


Пасат б5 афн за и против премахването на дебитомера?
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За и против премахването на дебитомера?
Я покажи този дебиломер за 200лв.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За и против премахването на дебитомера?
Аз ти ги казвам грубо 200, това че ти не разбра не е мой проблем. Дали ще е 150 или 200 все тая, стотинката няма да цепим в случая.
Въпроса е че е скъп и при положение че може да се елиминира без странични ефекти не виждам смисъл защо да не се реши веднъж завинаги проблема.
В темата говорим за чипнати коли, за сток софтуер незнам дали ще е проблем щото не съм пробвал.
За пример давам семейната кола Мондео ТДЦИ 2004 година, което оригинално си е без дебитомер.
За мен е по-добре да го няма вместо да е там и да дава различни снойности от исканите и да ти реже горивото.
Въпроса е че е скъп и при положение че може да се елиминира без странични ефекти не виждам смисъл защо да не се реши веднъж завинаги проблема.
В темата говорим за чипнати коли, за сток софтуер незнам дали ще е проблем щото не съм пробвал.
За пример давам семейната кола Мондео ТДЦИ 2004 година, което оригинално си е без дебитомер.
За мен е по-добре да го няма вместо да е там и да дава различни снойности от исканите и да ти реже горивото.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За и против премахването на дебитомера?
Разликата от 50лв може да превеждаш по моята сметка.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: За и против премахването на дебитомера?
Колко от вас са сменяли повече от един път "оригинален" дебитомер на една и съща кола? Че не е евтина джаджа не е, но пък да не е консуматив. Аз вместо да се дигна 200км в една посока за да ми чипосат колата да губя време и да се ангажирам излишно бих дал средно 200лв за нов и така да си реша проблема веднъж за винаги (понеже едва ли ще задържа една кола толкова дълго, че да дефектира пак). Ако вече ти е премахнат и няма проблеми се радвай и карай така.
Поздрави.
Поздрави.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1018
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: За и против премахването на дебитомера?
Преминаването от MAF към MAP има и страничен ефект /по-висок разход и завишени вредни емисии./ MAF отчита точно количество въздух, а MAP - налягане /той нямам как прецизно да измери постъпилия въздух/. Процедурата при премахване е следната: 1. зануляване на MAF ; 2. превключва се към управлението от MAP картата, която обаче ако се остави в стоково положение,ще има главоболия, затова тя се преизчислява по формули с нови стойности на налягане спрямо възможното количество; 3. премахват се всички съобщения за грешки от MAF. Част от чип тунинга е премахването на ЕГР клапана, което печели на автомобила 7-10 процента по-висока мощност от ниски до средни обороти, с което се намалява и разхода на автомобила / това се получава,защото ЕГР клапана връща за доработка газове и спъват пъргавината на двигателя. Всичко това се прави с цел екологична норма./ След като ЕГР е премахнат се получава икономия с близо 0.5л/100км и по-голяма пъргавина. След премахване и на MAF, разхода се завишава според различните модели между 0.5-1 л/100км. Сега, ако прибавим икономията,която ще ни даде премахнатия ЕГР клапан, сами може да пресметнете с колко реално се повишава разхода. Тук няма да споменаваме и вредните емисии, които съвсем скоро,ще започнат да се следят стриктно и в България и то най-вече за дизеловите автомобили,чиято съдба ,вече е предначертана в световен мащаб /спиране на производството им/. Когато един завод е сметнал за необходимо да сложи MAF сензор, EGR клапан, катализатор или каквото трябва на даден модел, за да покрие екологичните норми, значи така трябва да бъде. Цените на тези сензори втора ръка са поносими, даже много фирми започнаха да произвеждат нови заместители. Естествено всичко това за сега не пречи на този, който иска да си направи цялостен или частичен чип тунинг , за да му върви много автомобила или да се отърве от досадните проблемни сензори. Аз лично съм го правил на всеки, който е имал желание , но не и на собствената си кола.
Re: За и против премахването на дебитомера?
Да си призная не знам какви са нормите на вредни емисии за дизел в България, но когато ходя на технически преглед с подчертавам НЕ манипулирана сонда всеки път ми казват, че катализатора ми бил работел и колата е в норми. Аз на 2.0 тди нямам катализатор, егр и още куп неща и е с ремап.
Лично аз съм си мислел да махам дебитомера, но няма спор, че е по -прецизно с него и няй-вече вдигането на разхода ме отказа.
Лично аз съм си мислел да махам дебитомера, но няма спор, че е по -прецизно с него и няй-вече вдигането на разхода ме отказа.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: За и против премахването на дебитомера?
Ти си вторият човек тия дни, от който чувам същото мнение.
На ГТП, редовен, без катализатор емисиите са му наред.
Сигурно с катализатора отзад излиза райски газ.
На ГТП, редовен, без катализатор емисиите са му наред.
Сигурно с катализатора отзад излиза райски газ.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: За и против премахването на дебитомера?
Емисиите трябва да се мерят на обороти, не на празен ход, както правят по всички пунктове, точно затова всички са с емисии в нормата.
- nikolay_ss
- Мнения: 1128
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: За и против премахването на дебитомера?
Явно аз съм единствения доволен от това, че съм по МАП сензор. Колата си тръгна от ниските доста по-добре от колкото вървеше с МАФ(беше нов напълно работещ), естествено е че за да тръгне й трябва гориво, нормално е да гори една идея повече. Макар че и на още хора съм им ги преправял колите да са по МАП и никой не се е оплакал от завишен разход, а честно казано и аз не забелязвам завишен разход при нормално каране.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
- Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv
Re: За и против премахването на дебитомера?
Dagestan написа:Емисиите трябва да се мерят на обороти, не на празен ход, както правят по всички пунктове, точно затова всички са с емисии в нормата.
На мен винаги са ми мерили на 2100-2300 оборота
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: За и против премахването на дебитомера?
Мерят се на около 2500об/мин 3 пъти за да се види дали има повтаряемост на резултата. Голфа ми има чип и няма КАТ и ЕГР и е 100 пъти под максималната стойност.
Re: За и против премахването на дебитомера?
Аз затова казах, че не знам какви са нормите на емисии в България, но вчера мой познат потвърди, че били много високи в закона и затова "новите" дизели и без катализатор влизали в нормите.
Адски много зависи от ремапа дали пуши....и от двигателя де. Редовно ми бъркат колата с бензинова заради липсата на пушилки, въпреки че е със сериозен ремап.
Адски много зависи от ремапа дали пуши....и от двигателя де. Редовно ми бъркат колата с бензинова заради липсата на пушилки, въпреки че е със сериозен ремап.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1018
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: За и против премахването на дебитомера?
Нормите са делят на заводски и тези, които приемат за минимални отделните държави.В някои европейски градове, забраняват движение на автомобили с категории под Евро3 и това ще става прогресивно, както и нормата ще се увеличава през следващите години. В БГ все още няма такова ограничение, но има готови проекти под натиска на ЕС. За пример е София от последните няколко дни, ще се приеме забрана за движение в града на автомобили без катализатор. За патрулите ще се закупят нови модерни анализатори, с които на пътя при съмнение ще се прави проверка и ако не отговаря на нормите, автомобила ще се спира, а водачът ще понася солидна глоба, както и техническия пункт, който го е пуснал и си е затворил очите. Замърсяването от транспорта е катастрофално и няма вече как да се правят компромиси. Всеки модел според годината покрива определена евро норма с всички прикачени от завода за това неща. При премахване и на едно от тях, тази евро норма за този автомобил вече е извън лимита. В БГ, няма ограничение за сега на евро нормите, затова колите, които карате без катализатори, ремапове и т.н ги покриват, а не че вашият автомобил покрива нормата на завода. Ако тази норма влезне за минимална в тази страна, няма как да се покрие от автомобила с тези преправки. В България все още се ползват нормите на евро1 и затова автомобил покриващ заводско евро2, без катализатор се включва в тази норма. В завода, когато се направи тест на нов автомобил с евро6, без катализатор се получават изгорели газове и шум, които са далеч от тази категория, а това е чисто нов автомобил.
https://fakti.bg/avto/222086-kolite-bez ... n-ot-sofia
https://fakti.bg/avto/222086-kolite-bez ... n-ot-sofia
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: За и против премахването на дебитомера?
II. Моторни превозни средства с двигатели със самозапалване (възпламеняване чрез сгъстяване) на работната смес (дизелови двигатели)
Максимално допустими стойности на коефициента на поглъщане на светлината (димност)
Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).
При липса на такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:
1. За МПС с двигатели с атмосферно пълнене (без турбокомпресор) - 2,5 m-1
2. За МПС с двигатели с принудително пълнене (с турбокомпресор) - 3,0 m-1
3. За МПС с двигатели Евро 4, с двигатели Евро 5, с двигатели, щадящи околната среда (EEV), и с двигатели от одобрен тип съгласно граничните стойности за вредни емисии, посочени в последващите изменения на Директива 2005/55/ЕО или на Директива 70/220/ЕИО, така както тя е изменена с Директива 98/69/ЕО - 1,5 m-1.
Моторни превозни средства, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 януари 1980 г., се освобождават от тези изисквания.
Максимално допустими стойности на коефициента на поглъщане на светлината (димност)
Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).
При липса на такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:
1. За МПС с двигатели с атмосферно пълнене (без турбокомпресор) - 2,5 m-1
2. За МПС с двигатели с принудително пълнене (с турбокомпресор) - 3,0 m-1
3. За МПС с двигатели Евро 4, с двигатели Евро 5, с двигатели, щадящи околната среда (EEV), и с двигатели от одобрен тип съгласно граничните стойности за вредни емисии, посочени в последващите изменения на Директива 2005/55/ЕО или на Директива 70/220/ЕИО, така както тя е изменена с Директива 98/69/ЕО - 1,5 m-1.
Моторни превозни средства, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 януари 1980 г., се освобождават от тези изисквания.
Re: За и против премахването на дебитомера?
megatronS написа:
Без да влизам в излишни спорове и безсмислени полемики , само ще отбележа няколко неща от чужди форуми. В Полша и Португалия не е никакъв проблем да караш напънат дизел, стига да го регистрираш, като такъв. Явно системата там е като нашата и няма оплаквания, преракания с тамошния КАТ. В Португалия е същото като основно се набляга на външния вид, джанти, окачване и т.н. Ако колата там е с по-големи джанти, то тя ще мине по-трудно прегледа, отколкото ако е засилена на 200+ коне.
Докато тези държави могат да минат за такива от "нашата черга" , то в Англия и Финландия, карането на напънати дизели не е проблем, стига автомобила да е минал тамошния технотест. Това става с нужния катализатор, с нужните промени по спирачната с-ма и т.н. И разбира се става, чрез нужните финикийски знаци, не за подкуп, а за легално ползване на такъв автомобил.
Това като лирическо отклонение и леко извън темата. Но е добре да се знае как е по другите държави ( нали все натам гледаме ) и също да се отбележи, че има и закони различни от швейцарските. :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 70 госта