Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - решено
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Поръчах и реглажни болтове- 44лв комплекта от Порше казаха че са ги намерили мойте хора от магазина. Намерил съм и динамометричен ключ и този път мисля да си направя всичкокакто е по каталог и дебели книги. Апропо снощи колата отново си запали от 1/4 оборот и запалиха всичките цилиндри едновременно, а не както до преди няколко дни преди ремонта на 2 или на три, много и се кефя. Мисля и че когато си направя реглажа на дюзите както трябва ще ми свали и разхода, че след последното ходене при "майстора" ми вдигна разхода с около 2 л на 100км и отзад започна да мирише на сурова нафта.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Гайките на реглажните болтове ги стягаш на 30 нм.
Реглажа ти е на 180°.
Като сложиш новите "бобчета" ;) мазни им по малко грес на върха /там където ще ги натиска реглажния болт/
Болтовете на стойките на кобилиците - 20 нм + 90°.
На държачите на дюзите /то сега няма да ти се налага да ги сваляш/, но са 12 нм + 180° + 90°
Не е лошо като ще ровиш да си откачиш буксите на дюзите и да пристиснеш вътре малко пиновете да правят добър контакт.
Реглажа ти е на 180°.
Като сложиш новите "бобчета" ;) мазни им по малко грес на върха /там където ще ги натиска реглажния болт/
Болтовете на стойките на кобилиците - 20 нм + 90°.
На държачите на дюзите /то сега няма да ти се налага да ги сваляш/, но са 12 нм + 180° + 90°
Не е лошо като ще ровиш да си откачиш буксите на дюзите и да пристиснеш вътре малко пиновете да правят добър контакт.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Всичко е ясно, само кога идва момента за спиране да навърташ реглажните болтове и да върнеш половин оборот назад не ми е много ясен, а и никъде не е даден с точни усилия на завъртане и малко ме притеснява сали ще го улуча.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Е малко въпрос на усет е тук.
- PabloEscobar
- Мнения: 704
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57D30O2
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
°niksi° написа:Гайките на реглажните болтове ги стягаш на 30 нм.
Реглажа ти е на 180°.
Като сложиш новите "бобчета" ;) мазни им по малко грес на върха /там където ще ги натиска реглажния болт/
Болтовете на стойките на кобилиците - 20 нм + 90°.
На държачите на дюзите /то сега няма да ти се налага да ги сваляш/, но са 12 нм + 180° + 90°
Не е лошо като ще ровиш да си откачиш буксите на дюзите и да пристиснеш вътре малко пиновете да правят добър контакт.
Това важи ли за АФН? Или е само за ПД мотори?
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
И сега последно въпросче- дюзите когато навърташ реглажния болт затягат първо един път леко и след това ако продължиш още малко затягат по силно, тъй като казвате че е въпрос на усет кога връшам след първото леко съпротивление или след като спрат да могат да се въртят реглажните билтове (естествено не си пробвам силите върху тях)?
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Добрее, уж ги регулирах, дано да съм се справил стойностите са 0.49 -0.19 0.07 -0.31 това как е като стойности и как да разбера дали добре съм ги регулирал дюзите по какъв показател?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Имам два въпроса:
1. Как е паленето сега?
2. След регулирането на ПД-елементите, има ли някаква промяна в звука на мотора?
1. Как е паленето сега?
2. След регулирането на ПД-елементите, има ли някаква промяна в звука на мотора?
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Хммм паленето, само да кажа че такова палене не съм имал от близо година, след 3 дни престой на колата без палене, запали от един едно завъртане на стартера и то перфектно с постоянни обороти и стабилна работа, за шума на двигателя не мога да ви кажа защото все още е в работно състояние тоест с и е малко по-шумна, играя си в момента с реглажните болтове за да видя къде е оптималната работа на двигателя и ще пиша подробна процедура ра регулирането им.
Днес я тествах колата по маршрута Перник-София и обратно, даде среден разход по компютър 7.5 л/100, освен това ми изчезна забиването на около 2000-2500 оборота, което го имаше преди това. Още малко тестове и ще ви кажа цялата процедура по ремонта и съответно крайният резултат и изводите, които си направих от целия филм.
Днес я тествах колата по маршрута Перник-София и обратно, даде среден разход по компютър 7.5 л/100, освен това ми изчезна забиването на около 2000-2500 оборота, което го имаше преди това. Още малко тестове и ще ви кажа цялата процедура по ремонта и съответно крайният резултат и изводите, които си направих от целия филм.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
7,5 среден разход по комп на дълго,не е ли много,аз на дълго съм на 5,2-5,3,в момента дългото засичане(показание 2 на борда) за около 800 км само градско е на 7,6 среден разход,иначе и аз наскоро правих два последователни пъти същото упражнение(не аз де-майстор,о-пръстени +реглаж) и съм си направил съответните изводи и ми е много интересно дали съвпадат с твоите.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Ако и твойта Bora е 4х4 значи всичко е нормално щото маршрута Перник-София почти през цялото време си е градско каране. За мен колата за момента се държи перфектно. Няма как да искам повече от нея.
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой
Добрее, хайде да ви кажа крайните резултати от приключението ми с дюзите:
1. Вече втора седмица перфектно палене от половин оборот, независимо колко време е седяла колата.
2. Стана малко по-тиха (може и така да ми се струва).
3. С около 1 L/100 по-малък разход.
4. Изчезна забиването на около 2000-2500 оборота.
5. Според мен стана по-пъргава колата.
Много съм доволен от разултата.
И сега да ви кажа за мен - моята професия е IT специалист, нямах нито инструменти нито опит, но се справих що годе добре, ремонта ми отне много ценно време и всичкото това защото няма сервизи или майстори, които да се отнасят към колите ни все едно че са техни лични- с внимание и отговорно. Имах парите имах и желанието да платя на някой свестен човек да оправи нещата за нула време, но виждате какво се получава, когато няма на кого да се довериш. Лошото е че не само с ремонтите на колите, а и на по-отговорни места положението в България е такова. Безработицата и липсата на поминък накара много хора да си купят по едно гедоре за 150 лв и да стане майстор на коли или каквото и да е там.
Смятам темата за приключена, много си обичам колата.
1. Вече втора седмица перфектно палене от половин оборот, независимо колко време е седяла колата.
2. Стана малко по-тиха (може и така да ми се струва).
3. С около 1 L/100 по-малък разход.
4. Изчезна забиването на около 2000-2500 оборота.
5. Според мен стана по-пъргава колата.
Много съм доволен от разултата.
И сега да ви кажа за мен - моята професия е IT специалист, нямах нито инструменти нито опит, но се справих що годе добре, ремонта ми отне много ценно време и всичкото това защото няма сервизи или майстори, които да се отнасят към колите ни все едно че са техни лични- с внимание и отговорно. Имах парите имах и желанието да платя на някой свестен човек да оправи нещата за нула време, но виждате какво се получава, когато няма на кого да се довериш. Лошото е че не само с ремонтите на колите, а и на по-отговорни места положението в България е такова. Безработицата и липсата на поминък накара много хора да си купят по едно гедоре за 150 лв и да стане майстор на коли или каквото и да е там.
Смятам темата за приключена, много си обичам колата.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
В началото на темата беше изписал няколко проблема, но в едно от последните си мнения си написал, че вече не пали на 2 или 3 цилиндъра. Разбирам, че това е бил един от проблемите ти. Само да те попитам, когато палеше на 2 или три цилиндъра изпушваше ли ти от ауспуха неизгоряла нафта, за колко време и за колко време взривяваха всички цилиндри?
Re: Bora 1.9 TDI 115 4motion трудно палене след престой - ре
Да изпушваше при запалването и времето за което почваха да работят всички цилиндри беше около 2-3 секунди, но и след като почнеха да работят всички заедно компютъра едвам смогваше да подържа оборотите що годе равномерни, а сега направо се заковават.
Само никой от колегите не ми отговори нормални ли са ми стойностите на дюзите. Ама няма значение нали колата си върви и пали добре. А направо я бях за изхвърлял по едно време.
Само никой от колегите не ми отговори нормални ли са ми стойностите на дюзите. Ама няма значение нали колата си върви и пали добре. А направо я бях за изхвърлял по едно време.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта