Пасат B5.5 1.9 ТДИ AVB, проблем при палене+гаснене - РЕШЕН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот dispatch » Нед 19 яну 2014 20:38


По някога големите проблеми се създават от доста дребни и евтини неща...

Относно обезвъздушаването на радиаторчето на парното - някъде бях гледал една схема (дето сега не я намирам), на която беше показано, че на горния щуцер на радиаторчето има малък отвор отгорната страна. За обезвъздушаване леко се охлабва стягащата скоба на входящия маркуч, издърпва се маркуча малко докато се покаже въпросното отворче и от там се обезвъздушава радиаторчето.

Успех, дано съм помогнал!




Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Нед 19 яну 2014 20:46


Разбрах системата, само че как се стига до това радиаторче, аз се опитах да обезвъздуша големия радиатор отпред, ама течността ми се покачи и май термостата не ми работи в края на краищата, доланат тръба на радиатора е много мека и май има доста въздух, не ми е много ясно, та за това ще пробвам и термостата да сменя, после ще видя пак нещата с обезвъздушаването. А това радиаторче на парното къде точно се намира и как да стигна до него?

Намерих това нещо за обезвъздушаването

http://www.youtube.com/watch?v=A7zLr62CgVA

Това за дето говориш, това ли е? Накрая на клипа той показва 2 тръбички отиващи към купето и казва че леко се отвърта едната и се измъква докато се покаже някаква дупчица и така се обезвъздушава?

http://www.youtube.com/watch?v=gyu6nFV5jN8

Благодаря много :) утре ще го пробвам да видим, дали проблема е решен. Този тип има същият проблем и при него не е имало "топло" :)


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот dispatch » Нед 19 яну 2014 21:12


Точно за това говоря.

btw Поздравявам всички с първия епизод на 4-ти сезон "Под прикритие"!


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот lz2aii » Пон 20 яну 2014 17:03


Не мисля, че е системата е направена за ръчно обезвъздушаване. Поне при мен то си стана автоматично след няколко часа каране, но с условието, че загря достатъчно за да отвори термостата и съответно големия кръг.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Пон 20 яну 2014 20:02


Ето това ми трябваше. Значи след като моята кола не може да достигне работна температура, то едното следва от другото. Демек, не може да се обезвъздуши автоматично, след като не може да загрее достатъчно. Значи няма нужда да си правя труда да го правя, докато не сменя термостата. Или пък да пробвам, нищо не ми коства. Скоро ще ми донесат части от БГ за колата. Нямам търпение да си я оправя, да сменя ремъците, ролките и обтегачите. Тук ще излезне около 2500 лв, в Бг не вярвам повече от 500-600 лв. Огромна разлика :).

Нивото в казанчето на течността след като я запаля и поработи известно време се качва и не спада, това значи ли, че помпата не върти или? Щото долната тръба на радиатора е студена, въпреки че помпах, а горната е топла. Като загася колата нивото спада на антифриза.

Друг проблем стана, малък де ама дразнещ. Не мога да си отворя шофьорската врата :banghead . Вместо да преместя като хората малко по-навънка щифтчето дето за затваря вратата, аз я блъснах да я затворя по-силно, щото бързах, та ся просто не се отваря и дръжката се дърпа прекалено леко. На жило ли е тая врата или какъв е принципа на работа?

Аа да, за малко да забравя, за да не питам толкова много, някой има ли repair MANUAL за моя пасат Б5.5 1.9 тди? пдф формат или там каквото има, само да има някакви схеми кое как работи и функционира, за да мога да я сваля тази врата и да я поправя, нов автомат ли да и взимам не знам още. Благодаря предварително! Ако може да е на английски или на български. Ако не, може на немски.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот dlug » Вто 21 яну 2014 10:43


За загряването преди всичко останало смени термостата. Системата се обезвъздушава сама без никакъв проблем. Не знам там колко е, но тук термостата струва 15-50 лева. Не се занимавай с друго преди да направиш това


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Вто 21 яну 2014 11:04


A врaтaтa щом не искa дa се отвaря и дръжкaтa се дърпa знaчи въобще не е отключенa,в смисъл центрaлното не я отключвa.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Вто 21 яну 2014 19:00


колега dlug, благодаря за мнението, ще изчакам като меня ремъка и заедно с него да сменя и термостата. След 3 седмици ще ми дойдат частите от БГ. Дано да е термото :). Тук струват към 50 лв.

phantom_ , ама аз нали натискам много пъти копчето за отключване и заключване и виждам, че се отключват всички врати, нали щифтчето на вратата се вдига нагоре като е отворено, а като са заключени са надолу и не може да се дърпат. Дръжката като я дърпам и просто има празен ход, докато сравних със другите врати, те имат леко съпротивление, докато шофьорската няма никакво съпротивление и прави празен ход. Аз да я отворя някак си, пък ще я разглобя да вида от какво е съставена, ама няма отваряне, това е лошото. Не съм автоджамбаз иначе да махна лайсната на джама и да я отворя ръчно ли нз как става номера. Да я къртя ще ми излезне много разправии, не ми се кърти хамалската, трябва да има по-цивилизован начин хахахаххах :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот dlug » Вто 21 яну 2014 22:24


Упс...чак сега видях какво съм написал. Имах предвид 15-20 лева. (бах тия скъпи термостати по 50 лева :mhihi )
За отварянето-ето една тема, в която има описани как се разглобява кора, брава, дръжка. Малко е обширна, но ако я попрехвърлиш ще намериш. Принципно има едно малко жило, което се закача на дръжката и посредством което става отварянето. Може нещо да се е счупило в самата брава. Преди да се отвори не вярвам да се разбере причината
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=23478


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Нед 26 яну 2014 21:26


Проблема със гасненето обаче си оставаа. Много дразни, може 1 път в деня да стане, но става и точно на кръговото, изправям завоя и щях да се блъсна в една кола, щото тук кръговите са с 2 платна, аз де да очаквам да изгасне, хоп, изгасна и нито спирачките като спирачки нито волана. Просто ужас, незнам какво да правя и къде да проверя. Някъде нещо има запушено сигурно, но къде какво.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Нед 26 яну 2014 21:39


Гледaй дa не изключвaш от скорост нa първо време :exclaim не откри ли нещо по въпросa?


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Нед 26 яну 2014 22:21


не не колега, имам предвид, не мога директно от 3та на 2ра без да мина през изключена, това ми е идеята, не че карам на изключена скорост и ми изгасва. или да речем обратният вариант, спрял съм на кръговото, тръгвам на 1-ва и докато включа на 2-ра вече е изгаснала и изправям завоя. Трябва да подавам междинна газ, пък кое по-напред, спирачка ли, газ ли. А бе каквото и да е, дразнещо е когато гасне, нещо не е наред. Нещо оборотите и се губят. Иначе пали от раз на -18 без подгряващото устройство, само да я пробвам де, ся си го ползвам. Не знам и много мисля по този въпрос, от къде може да идва това. горивният филтър е сменен, дали да не трябва да сменя и тръбичките отгоре му дето стоят, там да не би да е проблема? нз, ще пробвам и това, ама само да не взема да сменя цялата горивна система и пак нищо да не стане ахахахха. Да се окаже че няъкде някаква тръбичка е спукана и влиза въздух :)


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 1.9 ТДИ 101 проблем при палене

Мнениеот thewolf » Нед 23 фев 2014 11:30


Здравейте колеги, пак съм аз.

Няма да повярвате как се реши проблема с гасненето и проблема при палене

Обещах да пусна снимки като го ремонтирам, но се получи така, че трябваше бързо да го направя за 2 дни и да почна да продавам джипката, че имам само 1 парко място, а продадоха къщата дето наемам и ще бъде проблем ако се забавя много. Та за това я дадох на едни литовци, които наистина си разбират от работата, видях че момчето, на което беше сервиза се състезаваше и имаше 2 коли разглобени до основи :).

Бях купил частите от БГ, хем бях казал всички видове обтегачи плюс ролки плюс ремъци плюс абсолютно всичко дето има триене там отпред и пак тоя дундьо от магазина не ми е дал хидравличният обтегач. Звъни ми тоя литовеца вечерта в петък и вика хидравличният обтегач е бил тотално развален и не действа, ремъка е бил толкова отпуснат, че всеки момент е можел да прескочи зъб или 2 /като ми го показа в последствие видях, че нищо не ставаше от него, за това и се чуваше тоя шум, сега работи като бензинка :)/. Той каза, че след като е бил отпуснат ремъка и не е обтегнат, поради тоя развален обтегач /то се води май че обира вибрациите, амортесьорчето за вибрациите де/ та за това не е могло да държи обороти и при палене даваше проблем, също ми гаснеше по време на движение.

Вчера като пътувах към къщи с колата я пробвах до 4.5 оборота и не изгасна, многократно я пробвах, не изгасна, оправи се тоя проблем и съм безкрайно щастлив :). Сега мога да си я карам без проблеми и да се притеснявам. Също вече си загрява до 90 градуса и не мърда оттам, разхода падна, бе гледам по магистралата /тук ограничението е 100км в час/ значи със 95 4.3, 4.7, 5 в зависимост от наклона на пътя де, като е малко нагоре е повечко, като е равно е горе долу като по книга и много се радвам /като малко дете на играчка/. Жената вика не съм те виждал толкова щастлив хехехехе :). Беше ми зор де с тия ремъци. Взех на дайко ремъци и 3-те, само водната помпа ми е испанска, просто нямали друга, дано държи. Този обтегач или амортесьор за вибрациите в БГ струва 116 лв, тук го купих за 350 :), искам на искам, трябва да се смени, тоя дето беше на колата беше със щампи и беше оригинален. Частите тук щяха да ми излезнат 3.000 лева заедно с ремонта, а сега всичко излезна 900 лв плюс тези 350 за тоя обтегач, та 1250 лв плюс работата :).

Люлеенето при пълна газ на 2-ра е от изпуснали амортесьори отзад и 1 отпред, и това ще оправя. Та като цяло колата е номер 1 :). Икономична, просторна, комфортна за дълъг път, возията и е по-добра от 3-ка бмв, двигателя и е достатъчно мощен 101 коня, може и повече, но мисля че това е перфектно. Като семейна кола номер 1 е избрат точно този модел за Норвегия 2012 година :).

Помогнете, дайте някакъв сайт, където има оригинални стелки за пасат, искам мокетни стелки, а не гумени, но не мога да намеря никъде.

Сега искам да си купя една от тези, как се казват, кутиите на покрива са ски дето са, като си идвам за БГ да побера още някакъв багаж, скибокс.

Имам един интересен въпрос. На някой случвало ли му сее едното дистанционно за отключване да работи на по-близко рязстояние, а другото може и надалеч? Батериите съм ги мерил и са 3.17 волта, нови са и са сменени, но не мога да разбера защо едното дистанционно трябва да съм до прозореца на шофьорската врата, за да работи, по-надалеч не може, а другото си работи и по-надалеч? Някакви идеи как мога да променя това? От платката на ключа ли е или от приемното устройство в колата?

Другото нещо, отзад копчето на багажника трябва понякога няколко пъти да го натисна, за да се отвори, какво мога да направя по въпроса, освен да продължавам да си го натискам по няколко пъти де :)?

Това са детски болести на колата, като цяло е много добър мотор, скорости и всичко останало, само дребни малки проблеми като тези с вратите, което май са доста често срещани за фолксвагените.

Благодаря предварително :)

Написах всичкото това, за да може ако колега със същите симптоми не знае какво да прави, да има едно решение вече изпробвано :). Успех


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат B5.5 1.9 ТДИ AVB, проблем при палене+гаснене - РЕ

Мнениеот lz2aii » Пон 24 фев 2014 11:31


Нещо не ми се връзва колега. Най-вероятно не са ти го обяснили както трябва, ама аз мисля, че този хидравличен обтегач опъва и обира вибрациите на пистовия ремък. Той няма зъби, така, че няма какво да прескочи там. Пистовия ремък захранва хидравличната помпа и алтернатора, така че разхлабването му не би трябвало да има връзка с угасването на двигателя. Ако греша някъде, нека бъда поправен.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат B5.5 1.9 ТДИ AVB, проблем при палене+гаснене - РЕ

Мнениеот thewolf » Пон 24 фев 2014 13:05


Имаш 2 хидравличчни обтегача колега. Единиат на писттовия ремък плюс още един на ангренажжният ремък. Този на пистовият е ок, прилича на малко амортесьорче и е по голям от този на ангренажния ремък. И двата нямат зъбци. Видях старите части а новите бяха забравили да сложат този обтегач. Иначе си прав че абират вибрациите но също обтягат за това се наричат обтегачи.

Пиша от тела и се извинявам за правописнитегрешки.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dangala, televes и 31 госта