Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Няма да говоря за турбо и компресори отделно, тъй като мисля че може да се разбере каква им е разликата от предишния пост.....
Основно турбото(Turbocharger) се задвижва от изгорелите газове, а компресора(Supercharger) механично или директно от двигателя чрез, вал, ремък(G60), зъбно колело и тн.
Когато даваш газ двигателя ти започва да гори смес превръщайки я във изгорели газове, колкото повече газ даваш толкова по "топли" стават газовете.... и тук се навлиза във физика и динамика на газ.... На турбото му трябва по горещ въздух защото той се движи с по голяма скорост и така турбината се завърта (пояснявам ТУРБО=Турбина+Компресор!!!!!) .
Турбото има две главни части Турбина и Компресор закачени на една ос.
Търбината е откъм изгорелите газове,а компресора от другата страна нагнетява въздух за двигателя....
Та колкото повече "газ" се дава толкова повече се ускорява изгорелия газ и турбото се ускорява в момента в който започва да вкарва повече отколкото нормално би засмукал един двигател на база само атмосферно налягане( все едно някой да се храни сам и някой да го тъпче
)
Виенето е нормално, защото се получава от турболентността на въздуха който лопатките на компресора загребват, а и имайте предвид че турбото може да стигне до 80000 - 100000 оборота и повече!!!! Главните два проблема са:
1. Как се спира това чудо
2. Температура на входящия въздух и смазване на сегментите на турбото
1.Като си махнете крака от десния педал двигателя се затваря ма продължава да изпуска изгорели газове, който след спринт са достатъчни да поддържат турбината въртяща се и тя надува в затворено пространство, което ще доведе до пръскане на системата , за това повечето фабрични турбовци идват с интегрран клапан(Internal Wastegate) който е настроен на определено налягане и освобождава в изпускателната система(изгорелите газове, по този начин турбината се забавя)има и турбовци които са без този клапан и просто се слага външен който може да се настройва за оптимално налягане и кога точно и за колко да се отваря, иначе се слага и друг клапан(Blow-Off, Dump Valve) който освобождава нагнетения въздух за двигателя и от вече известните филми знаете как съскат като сменят скорости(този клапан изпуска в атмосферата)
2. Казахме за газовете и тяхната температура, да обаче за по добра смес е по хубаво студен въздух!!!!! Компресора се намира на не повече от 15-20 см от турбината и въздуха минава през него и оттам за двигателя..... да обаче при около 300-350 С този въздух се нагрява също и за това се използват интерцулерите, при всеки спад на температурата получавате повече мощност...... Навлизането на масло в турбото е критично за живота на турбото, спре ли за миг или се запуши пригответе се за много скъп ремонт(виждал съм на една рали лада как й се пре*** турбото и оста направо излезе през метала като бургия).... за тва хубаво масло, и диагностика на турбото на всеки 40000-50000 км зависи от карането. Новите технологии изпозват други лагери (BALL BEARING) мисля че се викат иглени лагери на бугарски...... те имат много по малко триене съответно оста на турбото се завърта по бързо и по малко се износва, ако сте маниак вътрешността може да се обработи с керамика за по ниска температура( да задържа жегата вътре) и още по малко съпротивление.......
Вече кога се включва турбото зависи от големината на двигателя и на турбото, малко турбо се завърта по бързо но има по малко дебит и обратното, за това състезатилните коли със 2 турбо използват различни по дебит турбовци( малко и голямо или две средни)
Основно турбото(Turbocharger) се задвижва от изгорелите газове, а компресора(Supercharger) механично или директно от двигателя чрез, вал, ремък(G60), зъбно колело и тн.
Когато даваш газ двигателя ти започва да гори смес превръщайки я във изгорели газове, колкото повече газ даваш толкова по "топли" стават газовете.... и тук се навлиза във физика и динамика на газ.... На турбото му трябва по горещ въздух защото той се движи с по голяма скорост и така турбината се завърта (пояснявам ТУРБО=Турбина+Компресор!!!!!) .
Турбото има две главни части Турбина и Компресор закачени на една ос.
Търбината е откъм изгорелите газове,а компресора от другата страна нагнетява въздух за двигателя....

Та колкото повече "газ" се дава толкова повече се ускорява изгорелия газ и турбото се ускорява в момента в който започва да вкарва повече отколкото нормално би засмукал един двигател на база само атмосферно налягане( все едно някой да се храни сам и някой да го тъпче

Виенето е нормално, защото се получава от турболентността на въздуха който лопатките на компресора загребват, а и имайте предвид че турбото може да стигне до 80000 - 100000 оборота и повече!!!! Главните два проблема са:
1. Как се спира това чудо
2. Температура на входящия въздух и смазване на сегментите на турбото
1.Като си махнете крака от десния педал двигателя се затваря ма продължава да изпуска изгорели газове, който след спринт са достатъчни да поддържат турбината въртяща се и тя надува в затворено пространство, което ще доведе до пръскане на системата , за това повечето фабрични турбовци идват с интегрран клапан(Internal Wastegate) който е настроен на определено налягане и освобождава в изпускателната система(изгорелите газове, по този начин турбината се забавя)има и турбовци които са без този клапан и просто се слага външен който може да се настройва за оптимално налягане и кога точно и за колко да се отваря, иначе се слага и друг клапан(Blow-Off, Dump Valve) който освобождава нагнетения въздух за двигателя и от вече известните филми знаете как съскат като сменят скорости(този клапан изпуска в атмосферата)
2. Казахме за газовете и тяхната температура, да обаче за по добра смес е по хубаво студен въздух!!!!! Компресора се намира на не повече от 15-20 см от турбината и въздуха минава през него и оттам за двигателя..... да обаче при около 300-350 С този въздух се нагрява също и за това се използват интерцулерите, при всеки спад на температурата получавате повече мощност...... Навлизането на масло в турбото е критично за живота на турбото, спре ли за миг или се запуши пригответе се за много скъп ремонт(виждал съм на една рали лада как й се пре*** турбото и оста направо излезе през метала като бургия).... за тва хубаво масло, и диагностика на турбото на всеки 40000-50000 км зависи от карането. Новите технологии изпозват други лагери (BALL BEARING) мисля че се викат иглени лагери на бугарски...... те имат много по малко триене съответно оста на турбото се завърта по бързо и по малко се износва, ако сте маниак вътрешността може да се обработи с керамика за по ниска температура( да задържа жегата вътре) и още по малко съпротивление.......
Вече кога се включва турбото зависи от големината на двигателя и на турбото, малко турбо се завърта по бързо но има по малко дебит и обратното, за това състезатилните коли със 2 турбо използват различни по дебит турбовци( малко и голямо или две средни)

-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
С какво да запо4на?
Как реши,4е турбото се изклю4ва?
Боже Ами отработените газове нали го задвижват.То си се варти.Ама в 2500-3000 се разварта и колата запо4ва да ускорява.И се радваи ако се 4ува едно свестене тфа зна4и,4е турбото си работи.И е хубаво колата като е студена да не се ра4ка и преди да я изгасите я оставете 1-2-3мин да поработи на място.
По-добре е някои хора като не са запознати да не се обаждат много

Как реши,4е турбото се изклю4ва?

По-добре е някои хора като не са запознати да не се обаждат много

-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Браво, prj57
Добро обяснение
Мен ме мързеше да напиша повечко, но като гледам ти си и по-запознат. Мисля, че обяснението ще е полезно
Иначе и аз съм чувал за wastegate и доколкто знам, тоя клапан ако налягането стане много високо прави байпас на на част от изгорелите газове да не минават през турбината и като цяло това забавя въртенето й. А иначе съм чувал и за турбини със супер прецизни лагери и там керамични лопатки дето въртят и до 15 000 оборота и повече. Номерът е турбината да се развърта по-бързо, за да се намали турбо лаг-а (или закъснение) и така компресора да може да нагнетява веднага като натиснеш педала на газта. При по-новите турбота лага е значително намален, но при по-старите турбината се е развъртала чак към 4000 оборота примерно и повече.



- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи правилно съм го разбрал. Обаче едно не ми е ясно, (аз все с тея маршрутки давам примери, ама на друг турбодизел не съм се возил, та за това така) - като се возя на някое такова HDI не ми се струва, че има турбо-лаг. Напротив, щом шофера настъпи газта, турбото почва да си свисти и колата набира много добре... я ми обяснете защо е така и изобщо това, което го пиша, връзва ли се с темата
Хайде леко и безпроблемно шофиране!

- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
при голям турбо лаг се получава след това така наречения Power SURGE, тва се получава при големи турбота, които се завъртат трудно но изведнъж като се завъртят дават страшно много сила и това обикновенно е пагубно за ходовата част (усукани и скъсани полоски, огъват се елементи, щанги се кривят и така) при употребата на турбо е много важно да се изчисли колко голямо турбо ще е необходимо за двигателя щото прекалено малко и вие не сте щастлив, прекалено голямо и двигателя ви обявява развод.... 

- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
За най-бързо един линк към сайта на Пежо -
http://www.peugeot.com.cy/307/307specif ... elVan.shtm
Мисля, че ще ти се набие в очите
Иначе за впръскването под високо налягане си прав. То оттам идва HDi - High Pressure Direct Injection.
http://www.peugeot.com.cy/307/307specif ... elVan.shtm
Мисля, че ще ти се набие в очите

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта