
Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Развивам 3-те болта на изходящата тръба, която е хваната към топлата част на турбото и между двете има гарнитура. Паля колата със студен мотор. Отмятам изходящата тръба на една страна и подлагам срещу турбото ламаринен лист на минимално разстояние.. Само с едно форсиране до 3000 оборота, листа става черен и мазен, да не кажа мокър. Като гледам как попада маслото върху листа, все едно гледам струя от водоструйка. Това не е ли причина за смяна на турбина? Или това масло, което хвърчи от турбото не идва от него, а от нещо друго - от двигателя. Разясни ми, понеже не съм голям специалист по тия неща. 

Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Погледни темите за EGR-а, запушването и какви бели може да прави ( не ,че нещо, но е много писане
). Картерните газове също може да имат ефекта който си описал, а има ли повече масло в интеркулера, предполагам си го свалял. Аз бих се насочил към по-евтините ремонти за начало и накрая бих се загледал в турбото. Един много известен майстор на турбини, от един софийски квартал, има лаф ,че турбината е като крушка- или работи или не 


- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Свалян е кулера преди 2 седмици, от него изтече малка локвичка масло на земята, може би 100-на грама масло. Не беше мръсен вътре, почти лъскав.След което го изплакнах няколко пъти с бензин и го оставих един следобед да се изпарява. Като го монтирах, вътре питите светеха и беше целия лъскав. Даже пръснах и мап сензора със специален почистващ спрей, който става и за дебитомери.Турбо пътищата също ги изчистих.Ефект от тогава никакъв. На един Биитъл ми се беше случило в сервиза 1.9 90к.с. да припушва синьо. Тя турбината, че заминаваше - едно на ръка.. Само, че вкарваше маслото в кулера и от там го гореше и пак пушеше синкаво. След почистването се оправи. Кулера беше първото нещо, което свалих и изчистих.От там почнах най - напред. :)
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Toва имах предвид
Когато семеринга на турбото пропуска масло то минава през студената част и отива в кулера, а не през топлата. Разбира се може и през топлата част да минава масло но през студената ще е в пъти повече а това при теб не е така. Загубата на масло също не е фрапираща, така че изводите ги оставям на теб

- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Само да вметна......при мен в студената част масло НЯМАШЕ, нито в кулер, нито в маркуч, освен 3-4 капки.....но за сметка на това, в топлата - ОБИЛНО, така че не е лошо да се отвори и да се види
Няма да се повтарям повече, нещо тука нещата се въртят в омагьосан кръг и пожелавам скорошно оправяне на проблема
Със сигурност за 2-3000 лв. ще стане 



Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Радо, а при теб колко масло се губеше? Признавам, че не съм чел темата ти 

- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Момчета и аз съм объркан, може би затова се върти този омагьосан кръг, понеже не съм много вещ в тези неща. Много хора ми казват, че може да е турбо, може да е и нещо друго. Допитах се до вас, но и тук нещата седят така. Някой казва турбото е заминало, друг казва, че ако е турбо трябва първо да е избило маслото от студената част и въобще се побърках, имам чувството че съм зомбиран от толкова много четене и търсене на проблема. Вярно, че само с четене няма да стигна до никъде. И на мен не ми се дават пари за турбина, понеже който и вариант да избера - все ми идва скъп, а в момента съм на лош етап с парите.Затова гледам да изясня нещата по възможно най - лесния начин и да опитвам всякакви варианти преди да премина към ново турбо.
Попитах, но май никой не ми отговори - ако турбината е здрава, тогава защо като са откачени гърнетата пръска масло от там. Абсолютно по същия начин се случва, както е писал Радо Шопа в неговата си тема - Имам чувството, че маслото се събира някъде и като подам газ всичко излиза навън под формата на дим. Нещо такова беше. При потегляне изпушва само на 1-ва и по малко вече на 2-ра. Покара ли се известно време на 3 и 4-та, 5 или 6-та няма проблем. В момента в който намаля и започна да карам с ниска скорост на 2-ра или на 1-ва почва да си къди отзад като 2Т мотор с много масло. Тръгна ли да ускорявам след това в началото кълбо от дим, след това няма нищо.......
Попитах, но май никой не ми отговори - ако турбината е здрава, тогава защо като са откачени гърнетата пръска масло от там. Абсолютно по същия начин се случва, както е писал Радо Шопа в неговата си тема - Имам чувството, че маслото се събира някъде и като подам газ всичко излиза навън под формата на дим. Нещо такова беше. При потегляне изпушва само на 1-ва и по малко вече на 2-ра. Покара ли се известно време на 3 и 4-та, 5 или 6-та няма проблем. В момента в който намаля и започна да карам с ниска скорост на 2-ра или на 1-ва почва да си къди отзад като 2Т мотор с много масло. Тръгна ли да ускорявам след това в началото кълбо от дим, след това няма нищо.......
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Добре де, насочил си се към турбо, ама защо преди това не смениш поне датчика за температурата, защото ако той е повреден компа на колата ти пуска повече гориво и от там и пушека се увеличава 

- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Дори и да се увеличи горивото, пушека ще е черен, не син. На мен ми е трудно да си обясня как маслото е на максимум ако пръска постоянно. От къде идва излишното масло? Да не сте сипали повече масло при смяната?
Последна промяна от Traytor на Сря 27 май 2015 21:20, променено общо 1 път.
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Сменен е забравих да спомена.
45лв. от ауто+ оригинален на vw. Имаше и на 55лв. марка Beru. Сложих оригиналния - по номер на рама излезе зелен на цвят, стария беше черен.Смених го за секунди. След това го закачиха в сервиза и му изчистиха грешката. Обаче си мисля, че има и нещо друго, защото държи 70 градуса и май термостата е запецнал. Само градско каране веднъж го качих до 90 градуса, извън града забива на 70 - 80.. Даже към 80 отива доста трудно. И не знам защо, ама като наближи 90 градуса и климатроника сам се включва.. Това нормално ли е?

- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Не, не е нормално. За да ти е мирно дупето иди при някой майстор който разбира. Друг е въпроса дали около тебе има такива. От къде си?
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Traytor написа:Дори и да се увеличи горивото, пушека ще е черен, не син. На мен ми е трудно да си обясня как маслото е на максимум ако пръска постоянно. От къде идва излишното масло? Да не сте сипали повече масло при смяната?
На студен мотор ЕГР-а е отворен и вкарва повече гняс в мотора и оттам е възможна появата на син пушек
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Да, ама той в първия пост е споменал какво е правил с ламаринката и как е станала цялата в масло. Нещо не е в час.
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
От Карнобат съм. Маслото вече не е на максимума, почнало е да намаля. Аз по принцип никога не съм имал навика да вдигам щеката, но съм припатлил доста с един Москвич и един Фиат преди мнооого, много време..Ей така сипвах все скъпо масло и все след месец го нямаше, а си къдяха колкото Голфа. И понеже пушеците започнаха да стават все по - гъсти и по - чести. Всяка сутрин си проверявах маслото с мисълта, че вече трябваше да е намаляло осезателно. И ето, че онзи ден като го оставих 2 дни не каран - вдигнах щеката и се оказа, че е спаднало.Минал съм точно 400км. Значи ако трябва да съм точен, след още 600км. ще съм почти на минимума.. А иначе му сипах точно 4 литра. И не пожела повече... :)
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Днес минах грубо към 250км. Общо стават 600-700. Спрях пред гаража, пуших цигара и вдигнах щеката. Маслото беше на средата. Вярно, че не се е отекло още, но.. Дефакто, докато стигна до минимума за 1000км ще отидат към литър - два масло, или бъркам? Колко е от мин. до макс. на щеката - литър ли? Ако е така, за 1000км. колата за мен е изгорила много масло, а ако е повече от литър - това не е нормално за мен. И утре може би, като имам време пускам турбото в отпуска..
П.с. Като загрее колата, усещам че на ускорение става по - мудна, по - тромава.. Турбото става по - шумно, двигателя почва да ръмжи, имам чувството че се тормози след повече от 2,500 об/мин. Пуши при потегляне, при спиране буквално се осеща остра, смрадлива миризма на масло... За мен това е турбината - утре ще ви кажа със сигурност! Поздрави на всички! :)
П.с. Като загрее колата, усещам че на ускорение става по - мудна, по - тромава.. Турбото става по - шумно, двигателя почва да ръмжи, имам чувството че се тормози след повече от 2,500 об/мин. Пуши при потегляне, при спиране буквално се осеща остра, смрадлива миризма на масло... За мен това е турбината - утре ще ви кажа със сигурност! Поздрави на всички! :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта