окти трябва да видиш какво се случва с управлението на налягането му за да не строшиш и него.


Georgi.m
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 19:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот Georgi.m » Пон 25 фев 2013 20:39


Така имам още един въпрос търбината преди малко ,я видях скасала е оста .Има и един клапан на самата турбина клапана мисля ,че е ,с мембрана ,но не съм сигурен ,и този клапан не се движи. Може ли някой да ми обясни за какво е ,и защо не се движи.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот FELIPE » Пон 25 фев 2013 20:46


Точно този клапан управлява налягането,което прави турбината чрез променливата геометрия и се казва актуатор,за повече инфо напиши "актуатор" в търсачката :mhihi


Georgi.m
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 19:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот Georgi.m » Пон 25 фев 2013 21:09


Значи проблема за скъсването на оста може да идва от него ,а не да и е дошло времето ?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот FELIPE » Пон 25 фев 2013 22:11


Главен фактор е,да,но и оста не е от кашкавал,много,ама много хора карат с пренадуващи турбини в резултат на пробит,ръждясал актуатор или запекла геометрия,ама не късат оси,затова казвам ,че и е дошло времето,нищо,като оправиш турбото един маховик остава за оправяне :smile и колата ще ти служи дълго време безпроблемно :th_up


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот penko_pulev » Вто 26 фев 2013 17:42


За това когато се купува кола с турбо компресор трябва да се проверява задължително турбото в какво състояние е! Това, че и е дошло времето е много относително. Просто не е обърнато внимание на време и за това е гръмнало. Дали от клеясал или пробит актуатор, от запекла геометрия, дали от луфт (радиален и аксиален) или от зверски чип :mrgreen няма значение. Както казах не е обърнато внимание на време и сега трябва да се бръкнеш по-дълбоко в портмонето. Един съвет от мен. Щом турбото е гръмнало и ще го сменяш сваляй турбо пътищата, маслените магистрали, интеркулера и всичко това да се промие хубаво от маслото и стружките. Ако купуваш втора употреба турбо, отворете го и го огледайте, не трябва да има почти никакъв аксиален луфт (мисля допустимото беше до 0,1мм. не повече), радиален трябва да има минимален, изчистете геометрията, можете при желание и пари да свалите оста и да замерите хлабините, хлабините в сглобката са система основен вал и са от 0,015мм. до 0,044мм. Ако сваляте оста на турбото което ще купиш я огледайте за посинели места и провлачване на материал в следствие на висока температура и липса на мазане. Моят съвет е при закупиване на търбо втора употреба да се отвори задължително или да се занесе в сервиз в който могат да гарантират изправноста му. Все пак не е шега това което може да се случи с двигателя в следствие на счупено турбо. Рециклирането на турбото не е нищо кой знае какво, стига да си технически грамотен и да знаеш какво правиш. След инсталирането на новото турбо задължително правете диагностика, за да не се окаже че има и друга неизправност.
Дано е полезна информацията
Поздрави!


Georgi.m
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 19:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот Georgi.m » Вто 26 фев 2013 18:44


Здравейте , намерух турбина за сеат леон 150 к.с същия мотор въпроса ми е ще стане ли за Голф 4 150 к.с тък като питах , разпитах и ми казаха ,че сеат и голф4 са ,с еднкви мотори та въпроса ми е ще стане ли турбината за Голф 4 от Сеат Леон .


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот anpa1 » Вто 26 фев 2013 18:59


Georgi.m написа:Здравейте , намерух турбина за сеат леон 150 к.с същия мотор въпроса ми е ще стане ли за Голф 4 150 к.с тък като питах , разпитах и ми казаха ,че сеат и голф4 са ,с еднкви мотори та въпроса ми е ще стане ли турбината за Голф 4 от Сеат Леон .

пише ли на турбокомпресора от Сеат Леон Купра ГАРЕТ 1749VB ??? или е някаква имитация...


Georgi.m
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 19:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 TDI 150 к.с 6 ск. ARL 2002г. - Турбото гръмна

Мнениеот Georgi.m » Вто 26 фев 2013 19:11


Незнам утре ще се ходи да се види турбото,ако не пише това на турбото няма да стане ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта