Ми нещата са ясни и команрейла и ТДИ са системи с директно впръскване.Тук има една тема за 1,9 ТДИ която изчерпва нещата.
Комънрейла от своя страна е сходна система но ползва обща магистрала за високо налягане.Тоест горивото е постоянно на
1600-1800бар.Помпата е така конструирана че при ниски обороти дава високо налягане а при високо по ниско.Така компенсира загоба на налягането в магистралата.Новия вариянт на VAG е така наречената ПД
Има и Команрейли от различни поколения но там вече не се променя коренно принципа а се променя мениджмънта на мотора.
А и какато всички знаем от 2008 TDI-PD няма да има.
Какво означава TDI - епизод пореден
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
dobrinb написа:Тук малко бъркаш - TDI е съкращение за директно впръскване

Директно впъскване в/у буталото, а не в предкамерата (бренера)
Всички 1.9 TDI на VW/AUDI са с 8 клапана - мисля че са до 150hp, но може и да греша.
Новият им мотор е 2.0 16V TDI - 150hp.
Директното впръскване съчетано с турбо с променлива геометрия (TDI) е създадено за първи път от FIAT в тяхната CROMA D.I. 1989година - турбото е Garrett
Но бързо я спряли от пазара защото много сажди - излизани извън екологичните норми.
Италиaнците правят и първия сериен двигател с common rail (2.4 JTD).
Абе жабарчета ама.....
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нормално.
ala86 написа:Аз в момента карам 1.9TDI 110 коня и наистина гори по 4 до 6 л/100км. Веднъж го изпробвах за колко мога да взема растоянието Несебър - Пловдив като карам с максимална 180 км/ч и ми вдигна до 7 л/100км. А тези 21 коня отгоре се постигат от Dual Injection или на български комънрейл. Този комънрейл дърпа нафта и така прави по-добра горивната смес, която влиза в цилиндрите и ти вдига разхода. TDI с червено DI означава точно това Turbo Diesel Intercooler Dual Injection. По-добре бръкни в нета и ще намериш подробна инфонрмоция за тези системи, точно как работят, какви примеси правят и колко вдигат разхода.
Мерцедес от този тип гори около 8 л/100км. Модификацията на този тип двигател за Мерцедес е CDI.
Я пак ако може точно формулиран въпроса,че нещо хаос ми се струва целият ти пост!!!



- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нормално.
веселин написа:Я пак ако може точно формулиран въпроса,че нещо хаос ми се струва целият ти пост!!!![]()
![]()
Няма въпрос, но понежа именно поста на колегата ми показа колко много НЕ се знае какво е TDI, та затова пуснах тази тема, да се избистрят неяснотите...
Можели и аз дакажа нещо.Като цяло няма дизел който да не е с директно впръскване ......
Защото сичките дизели досега принципа е един ,помпата нагнетява нафтата и посредством дюзите се връсква горивото в горивната камета под високо налягане.След това благодарение на сгъстения въздух и впръскването на нафтата(зависи вече от дюзите - с една 2 ,3 ,4 а може и повече дупки на тях нафтата влиза в цилиндъра в прахообразно състояние) и се самовъзпламенява.
Четирите процеса на ДВТ-то (четиритактовия)
1 Всмукване - бъталото се движи от ГМТ( Горна Мъртва Точка) към ДМТ (Долна Мъртва Точка )всмукателния/те клапан/и са отворен/и и цилиндъра се пълни с въздух (ако има турбо то пък нагнетява вуздуха под налягане ),изпускателния/те клапани са затворени.
2 Сгъстяване - буталото се движи от ДМТ към ГМТ ,въздуха в цилиндъра се нагнетява сички клапани са затворени.
3 Горене - буталото е достигнало ГМТ ,вуздуха е сгъстен вече и посредством дузата в горивната камера навлиза нафта много добре разпрашена ,горивната смес се самозапалва и започва възпламеняването й и буталото тръва от ГМТ към ДМТ.
4 Испускане - Буталото е в ДМТ Изпускателния/те клапан/и са отваря/т ,буталото тръгва в посока ГМТ и изгорелите газове се изпускат в изпускателните колетори.Ако има турбо тези газове го развъртат и после изпускат в ауспуховата система.
И все пак секи дизел е с директно впръскване ,защото горивото се впръсква директно в цилиндара(- горивната камера тоест ,която камера може да е в буталото ,а може и в главата това е според зависи от дизеловия мотор и годината му на производство и технологиите използвани за направата му) и там се образува горивовъздушната смес. Докато при бензиновите автомобили тип карборатор горивовъздушната смес се образува в карборатора и след това влиза в цилиндъра.
А това с процесите го написах просто за незнаещите може и да съм бил от полза за някой
И не спорете няма смисъл това е като математиката .ТДИ не е нищо повече нито по малко от това написаното в http://bg.wikipedia.org/wiki/TDI а тоест Turbo Diesel Intercooler.
Поне за мен това означава ,понеже докато бях още ученик така ми го разясняваха.
За по любознателните давам няколко линкчета в които е описано и по подробно http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/a/aa102001a_2.htm
http://www.bmwworld.com/models/e65_diesel.htm
и товаhttp://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html - The TDI engine is a turbocharged and intercooled diesel engine with "direct injection" - that is, the fuel injector nozzle sprays directly into the main combustion chamber, rather than into a separate prechamber as was done with previous automotive diesel engines. This is similar to the way that bigger diesel engines have worked for many years, but with countless improvements to refine the process and make it suitable for a passenger car engine. The result is an engine which is so refined in comparison to older passenger car diesel engines, that there really is no comparison
Защото сичките дизели досега принципа е един ,помпата нагнетява нафтата и посредством дюзите се връсква горивото в горивната камета под високо налягане.След това благодарение на сгъстения въздух и впръскването на нафтата(зависи вече от дюзите - с една 2 ,3 ,4 а може и повече дупки на тях нафтата влиза в цилиндъра в прахообразно състояние) и се самовъзпламенява.
Четирите процеса на ДВТ-то (четиритактовия)
1 Всмукване - бъталото се движи от ГМТ( Горна Мъртва Точка) към ДМТ (Долна Мъртва Точка )всмукателния/те клапан/и са отворен/и и цилиндъра се пълни с въздух (ако има турбо то пък нагнетява вуздуха под налягане ),изпускателния/те клапани са затворени.
2 Сгъстяване - буталото се движи от ДМТ към ГМТ ,въздуха в цилиндъра се нагнетява сички клапани са затворени.
3 Горене - буталото е достигнало ГМТ ,вуздуха е сгъстен вече и посредством дузата в горивната камера навлиза нафта много добре разпрашена ,горивната смес се самозапалва и започва възпламеняването й и буталото тръва от ГМТ към ДМТ.
4 Испускане - Буталото е в ДМТ Изпускателния/те клапан/и са отваря/т ,буталото тръгва в посока ГМТ и изгорелите газове се изпускат в изпускателните колетори.Ако има турбо тези газове го развъртат и после изпускат в ауспуховата система.
И все пак секи дизел е с директно впръскване ,защото горивото се впръсква директно в цилиндара(- горивната камера тоест ,която камера може да е в буталото ,а може и в главата това е според зависи от дизеловия мотор и годината му на производство и технологиите използвани за направата му) и там се образува горивовъздушната смес. Докато при бензиновите автомобили тип карборатор горивовъздушната смес се образува в карборатора и след това влиза в цилиндъра.
А това с процесите го написах просто за незнаещите може и да съм бил от полза за някой
И не спорете няма смисъл това е като математиката .ТДИ не е нищо повече нито по малко от това написаното в http://bg.wikipedia.org/wiki/TDI а тоест Turbo Diesel Intercooler.
Поне за мен това означава ,понеже докато бях още ученик така ми го разясняваха.
За по любознателните давам няколко линкчета в които е описано и по подробно http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/a/aa102001a_2.htm
http://www.bmwworld.com/models/e65_diesel.htm
и товаhttp://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html - The TDI engine is a turbocharged and intercooled diesel engine with "direct injection" - that is, the fuel injector nozzle sprays directly into the main combustion chamber, rather than into a separate prechamber as was done with previous automotive diesel engines. This is similar to the way that bigger diesel engines have worked for many years, but with countless improvements to refine the process and make it suitable for a passenger car engine. The result is an engine which is so refined in comparison to older passenger car diesel engines, that there really is no comparison
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- don hose
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Тая тема нямаше смисъл от самото начало.Ясно е че ТДИ не е комън рейл.Ясно е че, и двете системи са с директно впръскване.Ясно е че има и предкамерни дизели които не са с директно впръскване.
Който се интересува ще знае и различните видиве камери,еднообемни
двуобемни и техните подвидове, като вихрови с висока и слаба интензивност на завихряне и тнт.
Който се интересува ще знае и различните видиве камери,еднообемни
двуобемни и техните подвидове, като вихрови с висока и слаба интензивност на завихряне и тнт.
don hose написа:Тая тема нямаше смисъл от самото начало.Ясно е че ТДИ не е комън рейл.Ясно е че, и двете системи са с директно впръскване.Ясно е че има и предкамерни дизели които не са с директно впръскване...
Абсолютно верно! Абривиатурата на TDI може да се превежда различно, просто защото в началото логото се е ползвало за дизел с турбо и интеркулер(Голф 2 1.6TDI ), после за дизел с турбо и кулер и директно впръскване(Голф 3 1.9TDI 1Z)! Понятието TDI си мени значението заедно със смяната на технологиите и конструкциятана на дизеловия двигатлел на VAG! А защо на VAG мисля че на всички тук ни е ясно

Това е!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Jetman написа:don hose написа:Тая тема нямаше смисъл от самото начало.Ясно е че ТДИ не е комън рейл.Ясно е че, и двете системи са с директно впръскване.Ясно е че има и предкамерни дизели които не са с директно впръскване...
Абсолютно верно! Абривиатурата на TDI може да се превежда различно, просто защото в началото логото се е ползвало за дизел с турбо и интеркулер(Голф 2 1.6TDI ), после за дизел с турбо и кулер и директно впръскване(Голф 3 1.9TDI 1Z)! Понятието TDI си мени значението заедно със смяната на технологиите и конструкциятана на дизеловия двигатлел на VAG! А защо на VAG мисля че на всички тук ни е ясно![]()
Това е!
Малко грешиш каде си видял да се пише 1.6 TDI освен на Горубляне.От ФВ го наричат TD дори и модела с кулер , а отзад пише GTD направо щото върви само с тази версия на купето.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи TDI абривиетурата при СЕАТ автомобилите я дават, че означава точно Turbocharged Diesel Injection
Но явно си има различни тълкувания във VAG групата
и Turbocharged Diesel Injection e едно от тях:
http://www.seat.co.uk/generator/su/uk/n ... /main.html
Проверил съм го и в някой книги и си го пише, точно така
Но явно си има различни тълкувания във VAG групата


http://www.seat.co.uk/generator/su/uk/n ... /main.html
Проверил съм го и в някой книги и си го пише, точно така
