Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужвания

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lion_heart002 » Пет 08 авг 2014 11:40


Пасата ти в сравнение с тоя дизел дето мислиш да го купуваш е БЕЗПЛАТЕН за поддръжка и ремонти. Имах Signum 3.0V V6 TDCI ,2005-а ,само съединителя беше 2500 лева,това без труд,понеже трябваше да се вади целия мотор за смяна,още куп малки ремонти по него,ангренаж и ролки 1200 лева.... Но поне не се усещаше,че е дизел защото беше 6 цилиндров.Имам леон 2 1.9 ТДИ 2007-а ,пълен кютук невървящ шумен,тресящ,все пак е 4 цилиндров, а колата е купувана от дилър още като беше в гаранция на 34 000км я взех,поддръжката за такъв таралясник е скъпа.... Абе с една дума дизел му кажи...

Имам и леон 1 2002-а година 1.8 турбо-15 000 пъти по-добра кола,и още една бензинова имам(хонда)....И миниван имам и той е бензин. И скоро ще разкарам дизела,нищо,че е на най-малко километри и е като нов на практика. Отделно дизелов пасат е последния автомобил който бих закупил за 10 000лв. За мен лично няма никаква икономия от този дизел,нищо че минавам ПОНЕ 60 000км на година и нямам газ на бензиновите автомобили... С един ремонт и парите от икономията са заминали там,остава ти само неприятното усещане от карането на дизела... За купрата ми скоро сменявах ангренаж,ролки,помпа-всичко към 600 лева излезе... А колата е 210 коня в момента и ми харчи около 9 на сто... А ако сложа газов инжекцион??? Дизел повече не искам, 4 дизела ми бяха достатъчни...




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 11:47


Колега Лион, не мога да се стърпя :)))
Само ще спомена, че ремонтите по дизела не са много по-скъпи от ремонтите по съвременните бензинови двигатели, и другото нещо е, че ремонт на двигател = немърливо отношение от страна на каращия :biggrin
Моите ремонти съм ги писал в други теми, няма да ги споменавам сега, само за справка, ангренаж, ролки, водна помпа = 575 лева с две години гаранция, при дилъра на VW.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lion_heart002 » Пет 08 авг 2014 11:54


Дизеловия ми леон е помпа-дюза е няма да ти казвам една дюза колко струва... Сам знаеш. Аз смених 2 при положение,че колата е на 160 000км СЕГА а тогава бе на около 110 000... Общо към 2200 лева за дюзите,съединителя също ми е почти два пъти по-скъп от този на бензиновата. И не се кара с българска нафта,нафтата дето сипвам е като вода бистра... На теб ти е безпроблемен,ама дай аз да го подкарам с моето каране по 200-250км на ден ВСЕКИ ден,да го видя тоя дизел,доколко ще е безпроблемен... Имах и поло и пежа дизелови... Действително по-старите са супер евтини за поддръжка,ама те пък са си чисти трактори. И при мен няма неподдържане а само качествена поддръжка с оригинални части(много рядко купувам афтърмаркет) но дори и тогава,не са ментета...
Отделно все свети чек лампата на таблото,айде диагностика-датчик тук,датчик там... Писна ми да се занимавам,само масла,ремъци и консумативи качествени и да свети каквото си иска... Защо пък с бензиновите нямам никакви ядове,всичките се карат здраво. Просто новия дизел си е капризен,поне това показва опита ми до тук.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 12:03


Не карам първи дизел, за да не знам кое как е. Та повредена дюза досега, от около 150К км на Бора-та(продадена), 50К км на Шкодата(продадена) и 211К км на Кади-то(с него изминавам по 130 км всеки ден) не съм имал. Бората беше 2005та, Кади-то е 2008ма, ПД двигатели, 1.9 ТДИ, 105 коня.
Масово дюзи, ЕКУ, и други скъпи части се сменят щото са се навъдили "майстори", дето гледат на хляба мекото :biggrin, а не се прави правилна и точна диагностика. И така нататък, не ми се обяснява, но не мисля, че дизела след 2005та година, примерно, е по-скъп като поддръжка от бензиновия двигател същото поколение.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lion_heart002 » Пет 08 авг 2014 12:08


Вярвай ми-бяха си за смяна и аз си ги купих и смених сам,понеже вече колата не беше в гаранция. Диагностиката я правих аз и после потвърдиха от СЕАТ. Същия мотор и е моя 105 коня,кода го забравих обаче... За това което предлага поддръжката е скъпа! И зависи кой мотор сравняваш на 1.8 турбо поддръжката е по-евтина и е 15 пъти по-приятен за каране. Виж ако сравняваш 1.9тди и 4.2 примерно съм съгласен.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Пет 08 авг 2014 12:09


Добре по друг начин ще го задам въпроса. Какъв е шанса да попаднеш на непиддържана кола, или какъв е шанса тези скъпи дюзи да се прецакат и да се стигне до тяхната неизбежна смяна. Че и майсторите ни тука в българия 99 % са пишман майстори и като взема по съвременна кола няма я карам там а в оторизиран сервиз с парите в джоба. С колко пари в джоба се отива в оторизиран сервиз за кола 2005 - 2007 година.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 12:10


Ами незнам какво неприятно намираш в карането на ПД дизела, освен тракането, което е малко в повече, но с което се свиква бързо. Еластичността е чудесна, икономията на гориво също.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот stoyan0304 » Пет 08 авг 2014 12:12


Само едно ме притеснява, дали дизела ще има вървежа като на бензина. Като му смачкаш газта и да отлиташ а не да се чуди "да тръгна ли или да не тръгна". Или това го има само при по-старите дизели без компютърно участие в работата на двигателя. А новите нали цялата работа се контролира от компютър. Комън рейл ли са всички дизели след 2000 година. За пасата такива ли са.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lion_heart002 » Пет 08 авг 2014 12:14


Веднага ти отговарям,тракането и това,че мотора е шумен,особено при по-високи скорости! Както и факта,че притриса при палене и гасене понякога... Това и от сеат не можаха да кажат какво е,няма скъсани тампони всичко е наред и пак ПОНЯКОГА го прави. Още откакто беше на 35 000км та до сега. И то не е само този,по форумите е масово явление и никой няма който да каже със сигурност от какво е.

Да,върви си турбо-дизела... Качи се и на турбо-бензин и тогава реши сам. :mhihi


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 12:16


Стояне, чети какво съм написал по-горе - търси кола, която е карана и поддържана от разбиращ човек, или от върнатите от лизинг коли при дилърите. Да, по-скъпи са от италианките в Дупница, но за човек, който се страхува от неизвестното, е по-добрия вариант. Аз лично не бих подценил и дупнишките коли, но там риска е доста по-голям.
Инак с колко пари се отива в сервиза - ами преценяваш за какво иде реч като ремонт, ако е нещо елементарно за подмяна, само си купуваш частите от там, и сменяш сам, с помощта на форума и/или други форуми, има и клипове кое как се подменя, в youtube основно.
Труда е 66 лева на час в Порше Изток, и е напълно реално той да ти е по-голямата част от платеното за ремонт там. Но пък дават добра гаранция :)


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 12:19


Лион-е, амо това са бели кахъри, редовно чета по западните форуми как оплюват дадена марка и модел кола, а накрая какво се оказва - не му била удобна на шофера ръчката за еди си какво, та за това писал, колко лоша е колата :)))
И моя дизел понякога притриса, не мисля, че е проблем, по-скоро го отдавам на това, че не съм сменял горивния филтър от 130К км :)))
Изобщо не споря, че турбо бензиновите двигатели са лоши, те си имат своите купувачи. Аз харесвам дизелите, и ги защитавам като икономични и добри работни магарета :mrgreen


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот lion_heart002 » Пет 08 авг 2014 12:25


Аз не казвам,че дизела от тези години е лош вариант. Просто според мен не е най-добрия. И не,че му има нещо,но разликата в цената на поддръжката и частите е осезаема,въпреки,че не е фрапираща. Разликата в разхода също я има де,спор няма. Но общо взето спестеното и при двете посочени коли отиваше за части. Вярно имах поло СДИ и пежо 106 дизел и там чупене нямаше и само караш,но няма никаква динамика и трака като трактор. Въпрос на избор,затова му казах да се качи,да покара. Да види кое му харесва повече и да си реши. Общо взето с колата все си вътре,няма да спечелиш нищо така или иначе! :mhihi :beer

Последна промяна от lion_heart002 на Пет 08 авг 2014 12:30, променено общо 1 път.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот Kalin72 » Пет 08 авг 2014 12:28


Именно, да се качи и да покара и двата варианта :)


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот aleksbelov » Пет 08 авг 2014 13:22


stoyan0304 написа:четах някъде тука из форума в темите за пасат б6, че една дюза да се смени била 1300 лева. А те са 4 броя по 1300 лева = 5200 лева само за смяна на дюзи. Това е според мен един от ужасяващите ремонти по съвременен дизел. Сменяли ги хората в сервиза на Порше в София, безплатно за тези които колата им е до 7 години или до 250 000 км. Другия "ужасяващ" ремонт е смяна на съединител и демпферен маховик. И той отива над 1000 лева. А за горивото си е така с 3 варианта. Аз познавам хора да карат и по трите начина. Последния вариант е с "текезянска" (ТКЗС) нафта от кооперацията идва напълно без пари, ако имаш човек да те снабдява :mhihi
Някой да сподели за цени при пасат б5.5 дали не са толкова солени цените на "фрапиращите" ремонти


във форума много голяма част от написаното е от хора, които само четат от форуми и преразказват. има и хора, които с приказки ти разказват филми за ремонти в които, е участвал познат на техен приятел от село Турия. има и много сноски писанки. ти трябва да си отсееш на кое да вярваш. като искаш по-нова дизелова кола - обикаляш, харесваш, купуваш, обслужваш, караш. като се счупи правиш. ако много се чупи и не можеш да плащаш ремонтите - продаваш. и следващия път като търсиш ще гледаш повече. със съвети от форума кола няма да си купиш.


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Подръжка на съвременен дизелов двигател, цени за облужва

Мнениеот milenski_77 » Пет 08 авг 2014 13:29


Има една приказка която редовно я казвам на мои приятели когато ме питата каква кола да си купят и тя е: "Колко е по-нова колата, толкова е по-нова парата"
Тъй че човек трябва да има в предвид, че ако иска да кара нова и скъпа кола да е подготвен за скъпи части.
Истината е, че новите коли са "доста чупливи" в сравнение с по-старите (има и такива като Мерцедес 124 дето е почти неубиваем) и човек трябва много добре да си прецени какво иска и какво може да си позволи.
Аз например съм фен на VW групата, но в момента карам италианска кола, защото прецених, че колата която искам ако е VW, то тя не ми е по-джоба, както от към първоначална покупка, така и като последващи разходи по поддръжката и.
Все пак целта на всеки автомобил е да те закара от точка А до точка Б, разликата е в това как ще те закара и колко ще ти струва удоволствието.
Който може да си позволи по-голямо удоволствие си купува нова и скъпа кола, който не може по-стара и по-евтина.
Аз лично не разбирам хората, които си дават всички спестени пари или пък теглят заем да си купят по-нова кола и после се чудят как да я поддържат или пък я изкарват веднъж в месеца, щото нямат пари за гориво.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта