пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот nikolay80 » Пет 30 авг 2013 20:12


Проблема е хроничен при този мотор и при пасат и при А4.И маховици се сменяха и тампони на мотора и меки връзки и разпределителни валове и никой не го реши този проблем.Има много изписано по проблема и в този и в ауди форума.




Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот RadoShopa » Пет 30 авг 2013 20:31


Хм......между другото замисляйки се и при мен има такова "гъргорене" :rolleyes От началото се чудех,но вече свикнах с него....!Въпроса е дали е от турбината......но не ми се вярва,по-скоро някакъв резонанс край/или в изпускателната система ! :cool Не съм задълбавал,може и да греша,но идва някъде отдолу,под скоростния лост...!


h.dim
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот h.dim » Нед 01 сеп 2013 18:01


нямам нищо съмнително по скоростната кутия, никакви шумове , нищо . съгласен съм че е много вероятно да не е турбината, но кое откъм изпускателната система , може да вибрира следствие на резонанс.


h.dim
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот h.dim » Пон 02 сеп 2013 18:32


а чувал ли е някой за противопоказания за затапване и изключване на егр клапана, защото ми направиха тази интервенция в сервиза и казаха ,че е клапана е само с еко функция и нищо лошо за колата не може да последва само да стане по-пъргава.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот IRRITATING » Пон 02 сеп 2013 19:07


Не е желателно при ПД да се затапва


h.dim
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот h.dim » Пон 02 сеп 2013 19:11


и аз имам спомен ,че съм срещал някъде подобно мнение, но ако е така, все пак как би се отразило негативно ?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот IvailoOo » Пон 02 сеп 2013 19:36


IRRITATING написа:Не е желателно при ПД да се затапва


Искам точно,кратно и ясно да получа отговор : Защо ?


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот IRRITATING » Пон 02 сеп 2013 19:40


Защото се повишава картерното налягане


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот IvailoOo » Пон 02 сеп 2013 19:46


При 100% натоварен мотор ЕГР-а си е затворен така или инче. Чрез изолирането му се променя единствено Т в топлата част на турбината(повишава се,но не опасно много) Клапанът е само от екологична гледна точка.

П.п : Спирам да разводнявам темата


h.dim
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот h.dim » Вто 03 сеп 2013 9:20


да, приемам въпроса относно егр за приключен , аз също изчетох безброй статии относно затапването. да се върнем на темата...как си обяснявате факта ,че сутрин на студен двигател няма гъгрене ,или е неосезаемо и съответно в този диапазон колата изтегля по-леко и без замисляне, и съответно ,когато е загряла и гъгренето е по-шумно в същия диапазон е по тромаво изтеглянето? дано съм обяснил ясно...


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот DaDiablo » Вто 03 сеп 2013 19:11


А в този диапазон има ли мощност? Или тръгва чак след 1800?


h.dim
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот h.dim » Вто 03 сеп 2013 19:59


има, дърпа,но по мудно , само че днес съм леко изненадан ,защото започна да дърпа без да се замисля и без гъгрене, абе направо е машина. възможно ли е да е свързано със скорошното изолиране и затапване на егр клапана (преди около седмица)и това да се е отразило с известно закъснение, ако и занапред е така съм склонен да приема именно егр клапана за основния виновник.


h.dim
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот h.dim » Пет 06 сеп 2013 8:17


за колегите , които се интересуват относно така наречената странна вибрация или още гъгрене, мога да споделя следните впечатления: след софтуерно изолиране и затапване на егр клапана звукът изчезна или драстично намаля , колата набира дори по-бързо, звукът на двигателя е перфектен. не търсете проблема в тампони, катализатори, меки връзки, валове итака нат. ,свързано е с турбината и егр клапана. моля , ако някой е имал този проблем и извърши посочената интервенция , да сподели ефекта с мен. само да добавя че ефекта се усети след около една седмица каране и около 600 км. извънградско, защо пак не мога да обясня. дано информацията да е полезна.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот morfei1 » Пет 06 сеп 2013 19:30


Затапен ЕГР на ТДИ, в зимни условия и градско каране - няма загряване на мотора, на къси разстояния. Тва е другата му функция, която са пропуснали да ви кажат и която лично за мен е по-важна от еко нормите и екологията, защото колкото по-бавно загрява един мотор, толкова по-голямо е износването му и разхода му на гориво.


Потребителски аватар
produxan
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пасат 5.5,131, AVF - турбина къркорещ звук(1600-1800об.)

Мнениеот produxan » Нед 08 сеп 2013 19:46


Колега проверявал ли си как са луфтовете на турбината се пак като метала се нагрее има топлино разширение а да не се получава че когато нагрееш метала луфта се обира до такава степен ,че лопатките не трият в охлювите



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта