Голф 4 АРЛ - от каква кола може да пасне турбината :)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 АРЛ - от каква кола може да пасне турбината :)

Мнениеот valiosport » Нед 15 ное 2015 21:35


Има начин да се източи маслото(ако има) без да се сваля кулера.
На моя ARL съм го точил като сваля единия маркуч от кулера от долната страна и накланям колата на една страна с крик. Ама трябва бая да надигнеш. Имах съмнения че се беше напълнил от картерната вентилация, но нищо не потече...
Това е в случай че си сигурен че няма метални частици от турбината. Другия вариант е да се откачат маркучите от двете страни на кулера и да се продуха яко с компресор.
При всички случаи е най добре да се свали, хем да се промие :c020




Потребителски аватар
plamen_kolev_94
Мнения: 135
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:00
Автомобил: Golf 4
Двигател: ARL 2002
Местоположение: Априлци
Контакти:

Re: Голф 4 АРЛ - от каква кола може да пасне турбината :)

Мнениеот plamen_kolev_94 » Нед 15 ное 2015 21:40


Най-добре в такъв случай утре да го сваля и промия добре.
Благодаря, ще пиш като(ако) има развитие :)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 АРЛ - от каква кола може да пасне турбината :)

Мнениеот valiosport » Нед 15 ное 2015 21:48


Да най-добре е да се свали, хем като го разклатиш ще чуеш има ли нещо в него. Промиваш го на автомивка и става като нов. Свали всички маркучи от турбината до кулера и от кулера до колектора да погледнеш да няма някое парче. Имаш 4 маркуча, една пластмасова тръба и една метална тръба, това е!


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 АРЛ - от каква кола може да пасне турбината :)

Мнениеот Dobromirski » Вто 17 ное 2015 8:09


Само не мога да разбера , защо трябва да продухваш с компресор, след като на колата имаш компресор .... и то турбо компресор . :mhihi
Извади изходният маркуч от кулера (долу ниско от самият кулер ) и СМАЧКАЙ два три пъти газта и кулера вече чист . :beer

И когато имате някакъв проблем , вземете мислете с тия глави , те не са ви само за украшение !!!! :a045

Маслото от кулера , няма как да прокапе от ауспуха , без да мине през горивната камера . А мине ли от там , ще се запали и ще изгори . Ще пуши (синкаво ) , но НЯМА ДА КАПЕ ! Това обаче съвсем не означава, че в момента не си кротува ниско в кулера , и в момента в който порежеш колата , турбината ще го издуха във всмукателният колектор и от там на татък.... :scare3 :death

Ако "новото" турбо е проблемно , то може да тече на две места :
1- в студената част - маслото отива в кулера и се връщаме на горното писание .
2- в топлата част - при запалване не мотора , турбината загрява доста бързо , а и температурата на изходящите газове там е доста висока . Това веднага ( до минута след запалване при тихи обороти ) предизвиква СИЛНО димене на маслото и то в бял цвят . ( маслото се загрява и пуши )

така, че най-вероятно , просто старата турбина е напълнила изпускателната генерация с масло . Тъй като температурата в гърнетата е ниска , колата ще започне да пуши едва след по-сериозен тормоз от твоя страна .

За да си сто процента сигурен какво се случва , просто раздели изпускателната система , възможно най близко до турбото и ще се ориентираш какво става !
Успех :beer


Потребителски аватар
plamen_kolev_94
Мнения: 135
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:00
Автомобил: Golf 4
Двигател: ARL 2002
Местоположение: Априлци
Контакти:

Re: Голф 4 АРЛ - от каква кола може да пасне турбината :)

Мнениеот plamen_kolev_94 » Сря 18 ное 2015 11:55


Имаше около 600-700мл масло в кулера... Маслената магистрала, която излиза от турбото и влиза отново в мотора беше запушена с някаква лепкава гадост + нещо като катран.
Сложих castrol 5w40 пълна синтетика(отговарящо на спецификацията 505.01) и маслен филтър MANN и за сега всичко е наред - само във високите обороти изкарва малко масло от ауспуха, но след ден каране почти няма и следа :)
Благодаря за помощта колеги :) :love.vwclub :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта