Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Вто 26 май 2015 20:38


Развивам 3-те болта на изходящата тръба, която е хваната към топлата част на турбото и между двете има гарнитура. Паля колата със студен мотор. Отмятам изходящата тръба на една страна и подлагам срещу турбото ламаринен лист на минимално разстояние.. Само с едно форсиране до 3000 оборота, листа става черен и мазен, да не кажа мокър. Като гледам как попада маслото върху листа, все едно гледам струя от водоструйка. Това не е ли причина за смяна на турбина? Или това масло, което хвърчи от турбото не идва от него, а от нещо друго - от двигателя. Разясни ми, понеже не съм голям специалист по тия неща. :smile




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Вто 26 май 2015 20:55


Погледни темите за EGR-а, запушването и какви бели може да прави ( не ,че нещо, но е много писане :biggrin ). Картерните газове също може да имат ефекта който си описал, а има ли повече масло в интеркулера, предполагам си го свалял. Аз бих се насочил към по-евтините ремонти за начало и накрая бих се загледал в турбото. Един много известен майстор на турбини, от един софийски квартал, има лаф ,че турбината е като крушка- или работи или не :c020


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Вто 26 май 2015 21:25


Свалян е кулера преди 2 седмици, от него изтече малка локвичка масло на земята, може би 100-на грама масло. Не беше мръсен вътре, почти лъскав.След което го изплакнах няколко пъти с бензин и го оставих един следобед да се изпарява. Като го монтирах, вътре питите светеха и беше целия лъскав. Даже пръснах и мап сензора със специален почистващ спрей, който става и за дебитомери.Турбо пътищата също ги изчистих.Ефект от тогава никакъв. На един Биитъл ми се беше случило в сервиза 1.9 90к.с. да припушва синьо. Тя турбината, че заминаваше - едно на ръка.. Само, че вкарваше маслото в кулера и от там го гореше и пак пушеше синкаво. След почистването се оправи. Кулера беше първото нещо, което свалих и изчистих.От там почнах най - напред. :)


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Вто 26 май 2015 21:44


Toва имах предвид :th_up Когато семеринга на турбото пропуска масло то минава през студената част и отива в кулера, а не през топлата. Разбира се може и през топлата част да минава масло но през студената ще е в пъти повече а това при теб не е така. Загубата на масло също не е фрапираща, така че изводите ги оставям на теб


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот RadoShopa » Сря 27 май 2015 20:10


Само да вметна......при мен в студената част масло НЯМАШЕ, нито в кулер, нито в маркуч, освен 3-4 капки.....но за сметка на това, в топлата - ОБИЛНО, така че не е лошо да се отвори и да се види :exclaim Няма да се повтарям повече, нещо тука нещата се въртят в омагьосан кръг и пожелавам скорошно оправяне на проблема :th_up Със сигурност за 2-3000 лв. ще стане :beer


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Сря 27 май 2015 20:15


Радо, а при теб колко масло се губеше? Признавам, че не съм чел темата ти :th_up


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Сря 27 май 2015 20:30


Момчета и аз съм объркан, може би затова се върти този омагьосан кръг, понеже не съм много вещ в тези неща. Много хора ми казват, че може да е турбо, може да е и нещо друго. Допитах се до вас, но и тук нещата седят така. Някой казва турбото е заминало, друг казва, че ако е турбо трябва първо да е избило маслото от студената част и въобще се побърках, имам чувството че съм зомбиран от толкова много четене и търсене на проблема. Вярно, че само с четене няма да стигна до никъде. И на мен не ми се дават пари за турбина, понеже който и вариант да избера - все ми идва скъп, а в момента съм на лош етап с парите.Затова гледам да изясня нещата по възможно най - лесния начин и да опитвам всякакви варианти преди да премина към ново турбо.
Попитах, но май никой не ми отговори - ако турбината е здрава, тогава защо като са откачени гърнетата пръска масло от там. Абсолютно по същия начин се случва, както е писал Радо Шопа в неговата си тема - Имам чувството, че маслото се събира някъде и като подам газ всичко излиза навън под формата на дим. Нещо такова беше. При потегляне изпушва само на 1-ва и по малко вече на 2-ра. Покара ли се известно време на 3 и 4-та, 5 или 6-та няма проблем. В момента в който намаля и започна да карам с ниска скорост на 2-ра или на 1-ва почва да си къди отзад като 2Т мотор с много масло. Тръгна ли да ускорявам след това в началото кълбо от дим, след това няма нищо.......


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Сря 27 май 2015 21:08


Добре де, насочил си се към турбо, ама защо преди това не смениш поне датчика за температурата, защото ако той е повреден компа на колата ти пуска повече гориво и от там и пушека се увеличава :exclaim


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот Traytor » Сря 27 май 2015 21:14


Дори и да се увеличи горивото, пушека ще е черен, не син. На мен ми е трудно да си обясня как маслото е на максимум ако пръска постоянно. От къде идва излишното масло? Да не сте сипали повече масло при смяната?

Последна промяна от Traytor на Сря 27 май 2015 21:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Сря 27 май 2015 21:19


Сменен е забравих да спомена. :redface 45лв. от ауто+ оригинален на vw. Имаше и на 55лв. марка Beru. Сложих оригиналния - по номер на рама излезе зелен на цвят, стария беше черен.Смених го за секунди. След това го закачиха в сервиза и му изчистиха грешката. Обаче си мисля, че има и нещо друго, защото държи 70 градуса и май термостата е запецнал. Само градско каране веднъж го качих до 90 градуса, извън града забива на 70 - 80.. Даже към 80 отива доста трудно. И не знам защо, ама като наближи 90 градуса и климатроника сам се включва.. Това нормално ли е?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот Traytor » Сря 27 май 2015 21:22


Не, не е нормално. За да ти е мирно дупето иди при някой майстор който разбира. Друг е въпроса дали около тебе има такива. От къде си?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот hvp800 » Сря 27 май 2015 21:27


Traytor написа:Дори и да се увеличи горивото, пушека ще е черен, не син. На мен ми е трудно да си обясня как маслото е на максимум ако пръска постоянно. От къде идва излишното масло? Да не сте сипали повече масло при смяната?

На студен мотор ЕГР-а е отворен и вкарва повече гняс в мотора и оттам е възможна появата на син пушек


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот Traytor » Сря 27 май 2015 21:29


Да, ама той в първия пост е споменал какво е правил с ламаринката и как е станала цялата в масло. Нещо не е в час.


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Чет 28 май 2015 18:55


От Карнобат съм. Маслото вече не е на максимума, почнало е да намаля. Аз по принцип никога не съм имал навика да вдигам щеката, но съм припатлил доста с един Москвич и един Фиат преди мнооого, много време..Ей така сипвах все скъпо масло и все след месец го нямаше, а си къдяха колкото Голфа. И понеже пушеците започнаха да стават все по - гъсти и по - чести. Всяка сутрин си проверявах маслото с мисълта, че вече трябваше да е намаляло осезателно. И ето, че онзи ден като го оставих 2 дни не каран - вдигнах щеката и се оказа, че е спаднало.Минал съм точно 400км. Значи ако трябва да съм точен, след още 600км. ще съм почти на минимума.. А иначе му сипах точно 4 литра. И не пожела повече... :)


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо

Мнениеот mitkovbg » Съб 30 май 2015 18:27


Днес минах грубо към 250км. Общо стават 600-700. Спрях пред гаража, пуших цигара и вдигнах щеката. Маслото беше на средата. Вярно, че не се е отекло още, но.. Дефакто, докато стигна до минимума за 1000км ще отидат към литър - два масло, или бъркам? Колко е от мин. до макс. на щеката - литър ли? Ако е така, за 1000км. колата за мен е изгорила много масло, а ако е повече от литър - това не е нормално за мен. И утре може би, като имам време пускам турбото в отпуска..
П.с. Като загрее колата, усещам че на ускорение става по - мудна, по - тромава.. Турбото става по - шумно, двигателя почва да ръмжи, имам чувството че се тормози след повече от 2,500 об/мин. Пуши при потегляне, при спиране буквално се осеща остра, смрадлива миризма на масло... За мен това е турбината - утре ще ви кажа със сигурност! Поздрави на всички! :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта