Проблеми с турбината на В5 РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 мар 2007 10:33


nikm написа:Аз карам предимно в града, колата ми е на около 130 000 км, значи явно трябва да махна катализатора на първо време, да ми почистят турбината пак, да видят как е въпросният клапан и ако пак прави проблеми да сменя турбината-ако правилно съм разбрал.Колеги насочете ме към читав майстор или сервиз които да ми тества турбото и въпросния клапан.

Много неща има да направиш преди да смениш турбината-първо да минеш още 200-300 к километри :wink:




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 мар 2007 10:34


trohata написа:Здравейте !
Мога ли да ви помоля ако можете да качите снимка или схема да видя кой е този клапан N75 !
Благодаря предваретелно :037:

Зад дебитомера -закачен е на купето.Ако искаш снимай това място около мотора за да ти го посочим.


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Пон 05 мар 2007 19:54


Stivi и Rabbit tdi ме навиха окончателно-утре отивам и махам шибания катализатор-даже се уговорих с майстора.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 мар 2007 20:48


pike написа:Stivi и Rabbit tdi ме навиха окончателно-утре отивам и махам шибания катализатор-даже се уговорих с майстора.

Аз още ме е яд ,че на 2ката не го махнах ,ама на 3ката вече го отрязах тотално.Само не слагай резонаторно гърне/на ТДИ освен да гние друга работа не върши/.Или го изрежи като консервна кутия и избий керамиката и пак го завари ,или го свали със желязо и збий вътрешноста и после пак го монтирай.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 06 мар 2007 0:02


N-75 се намира на нивото на турбото - отпред под маркуча от въздушния филтър към турбото; представлява черен клапан с три вакуумни маркучета и ел. букса. Това е за пасата на колегата Trohata, а обяснението на Rabbit tdi е за голф.


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Чет 08 мар 2007 8:58


А на помпа-дюза 2001 г. N75 пак ли се намира там-над турбината.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 08 мар 2007 9:32


nikm написа:А на помпа-дюза 2001 г. N75 пак ли се намира там-над турбината.
пасат или голф?на пасата е пак там ,а на голфа е на купето - на рамката под 4иста4ките(4ерен калап с бяло капа4е e N75;има още един подобен но 4ерен-тои е заEGR)


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Чет 08 мар 2007 13:41


Говоря за пасат. Значи и при мен е на същото място. А как се тества този клапан дали е наред. Доколкото разбрах само отваряне и почистване не е гаранция, че е читав.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 08 мар 2007 13:52


nikm написа:Говоря за пасат. Значи и при мен е на същото място. А как се тества този клапан дали е наред. Доколкото разбрах само отваряне и почистване не е гаранция, че е читав.

Най-сигурно е да вземеш от майстор или познат един нов-аз така направих.Иначе най-просто е да го слушаш дали работи.Другия номер е да откачиш кабела/но кабела ,а не маркучите :!: / за да спре да отваря.Ако във вървежа няма осезаема разлика начи си е заминал и не работи.


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Чет 08 мар 2007 14:28


Rabbit_TDI написа:
nikm написа:Говоря за пасат. Значи и при мен е на същото място. А как се тества този клапан дали е наред. Доколкото разбрах само отваряне и почистване не е гаранция, че е читав.

Най-сигурно е да вземеш от майстор или познат един нов-аз така направих.Иначе най-просто е да го слушаш дали работи.Другия номер е да откачиш кабела/но кабела ,а не маркучите :!: / за да спре да отваря.Ако във вървежа няма осезаема разлика начи си е заминал и не работи.


При мен проблема става към 120км/ч изведнъж придърпва и спира да набира. До 120км всичко си е ок. Значи по принцип си работи клапана и с откачването на кабела няма да разбера нищо. Възможно ли е въпросният клапан да си е ок и на определена скорост да му става нещо.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 08 мар 2007 14:43


Точно за това ти казвам да откачиш жицата на клапана.Принципно ако го няма него турбото се "самозапушва" от собственото си налягане при вдигане на оборотите/така бачка уейст-гейта/.Когато оборотите почнат да стигат 3000 клапана почва да отваря гейта.Когато се скапе клапана няма кой да "разтовари" гейта и колата спира на горе-долу споменатата скорост.Ако клапана е наред и го изключиш виждаш как мотора изведнъж спира на 120-130 ,ако не е наред не усещаш разлика във вървежа.При условие обаче че твоя спира със сигурност на 120 не ти остава друг избор освен да вземеш от поднат клапана/демонтира се за 1 мин./и да направиш проба.Качвал ли си го на ВАГ-Ком?


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Чет 08 мар 2007 15:38


Благодаря за вниманието.Днес ще го изключа да видя какво е положението и ще пиша. Качвал съм го на VAG преди две години във Супердизел на околовръстното и ми казаха, че турбото трябва или да се рециклира, но не дават гаранция, че ще се оправи или да го сменя.Пък аз досега си го чистя по един път в годината и си карам.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 08 мар 2007 15:47


и с вадене на кабела се казва 4естито-набива грешка веднага :!:


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Пет 23 мар 2007 8:30


Колеги да ви се похваля, че си реших проблема с колата, благодарение на ваште съвети. Махнах катализатора, отвориха ми турбината и я почистиха. Казаха, че имало нагар по лопатките. След махане на катализатора има осезаема разлика във вървежа.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 23 мар 2007 9:21


nikm написа:Колеги да ви се похваля, че си реших проблема с колата, благодарение на ваште съвети. Махнах катализатора, отвориха ми турбината и я почистиха. Казаха, че имало нагар по лопатките. След махане на катализатора има осезаема разлика във вървежа.

:да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта