


пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
Проблема е хроничен при този мотор и при пасат и при А4.И маховици се сменяха и тампони на мотора и меки връзки и разпределителни валове и никой не го реши този проблем.Има много изписано по проблема и в този и в ауди форума.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
Хм......между другото замисляйки се и при мен има такова "гъргорене"
От началото се чудех,но вече свикнах с него....!Въпроса е дали е от турбината......но не ми се вярва,по-скоро някакъв резонанс край/или в изпускателната система !
Не съм задълбавал,може и да греша,но идва някъде отдолу,под скоростния лост...!


Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
нямам нищо съмнително по скоростната кутия, никакви шумове , нищо . съгласен съм че е много вероятно да не е турбината, но кое откъм изпускателната система , може да вибрира следствие на резонанс.
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
а чувал ли е някой за противопоказания за затапване и изключване на егр клапана, защото ми направиха тази интервенция в сервиза и казаха ,че е клапана е само с еко функция и нищо лошо за колата не може да последва само да стане по-пъргава.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
Не е желателно при ПД да се затапва
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
и аз имам спомен ,че съм срещал някъде подобно мнение, но ако е така, все пак как би се отразило негативно ?
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
IRRITATING написа:Не е желателно при ПД да се затапва
Искам точно,кратно и ясно да получа отговор : Защо ?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
Защото се повишава картерното налягане
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
При 100% натоварен мотор ЕГР-а си е затворен така или инче. Чрез изолирането му се променя единствено Т в топлата част на турбината(повишава се,но не опасно много) Клапанът е само от екологична гледна точка.
П.п : Спирам да разводнявам темата
П.п : Спирам да разводнявам темата
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
да, приемам въпроса относно егр за приключен , аз също изчетох безброй статии относно затапването. да се върнем на темата...как си обяснявате факта ,че сутрин на студен двигател няма гъгрене ,или е неосезаемо и съответно в този диапазон колата изтегля по-леко и без замисляне, и съответно ,когато е загряла и гъгренето е по-шумно в същия диапазон е по тромаво изтеглянето? дано съм обяснил ясно...
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
А в този диапазон има ли мощност? Или тръгва чак след 1800?
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
има, дърпа,но по мудно , само че днес съм леко изненадан ,защото започна да дърпа без да се замисля и без гъгрене, абе направо е машина. възможно ли е да е свързано със скорошното изолиране и затапване на егр клапана (преди около седмица)и това да се е отразило с известно закъснение, ако и занапред е така съм склонен да приема именно егр клапана за основния виновник.
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
за колегите , които се интересуват относно така наречената странна вибрация или още гъгрене, мога да споделя следните впечатления: след софтуерно изолиране и затапване на егр клапана звукът изчезна или драстично намаля , колата набира дори по-бързо, звукът на двигателя е перфектен. не търсете проблема в тампони, катализатори, меки връзки, валове итака нат. ,свързано е с турбината и егр клапана. моля , ако някой е имал този проблем и извърши посочената интервенция , да сподели ефекта с мен. само да добавя че ефекта се усети след около една седмица каране и около 600 км. извънградско, защо пак не мога да обясня. дано информацията да е полезна.
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
Затапен ЕГР на ТДИ, в зимни условия и градско каране - няма загряване на мотора, на къси разстояния. Тва е другата му функция, която са пропуснали да ви кажат и която лично за мен е по-важна от еко нормите и екологията, защото колкото по-бавно загрява един мотор, толкова по-голямо е износването му и разхода му на гориво.
- produxan
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)
Колега проверявал ли си как са луфтовете на турбината се пак като метала се нагрее има топлино разширение а да не се получава че когато нагрееш метала луфта се обира до такава степен ,че лопатките не трият в охлювите
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта