За това когато се купува кола с турбо компресор трябва да се проверява задължително турбото в какво състояние е! Това, че и е дошло времето е много относително. Просто не е обърнато внимание на време и за това е гръмнало. Дали от клеясал или пробит актуатор, от запекла геометрия, дали от луфт (радиален и аксиален) или от зверски чип

няма значение. Както казах не е обърнато внимание на време и сега трябва да се бръкнеш по-дълбоко в портмонето. Един съвет от мен. Щом турбото е гръмнало и ще го сменяш сваляй турбо пътищата, маслените магистрали, интеркулера и всичко това да се промие хубаво от маслото и стружките. Ако купуваш втора употреба турбо, отворете го и го огледайте, не трябва да има почти никакъв аксиален луфт (мисля допустимото беше до 0,1мм. не повече), радиален трябва да има минимален, изчистете геометрията, можете при желание и пари да свалите оста и да замерите хлабините, хлабините в сглобката са
система основен вал и са от 0,015мм. до 0,044мм. Ако сваляте оста на турбото което ще купиш я огледайте за посинели места и провлачване на материал в следствие на висока температура и липса на мазане. Моят съвет е при закупиване на търбо втора употреба да се отвори задължително или да се занесе в сервиз в който могат да гарантират изправноста му. Все пак не е шега това което може да се случи с двигателя в следствие на счупено турбо. Рециклирането на турбото не е нищо кой знае какво, стига да си технически грамотен и да знаеш какво правиш. След инсталирането на новото турбо задължително правете диагностика, за да не се окаже че има и друга неизправност.
Дано е полезна информацията
Поздрави!